Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By alex
#695207 Το ΤΒΝ έχει να κάνει με τα αντιτριβικά γιατι οσο περισοτερα τετοια εχει τοσο αυξανεται και επομενως μεγαλυτερη προστασια δινει στον κινητηρα.εχει λαδι που εχουν προδιαγραφες για ΤΒΝ με 10,11 και λαδια μεΤΒΝ 7,5. αν το αυτοκινητο σου παιρνει και τις 2 ,οπως το δικο μου διαλεγεις τι θελεις.αν βαλεις αυτο με 10 εχεις μεγαλυτερη προστασια σε κινητηρα,λογω οτι τα ειδικα αντιτριβικα προσθετα ειναι μεγαλυτερο ΤΒΝ. αν βαλεις αυτα με 7 τοτε τα αντιτριβικα προσθετα ειναι για οικονομια καυσιμου και λιγοτερα προσθετα αντιτριβικα για προστασια κινητηρα.αυτο το μαθαινεις οπως σου ειπα απο το msds. πατας το λαδι που θες στο google και διπλα προσθετεις την λεξη msds,σου λεω να το ψαξεις ετσι γιατι πολλες φορες οι εταιρειες δεν δινουν μεσα στα δικα τους σαιτ τοΤΒΝ.οποτε το ψαχνεις σε ενα τριτο.το ΤΒΝ οπως σου ειπα ειναι ισως το πιο σημαντικο στοιχειο μαζι με το ιξωδες .

οχι το κινηματικο ιξωδες :lol:

ειναι αυτα που καθοριζουν τι ειδους λαδι βαζεις.τι χρηση θελεις να κανεις.το flash point σε ενδιαφερει μονο αν θες να τρεχεις οποτε θες κατι πανω απο 230.αλλιως νορμαλ χρηση εισαι οκ με πιο κατω.

dimik

βαζεις 40αρι λαδι στην ελλαδα που δεν ειναι παχυ και εισαι καλυμενος και το κρυο και για την σωστη πιεση στο ξεκινημα και για εξτριμ καταστασεις στον κινητηρα -καλυτερο να εχεις καποιο 40αρι που θα γινει σε θερμοκρασια 110 βαθμων 30 παρα να εχεις 30αρι που θα γινει 20αρι-(αληθεια το 40ρι ιξωδες δεν ειναι?οχι που λεχθηκε οτι δεν ειναι το σημαντικο για επιλογη λιπαντικου!) και προστατευεις τον κινητηρα και απο την εξωτερικη θερμοκρασια της ζεστης στην ελλαδα που επηρεαζει τον κινητηρα σε περιπτωσεις καυσωνα
Άβαταρ μέλους
By g47
#715935 Πρωτη αναλυση στο RX8. Εχω στειλει follow up με καποιες ερωτησεις και θα γινει νεα αναλυση σε κανα 5μηνο.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#715940 Τα χιλιόμετρα είναι σωστά (485) ; μήπως λείπει κάνα μηδενικό ;
Αν είναι 4850 χλμ , όλα είναι άψογα . Αν είναι 485 , είναι όπως στα περιγράφουν αυτοί ( κάπως ανεβασμένη φθορά ) .
Αυτές οι αναλύσεις είναι πιο πολύ για να δεις αν έχεις πρόβλημα με διαρροή αντιψυκτικού μέσα στη μηχανή( μέσα λάδι) ή ατελή καύση με αποτέλεσμα το καύσιμο να καταλήγει στο λάδι. Όπως σου λένε όλα είναι ΟΚ , δε βρήκαν αντιψυκτικό ή καύσιμο μέσα στο λάδι.
Τα νούμερα φθοράς που βρήκαν αντιστοιχούν σε 2,900 χλμ χρήσης σύμφωνα με τον μέσο όρο των δειγμάτων τους.
Άβαταρ μέλους
By g47
#715957 Οχι, δεν ειναι λαθος, τα λαδια εκαναν 500 km μεχρι να τα αλλαξω (6 μηνες καραντινας).
Στο ιδιο διαστημα μου προτινουν να ξαναμετρησω. Εκει ειναι το πιο χρησιμο, να δω τις διαφορες, το νουμερο απο μονο του δε λεει τοσα πολλα.
Διαβαζοντας αυτο το thread
https://www.rx8club.com/series-i-tech-g ... 41/page41/

βλεπω τυπικες τιμες χωρις κατι το εξωφρενικο στη δικη μου αναλυση.

Παρ'ολα αυτα, με ανησυχουν λιγο οι αυξημενες τιμες γιατι τα χλμ ειναι λιγα.
Το μονο αλλοθι ειναι οτι το αυτοκινητο πριν την αγορα του καθοταν 5 χρονια. Οταν το πηρα του εκανα μια αλλαγη λαδιου, το οδηγησα 500 km χαλαρα και αλλαξα παλι το λαδι το οποιο αλαχθηκε πριν κανα μηνα (και το οποιο και εστειλα για αναλυση). Το αυτοκινητο παιρνει 7 λιτρα λαδι συνολικα αλλα κατα την αλλαγη βγαινουν 4. Το υπολοιπο βρισκεται μεσα στα ψυγεια.
Οποτε μετα απο καποιες αλλαγες περιμενω μειωση η εστω σταθεροτητα. Θα το παρακολουθω και θα επανελθω τελος του χρονου/αρχες του νεου με νεα αναλυση.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#715963 Μην ανησυχείς , στα πρώτα 500-1000 πάντα είναι ανεβασμένα μέχρι να καθήσουν-στρώσουν τα λάδια , μετά τα 1000 ανεβαίνουν ελάχιστα ( τα νούμερα φθοράς). Στείλε καλύτερα με 5000 .

Για Fe αρχίζεις να ανησυχείς μετά τα 150-200 ppm . Table 1 is an example of what fixed alarm limits might look like.
Εικόνα

https://www.machinerylubrication.com/Re ... l-analysis
Άβαταρ μέλους
By g47
#715977 Δυσκολο να κανω 5k σε 6μηνες που κανω τις αλλαγες.
Ωραιο λινκ το διαβασα και φαινεται πως τα ορια ειναι πολυ πιο υψηλα για να ειναι ανησυχητικα.
Btw, η πιο προσφατη αναλυση απο το λινκ που παραθεσα με 500 μιλια στην αλλαγη λαδιου, χρωμιο και σιδηρος ειναι χαμηλοτερος και ειναι και track car. Οποτε σε εμενα ισως και να υπαρχει οντως αυξημενη φθορα.
Θα δω και στην επομενη αλλαγη φυσικα και ελπιζω σε μειωση μιας και πηγα σε καταλληλοτερο ιξωδες, συνολικα πιο ποιοτικο λιπαντικο αλλα και γιατι πλεον εχει φυγει το παλιο λιπαντικο στο συνολο του. Βλεπουμε.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#716019 Γιατί να αλλάξεις στο 6μηνο ; και 2 χρόνια μπορείς να τα αφήσεις αν δεν κάνεις τουλάχιστον 5,000 χλμ .

Αν βάζεις τα ίδια λάδια έχεις λιγότερη φθορά.

Αυτός από πάνω έβαλε red line 5W30 τα οποία ισούνται με 40άρι. Άλλο φρούτο .
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#716034
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#716038
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#716058 Απο οτι καταλαβα, δεν εχει καποιο κωδικο σαν προδιαγραφη δηλαδη . Μονο αν το γραφουν σαν περιγραφη, οτι αντεχει τοσο