21 quadra έγραψε:otso έγραψε:παλιο nissan 30 και βαλε κοιταζω για διαρροη της μπαταριας .Με το πολυμετρο το μαυρο στην com και το κοκκινο στο VΩmA και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 18 .Με το μαυρο στην com και το κοκκινο στην 10Α και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 0.37 .
ποιο ειναι το σωστο ; υπαρχει διαρροη;
Δεν έχει μικρότερη κλίμακα πχ mA ?
Συγγνωμη εκανα λαθος η κλιμακα ειναι 200m 20m 2m 200μ , εγω το ειχα στο 20m
otso έγραψε:21 quadra έγραψε:otso έγραψε:παλιο nissan 30 και βαλε κοιταζω για διαρροη της μπαταριας .Με το πολυμετρο το μαυρο στην com και το κοκκινο στο VΩmA και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 18 .Με το μαυρο στην com και το κοκκινο στην 10Α και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 0.37 .
ποιο ειναι το σωστο ; υπαρχει διαρροη;
Δεν έχει μικρότερη κλίμακα πχ mA ?
Συγγνωμη εκανα λαθος η κλιμακα ειναι 200m 20m 2m 200μ , εγω το ειχα στο 20m
Πρέπει να διαβάσεις τις οδηγίες χρήσης του πολύμετρου, αλλά πιθανότατα μέτρησες 18 mA διαρροή (αν λειτουργεί). Πως όμως σύνδεσες το πολύμετρο για να μετρήσεις διαρροή, ήταν σε σειρά π.χ. έβγαλες το καλώδιο από το θετικό πόλο και παρέμβαλες το πολύμετρο μεταξύ θετικού πόλου και καλωδίου?
βεβαια και οπως μετρησα εγω βγαζουμε μια μια την ασφαλεια και βλεπουμε αν μηδενιζει που εχουμε διαρροη , πραγμα που δεν εκανα γιατι ηθελα να ρωτησω αν η διαρροη ειναι αξια λογου.
΄
και μια τελευταια ερωτηση . το μανιουαλ του πολυμετρου λεει οτι για να μετρησουμε την ενταση συνδεουμε το κοκκινο καλωδιο στην υποδοχη 10Α για εντασεις ρευματος >200mA , η με την υποδοχη mA/Ω/BATT για εντασεις ρευματος <200mA
για μπαταρια σε πιο το βαζουμε; επειδη ειχα 2 διαφορετικες μετρησεις
και για να φορτισω μια μπαταρια με εναν παλιο φορτιστη εινχελ , μεσα στο σκοταδι εβαλα αναποδα τα καλωδια απο την πολυ σιγουρια , καηκε η ασφαλεια του φορτιστη , και οταν την αλλαξα δεν δουλευει , τι μπορει να εχει χαλασει ; να ειναι επισκευασιμος; γιατι μου χρειαζεται.
otso έγραψε:το μανιουαλ του πολυμετρου λεει οτι για να μετρησουμε την ενταση συνδεουμε το κοκκινο καλωδιο στην υποδοχη 10Α για εντασεις ρευματος >200mA , η με την υποδοχη mA/Ω/BATT για εντασεις ρευματος <200mA
για μπαταρια σε πιο το βαζουμε; επειδη ειχα 2 διαφορετικες μετρησεις
Ένα καλό πολύμετρο έπρεπε να δίνει περίπου το ίδιο, εσύ όμως μέτρησες 18mA και 370 mA (0,37Α) στις διαφορετικές κλίμακες. Μπορεί να μην δούλευε καλά ποτέ, μπορεί να του έχεις κάνει ζημιά. Αν λειτουργούσε σωστά και είχες πραγματικό ρεύμα 18mA πιο αξιόπιστη θα ήταν η μικρή κλίμακα μέτρησης των 20mA κι όχι η 10Α. Αλλά ... ποιός ξέρει?
Κανονικά έπρεπε να ξεκινήσεις από 10 Α να δεις πόσο είναι μην το κάψεις και μετά να πας στις μικρές κλίμακες.
Όταν δεν το έχεις συνδέσει (ανοικτό κύκλωμα) δείχνει μηδέν? Μπορεί π.χ. στη μεγάλη κλίμακα να δείχνει 0.37Α αντί μηδέν και να φταίει η ανακρίβεια λόγω φθήνιας.
Δεν μετράς τη μπαταρία αλλά το ρεύμα που περνάει εκεί που θα παρεμβάλεις το πολύμετρο στο κύκλωμα. Το κατά πόσο μπορείς να χρησιμοποιήσεις το πολύμετρο σαν αμπερόμετρο και πως θα το χρησιμοποιήσεις έχει σημασία το μέγεθος του ρεύματος που θα περάσει, δηλαδή πρέπει να ξέρεις τα όρια του ρεύματος που περιμένεις που εξαρτάται από την τάση και τις αντιστάσεις που υπάρχουν στο κύκλωμα. Για αυτό έγραψα καλύτερα να μην γίνονται μετρήσεις ρεύματος γιατί εύκολα μπορεί να κάνει ζημιά κάποιος αν δεν κατέχει τα ηλεκτρολογικά/ηλεκτρονικά. Τα δύο σημεία που θα συνδεθεί σαν αμπερόμετρο ουσιαστικά βραχυκυκλώνονται! (Για όσους τυχόν μας διαβάσουν, αν κάποιος δεν έχει ξεκάθαρη κατανόηση για τάση, ρεύμα, αντίσταση ... μακριά εντελώς από πολύμετρα!)
Στο φορτιστή πρέπει να έκαψες ότι ηλεκτρονικά έχει. Απίθανο να βρεις κάποιο να κάνει διάγνωση και πατέντες με λίγα χρήματα.
otso έγραψε:
και για να φορτισω μια μπαταρια με εναν παλιο φορτιστη εινχελ , μεσα στο σκοταδι εβαλα αναποδα τα καλωδια απο την πολυ σιγουρια , καηκε η ασφαλεια του φορτιστη , και οταν την αλλαξα δεν δουλευει , τι μπορει να εχει χαλασει ; να ειναι επισκευασιμος; γιατι μου χρειαζεται.
Ψάξε στο lidl για φορτιστή,20€ νομίζω έχει.Επίσης έχει προστασία για την περίπτωση που τον συνδέσεις ανάποδα.
ArrowsFA1 αν θες να τον ξεφορτωθεις ανευ οικονομικου ανταλλαγματος δεν θα ελεγα οχι , ιδιως αν εχεις και αλλα χρησιμαα πραγματα στην αποθηκη που δεν χρειαζεσαι.
otso έγραψε:παλιο nissan 30 και βαλε κοιταζω για διαρροη της μπαταριας .Με το πολυμετρο το μαυρο στην com και το κοκκινο στο VΩmA και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 18 .Με το μαυρο στην com και το κοκκινο στην 10Α και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 0.37 .
ποιο ειναι το σωστο ; υπαρχει διαρροη;
Αν βάλεις το κόκκινο ακροδέκτη στο V Ω mA πρέπει να βάλεις και τον περιστροφικό διακόπτη σέ κάποια απο τις θέσεις για mA, αλλιώς θα βγάλει λάθος ένδειξη.
Η δεύτερη μέτρηση είναι σωστή, οπότε έχεις 370mA ρεύμα. Είναι πολύ αυτό, πρέπει να υπάρχει διαρροή.
Ένας άλλος τρόπος, πιό πρακτικός για να το ελέγξεις είναι να πάρεις ένα λαμπάκι R5W 12V (απλό, όχι σε LED) με το ντουί του, ή αλλιώς κολλάς με το κολητήρι δύο καλωδιάκια απευθείας στο λαμπάκι.
Στη συνέχεια, συνδέεις το λαμπάκι σε σειρά, όπως θα συνεδεες το πολύμετρο. Κανονικά, το ρεύμα σε αναμονή θα είναι τόσο μικρό που δέν θα ανάβει καθόλου το λαμπάκι. Αν το δείς να ανάβει έστω και λίγο, τότε έχεις διαρροή.
fubar.gr έγραψε:Αν βάλεις το κόκκινο ακροδέκτη στο V Ω mA πρέπει να βάλεις και τον περιστροφικό διακόπτη σέ κάποια απο τις θέσεις για mA, αλλιώς θα βγάλει λάθος ένδειξη.
Σε επόμενο σχόλιο διόρθωσε ότι το είχε στα 20mA.
Adriver έγραψε:fubar.gr έγραψε:Αν βάλεις το κόκκινο ακροδέκτη στο V Ω mA πρέπει να βάλεις και τον περιστροφικό διακόπτη σέ κάποια απο τις θέσεις για mA, αλλιώς θα βγάλει λάθος ένδειξη.
Σε επόμενο σχόλιο διόρθωσε ότι το είχε στα 20mA.
Ναί, τώρα το είδα, όμως συνεχίζει να είναι λάθος η μέτρηση. Η σωστή είναι αυτή με τον ακροδέκτη στο 10A και το διακόπτη στο 20A, οπου δείχνει 370mA
Στις μικρές κλίμακες η Shunt του πολυμέτρου είναι απο 100Ω μέχρι 10ΚΩ και μπαίνει σε σειρά με το κύκλωμα, οπότε περιορίζει το ρεύμα. Γι αυτό στην κλίμακα των 20m έδειξε 18mA.
Αν το βάλει στην κλίμακα 200m θα δείξει κάποιο μεγαλύτερο νούμερο, γιατι η αντίσταση shunt είναι μικρότερη, αλλά πάλι θα είναι μικρότερο απο το πραγματικό των 370mA
Ενδεικτικά, στην κλίμακα των Ampere η shunt είναι ένα κομμάτι χοντρό σύρμα και έχει αντίσταση της τάξης των 0,01 εώς 0,1 Ohm.
fubar.gr έγραψε: Στις μικρές κλίμακες η Shunt του πολυμέτρου είναι απο 100Ω μέχρι 10ΚΩ και μπαίνει σε σειρά με το κύκλωμα, οπότε περιορίζει το ρεύμα.
Αυτό δεν το είχα σκεφτεί.
ΑΡΑ διαρροή κοιταμε με το λαμπακι η εναλλακτικα με το πολυμετρο Η σωστή είναι αυτή με τον ακροδέκτη στο 10A και το διακόπτη στο 20A οπως γραφεις .