Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#444292
rx8_drifter έγραψε:@drdinos:

Yπαρχει κάποιος κωδικός να ζητήσουμε αυτούς τους πόλους ταχείας απασφάλισης απο PSA? θα με βόλευε πάρα πολύ γιατι το αμάξι μένει καιρό χωρις να κουνιέται...


Yπάρχουν διαρούμενοι πόλοι σε όλα τα μαγαζιά με είδη αυτοκινήτου, γιατί πρέπει να είναι της PSA να τους πληρώσεις καραβίσιους ?

πχ
http://www.ilektronio-batteries.com/ind ... ct_id=4644

https://www.sea-mountain.gr/poloi-mpatarias.html
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#444387 Εγω παντως ειχα εναν τετοιο περιστροφικο σε ενα Panda 4x4 για 17 χρονια και δεν μου δημιουργησε κανενα προβλημα. Ουτε χαλασε!
Δεν ηθελε κανα τρελο σφιξιμο.
Με το χερι απλο σφιξιμο εκανα και δεν χαλαρωνε ποτε και το πηγαινα σε κατσαβραχα.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#444392
rx8_drifter έγραψε:O fubar ακριβώς στη προηγούμενη σελίδα λέει ότι δεν είναι της προκοπής αυτοί οι περιστροφικοί ρε παιδες :s_dunno


O fubar εννοούσε τους αυτόματους πατητούς που κλειδώνουν με πίεση και όχι τους περιστροφικούς. Πάντως οι πατητοί αν είναι καλής ποιότητας είναι προτιμότεροι γιατί απασφαλίζουν με ένα τράβηγμα πρός τα επάνω χωρίς να χρειάζεται να ξεβιδώσεις τίποτα,κλείνουν και ανοίγουν ακόμα και αν έχουν φύγει τα πλαστικά τους.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#444411 Σημερα ο παπαρας ειχα ξεχασει τα αλαρμ ανοιχτα οσο ημουν γραφειο. Ευτυχως δε μασησε η μπαταρια που ειναι ουτως ή αλλως θηριο και δεν εδειξε κανα σημαδι κοπωσης οταν πηγα να βαλω μπρος. Να τη βαλω λιγο να φορτισει ή να μην ασχοληθω παραπανω?

Ξεχασα ο μλκ να κοιταξω τι δειχνει κι ο μετρητης στο ΜΜΙ...

<+
Άβαταρ μέλους
By 224v
#444620 Διαβαζω τοσες πολλες λεπτομερειες για τις φορτησεις των μπαταριων, και ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω τοση πολυ σπουδη... η μπαταρια φορτιζεται απο το δυναμο εφ'οσον παρει μπρος το μοτερ... γιατι να τη βγαλει καποιος και να την φορτισει σε φορτιστη?? Κανονικα εαν τα μπιπλικια του αυτοκινητου τραβανε πολυ ρευμα θα εχει και αναλογο δυναμο...
εδω και 2 χρονια μου εμεινε απο ρευμα στο αεροδρομιο Ελ.Βανιζελος το Aygo. Ηρθε η οδικη και το βαλαμε μπρος, ηταν Φεβρουαριος και απιστευτο κρυο... μολις το πηραμε πηγαμε μεχρι Βουλιαγμενη που ειχαμε μια υποχρεωση, (καπακι μετα την αφηξη) και φυγαμε απο εκει στις 2 το βραδυ για Χαλανδρι.. σκεπτομουνα να αλλαξω την μπαταρια.... ομως μεχρι τωρα δουλευει μια χαρα.... Τι να πω... (Κορεατικη εχει επανω). θα εχει 4 χρονια πλεον...
Άβαταρ μέλους
By Morx
#444675
224v έγραψε:Διαβαζω τοσες πολλες λεπτομερειες για τις φορτησεις των μπαταριων, και ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω τοση πολυ σπουδη... η μπαταρια φορτιζεται απο το δυναμο εφ'οσον παρει μπρος το μοτερ... γιατι να τη βγαλει καποιος και να την φορτισει σε φορτιστη?? Κανονικα εαν τα μπιπλικια του αυτοκινητου τραβανε πολυ ρευμα θα εχει και αναλογο δυναμο...
εδω και 2 χρονια μου εμεινε απο ρευμα στο αεροδρομιο Ελ.Βανιζελος το Aygo. Ηρθε η οδικη και το βαλαμε μπρος, ηταν Φεβρουαριος και απιστευτο κρυο... μολις το πηραμε πηγαμε μεχρι Βουλιαγμενη που ειχαμε μια υποχρεωση, (καπακι μετα την αφηξη) και φυγαμε απο εκει στις 2 το βραδυ για Χαλανδρι.. σκεπτομουνα να αλλαξω την μπαταρια.... ομως μεχρι τωρα δουλευει μια χαρα.... Τι να πω... (Κορεατικη εχει επανω). θα εχει 4 χρονια πλεον...


Εν μερει συμφωνω μαζι σου. Λεω εν μερει γιατι:

Η μπαταρια, αν μιζαρεις μια φορα, θελει το χρονο της με τον κινητηρα σε λειτουργια, για να ερθει στο ποσοστο φορτισης που βρισκοταν. Εαν δεν φορτισει ή αν δεν ειναι πληρως φορτισμενη, την παιρνει η κατρακυλα ετσι και αφησεις το οχημα σου ακινητο ή συνηθιζεις να το κανεις για αρκετες μερες.

Ο φορτιστης, κανει την ιδια δουλεια με το δυναμο. Και τα δυο φορτιζουν, ομως το δυναμο, δεν εχει λειτουργια αποθειικωσης, ουτε τριων η δεν ξερω και 'γω ποσων σταδιων εντασης, ουτε ξερει ποια ειναι η θερμοκρασια του περιβαλλοντος για να αντισταθμισει το προγραμμα φορτισης. Αυτα τα βρισκεις σε εναν καλο φορτιστη που παραλληλα αναζωογονει τη μπαταρια και την συντηρει.
Αν απλα πεθανει η μπαταρια επειδη για καποιο λογο την ξεπατωσες ή απο βλαβη στο δυναμο ή τελοσπαντων δεν εμεινε καιρο ξεφορτιστη παρα μονο μερικες ωρες/μερες... την φορτιζει και το δυναμο, ολα καλα!

Η γηρανση της ομως δεν μπορει να αποφευχθει και ενας καλος συντηρητης μπορει τουλαχιστον να ελλατωσει το ρυθμο με τον οποιο τελικα θα τα τιναξει τα πεταλα.


Εαν το δυναμο του οχηματος που κινειται καθημερινα και δεν μενει σε ακινησια συχνα-πυκνα, αποδιδει τα προσδοκωμενα, η μπαταρια ειναι υγιης και τα ηλεκτρολογικα του ενταξει, τοτε δεν ειναι απαραιτητη η φορτιση / συντηρηση της μπαταριας.
Εαν παραμενει σε ακινησια για εβδομαδες, ενω στο καθε μιζαρισμα, δεν λειτουργει για ωρα καλο ειναι να μπαινει για φορτιση, διοτι η μπαταρια θα χασει πολυ απο το προδοκιμο της.

224v έγραψε:Διαβαζω τοσες πολλες λεπτομερειες για τις φορτησεις των μπαταριων, και ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω τοση πολυ σπουδη...

http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery

http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ss_mat_agm
Η χημεια και η φυσικη, δεν ειναι επιστημες; :lol:
Άβαταρ μέλους
By 224v
#444963 Και φυσικα επιστημες ειναι αλλα στην καθημερινοτητα απλου χρηστη αυτοκινητου, εαν δεν μιζαρει καποια στιγμη θα παει να τη φορτησει και εκει ο μπαταριας θα του πει εαν ειναι ζωντανη η οχι για να αξιζει τον κοπο... Ο φορτιστης του Λιντλ εαν το εχει σε ακινησια μεγαλο χρονικο διαστημα θα την κρατησει ζωντανη μια χαρα.... Αυτοκινητα με πολλα μπιμπλικια ηλεκτρονικα ευαισθητα στην ταση της μπαταριας ισως βγαλουν λαθος ενδειξεις.... Τα μεταξωτα βρακια χρειαζονται και επιδεξιους....κ.. λους
Άβαταρ μέλους
By bill33
#445044
21 quadra έγραψε:
rx8_drifter έγραψε:O fubar ακριβώς στη προηγούμενη σελίδα λέει ότι δεν είναι της προκοπής αυτοί οι περιστροφικοί ρε παιδες :s_dunno


O fubar εννοούσε τους αυτόματους πατητούς που κλειδώνουν με πίεση και όχι τους περιστροφικούς. Πάντως οι πατητοί αν είναι καλής ποιότητας είναι προτιμότεροι γιατί απασφαλίζουν με ένα τράβηγμα πρός τα επάνω χωρίς να χρειάζεται να ξεβιδώσεις τίποτα,κλείνουν και ανοίγουν ακόμα και αν έχουν φύγει τα πλαστικά τους.

Υπάρχει και αυτός ο τύπος διακόπτη http://www.unisale.gr/copy-1-of-ilektri ... tes-gs-341
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#445136 Τους κλασικούς πόλους ασφαλείας ελληνικής κατασκευής τους έχω δουλέψει για χρόνια στα φορτηγά, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα (μόνο μία φορά μου έσπασε το πλαστικό απο το σφίξιμο), αλλά όπως και να το κάνουμε ο σχεδιασμός του δέν εμπνέει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη.

Ο πόλος αυτός αποτελείται απο 3 κομμάτια, τό ένα είναι αυτό που μπαίνει στον πόλο της μπαταρίας, το δίχαλο που μπαίνει στην άκρη του καλωδίου, και το πλαστικό που σφίγγει το δίχαλο πάνω στον πόλο:

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Πάντως τώρα που τον περιεργάζομαι στα χέρια μου, το δίχαλο έχει πολύ καλή πρόσφυση πάνω στον πόλο, και χωρίς ιδιαίτερο σφίξιμο του πλαστικού.

Με λίγο σφίξιμο παραπάνω μου είναι αδύνατον με τα χέρια να τραβήξω το δίχαλο απο τον πόλο, ή έστω να το περιστρέψω. Σε αυτό μάλλον βοηθά που οι επιφάνειες των μετάλλων είναι λίγο σαγρέ.

Οπότε ίσως δέν είναι τόσο χάλια όσο θυμόμουν.

Πάντως καλό είναι πρίν βάλουμε το δίχαλο, στο καλώδιο να μπεί σωληνάκι, έτσι ωστε η βίδα να μήν πατάει πάνω στις τρίχες του χαλκού, αλλά να πατάει στο σωληνάκι

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#445141 Αλλιώς μπορούμε να τερματίσουμε το καλώδιο της μπαταρίας με τέτοιου τύπου terminal lug, οπότε ακόμα και αν χαλαρώσει λίγο το πλαστικό, δέν θα χαθεί η επαφή.

Και αυτό μας δίνει και πολλές άλλες εναλλακτικές επιλογές σύνδεσης

Εικόνα

Τώρα είδα και αυτού του τύπου τους πόλους που φαίνονται πολύ πιο βαρβάτοι απο τους άλλους:

https://www.arc-components.com/0-023-00 ... inals.html
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#445763
21 quadra έγραψε:Oι πρώτοι αυτόματοι ακροδέκτες σαν αυτούς που δεν σου αρέσουν βγήκαν στην αγορά αρχές του 1990 και ήταν Ελβετικοί, αγόρασα τότε 2 σέτ και ακόμα δεν έχουν πάθει τίποτα, βέβαια είχαν μια τιμή που σου πέφταν τα σαγώνια ίσως γιατί τους είχα πάρει από κατάστημα με ναυτιλιακά γιατί ακόμα δεν υπήρχαν στα είδη αυτοκινήτου, όταν βγήκαν για αυτοκίνητα μετά 10 χρόνια ήταν Κινέζικοι και φτηνοί σε κόστος και ποιότητα.
Νομίζω κι εγώ κάπου τότε τους πήρα είχα την εντύπωση ότι ήταν Σουηδικοί (τι Sweden τι Switzerland), από μεγάλη ετήσια{;} έκθεση ναυτιλιακών και σε τιμή όχι αμελητέα. Θυμάμαι ότι όταν αργότερα περιεργάστηκα παρόμοια πολύ φτηνότερα δεν είχαν σχέση.

Δεν ξέρω για την PSA αλλά η BMW στην επίσημη λίστα αξεσουάρ του κάθε αυτοκινήτου έχει κι έναν κωδικό που διάβασα ότι είναι προέκταση καλωδίου με διακόπτη. Βασικά τον βάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα ώστε να αποσυνδέεται εύκολα η μπαταρία σε μεταφορές και αποθήκες μέχρι να έρθει η ώρα τους να πουληθούν. Στην προετοιμασία αυτό αφαιρείται και συνδέεται ο πόλος κανονικά. Θα ήθελα να το έβρισκα.

Σε αυτοκίνητο που είχε πάρει μτχ ο πατέρας μου ο προηγούμενος είχε βάλει διακόπτη μπαταρίας. Το έστριβες κοβόταν η μπαταρία κι έπαιρνες και μαζί σου το μοχλάκι που ήταν αφαιρούμενο... Συνηθίζεται στα αγωνιστικά.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#445764
sknipper έγραψε:
Σε αυτοκίνητο που είχε πάρει μτχ ο πατέρας μου ο προηγούμενος είχε βάλει διακόπτη μπαταρίας. Το έστριβες κοβόταν η μπαταρία κι έπαιρνες και μαζί σου το μοχλάκι που ήταν αφαιρούμενο... Συνηθίζεται στα αγωνιστικά.


το εχει ποσταρει ο Βιλλ 3-4 ποστ παραπανω,απλα δεν είναι πλαστικο κοκκινο το χερακι του διακοπτι.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#445819
sknipper έγραψε:
21 quadra έγραψε:Oι πρώτοι αυτόματοι ακροδέκτες σαν αυτούς που δεν σου αρέσουν βγήκαν στην αγορά αρχές του 1990 και ήταν Ελβετικοί, αγόρασα τότε 2 σέτ και ακόμα δεν έχουν πάθει τίποτα, βέβαια είχαν μια τιμή που σου πέφταν τα σαγώνια ίσως γιατί τους είχα πάρει από κατάστημα με ναυτιλιακά γιατί ακόμα δεν υπήρχαν στα είδη αυτοκινήτου, όταν βγήκαν για αυτοκίνητα μετά 10 χρόνια ήταν Κινέζικοι και φτηνοί σε κόστος και ποιότητα.
Νομίζω κι εγώ κάπου τότε τους πήρα είχα την εντύπωση ότι ήταν Σουηδικοί (τι Sweden τι Switzerland), από μεγάλη ετήσια{;} έκθεση ναυτιλιακών και σε τιμή όχι αμελητέα. Θυμάμαι ότι όταν αργότερα περιεργάστηκα παρόμοια πολύ φτηνότερα δεν είχαν σχέση.

Δεν ξέρω για την PSA αλλά η BMW στην επίσημη λίστα αξεσουάρ του κάθε αυτοκινήτου έχει κι έναν κωδικό που διάβασα ότι είναι προέκταση καλωδίου με διακόπτη. Βασικά τον βάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα ώστε να αποσυνδέεται εύκολα η μπαταρία σε μεταφορές και αποθήκες μέχρι να έρθει η ώρα τους να πουληθούν. Στην προετοιμασία αυτό αφαιρείται και συνδέεται ο πόλος κανονικά. Θα ήθελα να το έβρισκα.

Σε αυτοκίνητο που είχε πάρει μτχ ο πατέρας μου ο προηγούμενος είχε βάλει διακόπτη μπαταρίας. Το έστριβες κοβόταν η μπαταρία κι έπαιρνες και μαζί σου το μοχλάκι που ήταν αφαιρούμενο... Συνηθίζεται στα αγωνιστικά.


Mπορεί να έχεις δίκηο και να ήταν Ελβετικοί, από το 1993 μέχρι σήμερα έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι και το μυαλό έχει φυράνει.