Παρεπιπτόντως στο δικό μου αμάξι η μπαταρία έκλεισε την 5ετία (Delkor 54AH, αγοράστηκε τέλη Σεπτέμβρη του 2013 προς 65 ευρώ από κατάστημα με λιπαντικά/αξεσουάρ αυτοκινήτου και την τοποθέτησα ο ίδιος αφού πρώτα τις έκανα 2-3 κύκλους φόρτισης σε ηλεκτρονικό φορτιστή που έχω στο διαμέρισμα) και μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει ίχνη εμφανούς κόπωσης. Με δεδομένη και την ύπαρξη του power bank στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου μου, θα την κρατήσω κι αυτό το χειμώνα και βλέπουμε.
Στην περίπτωσή μου το αυτοκίνητο κινείται τουλάχιστον επί 50 λεπτά καθημερινά επί 5 ημέρες την εβδομάδα με 2 (συνήθως) μιζαρίσματα σε αντίστοιχες (2) διαδρομές, οπότε εικάζω ότι η μπαταρία γενικά δεν μένει ξεφόρτιστη (προλαβαίνει να φορτίσει) και γιαυτό τα έχει πάει καλά ως τώρα.
https://www.skroutz.gr/s/7386886/OEM-TM15.html
Έχεις φορτισμένο από το σπίτι το power bank και το αποθηκεύεις στο αυτοκίνητο. Αν δεν παίρνει μπροστά από την μπαταρία του αυτοκινήτου, συνδέεις το power bank με τα κροκοδειλάκια του και παίρνει από εκεί ρεύμα. Συνήθως δίνουν 200Α συνεχή ή 400Α στιγμιαία, οπότε για νορμάλ καταστάσεις (μέχρι πχ 2000κ.εκ. σε βενζίνη ή 1600κ.εκ. πετρέλαιο) είσαι ΟΚ.
lazarefa έγραψε:Κάτι τέτοιο:
https://www.skroutz.gr/s/7386886/OEM-TM15.html
Έχεις φορτισμένο από το σπίτι το power bank και το αποθηκεύεις στο αυτοκίνητο. Αν δεν παίρνει μπροστά από την μπαταρία του αυτοκινήτου, συνδέεις το power bank με τα κροκοδειλάκια του και παίρνει από εκεί ρεύμα. Συνήθως δίνουν 200Α συνεχή ή 400Α στιγμιαία, οπότε για νορμάλ καταστάσεις (μέχρι πχ 2000κ.εκ. σε βενζίνη ή 1600κ.εκ. πετρέλαιο) είσαι ΟΚ.
Ωραίο ,δεν είχα καταλάβει ότι ήταν τόσο φθηνά...Θα πάρω και εγώ ένα...Πολύ χρήσιμο!!
sknipper έγραψε:Δηλαδή θα περάσουν 200-400Α από αυτά τα καλωδιάκια;
Ναι περνανε!!!, το καλοκαιρι που εμεινε το JUKE για ανεξηγητο λογο, το βαλαμε μπρος με τετοιο τσακ μπαμ… εκτοτε κανενα πρόβλημα με την μπαταρια, (κατι που ακομα δεν το καταλαβα…. η μπαταρια ηταν 2 ετων και δεν θα επρεπε να συμβει…..
Morx έγραψε:Δεν υπαρχει περιπτωση να περνανε απο τετοια καλωδιακια 200Α+ ... θα γινουν σαν τα λαστιχακια του σουπερμαρκετ.
Για να μην χαλασουμε τις καρδιες μας απλα σου λεω οτι ξεκιναει η μιζα και παιρνει μπρος το οχημα, αν μπορει να γινει αυτο χωρις να περναει ρευμα απο τα καλωδιακια οπως λες τοτε ενταξει δεν περναει..... βρες ενα τετοιο και δοκιμαε το για να πειστεις, ισως ενας ηλεκτρολογος το εξηγησει το γιατι γινεται αυτο
Τις τελευταίες 3-4 μέρες που έπιασαν τα κρύα δείχνει τα πρωινά με 8-10 βαθμούς θερμοκρασία να έχει έναν ελάχιστο δισταγμό και (κυρίως) βλέπω την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό (πληροφορίες ραδιόφωνου, κατανάλωσης κλπ) να τρεμοπαίζει στιγμιαία στο μιζάρισμα (σημάδι ότι πλησιάζει το τέλος λογικά).
Εν τω μεταξύ, πέρσι αγόρασα έναν όργανο για τη διάγνωση/ανάλυση κατάστασης της μπαταρίας, παρόμοιο με αυτό που έχουν οι επαγγελματίες μπαταριάδες (το δικό μου βέβαια είναι η απλοϊκή Κινεζική εκδοχή ανάλογων οργάνων). Μέτρησα χθες το μεσημέρι με αυτό τη μπαταρία μου, μετά από 19 ώρες ακινησίας του οχήματος και μου έβγαλε τα εξής:
Healthy:33%
290CCA (αντί 500)
Charge:83%
Voltage: 12,50V
Internal R: 9.46mΩ
REPLACE
Φυσικά με 290Α δεν πας μακριά, οπότε το REPLACE είναι δεδομένο. Λίγες μέρες χαμηλών θερμοκρασιών ακόμα και λογικά θα μου την κάνει. Βέβαια καλού κακού κουβαλάω στο πορτ μπαγκάζ (από πέρσι τέτοια εποχή) ένα power bank, αλλά επειδή έρχονται και γιορτές (προγραμματίζω ταξίδι 500χλμ τα Χριστούγεννα σε επαρχία) δεν είμαστε για ταλαιπωρία, οπότε μέσα στη βδομάδα, ίσως κι αύριο αν προλάβω, πάω για αλλαγή. Από μοντέλα έχω καταλήξει μεταξύ 2-3 κορεάτικων (δυστυχώς δε βρίσκω ακριβώς την ίδια να τη βάλω με κλειστά μάτια), με τιμές μεταξύ 60-75 ευρώ (για χωρητικότητες γύρω στα 55ΑΗ μιλάω και CCA 480-500).
Να δούμε πόσο καιρό θα μου πάει η νέα.
lazarefa έγραψε:Λίγες μέρες χαμηλών θερμοκρασιών ακόμα και λογικά θα μου την κάνει.
Πιο ευκολα θα σου την κανει το καλοκαιρι αν το αμαξι κινειται καθημερινα το χειμωνα... και πολυ πιθανον να την κανει μια και εξω!
lazarefa έγραψε:Ερώτηση (μάλλον ρητορική). Να υποθέσω ότι είναι σκόπιμο πριν την τοποθέτηση της νέας μπαταρίας να έχει προηγηθεί ένας κύκλος φόρτισής της στο κατάστημα (το ίδιο που είχα κάνει πέρσι κι εγώ); Να ζητήσω τηλεφωνικά από το κατάστημα να μου έχουν από νωρίτερα την μπαταρία σε φορτιστή ώστε όταν πάω για την τοποθέτηση να είναι φρεσκοφορτισμένη;
ποτε δεν το εχω κανει αυτο,και ολες οι μπαταριες μου περασαν τα 6-7 χρονια.
Δεδομένου ότι η μπαταρία έχει αποφορτίσει πλήρως, καλώ οδική βοήθεια και μετά από μία βόλτα (20-30 km) είμαι ok ή πρέπει να τη φορτίσω; Υποψιάζομαι το 2ο αλλά η προσπάθεια να την αφαιρέσω από το αυτοκίνητο απέτυχε (μία βίδα δεν γυρίζει με τίποτα) και δεν υπάρχει πρίζα κοντά...
(για το lexus πρόκειται, αν παίζει κάποιο ρόλο επειδή είναι υβριδικό)