Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By mikeuhu
#406824 Χαιρετώ το φόρουμ σαν νέο μέλος! Σαν πρώτη επαφή θα ήθελα να εκφράσω τον προβληματισμό μου και να ακούσω τις προτάσεις σας σχετικά με την επιλογή λιπαντικού για το αυτοκίνητό μου, Opel Astra H GTC 1.6 Turbo 180ps , του 2008 μοντέλο με κωδικό κινητήρα Z16LET,με σχεδόν 150,000χλμ, καθώς πλησιάζει η ώρα του service.
Απο μεγάλη έρευνα έχω καταλήξει σε συγκεκριμένα λάδια, χωρίς να μπορώ ωστόσο να αποφασίσω καθώς έχω κάποιους προβληματισμούς...
Τα λάδια στα οποία είμαι ανάμεσα είναι τα εξής:

-Valvoline Synpower MST C3 5w30
-Mobil1 ESP Formula 5w30
-Mitasu Platinum PAO synthetic 5w30
-Redline Euro Series 5w30
-Amsoil European Formula 5w30

Τα παραπάνω έπειτα απο τεράστια έρευνα που κάνω εδώ και ένα μήνα (πρωί-βράδυ) είναι απο τα καλύτερα dexos 2 λάδια. Εαν μου διαφεύγει κάποιο ΕΚΤΟΣ liqui moly toptec 4600 (είναι εκτός ανταγωνισμού κατ'έμέ καθώς δεν είναι καν 100% συνθετικά) μπορείτε να μου το προτείνεται.

-Σχετικά με το Valvoline τώρα. Είναι εξαιρετικό λάδι αλλά στα τεχνικά χαρακτηριστικά υπάρχει ένα κενό...δεν μπορώ να βρω το HTHS τους.Επίσης το TBN είναι μόλις 7,0.Τέλος είναι πολύ χοντρό (12,3) κάτι το οποίο με προβληματίζει ωστε να μη ζορίζεται ο κινητήρας και να μη καίει παραπάνω καθώς και να μην " ξεχειλώσει " και αν αύριο βάλω κάτι πιο λεπτο αρχίσει και το καίει.Απο την άλλη επειδή είμαι λίγο γκαζοφωνιάς και επειδή το καλοκαίρι έφτασε, ίσως είναι η καλύτερη λύση για τις υψηλές θερμοκρασίες ωστε να προστατεύεται καλά και η τουρμπίνα.

-Σχετικά με το Mobil1,όλοι το αποθεώνουν αλλα προσωπικά δεν ξέρω γιατί, δεν μου γεμίζει το μάτι.Τίποτα σπουδαίο απο τα χαρακτηριστικά του.Επίσης δεν βρίσκω HTHS και TBN εδώ.

-Σχετικά με το Mitasu το κακό είναι οτι δεν μπορώ να το βρω στην Ελλάδα, αλλά αυτό λύνεται αν αξίζει. Εξαιρετικά χαρακτηριστικά και PAO synthetic αλλά σε σχέση με τα άλλα λάδια έχει "χειρότερο" flash point (218) κάτι το οποίο δεν ξέρω αν για τόσο ζεστούς μήνες που έρχονται και για turbo αμάξι το οποίο σκίζεται είναι καλό.

-Σχετικά με τα redline, είναι πολύ λεπτά οπότε λογικά θα έχω καλύτερο στροφάρισμα,κατανάλωση κτλ.Απο την άλλη για καλοκαίρι σε συνδιασμό με το turbo και το γεγονός οτι το πιέζω δεν ξέρω αν είναι καλύτερη επιλογή απο ένα πιο χοντρό λάδι.Επίσης δεν βρίσκω HTHS και TBN

-Σχετικά με τα Amsoil τέλος, εκτός απο τον προβληματισμό μου για το viscosity index στους 100 βαθμούς (ακριβώς ίδια με τα redline), το πρώτο που με προβληματίζει είναι οτι δεν αναφέρει πουθενά 100% synthetic ή full synthetic κάτι το οποίο με προβληματίζει.Στην ουσία μόνο το οτι είναι πολύ λεπτό στους 100 (με τα θετικά και τα αρνητικά του) και το γεγονός οτι δεν ειμαι σίγουρος οτι ειναι 100% συνεθτικά με φρενάρει.

Θα ήθελα και τις δικές σας απόψεις για τον Z16LET μου ο οποίος πλέον έχει 150,000χλμ σχεδόν, χωρίς (ευτυχώς)κατανάλωση λαδιού.
Μια μου σκέψη είναι να βρω ένα χοντρό σχετικά λαδάκι για το καλοκαίρι, πχ valvoline και τον χειμώνα που δεν έχει τόσο πολύ ανάγκη να βάζω redline ή amsoil που τα έχω και άχτι.Σε 5w30 ΠΑΝΤΑ και ΜΟΝΟ.
Άβαταρ μέλους
By mikeuhu
#406834 Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Το αμάξι το πήρα μεταχειρισμένο στις 125.000χλμ. Ο προηγούμενος έβαζε πάντα τα γνήσια GM 5w30.Με το που το πήρα και το έκανα service έβαλα (κακώς) τα liqui moly toptec 4600 τα οποία είναι απλά καλά, αλλά τίποτα σπουδαίο και πάνω απ'όλα ΔΕΝ είναι 100% συνθετικά και μία λόξα την έχω εγώ με κάτι τέτοια...
Στην τελευταία αλλαγή έβαλα τα Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30 τα οποία όμως εδώ και 1.5 χρόνο έμαθα εκ των υστέρων (και επιβεβαιώθηκε η πληροφορία έπειτα απο επικοινωνία μου με τα κεντρικά της valvoline europe) έχουν σταματήσει να παράγονται και αντικαταστήθηκαν απο τα synpower MST C3 ( χωρίς το xtreme στο όνομα στην ουσία ). Στην ερώτησή μου πως τα βρήκα τα συκγκεριμένα λάδια στο εμπόριο εγώ, η valvoline αφήνοντας υπονοούμενο για μαϊμού λάδι (η αλήθεια βέβαια είναι πως είμαι λίγο παραπάνω πονηρός απ'οσο θα 'πρεπε), μου απάντησε πως προφανώς το κατάστημα που τα βρήκα είχε μεγάλο στοκ στην αποθήκη του.
Εν τέλει σκέφτηκα τον αντικαταστάτη τους, synpower mst c3, αλλά η σύνθεση τους έχει αλλάξει και το ιξώδες στους 100 βαθμούς έχει γίνει ακόμα πιο χοντρό απ'οτι ήταν (απο 12 σε 12,3).

Περισσότερο σκέφτομαι για τα Amsoil που προτείνει και ο dstou, αλλά απο την μία δεν κάνει σαφές το 100% synthetic η amsoil,πράμα που με κάνει να αμφιβάλλω αν είναι φουλ συνεθτικό και απο την άλλη είναι αρκετά λεπτο (ιξώδες 11,6 στους 100 βαθμούς σε αντίθεση με το 12,3 των valvoline).Αυτό έχει τα θετικά του, αλλά μήπως για καλοκαίρι είναι καλύτερα να βάλω λιγο πιο χοντρό ιξώδες όπως αυτό του Valvoline; Ρωτάω γιατί το αμάξι το σπάω συχνά-πυκνά και τώρα με τις υψηλές θερμοκρασίες λόγω εποχής δεν ξέρω τι είναι καλύτερο.

Εαν θεωρείται πως δεν έχει καμιά σπουδαία διαφορά καθώς και τα δύο είναι 5w30 μάλλον πάω για amsoil ;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#406839 Kαλά θεωρείς σπουδαίο στους 100c την αλλαγή από 12 σε 12.3 ?
Περισσότερο θα έπρεπε να σε απασχολεί η - ποιότητα / σκληρότητα - των καρβουνιασμένων πρόσθετων στον άξονα της τουρμπίνας από το 12 σε 12.3.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#406843 Μπορεί να κάνω και λάθος, άλλα τα Amsoil δεν είναι 100% συνθετικά. Βέβαια, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Επίσης, αν παρατηρήσεις, όλο και περισσότερα λάδια αναφέρουν Full synthetic αλλά δεν είναι GroupIV (100% synthetic)

http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... thetic-Oil


Από μένα, Valvoline
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#406847
mikeuhu έγραψε:-Σχετικά με τα redline, είναι πολύ λεπτά οπότε λογικά θα έχω καλύτερο στροφάρισμα,κατανάλωση κτλ.Απο την άλλη για καλοκαίρι σε συνδιασμό με το turbo και το γεγονός οτι το πιέζω δεν ξέρω αν είναι καλύτερη επιλογή απο ένα πιο χοντρό λάδι.Επίσης δεν βρίσκω HTHS και TBN


https://www.redlineoil.com/product.aspx?product=12304
HTHS 3.7

The Euro-Series 5W30, Sulfated ash 0.63%, Phosphorus 866ppm, Sulphur 0.28%, Moly 120ppm, TBN 6.3
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#406858 Εγώ θα επαναλάβω την ερώτηση του quadra. Αφού ξέρεις τι έβαζε ο προηγούμενος και τα αποτελέσματα είδες ότι ήταν καλά γιατί δε βάζεις τα GM;
Άβαταρ μέλους
By dstou
#406900
Εγώ θα επαναλάβω την ερώτηση του quadra. Αφού ξέρεις τι έβαζε ο προηγούμενος και τα αποτελέσματα είδες ότι ήταν καλά γιατί δε βάζεις τα GM;



Γι' αυτό :
amsoil που τα έχω και άχτι


Διαβάστε καλά το θέμα! :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#406910
dstou έγραψε:
Εγώ θα επαναλάβω την ερώτηση του quadra. Αφού ξέρεις τι έβαζε ο προηγούμενος και τα αποτελέσματα είδες ότι ήταν καλά γιατί δε βάζεις τα GM;



Γι' αυτό :
amsoil που τα έχω και άχτι


Διαβάστε καλά το θέμα! :rtfm:


Nαι οκ αλλά δεν είπε GM vs Amsoil έβαλε και άλλα στη λίστα. Για τα amsoil συμφωνώ κι εγώ.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#406941 Αν το ζορίζεις και είναι και turbo κατ' εμέ θέλεις να δεις δύο πράματα πάνω απόλα.

Πρώτον
Ψάξε να δεις αν μπορείς να δεις θερμοκρασίες λαδιού (φανερά, κρυφό μενού, σύνδεση με ODBII). Αν πιάνεις συχνά πάνω από 110 θέλεις το πιο παχύ και βαρύ 30άρι ή ίσως και 40άρι.

Δεύτερον Βρες όποιο κάνει λιγότερα κατακάθια. Και μην ξεχνάς ότι τα τελείως συνθετικά ίσως κάνουν πιο σκληρές επικαθίσεις από τα άλλα. Εδώ που έχει φτάσει η τεχνολογία υπάρχουν και μη 1000% συνθετικά που είναι εξαιρετικά.

Το σωστό βέβαια αν είσαι ψείρας είναι να κάνεις UOA (used oil analysis).
Και βέβαια να μην ζορίζεις το αυτοκίνητο προτού ζεσταθούν τα λάδια (όχι το ψυκτικό, τα λάδια, που αργούνε).
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#406951 5-30 δινει η Οπελ γι αυτο το μοτερ?
Γιατι δεν βαζεις τα GM που εβαζε κι ο προηγουμενος ? Απλα αλλαζε τα πιο νωρις αν θες

Το να βαζει αλλα το χειμωνα και αλλα το καλοκαιρι δεν ειναι και τοσο σωστο
Θα εχεις παντα ενα μειγμα λαδιου
Άβαταρ μέλους
By mikeuhu
#409960 Καταρχήν να ζητήσω συγγνώμη για την μακρά μου απουσία, αλλά έλειπα στο εξωτερικό.
Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για τις απαντήσεις.

Τα GM λάδια τα αποκλείω.Ακόμα και στις 2000χλμ να έκανα αλλαγές δεν τα θέλω. Ακόμα και αν κάνω αλλαγές συχνότερα, πάλι , προτιμώ να τις κάνω με καλύτερα λάδια οπότε ψάχνω καθαρά για το καλύτερο δυνατό.

Σε πρώτη φάση λέω να βάλω τα Valvoline και ας είναι λίγο χοντρά (12,3 στους 100). Και στην επόμενη αλλαγή (θα έχουν έρθει και τα κρύα) θα βάλω amsoil ή redline , έτσι γιατί έχω περιέργεια να τα δοκιμάσω.

Ο μόνος μου προβληματισμός με τα valvoline πλέον είναι οτι ενώ έχω κάνει ήδη 8000χλμ δεν έχουν μαυρίσει, σε αντίθεση με τα GM αλλά και τα liqui moly toptec 4600 που είχα πριν και λέω μήπως δεν έχουν αρκετά καθαριστικά...