- 02 Φεβ 2023, 20:06
#803643
Έπιασαν τα κρύα και άρχισε το αμάξι να δυσκολεύεται στις εκκινήσεις. Βέβαια μετά, δούλευε κανονικά το stop/start.
Περνάω την προηγούμενη εβδομάδα από το μαγαζί με τις μπαταρίες, ζήτημα να είναι 1 χιλιόμετρο από τη δουλειά μου καθώς έφευγα. Του λέω το και το τα πρωινά τώρα τελευταία, αλλά μετά δουλεύει κανονικά το SS. Μου λέει να μετρήσουμε, ανοίγω καπό. Βγάζει ότι έχει περίπου 65% μπαταρία...
Αν δεις και στο ξανακάνει, ξαναέλα να μετρήσουμε και φεύγω.
Εν τω μεταξύ ψάχνω λίγο το προγραμματάκι τύπου OBD scanner που έχω και χθες λέω, δεν βάζω στη φίσα το ELM327 να δω από το πρόγραμμα τα Volt;
Και πράγματι μου έδειχνε σβηστό το αμάξι, απλά με το κλειδί στην πρώτη σκάλα που ανάβουν τα λαμπάκια,
11,6 Volt. Και σύμφωνα με το πινακάκι που θα δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο:
https://technoluxpro.com/el/stati/skolk ... atore.htmlΕίχα μπαταρία περίπου 20-30%... Δηλαδή φλέρταρα με το να ξυπνήσω και να μείνω εντελώς.
Παρά ταύτα, μετά εν κινήσει, σήκωνε 14,5-14,7V. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι είχε χάσει την ικανότητα φόρτισής της. Διότι κάνω καθημερινά χιλιόμετρα και το αμάξι δεν μένει ακίνητο για παραπάνω από 12 ώρες. Επίσης όταν έκανα τις μετρήσεις, είχα ήδη κάνει καμιά 60αριά χιλιόμετρα το προηγούμενο βράδυ. Ε πόσα πια να θέλει για να φορτίσει;
Οπότε πήγα για αλλαγή. Από 59άρα EFB της Varta, έβαλα 70Ah την ξαδέρφη της (Bosch) σε τεχνολογία AGM (Fleece). Την τυλίξαμε με την υπάρχουσα κουβέρτα που είχα και περάσαμε γύρω γύρω μαύρη θερμομονωτική ταινία. Βέβαια όντας μεγαλύτερη αλλά και κατά περίπου 2 κιλά βαρύτερη, ο χώρος στένεψε έχοντας και την εισαγωγή αέρα.
Πρώτη μίζα και άναψαν λαμπάκια, τα οποία έφυγαν μετά από λίγα μέτρα. Αυτό που δεν έφυγε ήταν το παρακάτω:
αλλά ήμουν προετοιμασμένος. Πήγα σπίτι με ησυχία για κωδικοποίηση της μπαταρίας μέσω VCDS.
'Ήθελε 4 ρυθμίσεις:
α) αλλαγή χωρητικότητας
β) αλλαγή τεχνολογία μπαταρίας
γ) εταιρία
δ) κωδικό μπαταρίας
Έγινε και ένα πλήρες scan που έβγαλε άπειρα σφάλματα, τα οποία όλα διορθώθηκαν με μιας. Και μετά ακολούθησε μια βόλτα για να φορτίσει καλά η μπαταρία. Πράγματι έφυγε και η εν λόγω ένδειξη στο infotainment και ξεκίνησε να δουλεύει κανονικότατα και το SS. Σήμερα το πρωί πήρε μπροστά βέλος...
Τώρα σκέφτομαι τι να κάνω για να ομορφύνει λίγο ο χώρος:
1) το αφήνω ως έχει, μια χαρά είναι
2) παίρνω νέα πλήρη προστασία υφασμάτινη από Αλί με περίπου 15€
3) παίρνω ένα Battery Dustproof Negative Electrode Waterproof Protective Cover με περίπου τα ίδια λεφτά και το τοποθετώ από πάνω αλλά παραμένει η υπάρχουσα κουβέρτα που έχω που δεν είναι η σωστή από άποψη διαστάσεων