Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By MONMAN
#419648 Πλέον με στοιχεία από χιλιάδες δείγματα, επαληθεύεται πανηγυρικά ότι οι μάρκες (και οι πομπώδεις ισχυρισμοί τους ) δεν έχουν τελικά σημασία αν ακολουθείς τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου, με λίγα λόγια βάζεις ότι θέλεις από μάρκες κι είσαι ΟΚ ! Επίσης για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται με νούμερα ότι οι συχνές αλλαγές λαδιού με λίγα χλμ δε προσφέρουν κάτι ,σίγουρα κάνουν κακό στη τσέπη και το περιβάλλον και μάλλον από ότι δείχνουν τα νούμερα δημιουργούν λίγη φθορά παραπάνω!


https://gallery.mailchimp.com/f641390cb ... 17_ENG.pdf
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#419653 Οταν έγραφα εγώ για ΕΚΟ , έπεσαν να με φάνε. Βέβαια ήμουν κι εγώ θύμα των εταιρειών τον πρώτο καιρό. Αν ψάχνεις όμως στο τέλος τη βρίσκεις την αλήθεια.
Η μικρότερη φθορά επιγχάνεται με ένα καλό λιπαντικό ίδιας μάρκας . ϊδιο λιπαντικό πάντα - ίδια μάρκα για πολλά χρόνια. Αν και πάλι οι διαφορές θα είναι μικρές.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#419659 Για ποιο λόγο όμως σε ένα μοτέρ διαφοροποιείται τόσο ο ήχος όσο και η κατανάλωση λαδιού με τον ίδιο τύπο λαδιού αλλά διαφορετικής μάρκας;
Άβαταρ μέλους
By fot
#419694 Παιδιά σε προηγούμενη αλλαγή λαδιών σε Τεριος με τον 1.5 μου πρότεινε ο τύπος στο συνεργείο 5w-40 αντί για 5w-30 , λέγοντας πως δεν έχουν ουσιαστικές διάφορες και ήταν πιο φθηνά αλλά και πως δεν είχε 5-30. Έτσι δέχτηκα. Ο κατασκευαστής προτείνει 5-30.

Εχω κάνει κάποια χλμ πλέον αλλά αισθάνομαι πως πρέπει να βάλω 30αρια πάλι. Για ψυχολογικούς λόγους. Τι λέτε ;;


< >
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#419702
panos2171 έγραψε:Για ποιο λόγο όμως σε ένα μοτέρ διαφοροποιείται τόσο ο ήχος όσο και η κατανάλωση λαδιού με τον ίδιο τύπο λαδιού αλλά διαφορετικής μάρκας;
Ίδιου τύπου τι εννοείς; Ίδιας κατηγορίας ιξώδους υποθέτω. Που τελικά δεν σημαίνει ότι έχουν ίδιο ιξώδες απλά ότι σε συγκεκριμένες συνθήκες μέτρησης το ιξώδες του είναι από τόσο μέχρι τόσο. Έτσι πχ ένα 30άρι μπορεί να είναι από ένα τσικ πιο παχύ από ένα 20άρι μέχρι ένα τσικ πιο λεπτό από ένα 40άρι. Δεν μπορείς να περιμένεις ίδια συμπεριφορά έστω κι αν και τα δύο λένε 30.
Εκτός όμως από το διαφορετικό ιξώδες σε κάθε θερμοκρασία υπάρχουν πολλές άλλες ιδιότητες που διαφέρουν.
Και για να γίνει το πράμα πιο δύσκολο έχει σημασία και τι λάδι είχες πριν, κάποιο ποσοστό αυτού παραμένει κατά την αλλαγή. Και βέβαια και οι τυχόν αλληλεπιδράσεις.
Για την κατανάλωση ανοίγεις άλλο τεράστιο κεφάλαιο. Είναι και οι διαφορές σε ιξώδες αλλά και άλλα θέματα χωρίς να ξεχνάμε και τυχόν ποσοστό διάλυσης καυσίμου στο λάδι. Η αντοχή του είναι κάτι που δεν καλύπτεται απλά από την τυποποίηση σε ιξώδες.
Γενικά μην ξεχνάμε τις συνολικές προδιαγραφές που οι περισσότεροι κατασκευαστές απαιτούν. Περιλαμβάνουν πολλά σκέλη και το κάθε λάδι που απλά τα καλύπτει θα έχει την ετικέτα αλλά μερικά θα είναι πολύ καλύτερα σε κάποιους τομείς, όχι όλα στους ίδιους.
Πχ δες διαφορές που έχουν τα SN από τα SM
http://www.oilspecifications.org/articles/api-sn.php
Ή παίξε συγκρίνοντας διάφορες προδιαγραφές, μερικές έχουν διαφορές από χρόνο σε χρόνο. Θεωρώ το παρακάτω εργαλείο κορυφαίο.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Άβαταρ μέλους
By italakias
#419714
MONMAN έγραψε:Πλέον με στοιχεία από χιλιάδες δείγματα, επαληθεύεται πανηγυρικά ότι οι μάρκες (και οι πομπώδεις ισχυρισμοί τους ) δεν έχουν τελικά σημασία αν ακολουθείς τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου, με λίγα λόγια βάζεις ότι θέλεις από μάρκες κι είσαι ΟΚ ! Επίσης για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται με νούμερα ότι οι συχνές αλλαγές λαδιού με λίγα χλμ δε προσφέρουν κάτι ,σίγουρα κάνουν κακό στη τσέπη και το περιβάλλον και μάλλον από ότι δείχνουν τα νούμερα δημιουργούν λίγη φθορά παραπάνω!


https://gallery.mailchimp.com/f641390cb ... 17_ENG.pdf

Συμφωνω.
Χασιμο χρονου η αναζητηση λιπαντικων.
Βαζουμε ενα λαδι καπως γνωστο και εκτελουμε τις οδηγιες του κατασκευαστη.
Και παντα γνησια ανταλλακτικα.
Ετσι συντηρουνται τα οχηματα.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#441400 Peugeot 107 (2008) 1.0L

Ελέγχω τη στάθμη λαδιών αλλά δεν μπορώ να βγάλω συμπερασμα: από τη μια μεριά της βέργας είναι στο max, από την άλλη μεριά της βέργας είναι στο μισό.

Σημειωση: Ο χώρος της μηχανής είναι στριμωγμένος και η βέργα λυγίζει αρκετά για να βγει. Στο manual δεν αναφέρει κάτι σχετικό.


Any tips?
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#441410
rocsta έγραψε:Σκούπισε και μέτρησε ξανά. Συνήθως ακουμπάει κάπου η μία της μεριά.


Σκουπίζω εννοείται. Παρ'ολα αυτά, πάλι κάπου "γλείφει" και δεν είμαι βέβαιος για τη στάθμη
Άβαταρ μέλους
By bill33
#441436
saxon_747 έγραψε:
rocsta έγραψε:Σκούπισε και μέτρησε ξανά. Συνήθως ακουμπάει κάπου η μία της μεριά.


Σκουπίζω εννοείται. Παρ'ολα αυτά, πάλι κάπου "γλείφει" και δεν είμαι βέβαιος για τη στάθμη

Γύρισε την βέργα 90°.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#441438
bill33 έγραψε:
saxon_747 έγραψε:
rocsta έγραψε:Σκούπισε και μέτρησε ξανά. Συνήθως ακουμπάει κάπου η μία της μεριά.


Σκουπίζω εννοείται. Παρ'ολα αυτά, πάλι κάπου "γλείφει" και δεν είμαι βέβαιος για τη στάθμη

Γύρισε την βέργα 90°.

Δεν μπαίνει υπο γωνία.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#441454 εκει που σου δειχνει την μεγαλυτερη σταθμη είναι το σωστο.Το κανουν και αλλα αυτοκίνητα αυτό με τον δεικτη.
Άβαταρ μέλους
By fot
#441469
saxon_747 έγραψε:Τότε είμαστε κομπλέ.

Περνα με σκληρό γυαλοχαρτο την βέργα για να αγριέψει λιγο το μέταλλο και να βγάζεις πιο ασφαλή συμπέρασμα.



< >
Άβαταρ μέλους
By 224v
#444638 Υγρα για υδραυλικο τιμονι, προτιμαμαι καποιο ειδικα σε ποιοτητα?? θελω να συμπληρωσω στο 2.24v. Στο μανουαλ γραφει ATF Dexron, GM6032-M. Ποιο ειναι το αντιστοιχο αυτες τις εποχες πλεον??