Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#460224 http://www.motomag.gr/news/afieromata/d ... gine-clean

Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#460348 Καλή διαφήμιση.
Ας του πει κάποιος του συντάκτη ότι η διαφορά που είδε ήταν 1,5 bar ή 150 kPa. Όχι «...η μέτρηση της συμπίεσης που έχει ανέβει κατά ενάμισι κιλοπασκάλ»
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#460530 Καθότι γνωστός γκαντέμης, άλλαξα χθες λάδια και φίλτρο, και μου έβαλαν λάθος φίλτρο! Αντί για το purflux 946 μου έβαλαν το 932 που είναι για παλιότερα Ρενω http://www.sogefifilterdivision.com/cat ... ue=RENAULT
Η διαφορά ,εξωτερικά τουλαχιστον , είναι ότι το 946 είναι ψηλότερο, αν και με ίδια διάμετρο και σπειρωμα οπότε πιστεύω ότι έχει κουμπωσει σωστά. Το ερώτημα είναι, τώρα τι κάνουμε? Τον κινέζο? Πάλι αλλαγή φίλτρο λάδια?

< >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#460590 γιατι να ξανααλλαξεις λαδια? το φιλτρο μονο αλλαξε,και θα συμπληρώσεις τα 100 περιπου γραμμαρια που θα χαθουν.Ασε που το πιο πιθανο είναι, τα φιλτρα μονο στο υψος, θα εχουν διαφορα
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#460595
dimviii έγραψε:γιατι να ξανααλλαξεις λαδια? το φιλτρο μονο αλλαξε,και θα συμπληρώσεις τα 100 περιπου γραμμαρια που θα χαθουν.Ασε που το πιο πιθανο είναι, τα φιλτρα μονο στο υψος, θα εχουν διαφορα
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση Δημήτρη! Λάδι για συμπλήρωμα έχω. Σκέφτομαι ότι ίσως η Renault άρχισε να βάζει μεγαλύτερα φίλτρα λόγω της αύξησης του μεσοδιαστηματος των αλλαγών στα 30.000χλμ. Εγώ βέβαια αλλάζω κάθε 15.000 αλλά δεν θέλω να το ρισκάρω να αφήσω το λάθος φίλτρο επάνω από τη στιγμή που δεν ξέρω αν και τι διαφορές εχουν.

< >
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#460599 Τα παλιά φίλτρα της Renault ήταν 2+ φορές μεγαλύτερα, από τον κινητήρα F7P ( 1.8 16V 137 ΗΡ ) και μετά τα μίκρυναν γιατί δεν χωρούσαν τα μεγάλα, στο δικό μου μοτέρ ( J7R ) που το φίλτρο είναι στο ράμφος και όχι επάνω στον κινητήρα είναι μεγάλο γύρω στα 12 εκ.

Το πρόβλημα με το μέγεθος που πατάει το λάστιχο το έχουν τα Clio 1 1.2 όπου εκεί αν βάλεις φίλτρο από τα άλλα μοτέρ είναι κάπου 0.5 εκ μεγαλύτερα και χάνει αφού δεν πατάει όλο το λάστιχο, αντίθετα αν βάλεις αυτό το ( μικρότερο σε πάτημα φίλτρο στα υπόλοιπα μοτέρ δεν υπάρχει πρόβλημα ).

Αν δεν χάνει δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις, το σπείρωμα σε όλα τα Renault είναι το ίδιο, 20X1.5
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#460609
21 quadra έγραψε:Τα παλιά φίλτρα της Renault ήταν 2+ φορές μεγαλύτερα, από τον κινητήρα F7P ( 1.8 16V 137 ΗΡ ) και μετά τα μίκρυναν γιατί δεν χωρούσαν τα μεγάλα, στο δικό μου μοτέρ ( J7R ) που το φίλτρο είναι στο ράμφος και όχι επάνω στον κινητήρα είναι μεγάλο γύρω στα 12 εκ.

Το πρόβλημα με το μέγεθος που πατάει το λάστιχο το έχουν τα Clio 1 1.2 όπου εκεί αν βάλεις φίλτρο από τα άλλα μοτέρ είναι κάπου 0.5 εκ μεγαλύτερα και χάνει αφού δεν πατάει όλο το λάστιχο, αντίθετα αν βάλεις αυτό το ( μικρότερο σε πάτημα φίλτρο στα υπόλοιπα μοτέρ δεν υπάρχει πρόβλημα ).

Αν δεν χάνει δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις, το σπείρωμα σε όλα τα Renault είναι το ίδιο, 20X1.5
20χ1.5 είναι και με ίδια διάμετρο, το ύψος αλλάζει. Θα περάσω να τους ρωτήσω να δω τι θα μου πουν, απλά είναι εκνευριστικό γιατί αφού κάνουν τον κόπο να βάλουν τα σωστά λάδια και φίλτρο από καλή εταιρεία, είναι κρίμα να μην βάλουν αυτό που προβλέπεται για λίγα ευρώ, αν και υποψιάζομαι ότι το θέμα είναι πρακτικό(ένας κωδικός για όλες τις δουλειές) ή αβλεψία( μπορεί να μην το έχουν προσέξει καν ότι έχει άλλο κωδικό στα πιο πρόσφατα πετρελαιοκίνητα).

< >
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#461416 Τελικά πήγα σήμερα και μου έβαλαν το ls 946 χωρίς χρέωση, απλά προσθέσαμε το λάδι που βγήκε, είχα έτσι και αλλιώς περίσσευμα.

< >
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#480934 Εργαλειο της MOTUL για τα καταλληλα λιπαντικα για το αμαξι, μηχανη, τρακτερ, τα παντα ολα!


https://motul.lubricantadvisor.com/defa ... 1&lang=eng
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#481530
Νίκος Παππάς έγραψε:Εργαλειο της MOTUL για τα καταλληλα λιπαντικα για το αμαξι, μηχανη, τρακτερ, τα παντα ολα!
https://motul.lubricantadvisor.com/defa ... 1&lang=eng

Φαίνεται να έχoυν ακριβή στοιχεία που δεν βγαίνουν στο αντίστοιχο της ENEOS, π.χ. για τον 2zz-ge κινητήρα δίνουν το 5w30 μόνο για θερμοκρασίες κάτω από 10C.
Ούτε η Τoyota Hellas δεν το έχει αντιληφθεί αυτό, που στο δίκτυο της για πλήρες συνθετικό λάδι σταμάτησε το 5w40 και έχει μόνο 5w30!

Στο ψάξιμο που έκανα για λάδι 5w40 κατέληξα για πρακτικούς λόγους (τοπικό προμηθευτή) στο Eneos Hyper ενω σε Motul θα έβαζα 8100 X-cess. Δεν είμαι σίγουρος όμως τι σημασία πρέπει να δίνουμε στο περιεχόμενο SAPS (sulfur ash). Τα περισσότερα σύχρονα συνθετικά λάδια είναι με low SAPS (όπως το Eneos) για να είναι συμβατά με τα φίλτρα σωματιδίων σε κινητήρες diesel. Αν πάρουμε low SAPS είναι επιπλέον προδιαγραφή που είναι άχρηστη για τον βενζινοκινητήρα και ίσως πληρώνουμε επιπλέον ή μήπως είναι και χειρότερο για την προστασία του βενζινοκινητήρα να έχουμε low SAPS?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#481597 Τα λάδια low saps είναι για τα ντήζελ με DPF αλλά και για βενζίνης με 3οδικούς καταλύτες, δεν είναι κατάλληλα για παλαιότερους βενζίνης και ντήζελ που δεν έχουν φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων ή 3οδικούς καταλύτες, οι παλαιότεροι καταλύτες στους βενζίνης ήταν οξειδωτικοί όπως είναι στους σημερινούς ντήζελ, άλλο σύστημα βέβαια το DPF και άλλο οι οξειδωτικοί καταλύτες , αυτά είναι συστήματα που συνυπάρχουν στους σύγχρονους ντήζελ.
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#481601 Τα low SAPS για τις βενζίνες είναι μάλλον κυρίως για του άμεσου ψεκασμού για να μην έχουν τόσο θέμα με τις επικαθήσεις. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#481660
Vagnar έγραψε:Τα low SAPS για τις βενζίνες είναι μάλλον κυρίως για του άμεσου ψεκασμού για να μην έχουν τόσο θέμα με τις επικαθήσεις. :hmmm:


Σωστό και αυτό, μόνο που όταν παρουσιάστηκαν δεν υπήρχαν ακόμα οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού στην Ευρώπη, υπήρχαν μόνο στην Ιαπωνία με πρωτοπόρο την Mitsubhisi και ο λόγος ήταν η περιεκτικότητα των βενζινών ατην Ευρώπη σε θείο.

Kαι λίγη ιστορία,
Η Mitsu ξαναπαρουσίασε στην Ιαπωνία τον κινητήρα GDI το 1996, όμως σαν ιδέα και εφαρμογή τον κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού τον είχε παρουσιάσει ο Γάλλος Leon Levavasseur το 1902 και ήταν V8 αεροπορικός, το 1906 παρουσίασε V16 κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού πάντα για αεροπορική χρήση.

Πρίν από τον Α! παγκ. πόλεμο ο Σουηδός μηχανικός Jonas Hesselman παρουσίασε ένα υβριδικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού Βενζίνης και ντήζελ, επίσης έναν βενζίνης φτωχού μίγματος με ανάφλεξη από μπουζί που χρησιμοποιήθηκε σε φορτηγά από το 1920 μέχρι το 1930. Οι κινητήρες του κατασκευάστηκαν χρησιμοποιήθηκαν από τις Scania-Vabis, Tidaholms Bruk and Volvo, η Scania τους αντικατέστησε με παραδοσιακούς ντήζελ το 1936 και η Volvo το 1947.
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#482061 Μετά από λίγο διάβασμα κατέληξα ότι για τα λιπαντικά το μόνο σαφές συμπέρασμα για τις ιδιότητες τους προκύπτει από τους δείκτες απόδοσης API (αμερικάνικο) και ACEA (ευρωπαϊκό).

Το ENEOS Premium Hyper 5W40 έχει δείκτες ΑPI: SN/SM/CF και ACEA C3 (10), A3/Β3/Β4 (08). Επομένως είναι κατάλληλο για τον αυτοκίνητο μου αφού η μόνη προδιαγραφή που ζητούσε ήταν SN (και επιπλέον energy efficiency που δεν προκύπτει).

Η κατηγορία ACEA C3 σημαίνει "Mid SAPS” και ήταν συμβατό έως το 2008 με ACEA A3/B3 και Α3/Β4. Οι παρενθέσεις δείχνουν τα έτη της κάθε προδιαγραφής ACEA. Κατάλαβα ότι μέχρι το 2008 ταυτίζονταν A3/B4 και C3, αλλά αυτό δεν ισχύει πια σήμερα γιατί το C3 θελει sulfated ash < 0.8% ενώ το Α3/Β4 μεταξύ 1.0-1.6 %. Οπότε η Eneos έχει βάλει παρενθέσεις, π.χ. Α3/Β4(08), για τα έτη κάθε προδιαγραφής. (Δεν μπόρεσα να βρω τι σήμαιναν ποσοτικά οι δείκτες το 2008!)
Να υποθέσουμε ότι όταν δεν υπάρχουν παρενθέσεις αφορούν δείκτες όπως ισχύουν σήμερα ... ή αμέλησαν να βάλουν τις λεπτομέρειες.

Πρακτικά για βενζινοκινητήρες υψηλών επιδόσεων που καταπονούνται χρειάζεται προδιαγραφή Α3/Β3 ή Α3/Β4. Σε αυτή τη περίπτωση έχουν Viscosity at high temp. & high shear rate (HTHS) > 3.5 mPa.s που καλύπτει και η προδιαγραφή C3, αλλά το A3/B4 έχει μεγαλύτερο TBN (>10 mg KOH/g) από το C3 (>6) και περισσότερα SAPS.

Υποθέτω ότι αν χρησιμοποιούμε ένα λάδι με δείκτες SN και Α3/B4 είναι σωστή επιλογή, ενώ μπορεί να κάνει και καλό αν είναι ταυτόχρονα και C3 (mid SAPS).

Υ.Γ. Για το λάδι που έγραψα η ENEOS δίνει ACEA C3 που σημαίνει Mid SAPS, αλλά στη περιγραφή του με πιο ελεύθερο στυλ γράφουν "Low “SAPS” new generation Oil offering extremely high protection over prolonged drain intervals.....".
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#485546 Εγώ από αυτά που λες μάλλον πιο μπερδεμένος θα έβγαινα.
Αυτά που αναφέρεις είναι οι απαιτούμενες προδιαγραφές καταλληλότητας. Εννοείται ότι θέλεις να βάλεις λάδι κατάλληλο για τον κινητήρα σου και δεν θα πας να του βάλεις κάποιο ακατάλληλο. Ποιο από όλα τα κατάλληλα όμως θα επιλέξεις; Εκεί είναι όλα τα λεφτά. Πώς θα μπορέσεις μα ξεχωρίσεις το πιο καλό, το πιο συνθετικό;
Αναφέρθηκες σε HTHS που αποτελεί μια ένδειξη ισχύος στα ζόρια, το TBN που αποτελεί ένδειξη προστασίας από όξινα και έτσι σχετίζεται με τη διάρκεια ζωής. Σωστά και χρήσιμα αλλά δεν επαρκούν. Θα προτιμήσεις κάποιο με πιο πολύ group 4 λάδι ή εστέρες. Πρέπει να κοιτάξεις θερμοκρασίες που αναφέρονται στα τεχνικά χαρακτηριστικά και όσο μεγαλύτερο εύρος τόσο καλύτερο συνήθως και το λάδι. Θέλεις μικρό εύρος ιξώδους για να εξασφαλίσεις λιγότερα πρόσθετα (θα βοηθήσει και στη μείωση επικαθίσεων) και επαρκή διατήρηση του ιξώδους (δηλαδή πάνω από 10-10,5) στις θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα.
Καλή τύχη στο να βρεις όλα αυτά τα στοιχεία (που συχνά τροποποιούνται ελαφρά με κάθε νέα υπο-υπο-έκδοση κάθε μοντέλου). :dizzy:
Οπότε αν νόμιζες ότι θα ήταν τόσο εύκολα τα πράματα.... :iconcool: