Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#515333
Adriver έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:Ένα πρωινό στο συνεργείο για μετρήσεις και το πόρισμα ήταν μπαταρία.

Για μπαταρία έχει νόημα αγορά από Toyota γιατί δίνει 3 χρόνια εγγύηση και κοστίζει 110, ενω κάποιες αντιπροσωπίες δίνουν και έκπτωση 10-15% στα >6 ετών.

Απίστευτο όμως τι προβλήματα δημιουργούν οι μπαταρίες, και στα αυτοκίνητα μας που απλώς έχουν ένα ηλεκτρικό τιμόνι. Είχα γράψει τι μου συνέβη πάνω σε στροφή όταν πήγαινα να την αλλάξω!
Φαντάζομαι τα νεώτερα αυτοκίνητα με πολλές ηλεκτρικές λειτουργίες ...

Έχει συμβει και στη 5αρα αυτο .Μαλιστα οδηγούσε η γυναίκα μου...
Άβαταρ μέλους
By NickNT
#515397
Adriver έγραψε:
NickNT έγραψε:Αρχικά έβγαζε και ένδειξη "engine service now", .... έχει μόνο 7.5Κ χλμ .

15/2 = 7.5 .... πλάκα έχει να αφορά προγραμματισμό κάποιας εργασίας service! Πόσο χρόνο το έχει?
Το έχει 6.5 μήνες, άρα δεν είναι ότι έφτασε χρόνο... Αν κατάλαβα καλά, το πρόβλημα εμφανίστηκε όταν έβαλε μπροστά με ξεχασμένη την όπισθεν, και του έσβησε (προφανώς). Έκτοτε μπήκε σε αυτό το safe mode, από το οποίο δε θέλει να βγει! Κι εγώ είχα πάθει το ίδιο κάποτε (με διάφορες άκυρες ενδείξεις, μέχρι και ABS/ESP faulty), αλλά λειτούργησε η επανεκκίνηση (Windows φάση).

< >
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#515434 σήμερα είπα να βάλω την αντλία πίεσης βενζίνης. πάω στον μηχανικό που έχω αλλά είχε προλάβει κ φύγει. οπότε μετά την πέρασα μόνος γιατί δεν ήθελα να περιμένω.

40 λεπτά υπόθεση κ προς το παρόν η δύναμη έχει επανέλθει, το στροφόμετρο έχει ξαναζήσει στιγμές 5000 σαλ.

ερώτηση: πόσο ρεαλιστικό είναι να βγάζει βλάβη η ανλία πίεσης κ να φταίει η τσιμούχα κ όχι το μεταλλικό στοιχείο αυτό καθεαυτό. την είδα καλή βέβαια αλλά αναρρωτιέμαι. έτσι όπως δοκίμασα να εφαρμόσω την καινούρια κάπου από την πίσω πλευρά φαγώθηκε η νέα τσιμούχα. εκεί μου κόπηκε η ανάσα. κ δεν έκανα καμια ταρζανία (ήταν πολύ μαλακή κ ζορίστηκε στα χείλη καθώς την εφάρμοζα κ έφυγε λίγο από την άκρη της). έπρεπε να πάω να αγοράσω νέα από την αντιπροσωπία κ αν είχαν. το αμάξι θα έμενε ακίνητο, γμσ τα δλδ. προσευχήθηκα κ έβγαλα προσεκτηκά την παλιά από το ανταλλακτικό που έβγαλα κ ΕΥΤΥΧΩΣ δεν είχε σκάσει κάπου. την σταύρωσα κ την πέρασα στο νέο ανταλλακτικό :thumbsup:

αν όλα πάνε καλά θα το αφήσω έτσι.

έχω αγοράσει ένα βιβλίο DIY για το golf κ είχα δει ακριβώς πως γίνεται στο dr youtube. τελικά πολύ εύκολο ήταν. κ το ευχαριστήθηκα :thumbsup:
έβγαλα κ τα καρυδάκια από το υπόγειο.

ερώτηση: όταν βιδώνετε μεταλικά μέρη μεταξύ τους πόσο ζορίζετε τις βίδες? ροπόκλειδο δεν έχω. εγώ το πάω όσο πάει κ μετά ένα τικ ακόμη, ίσως κ ένα 2ο μικρότερο αναλόγως πως το αισθάνομαι.

Για να πω κ κάτι παρόμοιο, όταν βάζουμε πλάκα με βίδες στα κατάγματα δεν πρέπει τις βίδες να τις βιδώνουμε τέρμα όσο πάει κ φυσικά δε φέρνουμε βολτες, αυτό καταστρέφει τα πάσα μέσα στο κόκκαλο, οπότε μετά δεν κρατά η πλάκα. θέλει εξάσκηση.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#515470
NickNT έγραψε:
citastak έγραψε:Θα φαίνεται πριν πόσα χλμ έγινε το τελευταίο ρισετ των βλαβών.
Εχει και το torque τέτοια ένδειξη.


A. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Β. Εν τούτοις, το Torque δε βρίσκει κάποια βλάβη καταγεγραμμένη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ανεβάζει πάνω από 3800rpm, σαν να έχει μπει σε safe mode (...μάλλον περιττεύει το "σαν"). Αρχικά έβγαζε και ένδειξη "engine service now", τώρα τίποτα, απλά δεν ανεβάζει.

Το αμάξι είναι φίλου, και έχει μόνο 7.5Κ χλμ - εγώ πίστευα ότι θα "λύναμε" το θέμα με τον άνωθι τρόπο που έχω μάθει από το δικό μου (THP), αλλά φευ!

Ώρα για αντιπροσωπεία, υποθέτω.


Μετρήστε με το τορκ την πίεση στην αντλία καυσίμου. και δείτε στο νετ αν έχει φυσιολογική πίεση. βεβαια κάποια βλάβη θα βλεπατε...
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#515558 Μερικές φορές οδηγώ ένα swift 1.2, το αμεσως προηγούμενο μοντέλο, και σημερα συνειδητοποίησα μια πολύ περίεργη συμπεριφορά από το σύστημα traction control-ESP.
Σε μια γρήγορη επιτάχυνση από στάση (σε ευθεία) όταν μετά τις 5.000 στροφές κάνω αλλαγή 1η σε 2η κι αφήνω γρήγορα το συμπλέκτη, κόβει το γκάζι σαν να εχω χτυπήσει κόφτη και σήμερα είδα ότι ανάβει ένα "λαμπάκι του συστήματος ESP" χωρίς να έχω αισθανθεί ούτε το ελάχιστο σπινάρισμα! :dizzy:

Θα υπέθετα ότι έχουν ρυθμίσει το traction control πολύ εαίσθητο. Αλλά αν ξεκινήσω απότομα με 1η μπορούν άνετα να σπινάρουν οι τροχοί και δεν φαίνεται να κάνει καμιά προσπάθεια (φρένο ή κόψιμο γκαζιού) για να δώσει traction.
Αναρωτιέμαι αν οι ρυθμίσεις της Suzuki είναι για τα "πανηγύρια" ή δεν λειτουργεί σωστά στο δικό μου αυτοκίνητο αυτό που λένε "σύστημα ESP" (νομίζω βάζουν ABS, Traction, ESP μαζί).

Και κάτι σχετικό με τη συζήτηση περί ηλεκτρικής υποβοήθησης στο τιμόνι. Στο swift είναι πολύ ελαφρύ και το φτάνω στο τέρμα χωρίς να το καταλάβω!
Άβαταρ μέλους
By NickNT
#515707
citastak έγραψε:Μετρήστε με το τορκ την πίεση στην αντλία καυσίμου. και δείτε στο νετ αν έχει φυσιολογική πίεση. βεβαια κάποια βλάβη θα βλεπατε...


Σε ευχαριστώ και πάλι για το ενδιαφέρον!

Αν ήταν το δικό μου, θα το έψαχνα όπως προτείνεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, και δεδομένου ότι ο κάτοχος δεν είναι για πολλά πολλά, νομίζω ότι καλύτερα να δοκιμαστεί η 8ετής εγγύηση.

Επίσης, δεν έχω την παραμικρή ιδέα για τα χιλιάρια Ecoboost, και εφόσον βαριέται ο κάτοχος να αποκτήσει... ε, νίπτω τας χείρας μου!

< >
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#515726
NickNT έγραψε:Ίσως το αναρτώ σε λάθος thread, αλλά...

Θέλω να συνδέσω ένα OBD scanner σε ένα καινούριο Ford Focus (1.0Τ 125hp) για να σβήσω ένα error με το Torque, αλλά αναρωτιέμαι αν η ECU θα καταγράψει αυτή την παρέμβαση, και ίσως δημιουργήσει θέμα με την εγγύηση στην αντιπροσωπεία.

Μήπως έχει κανείς καμιά ιδέα επ'αυτού;

Ευχαριστώ προκαταβολικά!


Στα ιντερνετια απο πολυ καιρο βλεπω οτι τουλαχιστον στην Αμερικη, το σβησιμο λαθους σε ecu ford φαινεται με τον κωδικο p1000
https://www.obd-codes.com/p1000

Αυτο χρησιμοποιειται απο τα συνεργεια σαν ενδειξη του "καποιος εσβησε καποιο λαθος προσφατα" και δεν εχει προλαβει να γινει ξανα ο κυκλος, οποτε μπορει να υπαρχει και αλλο προβλημσ που δεν φαινεται.

Θεωρητικα τα συνεργεια οταν διορθωσουν κατι, κανουν μια βολτα με οδηγιες οπως οριζει ο κατασκευαστης για να τελειωσει το readiness test και να παραδωσουν. Στο Αμερικα αυτα.

Τι κωδικο λαθους θελεις να σβησεις? Το διορθωσες μονος σου? Σβηνοντας το δεν διορθωνεις το προβλημα




........

Οκ τωρα ειδα αυτα που εγραψες παρακατω. :(
Πες του φιλου σου μια χαρα ειναι κσι οι 3800
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#515728
PeterPan έγραψε:σήμερα είπα να βάλω την αντλία πίεσης βενζίνης. πάω στον μηχανικό που έχω αλλά είχε προλάβει κ φύγει. οπότε μετά την πέρασα μόνος γιατί δεν ήθελα να περιμένω.

40 λεπτά υπόθεση κ προς το παρόν η δύναμη έχει επανέλθει, το στροφόμετρο έχει ξαναζήσει στιγμές 5000 σαλ.

ερώτηση: πόσο ρεαλιστικό είναι να βγάζει βλάβη η ανλία πίεσης κ να φταίει η τσιμούχα κ όχι το μεταλλικό στοιχείο αυτό καθεαυτό. την είδα καλή βέβαια αλλά αναρρωτιέμαι. έτσι όπως δοκίμασα να εφαρμόσω την καινούρια κάπου από την πίσω πλευρά φαγώθηκε η νέα τσιμούχα. εκεί μου κόπηκε η ανάσα. κ δεν έκανα καμια ταρζανία (ήταν πολύ μαλακή κ ζορίστηκε στα χείλη καθώς την εφάρμοζα κ έφυγε λίγο από την άκρη της). έπρεπε να πάω να αγοράσω νέα από την αντιπροσωπία κ αν είχαν. το αμάξι θα έμενε ακίνητο, γμσ τα δλδ. προσευχήθηκα κ έβγαλα προσεκτηκά την παλιά από το ανταλλακτικό που έβγαλα κ ΕΥΤΥΧΩΣ δεν είχε σκάσει κάπου. την σταύρωσα κ την πέρασα στο νέο ανταλλακτικό :thumbsup:

αν όλα πάνε καλά θα το αφήσω έτσι.

έχω αγοράσει ένα βιβλίο DIY για το golf κ είχα δει ακριβώς πως γίνεται στο dr youtube. τελικά πολύ εύκολο ήταν. κ το ευχαριστήθηκα :thumbsup:
έβγαλα κ τα καρυδάκια από το υπόγειο.

ερώτηση: όταν βιδώνετε μεταλικά μέρη μεταξύ τους πόσο ζορίζετε τις βίδες? ροπόκλειδο δεν έχω. εγώ το πάω όσο πάει κ μετά ένα τικ ακόμη, ίσως κ ένα 2ο μικρότερο αναλόγως πως το αισθάνομαι.

Για να πω κ κάτι παρόμοιο, όταν βάζουμε πλάκα με βίδες στα κατάγματα δεν πρέπει τις βίδες να τις βιδώνουμε τέρμα όσο πάει κ φυσικά δε φέρνουμε βολτες, αυτό καταστρέφει τα πάσα μέσα στο κόκκαλο, οπότε μετά δεν κρατά η πλάκα. θέλει εξάσκηση.


Παρε ενα ροποκλειδο, εστω απο lidl, τουλαχιστον νιωθεις οτι ΔΕΝ πρεπει να σφιγγουμε "οσο παει" :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By Morx
#515764
Adriver έγραψε:Μερικές φορές οδηγώ ένα swift 1.2, το αμεσως προηγούμενο μοντέλο, και σημερα συνειδητοποίησα μια πολύ περίεργη συμπεριφορά από το σύστημα traction control-ESP.
Σε μια γρήγορη επιτάχυνση από στάση (σε ευθεία) όταν μετά τις 5.000 στροφές κάνω αλλαγή 1η σε 2η κι αφήνω γρήγορα το συμπλέκτη, κόβει το γκάζι σαν να εχω χτυπήσει κόφτη και σήμερα είδα ότι ανάβει ένα "λαμπάκι του συστήματος ESP" χωρίς να έχω αισθανθεί ούτε το ελάχιστο σπινάρισμα! :dizzy:

Θα υπέθετα ότι έχουν ρυθμίσει το traction control πολύ εαίσθητο. Αλλά αν ξεκινήσω απότομα με 1η μπορούν άνετα να σπινάρουν οι τροχοί και δεν φαίνεται να κάνει καμιά προσπάθεια (φρένο ή κόψιμο γκαζιού) για να δώσει traction.

Eιναι διαφορετικα διαχειρισιμο το σπιναρισμα με "σπασιμο" 1ης απο σταση ... και διαφορετικο με 2α.
Στην 1η περιπτωση, ειναι διαχειρισιμο πιο ομαλα απο την ECU αφου μειωνοντας την ισχυ του κινητηρα και λογω αδρανειας αυτου με κοντη σχεση, θα το αποτρεψει ευκολοτερα.

Αλλαζοντας απο την αλλη αποτομα σε 2α, εαν η ολισθηση ξεκινησει, ειδικα αν εχει κατω νερα, ευκολα βαρας και κοφτη.

Επειδη στην δευτερη περιπτωση, με αλλαγη σε 2α, η ροπη που φτανει στους τροχους μικροτερη, φαινεται πιο "ακομψη" η επεμβαση του TC.

Συμβαινει σε πολλα μπροστοκινητα αυτο, οπως επισης μιλωντας για Swift ... συμβαινει ακριβως το ιδιο και στο Baleno τελευταιας γενιας με τον 1200άρη.
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#515843 Θεωρώ απίθανο να φθάνει κόφτη λόγω ολίσθησης, την οποία ούτε καν καταλαβαίνω. Ο δρόμος είναι σχετικά ολισθηρός, αλλά στεγνός και είναι και σχεδόν καινούργια τα ελαστικά. Αλλά αν συμβαίνει και στο Baleno θα είναι θέμα ρυθμίσεων Suzuki.

Οδηγώ κι ένα ισχυρό προσθιοκίνητο (corolla TS) και δεν έχω τέτοιου είδους κοψίματα στις αλλαγές, αν και στην εκκίνηση είναι πολύ αισθητή η δράση του traction control (με γκαπ-γκουπ) στα φρένα και στις αλλαγές καταλαβαίνω κάποιο σπινάρισμα ίσως και με 3η.

Ενδεχομένως διαφέρει τι κάνουν τα traction control, κατά πόσο κόβουν γκάζι ή ενεργοποιούν φρένα ή πόσο απότομο είναι το γκάζι. (θα αποκρίνεται αργά στο swift)
Άβαταρ μέλους
By Morx
#515962 Δεν ειπα προφανως οτι χωρις να το καταλαβεις μπορει να φτασει στον κοφτη με σπιναρισμα 2ας... σαφως και θα το καταλαβαινες δεδομενου οτι γραφεις στο petrolheads.
Ωστοσο, οσο ανεβαινουν οι σχεσεις της μεταδοσης αλλαζει και ανα συγκεκριμενο αριθμο στροφων κινητηρα και ο ρυθμος περιστροφης των τροχων.
Το να σπιναρει με 1η, ειναι πιο ελεγξιμο ας πουμε για +3000rpm... το να σπιναρεις +3000rpm με 2α ή 3η, ειναι αρκετα μεγαλυτερη διαφορα ταχυτητας μεταξυ εμπρος και πισω τροχων. Οι τροχοι εχουν και μια αδρανεια κατα την περιστροφη τους. Εαν το TC μπορει απλα να κοψει γκαζι, φεξε μου και γλιστρησα. Ειδικα αν ειναι βρεγμενα κατω... λειτουργει λοιπον πιο επεμβατικα και νωριτερα.


Επισης στα προσθιοκινητα, το κοπανημα κατα το σπιναρισμα, οφειλεται στο wheel hop. Αναπηδουν οι τροχοι, καθως γλιστρουν ή βρισκουν ξανα προσφυση. Απ'οσο ξερω οφειλεται σε ψαλιδια με φθορα στα σινεμπλοκ τους, σε αναρτησεις ή/και ακραξονια.
Άβαταρ μέλους
By NickNT
#516572
trident1971 έγραψε:Οκ τωρα ειδα αυτα που εγραψες παρακατω. :(
Πες του φιλου σου μια χαρα ειναι κσι οι 3800


Ευχαριστώ για τις αρχικές παρατηρήσεις! Αύριο θα μάθουμε, καθώς πείστηκε να πάει στην αντιπροσωπεία...

< >
Άβαταρ μέλους
By NickNT
#516729 Και... απαντώ στον εαυτό μου πρακτικά!

Τελικά το safe mode είχε βγει από μόνο του, απλά οι περαιτέρω "δοκιμές" είχαν γίνει με νεκρά - ε, στα Ecoboost το software δε σου επιτρέπει να ανεβάσεις πάνω από 3800 rpm χωρίς επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο.

Κάτι μάθαμε και σήμερα... (και το είχα διαβάσει σε ένα forum, αλλά λησμόνησα να το μεταφέρω).

Ειρήσθω εν παρόδω, ο κάτοχος μου είπε ότι του συμπλήρωσαν και λίγο λάδι στην αντιπροσωπεία.

< >
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#517364 Έχουμε κάποια εκτίμηση για τη συνήθη ροή των αντλιών βενζίνης στα βενζινάδικα (σε λίτρα/λεπτό στο στόμιο); Πιθανότατα υπάρχει και σχετική προδιαγραφή ασφαλείας...

αν κρίνω από τα γεμίσματα του αυτοκινήτου, πρέπει να είναι γύρω στα 40-50 λτ/λεπτό;
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#518112 Απαντώ στον εαυτό μου, σήμερα παρατήρησα την αντλία όσο γέμιζα, έβαλε περίπου 33,5 lt σε 70 sec, άρα περίπου 30 l/min.