Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#383504 Απο το ψαξιμο που εριξα ο denso αισθητηρας λ εχει γυρω στο 70αρι. Αντε και αλλα 10-15 για την αλλαγη, φθηνα την βγαλαμε.

Τωρα στο μπροστινο ειχε μια χαλαρωση ολο το συστημα και καποιους θορυβους σε λακουβες, στριψιμο τιμονιου τερμα και ξεκινημα μαζι, τετοια.

Το αμαξι πλεον εσφιξε στο πως πεφτει σε λακουβα σε σχεση με πριν, θα το οδηγησω περισσοτερο το ΣΚ και θα καταλαβω περισσοτερα. Πλεον δειχνει να συμπεριφερεται σαν ενα κομματι.

Το τιμονι τωρα ειναι ενα αλλο ζητημα. Εχω θεμα με την κολονα του τιμονιου η οποια εμφανιζει τζογο οταν την "παιζεις" ελαχιστα δεξια-αριστερα. Επισης εμφανιζε μια ασταθεια, σαν να εχει την ταση να κινηθει περισσοτερο οταν κινουμαι με 120-130. Πιο κατω και πιο πανω κανενα θεμα.
Οταν πρωτοεμφανιστηκε ο τζογος, λυθηκε η κρεμαγιερα και λιπανθηκε-ρυθμιστηκε, εσφιξε και μια βιδα στην κολονα του τιμονιου και νομιζα οτι αυτο ηταν.
Λιγο καιρο μετα, παλι τα ιδια, αρα κρεμαγιερα δεν ηταν. Η κολονα ειτε επισκευαζεται, ειτε αντικαθισταται, αλλα μου ειπαν οτι πρεπει να λυθει για να δουμε τι απο τα δυο μπορει να γινει.

Μετα το πασχα θα το δω και αυτο.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#390531 Στην 1η φώτο είναι το user manual που είχε μέσα το αυτοκίνητο ενώ στη 2η το service manual που βρήκα στο νετ. Εγώ ποιο πρέπει να ακολουθήσω; Γιατί όπως φαίνεται δε συμβαδίζουν...

Εικόνα


Εικόνα


< Note >
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#390573 Εγώ θα ακολουθούσα το "αυστηρότερο" που από τα 2-3 πράγματα που είδα είναι το Ελληνικό.

Είσαι σίγουρος ότι αυτό που βρήκες στο Αγγλικά προορίζεται για αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σε συνθήκες και θερμοκρασίες Ελλάδας και όχι... Φινλανδίας; Επίσης το Αγγλικό λέει ότι δεν αφορά οχήματα που οδηγούνται σε "unique driving conditions" και είναι πιθανόν οι θερμοκρασίες της Ελλάδας να εμπίπτουν σ΄αυτές τις συνθήκες. Φαντάζομαι ότι το διευκρινίζει παρακάτω.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#390574 H μόνη διευκρίνηση που έχει είναι για Καναδά, Αλλά μου κανε εντύπωση τα μίλια του ενός αντιστοιχούν στα χιλιόμετρα του άλλου. Πάντως κι εμένα μου φαίνεται κουλό να ζητάει αλλαγή στα 12.000χλμ ή 6 μήνες.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#390601 Ανάλογα με τις προδιαγραφές των λαδιών.
Υπάρχουν Long life λάδια και υπάρχουν τα απλά 10W40 και 15W40. Κάποιοι κατασκευαστές ζητούν λεπτόρευστα ACEA A1, C1 λάδια , κάποιοι όχι.
Ποιάς χρονιάς είναι το μάνουλ το δικό σου και ποιάς χρονιάς αυτό που βρήκες στο νετ ;
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#390846 Επίσης πολλοί κατασκευαστές προτείνουν διαφορετικά πράγματα για Ευρώπη και Αμερική.
Εγώ θα ακολουθούσα το βιβλιαράκι , στα Ελληνικά.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#390885 Ευτυχώς που κάνω μόνο 3-4.000 χλμ το χρόνο, και εγώ τρόμαξα.Τα λάδια πάντως σκοπεύω να τα αλλάξω στο χρόνο, ( castrol magnatec 10w40), ή να τρέξω για αλλαγη?
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#390894 Γνώμη μου είναι ότι τα σύντομα service στην Ελλάδα ξέμειναν από τις οικονομικές ιδιαιτερότητες της αγοράς αυτοκινήτου και τις αντίστοιχες αντιλήψεις. Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο ήταν πάντα ακριβό για τα εισοδήματα μας, οπότε είμαστε ενδοτικοί σαν καταναλωτές, η αγορά μικρή και οι αντιπροσωπείες χρειάζονται χρήμα από τη συντήρηση.

Διαφορετικά, αφού ούτε εκκινήσεις σε χαμηλές θερμοκρασίες έχουμε που γίνεται η μεγάλη ζημιά λόγω τριβών, ούτε αλάτια να τρώνε τα μέταλλα .... θα έπρεπε να κάνουμε πιο αραιά service.

Θυμάμαι σε ένα 316 πριν 20 χρόνια, όταν υπολόγιζε μόνο του κι έβγαζε ένδειξη για "oil service" η ελληνική BMW έκανε κανονικό service! Την απλή αλλαγή λαδιών που αφορούσε το "oil service" (σύμφωνα με αγγλικό manual χρήσης) την κάνανε με τα χιλιόμετρα ... μπορεί να ήταν και 5.000!
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#390902
belgarion έγραψε:Ευτυχώς που κάνω μόνο 3-4.000 χλμ το χρόνο, και εγώ τρόμαξα.Τα λάδια πάντως σκοπεύω να τα αλλάξω στο χρόνο, ( castrol magnatec 10w40), ή να τρέξω για αλλαγη?

Όταν το πήρα δεν ήξερα τι είχαν βάλει, γενικά το άκουγα βαρύ ενώ το τιγκαραν μέχρι πάνω. Από ερωτήσεις που έκανα στο ελληνικό φόρουμ αλλά και σε ξένα όλοι λέγαν για 10w40 όπως και έβαλα. Γενικά μαλάκωσε με τα Mobil οπότε ίσως ο προηγούμενος είχε βάλει τίποτα κ@λολαδια αλλά στη 2η αλλαγή που το ξαναψαξα σε 10w40 πηγαίνουν αυτοί που τους καίει τα 5w30. |λογοκρισία| μου που δεν το δοκίμασα εξ αρχής έτσι. Πάντως όλο το χειμώνα οι εκκινήσεις ήταν πολύ εύκολες έναντι του 10w40. Μέχρι στιγμής το χω κάνει 2500χλμ και περιμένω με τις ζεστές να δω τι θα κάψει.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#392577 Μια έκπτωση 25% σε σχέση με τις καλύτερες ιντερνετικές τιμές για σπορ αμορτισέρ Bilstein χαμηλώματος γιατί υπάρχουν σε στοκ που δεν φεύγει και αφορούν μοντέλο 14 χρόνων, μπορεί να κρύβει κινδύνους?

Το τεχνικό ερώτημα είναι κατά πόσο χαλάει στο κουτί του ένα αμορτισερ με το πέρασμα των χρόνων, βασικά σκέπτομαι τα λαστιχένια o'rings που θα έχει για στεγανότητα.
Ξέρουμε αν υπάρχει ημερομηνία παραγωγής στις συσκευασίες?

Επίσης μου είπαν ότι τα αμορτισέρ έχουν bump-stop μέσα τους και δεν θα βάλουν αυτά που υπάρχουν τώρα εξωτερικά. Λογικό φαίνεται, αλλά μήπως έχει νόημα να μείνουν και τα εξωτερικά?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#392585 To μοντέλο μπορεί να είναι 14 χρόνων αλλά τα αμορτισέρ μπορεί να είναι κατασκευή 5ετίας ( ραντεβού στα τυφλά και το φτηνό το κρέας το τρώνε τα σκυλιά )

Τα εξωτερικά bump stop να τα αφήσεις ειδικά σε χαμηλώματος αμορτισέρ, τα ελατήρια είναι χαμηλώματος ? Τα αμορτισέρ είναι λαδιού ή αερίου / λαδιού ? Αν είναι και αερίου μπορεί να έχει χαθεί μέρος του αερίου ( αυτό είναι υπόθεση και όχι βεβαιότητα, αλλά... αν τι γίνεται ? τρώμε το πακετάκι ? )

Και να μην παραβλέπουμε ότι κυκλοφορούν και μαϊμού ανακατασκευασμένα αλλιώς δεν θα υπήρχε λόγος να μαζεύουν τα παλιά αμορτισέρ από τα συνεργεία έτσι δεν είναι ?

Γιατί είναι άλλο να πρόκειται για αμορτισέρ που ανοίγεται από το επάνω μέρος οπότε υπάρχει και ένας οπτικός έλεγχος της άνω τσιμούχας, και άλλο για κλειστό αμορτισέρ που πρέπει να καταστραφεί όταν χαλάσει, γιατί στα κλειστά ανακατασκευασμένα με μια μικρή τρύπα στο κάτω μέρος αλλάζουν τα λάδια τους χωρίς να επεμβαίνουν στην επάνω τσιμούχα η οποία μπορεί να χάσει λάδια μετά από κάποια χλμ.

Σου λένε βλακείες για τα bump stop, τα αμορτισέρ ( όλα ) έχουν για bump stop μια σκληρή ελαστική ροδέλλα για να μην κοπανάει μέταλλο με μέταλλο ΜΟΝΟ στην έκταση το αμορτισέρ όταν τύχει να κρεμάσει η ανάρτηση, αυτή η ροδέλλα είναι πάχους 4-5mm και δεν λειτουργεί στην συμπίεση, τα εξωτερικά bump stop έχουν πάχος 4-5 εκατοστά και λειτουργούν ΜΟΝΟ στην συμπίεση όταν τερματίζει η ανάρτηση.

Τα μόνα αμορτισέρ με bump stop που βρίσκονται μέσα στα αμορτισέρ για λειτουργία και στις δύο κατευθύνσεις είναι υδραυλικά και είναι στα καινούργια Megane / Clio.

Eίναι πατέντα που συγκρατεί το αμάξωμα όταν τερματίσει η ανάρτηση να μην πηδήξει ανεξέλεγκτα προς τα επάνω όπως κάνει το ελαστικό bump stop αλλά να γίνεται με αργή ταχύτητα για να μη χαθεί η πρόσφυση των τροχών.
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#392640 Μιλάω για τα bilstein sprint, που είναι τα κίτρινα για χαμηλωμένα αυτοκίνητα.
http://www.bilstein.com/gr/produkte/amo ... lstein-b8/
Υποθέτω έχουν λάδι και αέριο σε πίεση.

Στο αυτοκίνητο έχω τα ελατήρια χαμηλώματος TTE/Toyota (που ήταν Eibach) που κατεβάζουν 3 cm.

Αν δεις το παρακάτω βιντεάκι στο 06:30 φαίνεται να έχει ένα κανονικό bump stop μέσα στο αμορτισερ.
https://www.youtube.com/watch?v=RU-p0qTNVIY
Αυτός στο βιντεο δείχνει πως ανοίγει το αμορτισερ για να κοψει το bump-stop μικρότερο και να βάλει μια ασυμπίεστη ροδέλα για ένα μέρος του ... υποθέτω σαν μετατροπή για rαcing!

Με δεδομένο ότι το μοντέλο του αυτοκινήτου βγήκε το 2002, υποθέτω ότι στη χειρότερη περίπωση μπορεί να είναι καμια 10αριά χρονών τα αμορτισερ που έχει στοκ. Αλλά κι οι άλλοι που πουλάνε και δεν έχουν προσφορά για να ξεστοκάρουν, ξέρουμε πόσο φρέσκα αμορτισερ έχουν?
Σκέπτομαι ότι κάτι που πρέπει να επιβεβαιώσω ξεκάθαρα είναι ότι θα έχουν κανονική εγγύηση.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#392661 Οδηγώ 40 λεπτά νορμάλ, σταματω.

Στοπ, φωτό πεταλούδες, πάω να βάλω μπροστά, μιζιά, παίρνει αλλα μετά βογγάει και σιγά σιγά ρίχνει στροφές κ σβήνει. Έγινε 5-6 φορές και μετά πήρε μπρος κανονικά. Σηκώθηκα έφυγα, ξαναοδήγησα κτλ και μετά από άλλη μια στάση το ξαναέκανε.

Αντλία βενζίνης; βρώμικο καύσιμο / φίλτρο βενζίνης; (σε νορμάλ οδηγηση αέριο ή βενζίνη, όλα κανονικά...)