Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By rafi
#498259 Εμενα το clio 3 αλλο σασμαν βεβαια, οταν το ειχα παρει καινουριο και αφου το ψιλοεστρωσα συνειδητοποιησα οτι απο τις 5700 μεχρι τον κοφτη δεν αλλαζε ταχυτητες. Με αλλαγη βαλβολινες εφτιαξε.

.
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#504294 Έχω ένα πανάκριβο (>100 €) πανελ φιλτρο TRD υψηλής ροής με 15κ χλμ, oil free, από αυτά που δεν είναι εφόρου ζωής με πλύσιμο και λάδωμα. Υλικό γραφει PET.
Πριν το πετάξω, είπα να κάνω μια δοκιμη καθαρισμού, πεπιεσμένο αέρα και μετά σαπουναδοπλύσιμο. Πρέπει να καθάρισε αρκετά αλλά βλέπω ότι "αγρίεψε" η επιφάνεια του, π.χ. σαν ένα πουλόβερ που απο το πολύ πλύσιμο χάνει την ομαλότητα του και πετάγονται διάφορες ίνες. Μοιάζουν στέρεες αλλά ...
Να το πετάξω?
Άβαταρ μέλους
By drdino
#504309 Aπό ποιά μεριά έριξες τον πεπιεσμένο;
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#504322
drdino έγραψε:Aπό ποιά μεριά έριξες τον πεπιεσμένο;

Αυτό σωστά έγινε. Το μούλιασμα μέσα σε λεκανάκι φοβάμαι που "αγρίεψε" την επιφάνεια, μην φύγει καμια ίνα.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#508482 Γεια σας παιδες.

Ξεκινω περιληπτικα να περιγραψω ολη την ιστορια απο την αρχη για να καταληξω στο τελος σε μια τεχνικη απορια.

Σαββατο 31/3/2018 παω τον υγιεστατο, μεχρι τοτε, Ιταλο παππου μου για το πιο απλο σερβις. Λαδακια, μπουζακια, φιλρτακια.

Ο μηχανικος που παω συχνα ηταν κλειστος, πλησιαζε Πασχα, μεσα στη βδομαδα δεν θα ειχα χρονο οποτε το πηγα σε αλλον που ειχα παει καποιες φορες στο παρελθον για απλα πραγματα παλι.

Οταν εφτασα να το παρω το αμαξι εκανε σαν τρακτερ. Ενα τρομακτικο κροταλισμα πολυ χειροτερο απο αυτο που κανει οταν αρχιζει να τα παιζει ο μεταβλητος.

Μου ελεγε ειναι μεχρι να παρουν λαδια τα ωστηρια, του ελεγα δεν ειναι φυσιολογικο... Το σταματουσε το ξεκινουσε τα ιδια σκατα.

Τον ρωτησα αν ειδε καθολου τον ιμαντα χρονισμου και μου ειπε οτι τον ειχε κοιταξει οσο εκανε το σερβις και ηταν σε αψογη κατασταση...

Μου λεει να το παμε μια βολτα, το αμαξι δεν ειχε ουτε 30 ιππους, εκανε 200 μετρα, εμεινε και δεν ξαναπηρε ποτε !!! :rant: :omg: :dizzy: :help:



Το παω στον αλλο-σταθερο μηχανικο μου τη Δευτερα.

Βρισκει το μοτερ τελειως ξεσυγχρονιστο και τις βαλβιδες εισαγωγης χαλια μαυρα μετα απο ερωτικη επαφη με τα πιστονια.

Ο ιμαντας χρονισμου δεν ειχε κοπει, ουτε ειχε φαει κανενα δοντι, ενω ηταν σε πολυ καλη κασταση. Ειχε ομως υπολειμματα πλαστικου πανω του...

Χωρις να ειναι απολυτα σιγουρος για την αιτια πιστευει οτι οταν ο αλλος μηχανικος πηγε να ελεγξει τον ιμαντα χρονισμου ειτε μισο-εβγαλε το πλαστικο καπακι του, ειτε το εβγαλε τελειως και κατοπιν δεν το τοποθετησε σωστα.

Οποτε ο ιμαντας βρηκε πανω του με αποτελεσμα να ξηλωσει μερος των εσωτερικων πλαστικων του (οντως ηταν ξηλωμενα), να φρεναρει και να πηδηξει δοντια...

Πολλη δουλεια, πολλα λεφτα, αλλα ευτυχως το μοτερ ηταν σε αψογη κατασταση στα υπολοιπα και τα πιστονια δεν ειχαν πειραχτει απο την επαφη με τις βαλβιδες.

Το εφτιαξα και παει αψογα, φτου φτου.



Ομως κατα τη διαρκεια των εργασιων η πριζα ενος μπεκ κοπηκε και ειπαμε να την κολλησουμε για να γλιτωσω καποια χρηματα.

Η πριζα εσπασε παλι και εμεινα τρικυλινδρος. :thumbsup: Αρκετα περισσοτεροι κραδασμοι, σαφως μικροτερη ισχυς, αλλα δεν ειχα προβλημα να γυρισω πισω με προσοχη βεβαια.

Οδηγωντας με 80 χλμ/ωρα με 5η σε επιπεδο οδοστρωμα παρατηρησα οτι η καταναλωση που εδειχνε το trip computer ηταν περιπου 30%-35% αυξημενη απο την αναμενομενη.

Το αμαξι σε επιπεδο οδοστρωμα για να παει σταθερα με 80 χλμ/ωρα απαιτει μια συγκεκριμενη ισχυ, διαφερει λιγο αναλογα με τη φορτωση και τις καιρικες συνθηκες αλλα κατα βαση ειναι συγκεκριμενη.

Με 5η λοιπον και περιπου 2500 σ.α.λ. πατουσα το γκαζι αρκετα πιο βαθια με τον κινητηρα τρικυλνδρο απ' οτι το παταω οταν δουλευουν και οι τεσσερις κυλινδροι.

Ουσιαστικα χρειαζεται να βγαλεις 33.3% μεγαλυτερη ισχυ, απο τους τρεις εναπομειναντες κυλινδρους για να φτασεις την ισχυ που βγαζουν οι τεσσερις.
Σε καμια απο τις δυο περιπτωσεις δε φτανεις στο μεγιστο της αποδιδομενης ισχυος στις 2500 σ.α.λ. (δεν πατας τερμα γκαζι).
Δηλαδη αν απαιτουνται π.χ. 20 ιπποι καθε ενας απο τους τρεις κυλινδρους χρειαζεται να αποδιδει 33.3% μεγαλυτερη ιπποδυναμη απο αυτη που χρειαζεται να αποδιδει οταν δουλευουν και οι τεσσερις.


Η απορια-υποθεση μου λοιπον ειναι η εξης:

Αν ο εγκεφαλος (παλιος Hitachi) δε μετραει τους ψεκασμους που οντως εγιναν αλλα μετραει τις εντολες ψεκασμου που εδωσε στα μπεκ, ασχετα αν αυτα την εφαρμόζουν στην πραξη, τοτε, λογικα, υπολογιζε οτι οι εντολες που εδινε ηταν για περιπου 33.3% περισσοτερο καυσιμο, μονο που λησμονουσε οτι το ενα μπεκ δεν εκανε οντως τον ψεκασμο.

Οποτε κανοντας απλους-μη εξυπνους πολλαπλασιασμους υπεθετε οτι και τα τεσσερα μπεκ ψεκαζουν περιπου 33.3% περισσοτερο καυσιμο, οποτε υπολογιζε και αυξημενη (εικονικα) καταναλωση κατα 30%-35% .

Παιζει αυτο που υποθετω να εχει μια βαση ή λεω μονο μαλακιες; :s_tongue
Άβαταρ μέλους
By bill33
#508543
Yugo_para_siempre έγραψε:Fiat Punto HGT του 2002.

Παππούς 16 χρόνων και 203000 χλμ.

Mε τρως σε ηλικία σε τρώω σε χλμ --> 270000

Το καπάκι του ιμάντα εκκ το λες και μανίκι να το βγάλεις βάλεις.Το δικό σου είναι ντιζάτο ε;
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#508564 Νομίζω ότι δεν είναι ντιζατο.

Εχει κωδικό μοτέρ 188Α6000, σαν το δικό σου, όχι τον αρχικο κωδικό 183Α1000.

Τα δύο μοτέρ εχουν διαφορά στους προκαταλυτες, μάλλον στην πεταλούδα, στο ιμάντα χρονισμού, στην αντλία νερού, ίσως και αλλού.
Άβαταρ μέλους
By bill33
#508569 Ναι το 600 είναι το δικό μου με ηλεκτρονικό γκάζι.Εχεις καθαρίσει πεταλούδα,βγάλσιμο εκτός μηχανής και καθάρισμα;Το έκανα εγώ γιατι σε ανυποπτες στιγμές έσβηνε στο ρελαντί ,αλλά συνεχίζει να το κάνει ,πιο αραιά όμως.Ελεγα μήπως ξερεις αν υπάρχει τρόπος reset κλπ για το μοτεράκι του ρελαντί ή την ecu.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#508608 Οχι δεν εχω βγαλει ποτε την πεταλουδα για καθαρισμα μεχρι τωρα.

Σπανια εχω καποιο σκαμπανεβασμα στο ρελαντι οταν βαζω νεκρα για να σταματησω σε φαναρι-διασταυρωση αλλα οχι κατι σοβαρο, ουτε σταθερο, δεν το εχω ψαξει.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#508633 Άλλο παράξενο.

Ερχόμενος στα πεθερικά την ώρα που πάρκαρα άναψε το λαμπάκι του abs και το τιμόνι άρχισε να κλωτσάει από την αντίθετη κατεύθυνση που το έστριβα.

Πάρκαρα και το έσβησα.
Δοκίμασα να το βάλω μπρος και ήταν νεκρό!

Τίποτα δεν άναβε.

Έκανα τρεις προσπάθειες, έβγαλα και έβαλα ξανά το κλειδί αφού περίμενα ένα λεπτό και πήρε κανονικά.

(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dead)

Από το Redmi Note 4
Άβαταρ μέλους
By elteo
#508636
Νίκος Παππάς έγραψε:Άλλο παράξενο.

Ερχόμενος στα πεθερικά την ώρα που πάρκαρα άναψε το λαμπάκι του abs και το τιμόνι άρχισε να κλωτσάει από την αντίθετη κατεύθυνση που το έστριβα.

Πάρκαρα και το έσβησα.
Δοκίμασα να το βάλω μπρος και ήταν νεκρό!

Τίποτα δεν άναβε.

Έκανα τρεις προσπάθειες, έβγαλα και έβαλα ξανά το κλειδί αφού περίμενα ένα λεπτό και πήρε κανονικά.

(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dead)

Από το Redmi Note 4


:innocent: :lol:
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#508647
Νίκος Παππάς έγραψε:Άλλο παράξενο.

Ερχόμενος στα πεθερικά την ώρα που πάρκαρα άναψε το λαμπάκι του abs και το τιμόνι άρχισε να κλωτσάει από την αντίθετη κατεύθυνση που το έστριβα.

Πάρκαρα και το έσβησα.
Δοκίμασα να το βάλω μπρος και ήταν νεκρό!

Τίποτα δεν άναβε.

Έκανα τρεις προσπάθειες, έβγαλα και έβαλα ξανά το κλειδί αφού περίμενα ένα λεπτό και πήρε κανονικά.

(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dizzy)(dead)

Από το Redmi Note 4

Μου έχει συμβεί κάτι ανάλογο όταν απέθνησκε η πρώτη μπαταρία και πήγαινα να την αλλάξω! Σε μια στροφή μπήκε ESP που μάλλον "έφαγε" ότι ρεύμα απέμενε, αισθάνθηκα να στρίβει το τιμόνι (μάλλον θα έχασε υποβοήθηση), μετά είχα κάτι περίεργα (λαμπάκια ...) και στην ευθεία.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#508650 Η μπαταρία δεν έχει κλείσει ενάμιση χρόνο και έχει κάνει 12 Κ χλμ το αμάξι.
Χλωμό το βλέπω να είναι ξεφορτιστη
Άσε που δούλευε μια ώρα και χωρίς άλλα φορτία.

Από το Redmi Note 4