- 05 Δεκ 2017, 22:23
#461481
Εδώ και καιρό παρατηρώ ότι το κολλάρο που πάει από το άνω μέρος του ψυγείου στο θερμοστάτη έχει την τάση να μαζεύει από υποπίεση όταν το μοτέρ έχει κρυώσει. Μιλάω για το κολλάρο μπροστά αριστερά όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο (το μοτέρ είναι ίδιο με το δικό μου):
https://www.youtube.com/watch?v=4egger5AaJo To παρατήρησα πρώτη φορά μετά την αλλαγή θερμοστάτη που είχα κάνει το Μάρτη του 2015 (κάπου 152.000χλμ είχα τότε αν θυμάμαι, πλέον πλησιάζω τις 191.000χλμ. Ο θερμοστάτης αλλάχθηκε γιατί το μοτέρ δεν ανέβαζε θερμοκρασία πάνω από 84-85 βαθμούς, ακόμα και μετά από πολύωρη λειτουργία ενώ κανονικά σε αυτά τα μοτέρ ο θερμοστάτης ξεκινά να ανοίγει στους 92 βαθμούς). Ο μηχανικός στο συνεργείο που έγινε η αλλαγή θερμοστάτη τότε, όταν του το ανέφερα, μου έλεγε και καλά ότι ήταν θέμα εξαέρωσης και ότι σιγά σιγά θα φύγει ο αέρας (ποιος αέρας άραγε, αφού μιλάμε για υποπίεση) και θα επανέλθει το κολλάρο. Έκτοτε και μέχρι σήμερα έχω σταθερά το θέμα με το τσακισμένο κολλάρο σχεδόν κάθε φορά που ο κινητήρας έχει κρυώσει. Παράλληλα μου παρουσιάστηκε και θέμα με εμφάνιση πλασματικής ένδειξης στο ταμπλό για έλεγχο στάθμης ψυκτικού υγρού. Δοχείο διαστολής, αισθητήρα στάθμης δοχείου διαστολής όπως και τάπα του δοχείου δεν έχω αλλάξει ποτέ. Αντιληπτή απώλεια ψυκτικού υγρού στο κύκλωμα δεν είχα ποτέ μέχρι σήμερα, ούτε πτώση της στάθμης στο δοχείο, ούτε έχω παρατηρήσει ποτέ ανεβασμένες θερμοκρασίες ψυκτικού
Το περασμένο καλοκαίρι που έκανα σέρβις σε άλλο συνεργείο, ο εκεί μηχανικός μου είπε ότι αφενός για το θέμα με την πλασματική ένδειξη του αισθητήρα στάθμης ψυκτικού θα πρέπει να αλλάξω δοχείο διαστολής, αισθητήρα αλλά και την τάπα (με γνήσια όλα να μπουν μου είπε) και αφετέρου για το τσακισμένο κολλάρο, για το οποίο δεν του ανέφερα κάτι ο ίδιος, μου είπε ότι έπρεπε ήδη να έχει αλλαχθεί με νέο (επίσης γνήσιο) και ότι τσακίζει το τωρινό επειδή έχει μαλακώσει λόγω πολυκαιρίας/χρήσης.
Πιστεύετε ότι μπορεί όντως να έχει έτσι κι αλλιώς ''γεράσει΄΄ το ίδιο το κολλάρο, όπως μου είπε και ο μηχανικός, και να θέλει άλλαγμα; Οπτικά πάντως το κολλάρο δεν δείχνει φθαρμένο ή εμφανώς ταλαιπωρημένο. Συνηθίζεται να αλλάζονται αυτά τα κολλάρα με τα χρόνια προληπτικά, εφόσον δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο θέμα με διαρροές κλπ;