Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#443829 Προσωπικά δέν μου αρέσουν αυτοί οι ακροδέκτες με το πλαστικό απο πάνω, και αυτό επειδή τους έχω δουλέψει πολύ. Είναι φτηνοκατασκευή.

Βγαίνει εύκολα το πλαστικό και ξεχαρβαλώνεται ο μηχανισμός. Βέβαια μπαίνει πάλι στη θέση του, όμως είναι σπάσιμο να το κάνεις αυτό. Επίσης επειδή είναι λεπτή η λαμαρίνα του, θέλει προσοχή το σφίξιμο των βιδών, μπορεί πολύ εύκολα να κλωτσήσουν και μετά αχρηστεύεται ο πόλος.

Κάποια Citroen και Peugeot έχουν απο το εργοστάσιο τέτοιους πόλους ταχείας απασφάλιστης και για το θετικό και το αρνητικό, που είναι πολύ πιο βαρβάτη κατασκευή, αλλά δέν μπορεσα να τους βρώ στο εμπόριο.

Εικόνα


Ούτε οι άλλοι με το πλαστικό που βιδώνει είναι ιδιαίτερα αξιόπιστοι:

Εικόνα

Θέλει πολύ καλό σφίξιμο για να μη γλιστρήσει ο ακροδέκτης, αλλά αν το παρασφίξεις σπάει το πλαστικό.

Εγώ προσωπικά θα το έκανα ώς εξής: Θα έκοβα το καλώδιο του θετικού πόλου και στην άκρη του θα προσάρμοζα ένα τέτοιο ακροδέκτη:

Εικόνα

Ο οποίος βέβαια τοποθετείται με ειδική πρέσσα, όμως το αποτέλεσμα είναι αδιαβροχο και οι τρίχες του χάλκινου καλωδίου δέν πρόκειται να οξειδωθούν ποτέ.

Υπάρχουν και τέτοιοι ακροδέκτες με γωνία αν βολεύει καλύτερα

Εικόνα

Στη συνέχεια θα έβαζα στην μπαταρία ένα θετικό πόλο με πεταλούδα, όπως αυτός:

Εικόνα

Ξεβιδώνεις την πεταλούδα, περνάς τον ακροδέκτη, ξανασφίγγεις την πεταλούδα.

Αυτός ο συνδιασμός θα δώσει εργοστασιακού επιπέδου αξιοπιστία στον ακροδέκτη.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443844 Oι πρώτοι αυτόματοι ακροδέκτες σαν αυτούς που δεν σου αρέσουν βγήκαν στην αγορά αρχές του 1990 και ήταν Ελβετικοί, αγόρασα τότε 2 σέτ και ακόμα δεν έχουν πάθει τίποτα, βέβαια είχαν μια τιμή που σου πέφταν τα σαγώνια ίσως γιατί τους είχα πάρει από κατάστημα με ναυτιλιακά γιατί ακόμα δεν υπήρχαν στα είδη αυτοκινήτου, όταν βγήκαν για αυτοκίνητα μετά 10 χρόνια ήταν Κινέζικοι και φτηνοί σε κόστος και ποιότητα.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#443867 Αυτο που λεει ο fubar για τα του PSA ισχύει και θα έπρεπε να είναι κοινό σε όλους

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443921 Και τα παλαιότερα Renault είχαν τους πόλους αυτόματους με κόκκινη / μαύρη στρογγυλή βακελιτένια πές την πεταλούδα, ο πόλος ήταν δύο πουκάμισα εσωτερικό / εξωτερικό το εσωτερικό ήταν περίεργο πουκάμισο κομμένο σε 4 κομμάτια που θηλύκωνε στον πόλο και σφίγγοντας την πεταλούδα τραβούσε το εξωτερικό πουκάμισο και έσφιξε το εσωτερικό, Γάλλοι τι άλλο να πείς ?

Τα σημερινά δεν θυμ'άμαι να τα έχω παρατηρήσει, αν βρώ κανένα παλιό πόλο θα τον ανεβάσω γιατί είναι για να τον χαζεύει κανείς.
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#444036 Πήρα τον περίφημο φορτιστή μπαταριών του LIDL, UGLD 3.8 A1.
Έχει μια ειδική λειτουργία για φόρτιση μπαταρίων τύπου AGM.

Για μπαταρίες EFB δε λέει κάτι συγκεκριμένο το μάνιουαλ. Να χρησιμοποιήσω την παραπάνω λειτουργία (AGM) ή το απλό mode;
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#444057 OK! είδα κάτι άλλους φορτιστές που έγραφαν ξεχωριστά ότι ειναι και για EFB κ γι αυτό αναρωτήθηκα. ευχαριστώ!
Άβαταρ μέλους
By nikos
#444082
Anonymous Founder έγραψε:Το απλό, το AGM είναι για... AGM!
ArrowsFA1 έγραψε:OK! είδα κάτι άλλους φορτιστές που έγραφαν ξεχωριστά ότι ειναι και για EFB κ γι αυτό αναρωτήθηκα. ευχαριστώ!
Ναι αλλα το απλο δε φορτιζει ψηλα τη μπαταρια και οι efb θελουν ψηλη φορτιση. Οποτε δε κανεις σωστη φορτιση

.
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#444092 Άρα; AGM/cold mode κ γι αυτό?

Βρήκα ένα τέτοιο βίντεο που λέει να χρησιμοποιείς το AGM mode κ στις efb κ οτι το διάβασε στο μανιουαλ....αλλά δε βρήκα κάτι τέτοιο στο μανιουαλ του φορτιστή. Έχουν μανιουαλ οι μπαταρίες;
https://m.youtube.com/watch?v=tfC3S0UhVZM

Στο νετ οι efb αναφέρονται ως βελτιωμενη εκδοχη των wet-flooded
https://www.rotronicsbms.com/battery-ti ... batteries/

Edit κ η varta λέει να μην τις φορτιζουμε...ίσως για να πουλήσει καινούριες!
https://www.varta-automotive.com/en-be/ ... ar-battery
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#444101 Διάβασα το manual που έβαλες γιατί με έβαλες σε σκέψεις.
Εκεί λέει πως σε μπαταρίες με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 14Ah χρησιμοποιείς το mode 4, που λέει πως φορτίζει και κάποιες AGM.
Άρα, μάλλον εκεί θα πρέπει να το βάλεις. Η διαφορά με το mode 3 είναι η λίγο μεγαλύτερη τάση φόρτισης.
Εγώ δεν έχω του Lidl, αλλά έναν άλλο επώνυμο που χρησιμοποιούν και αυτοί που πουλάνε μπαταρίες...
http://www.ctek.com/products/vehicle/mxs-5-0
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#444136 Και το mode 3 το δίνει για >14Ah, στο 4 λέει AGM ή κοινές υπό συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών. Η διαφορά των modes είναι σίγουρα αυτή που λες.
Είδα το μάνιουαλ του δικού σου (ωραίο μηχάνημα), για τις wet type προτείνει το normal battery program.

Αν καταλαβαίνω σωστά την εικόνα από το site της Varta, μάλλον οι wet δεν χρειάζονται αυξημένη τάση
Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By nikos
#444176 Στο λιντλ το βαζεις στο 4 για να εχεις μεγαλυτερη ταση στις agm και λογικα και στις efb
Ασχετο:εγω που εχω efb+ τι σημαινει?

.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#444290 @drdinos:

Yπαρχει κάποιος κωδικός να ζητήσουμε αυτούς τους πόλους ταχείας απασφάλισης απο PSA? θα με βόλευε πάρα πολύ γιατι το αμάξι μένει καιρό χωρις να κουνιέται...