Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#443233 Εγώ πάντως την αποσυνδέω (βγάζω τον αρνητικό), αφήνω το αυτοκίνητο έτσι για 4-6 μήνες το ξανασυνδέω βάζω μπρος και φεύγω. Μέχρι στιγμής δεν έχω πρόβλημα τα τελευταία 3 χρόνια (ξεκινώντας με καινούργια μπαταρία Bosch L5 deep cycle 90Ah/800A). Tο ίδιο έκανα και με την προηγούμενη μπαταρία για 2 χρόνια αλλά είχε αρχίσει να ζορίζεται (ήταν και 7+ χρονών) και την άλλαξα πριν με αφήσει.
Μάλλον πιο εύκολο μου φαίνεται να αποσυνδέω-συνδέω πόλο μπαταρίας από το να βγάζω φορτιστή, να ψάχνω μπρίζα-προέκταση, να συνδέσω τη μπαταρία με προσοχή να κλείσω το καπώ/πορτπαγκάζ χωρίς να ζορίσω το καλώδιο κλπ. Άσε που δεν θα μπορούσα να αφήσω το φορτιστή συνδεμένο μόνιμα ενώ εγώ λείπω για τόσο καιρό (μην τυχόν πάρει φωτιά κλπ). Βέβαια αν αρχίσει τα κόλπα η μπαταρία τότε θα πρέπει να ασχοληθώ.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#443238 Οι βαθιας εκφορτισης δεν εχουν θεμα...
Μιλαω για απλη μπαταρια, που αν πεσει κατω απο τα 12,2 ... αρχιζει η μη αναστρεψιμη ζημια οσο περναει ο καιρος.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#443240
sknipper έγραψε:Εγώ πάντως την αποσυνδέω (βγάζω τον αρνητικό), αφήνω το αυτοκίνητο έτσι για 4-6 μήνες το ξανασυνδέω βάζω μπρος και φεύγω. Μέχρι στιγμής δεν έχω πρόβλημα τα τελευταία 3 χρόνια (ξεκινώντας με καινούργια μπαταρία Bosch L5 deep cycle 90Ah/800A). Tο ίδιο έκανα και με την προηγούμενη μπαταρία για 2 χρόνια αλλά είχε αρχίσει να ζορίζεται (ήταν και 7+ χρονών) και την άλλαξα πριν με αφήσει.
Μάλλον πιο εύκολο μου φαίνεται να αποσυνδέω-συνδέω πόλο μπαταρίας από το να βγάζω φορτιστή, να ψάχνω μπρίζα-προέκταση, να συνδέσω τη μπαταρία με προσοχή να κλείσω το καπώ/πορτπαγκάζ χωρίς να ζορίσω το καλώδιο κλπ. Άσε που δεν θα μπορούσα να αφήσω το φορτιστή συνδεμένο μόνιμα ενώ εγώ λείπω για τόσο καιρό (μην τυχόν πάρει φωτιά κλπ). Βέβαια αν αρχίσει τα κόλπα η μπαταρία τότε θα πρέπει να ασχοληθώ.


το ιδιο κανω και εγω.Κανενα πρόβλημα,δεν παιρνει πανω από 10 δευτερα να βαλεις τον πολο.
Παντα παιρνει κατευθείαν,γυρνωντας ζωηρα τη μιζα.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#443252 Παρομοίως. Ένα χρόνο μετά παίρνει μπρος άμεσα.
Το πρόβλημα που έχω είναι ότι σε κάποιο service ψέκασαν τους πόλους με κάποιο υγρό που "κατέστρεψε" τις βίδες που έσφιγγαν το δαχτυλίδι, με συνέπεια το ένα καλώδιο να μη σφίγγει καλά και να βγαίνει καμιά φορά. Καμιά ιδέα πώς να το σταθεροποιήσω (αλλά όχι μόνιμα ώστε να μπορώ να το αφαιρώ από τον πόλο);

< >
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#443274 Με τι να το καθαρίσω μην κάνω άλλη ζημιά; Εμένα μου μοιάζει με μόνιμη κατάσταση. Δεν έχω και φωτογραφία να ανεβάσω. Ένα άσπρο πράγμα σαν ασβέστης είναι.

< >
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443281
Scotch έγραψε:Με τι να το καθαρίσω μην κάνω άλλη ζημιά; Εμένα μου μοιάζει με μόνιμη κατάσταση. Δεν έχω και φωτογραφία να ανεβάσω. Ένα άσπρο πράγμα σαν ασβέστης είναι.

< >


Mια απλή συρματόβουρτσα κάνει δουλειά, ακόμα καλύτερα είναι ταυτόχρονα και καλό ξέπλυμα των πόλων με νερό, ακόμα και με το λάστιχο να τρέχει λίγο νερό συνεχώς για να παθητικοποιούνται και να φεύγουν τα οξέα ( αυτό που λες ασβέστης )

Αν δεν υπάρχει συρματόβουρτσα κάνει και το πράσινο σκληρό ενός σφουγγαριού για τα πιάτα, πάρε και ένα μπουκάλι με νερό και ρίχνε λίγοι - λίγο νερό και ταυτόχρονα τρίψε τον / τους πόλους, όταν τελειώσεις και στεγνώσουν κάλυψε τους με βαζελίνη, υπάρχει και ειδικό σπρέϋ για πόλους, νομίζω είναι μπλέ χρώματος, εννοείτε ότι θα φορέσεις ένα ζευγάρι γάντια μιας χρήσης αφού τα χέρια σου δεν είναι εξοικοιωμένα με τις βρωμοδουλειές και τα επιθετικά προϊόντα.

Μην παραλείψεις να καθαρίσεις και τον πόλο, το καλώδιο εννοώ, αν βρίσκειατι και κανένα γυαλόχαρτο / σμυριδόπανο κλπ τρόιψε τον εσωτερικά μετά την απομάκρυνση των οξέων.

Το οξύ αν πέσει στα ρούχα κάνει τρύπες, οπότε πρώτα νεράκι για να το εξουδετερώσεις και ταυτόχρονα τρίβε απαλά να μην πετάγεται δεξιά - αριστερά.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#443294 Quadra ευχαριστώ πολύ!
Το βασικό πρόβλημα υπάρχει στον ακροδέκτη (φωτογραφία) ο οποίος έχει γίνει χάλια από το σπρέι που έριξαν στο συνεργείο. Η βίδα δεν στρίβει με καμία δύναμη. Είναι σαν να έχει γίνει όλο ένα σώμα. Κρατάω τις οδηγίες και θα επανέλθω (το καλοκαίρι).
Εικόνα

< >
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#443575 Θα μπορούσες να αλλάξεις τον ακροδέκτη ίσως. Υπάρχουν και ακροδέκτες ταχείας απελευθέρωσης με το χέρι, τους είχα πάρει για σκάφος, συνηθίζονται εκεί για εύκολο βάλε βγάλε μπαταρίας.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443603
sknipper έγραψε:Θα μπορούσες να αλλάξεις τον ακροδέκτη ίσως. Υπάρχουν και ακροδέκτες ταχείας απελευθέρωσης με το χέρι, τους είχα πάρει για σκάφος, συνηθίζονται εκεί για εύκολο βάλε βγάλε μπαταρίας.


Σωστός, έχω πάρει και βάλει σε όλα μας τα αυτοκίνητα, μάλιστα έχω σώσει 2 φορές από πυρκαγιά ένα Transit παλαιότερα και πρίν 2 χρόνια το Quadra από ένα ηλίθιο πολύ χοντρό βραχυκύκλωμα που προκάλεσα που μου έκαψε την κεντρική πλαξούδα πριν προλάβω να απασφαλίσω τον ακροδέκτη, αν δεν ήταν αυτόματος θα το είχα χάσει.

Θεωρώ ότι όλα τα αυτοκίνητα και τα σκάφη πρέπει να έχουν τέτοιυς ακροδέκτες.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#443606 Και σκεφτόμουν αν μπορώ να πετάξω όλο το καλώδιο, μαζί με τον ακροδέκτη, αλλά μάλλον αυτό είναι καλύτερη ιδέα. :lol:
Θα είναι εύκολη η αλλαγή όμως; :oops:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443607
Scotch έγραψε:Και σκεφτόμουν αν μπορώ να πετάξω όλο το καλώδιο, μαζί με τον ακροδέκτη, αλλά μάλλον αυτό είναι καλύτερη ιδέα. :lol:
Θα είναι εύκολη η αλλαγή όμως; :oops:


Εύκολη είναι, αν δεν λύνει ο παλιός ακροδέκτης εκεί που είναι το καλώδιο το κόβεις σύριζα στον ακροδέκτη ( ξυστά εννοώ, όχι το κόβεις ΣΥΡΙΖΑ Τσίπρας :lol: ) το καθαρίζεις καλά με γυαλόχαρτο να φαίνεται ο χαλκός του και το βιδώνεις στην υποδοχή για το καλώδιο στον καινούργιο ακροδέκτη, δεν νομίζω ότι θα υπάρχει πρόβλημα με το μήκος του καλωδίου να κόψεις 1-1.5 εκ
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443652 Να είναι αποσυνδεδεμένοι από την μπαταρία και οι δύο πόλοι και να είσαι συγκεντρωμένος σε ότι κάνεις, τι άλλο ?

Αν κόψεις το καλώδιο θα πρέπει να έχεις πολύ καλό κόφτη καλωδίων και να κόβεις σταδιακά από την άκρη προς το κέντρο του λυγίζοντας το όπως το κόβεις για να κάνεις χώρο να προχωράει ο κόφτης, είναι πολύκλωνο αυτό το καλώδιο - του θετικού πόλου - πολλές φορές και του αρνητικού, άλλοτε πιο σπάνια το αρνητικό είναι λουρίδα καλωδίου αλλά γενικά τα χοντρά καλώδια αν δεν υπάρχει μεγάλος επαγγελματικός κόφτης τα κόβουμε με υπομονή σταδιακά, επίσης βοηθάει ένας να κρατάει γερά το καλώδιο και τον ακροδέκτη και άλλος να κόβει με σιδηροπρίονο ( αυτό όταν το χοντρό καλώδιο είναι στο αυτοκίνητο και όχι στον πάγκο ή σε μια μέγγενη, οι ερασιτέχνες και όχι μόνο καλό είναι να φοράνε γάντια σε αυτές τις δουλειές.