Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#11590 Μια ερώτηση για ρύθμιση βαλβίδων. Στις μηχανές που έχουν αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες με υδραυλικά ωστήρια, μπορούν να ρυθμιστούν οι βαλβίδες; Γιατί το αναφέρουν πολλοί μάστορες σε αυτοκίνητα με υγραέριο;
Άβαταρ μέλους
By leonp
#11661 Το αναφέρουν διότι:

1. Είναι βλάκες.

2. Είναι βλάκες γιατί δεν διαβάζουν τις οδηγίες του εργοστασίου και θα ρυθμίσουν (προρύθμιση καλύτερος όρος) τις υδραυλικές βαλβίδες πολύ σφικτές.

3. Σε μερικά αυτοκίνητα τις ρυθμίζουν με τον κινητήρα σε λειτουργία γιατί η πίεση λαδιού και το ελατήριο μέσα στο ωστήριο δεν είναι ίδια σε όλα τα αμάξια ή σε όλες τις βαλβίδες.
Ένας έμπειρος μηχανικός δεν χρειάζεται να ρυθμίσει βαλβίδες με τον κινητήρα σε λειτουργία για να τις ρυθμίσει τέλεια - αμφιβάλλω αν βρεις τέτοιο μηχανικό.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#11807 Δεν ξέρω τι κάνουν, μπορεί να τις ρυθμίζουν με μεγαλύτερο διάκενο - εντός εργοστασιακών ορίων - ώστε να πατάνε καλύτερα και για περισσότερο χρόνο στην έδρα τους και να ψύχονται περισσότερο.
Άβαταρ μέλους
By gakost
#14022
kostis20 έγραψε:Στα forester κάτι κάνουν στις βαλβιδες όταν βαζουν υγραέριο.
Μήπως έχει σχέση με τις θερμοκρασίες στο θάλαμο καυσης?


Στο υγραέριο στις μη αυτορυθμιζόμενες πρέπει να τις ελέγχουν και να ρυθμίζουν πολύ συχν'οτερα από ότι λέει ο κατασκευαστής με βενζίνη. Δεν έχει σχέση με την θερμοκρασία του θαλάμου έχει σχέση με το λάθος αβανς λόγο διαφορετικού καυσίμου και κλίνει η βαλβίδα σε λάθος χρόνο και τσουρουφλίζεται. Σε αυτοκίνητα με μέταλλα που δεν μπορούν να δεχτούν αυτή την καταπόνηση κλείνουν οι βαλβίδες γρήγορα (γι'αυτό και θέλουν συχνό έλεγχο)
Άβαταρ μέλους
By antonis-team
#14287 Οι υδραυλικές βαλβίδες ΔΕΝ ρυθμίζοντα από κανένα!.
Οι ρυθμιζόμενες ρυθμίζοντα με σβηστό τον κινητήρα. Σε κάποιες περιπτώσεις που το αυτοκίνητο έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα, παρά την ρύθμιση μπορεί κάποιες να ακούγονται, τότε ρυθμίζεις με αναμμένη μηχανή για να σταματήσεις τον θόρυβο, μα στην ουσία απορυθμίζεις!.
Όπως πάντα με σβηστό ρυθμίζεις αυτές που είναι με καπελώτα.
Εάν ο μάστορας με τα υγραέρια, δεν είναι αεριτζής, γνωρίζει και τοποθετεί την διάταξη που ονομάζετε ρολόι, και παίζει με το αβάνς!.
Οπωσδήποτε οι βαλβίδες που ρυθμίζοντα, όταν έχουμε υγραέριο, πρέπει να ρυθμίζοντα στον μισό του χρόνου που λέει ο κατασκευαστής. Πάντως καλό είναι να φοράει και λαδιέρα.
antonis-team
Άβαταρ μέλους
By leonp
#14421
antonis-team έγραψε:Οι υδραυλικές βαλβίδες ΔΕΝ ρυθμίζοντα από κανένα!.
Οι ρυθμιζόμενες ρυθμίζοντα με σβηστό τον κινητήρα. Σε κάποιες περιπτώσεις που το αυτοκίνητο έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα, παρά την ρύθμιση μπορεί κάποιες να ακούγονται, τότε ρυθμίζεις με αναμμένη μηχανή για να σταματήσεις τον θόρυβο, μα στην ουσία απορυθμίζεις!.
Όπως πάντα με σβηστό ρυθμίζεις αυτές που είναι με καπελώτα.
Εάν ο μάστορας με τα υγραέρια, δεν είναι αεριτζής, γνωρίζει και τοποθετεί την διάταξη που ονομάζετε ρολόι, και παίζει με το αβάνς!.
Οπωσδήποτε οι βαλβίδες που ρυθμίζοντα, όταν έχουμε υγραέριο, πρέπει να ρυθμίζοντα στον μισό του χρόνου που λέει ο κατασκευαστής. Πάντως καλό είναι να φοράει και λαδιέρα.
antonis-team


Φυσικά και ρυθμίζονται οι υδραυλικές βαλβίδες.
Τις ρυθμίζουν στο εργοστάσιο, όποτε χρειαστεί να βγει η κεφαλή και αν λόγω υγραερίου ή πάρα πολλά χιλιόμετρα, υπάρχει μεγάλη φθορά στις βαλβίδες.

Συνήθως ρυθμίζονται με τον κινητήρα σβηστό.
Γίνεται προρύθμιση σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Ρυθμίζονται όμως (σε μερικά αμάξια) και με τον κινητήρα σε λειτουργία.
Παρακάτω οι εργοστασιακές οδηγίες:

Adjustment of Hydraulic Lifters for Opel CIH Engines

1) Run the engine till it reaches its normal operating temperature
2) Remove rocker cover and fit a splash guard over the timing chain sprocket.
3)Restart engine and run at idle speed.
4)Slacken a rocker nut till the rocker arm starts rattling
5) Tighten the nut slowly until the rocker arm just stops rattling
6) Tighten another quarter of a turn and wait 10 seconds for idle to stabilize
7) Tighten another quarter of a turn and wait 10 seconds
8) repeat twice more so that the nut has been advanced by a quarter turn FOUR times. ie: one whole turn
9)It is important that this procedure is followed exactly because this method slowly preloads the plunger in the hydraulic lifter slowly and allows the lifter to adjust itself to the changing preload
10) The adjustment must be carried out on each rocker arm in turn.
11) Finally stop engine and remove temporary splash shield and refit rocker cover.

With thanks to Haynes Owners Workshop Manual Opel B Serries
Άβαταρ μέλους
By gakost
#14488
antonis-team έγραψε:Εάν ο μάστορας με τα υγραέρια, δεν είναι αεριτζής, γνωρίζει και τοποθετεί την διάταξη που ονομάζετε ρολόι, και παίζει με το αβάνς!.
antonis-team


Πως θα ρυθμίσεις την προπορεία με το ρολόι σε αυτοκίνητο που όλα τα ελέγχει ο εγκέφαλος σύμφωνα με τον προγραμματισμό του; Μήπως αναφέρεσαι σε αυτοκίνητα δεκαετίας του 80 και παλιότερα;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#14517 To αβάνς έχει 2 παραμέτρους, το στατικό αβάνς που ρυθμίζεται εφ΄΄απαξ από το εργοστάσιο έχοντας μια τιμή σαν βάση( πχ στα renault μου δεν μπορείς να το ρυθμίσεις ) και το δυναμικό που το ρυθμίζει η ECU, οπότε το στατικό το ρυθμίζει ο μηχανικός μόνο αν το επιτρέπει η σχεδίαση του συστήματος.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#14522
leonp έγραψε:Το αναφέρουν διότι:

1. Είναι βλάκες.

2. Είναι βλάκες γιατί δεν διαβάζουν τις οδηγίες του εργοστασίου και θα ρυθμίσουν (προρύθμιση καλύτερος όρος) τις υδραυλικές βαλβίδες πολύ σφικτές.

3. Σε μερικά αυτοκίνητα τις ρυθμίζουν με τον κινητήρα σε λειτουργία γιατί η πίεση λαδιού και το ελατήριο μέσα στο ωστήριο δεν είναι ίδια σε όλα τα αμάξια ή σε όλες τις βαλβίδες.
Ένας έμπειρος μηχανικός δεν χρειάζεται να ρυθμίσει βαλβίδες με τον κινητήρα σε λειτουργία για να τις ρυθμίσει τέλεια - αμφιβάλλω αν βρεις τέτοιο μηχανικό.

:s_rofl :s_rofl :s_rofl

εν ολίγοις, είναι βλάκες ρα παιδί μου! Ααχ, με έκανες και γέλασα δυνατά στο γραφείο ρε φίλε! Το τί βλακεία πέφτει στα συνεργεία τοποθέτησης εναλλακτικών καυσίμων δεν περιγράφεται... και μετά τρέχουν σαν τις κατίνες μερικοί μερικοί και ξεκατινιάζονται με τον "μηχανικό" που τους χάλασε το αυτοκίνητο... εεεεμ, αφού μόνο μηχανικός δεν είναι...
Άβαταρ μέλους
By antonis-team
#14825
Goldmund έγραψε:
leonp έγραψε:Το αναφέρουν διότι:

1. Είναι βλάκες.

2. Είναι βλάκες γιατί δεν διαβάζουν τις οδηγίες του εργοστασίου και θα ρυθμίσουν (προρύθμιση καλύτερος όρος) τις υδραυλικές βαλβίδες πολύ σφικτές.

3. Σε μερικά αυτοκίνητα τις ρυθμίζουν με τον κινητήρα σε λειτουργία γιατί η πίεση λαδιού και το ελατήριο μέσα στο ωστήριο δεν είναι ίδια σε όλα τα αμάξια ή σε όλες τις βαλβίδες.
Ένας έμπειρος μηχανικός δεν χρειάζεται να ρυθμίσει βαλβίδες με τον κινητήρα σε λειτουργία για να τις ρυθμίσει τέλεια - αμφιβάλλω αν βρεις τέτοιο μηχανικό.

:s_rofl :s_rofl :s_rofl

εν ολίγοις, είναι βλάκες ρα παιδί μου! Ααχ, με έκανες και γέλασα δυνατά στο γραφείο ρε φίλε! Το τί βλακεία πέφτει στα συνεργεία τοποθέτησης εναλλακτικών καυσίμων δεν περιγράφεται... και μετά τρέχουν σαν τις κατίνες μερικοί μερικοί και ξεκατινιάζονται με τον "μηχανικό" που τους χάλασε το αυτοκίνητο... εεεεμ, αφού μόνο μηχανικός δεν είναι...

************
+1000 a.
Άβαταρ μέλους
By antonis-team
#14843 Τα υδραυλικά ωστήρια άμα βγάλουμε την κεφαλή, το μαγαζί μου που έχει βγάλει εκατοντάδες, το εργοστάσιο, ή ο θεός ο ίδιος, απλός τα καθαρίζουμε αφού τα ξεκουμπώσουμε και ελέγξουμε το ελατηριάκι που έχει μέσα, τα κουμπώνουμε και τα ελέγχουμε να παίζουν μαλακά, με δυο δάχτυλα!.
Τα βάζουμε στην άκρη με την ίδια σειρά που τα βγάλαμε, για να τα βάλουμε στο ίδιο έκκεντρο του εκκεντροφόρου που τα βγάλαμε. Παίζουμε με το καπάκι, και τα μοντάρουμε όλα.
Φίλτρο και λάδια και βάζουμε εμπρός. Ακούμε ένα τρακτέρ για λιγότερο από λεπτό. Γεμίζουν τα ωστήρια με λάδι, και ο θόρυβος φεύγει. Βέβαια από της πλαγίες τρύπες των ωστηρίων βάζουμε λάδι με το λαδικό προτού τα τοποθετήσουμε.
Μην μπερδευόμαστε με αυτά που φαίνονται από ένα μη ιδικό ίδια και φέρουν καπελώτα, αυτά δεν είναι υδραυλικά!.
Antonis-team.