Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#772603 (Δεν ξέρω αν εδώ είναι το κατάλληλο section για αυτό το θέμα ή αν έπρεπε να το βάλω στα μοντέλα ή στο Αυτοκίνηση)
Όπως καταλαβαίνετε, πολλές οι απορίες μετά από αρκετό διάβασμα στο manual, στο Youtube και σε fora, άρα θα ήθελα τη βοήθειά σας,ειδικά όσων έχουν εμπειρία με το συγκεκριμένο cvt. Το φοβάμαι λίγο, είναι σαν πολιτισμικό σοκ για μένα όλο αυτό.

1. Είναι κανόνας το δεξί πόδι στο γκάζι και το ίδιο πόδι στο φρένο, ενώ το αριστερό μόνιμα να τεμπελιάζει; Διάβασα στο honestjohn.co.uk ότι "The only way to remain fully in control of an automatic while manoeuvring at slow speed is to left foot brake, because the car can easily travel four metres under power and run someone over before you can move your right foot from the accelerator to the brake. Using the left foot, braking is instant. Out on the open road, there’s no need to left foot brake if you can't get used to it, but, once mastered, it will enable you to drive an automatic more smoothly."
Δεν το έχω οδηγήσει ακόμα, αλλά σε μια βόλτα που του κανα όταν το δοκίμασα, μάλλον φρέναρα με το αριστερό και κοκκάλωνε πετώντας με μπροστά . Νόμιζα ότι πατούσα φρένο και απαλά κιόλας. Μου χε πει ότι άλλαξε μόνο πίσω τακάκια.

2. Όταν χρειαστεί να μείνω για κάμποση ώρα σταματημένος (υποθέτω είτε σε κίνηση, είτε σε διόδια,είτε γιατί έγινε ατύχημα μπροστά), το manual συστήνει από D σε Ν, για να μην υπερθερμαίνεται το λάδι του σασμάν. Όταν όμως χρειαστεί να ρολλάρει το αμάξι, να κινηθεί αρκετά σιγά, να βγει χαλαρά και με την φόρα από έξοδο της εθνικής ή να αφεθεί χωρίς γκάζι να τσουλήσει σε μια κατηφόρα εθνικής, ή να βγω προσεκτικά από ένα stop για να ελέγξω, τότε βάζω D χωρίς να πατάω γκάζι ή κάνω κάτι άλλο;

3. Πώς ανεβαίνω μια απότομη ανηφόρα; Το manual λέει για Low (περισσότερη ισχύ στις αναβάσεις και μέγιστη δύναμη πέδησης στις κατηφόρες)
ΚΑΙ
4. Πώς κατεβαίνω μια απότομη κατηφόρα; Συστήνετε να το γυρνάω σε manual με τις 7 σχέσεις και τα αυτάκια στο τιμόνι και να κατεβάζω από εκεί για engine braking όπως στα χειροκίνητα; Παθαίνει κάτι το cvt από αυτό? Οικονομία καυσίμου; Το manual λέει να το γυρίζω στο Sport για απότομη κατωφέρεια ή σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας (σταμάτα-ξεκίνα). Γιατί; Σε μια ανηφοροκατηφόρα, όπως πχ στο Πήλιο τί να προτιμούσα, φθορά φρένων ή engine braking;
Τα ΄χω λίγο μπερδεμένα με S, L & D.

5. Σε παρκάρισμα σε κατηφόρα/ανηφόρα αρκεί το P και χειρόφρενο και με τους τροχούς ανάλογα στριμένους ή κάνω κάτι άλλο;

6.Σε απότομα φρενάρισμα και με ανάγκη για απότομη αλλαγή πορείας να υποθέσω πως το έχω μόνιμα στο D και παίζω με φρένο, abs και γκάζι ή κάνω κάτι άλλο; Προέρχομαι από χειροκίνητο δεκαετίας 80 χωρίς υδραυλικό τιμόνι και χωρίς abs.

7. Το manual λέει ότι στην εκκίνηση,όπου ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος, στο D το κιβώτιο επιλέγει σχέσεις που τον κάνουν να λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές για να τον βοηθήσουν να ζεσταθεί πιο γρήγορα. Σε βίντεο στο Youtube κάποιος προτείνει προθέρμανση κινητήρα και στατική εναλλαγή από P σε D,R,N (αν θυμάμαι καλά) για να ανέβει η θερμοκρασία ίσως μέσα στο υγρό του CVT και κινητήρα, πριν αρχίσει η οδήγηση. Ισχύει;

8. Από ό,τι καταλαβαίνω, το CVT δεν αρέσκεται σε απότομες εκκινήσεις και ξαφνικές επιβραδύνσεις. Θέλει να χεις μια ομαλή ροή στην οδήγηση για να αποδώσει και να το προστατέψεις, μαζί και με οικονομία στο καύσιμο;

9. Πρέπει να συνηθίσω να χω το πόδι στο φρένο πριν από κάθε εναλλαγή μεταξύ των modes στο κιβώτιο για να μη φύγει ξαφνικά μπροστά ή πίσω.

10. Φυσικά συχνές αλλαγές με original CVT-F υγρό, ειδικά κάτω από severe driving conditions όπως μικρές διαδρομές καθημερινά σε κίνηση.

11. Προσπέραση γρήγορη μόνο με manual 7άρι με τα αυτάκια ή και το D/S αρκεί ;

12. Τί άλλο πρέπει να μάθει ένας άσχετος από CVT σαν και μένα;

Αυτά και ευχαριστώ προκαταβολικά.
Καλώς σας βρήκα, αν και σας διάβαζα χρόνια μαζί με το διπλανό φορουμ.
Άβαταρ μέλους
By glf
#772611 Καλωσήρθες. Είναι πολλές οι φορές που απορώ και γω πότε θα δοκιμάσω ένα αυτόματο σασμάν.
Πιο πολλές πιθανότητες με βλέπω βέβαια σε ηλεκτρικό κατευθείαν οοοοταν έρθει η ώρα.
Ενδιαφέροντα όσα ψάχνεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#772776 Καλώς ήρθες.
Η οδήγηση με αυτόματο είναι διαφορετική και θέλει λίγο χρόνο για να το χειρίζεσαι πιο σωστά. Το πρώτο είναι να ξεπεράσεις τον πανικό καθώς σταματάς, όχι δεν θα σου σβήσει, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι.
Ίσως δεις ότι πρέπει να είσαι πιο αποφασιστικός στο πάτημα γκαζιού για να σε ακούσει κλπ. Με CVT ακόμα πιο ιδιαίτερη κατάσταση.
Τα περισσότερα από αυτά που λες θα τα καταλάβεις μόνος σου μέσα σε λίγο καιρό. Το αυτοκίνητο το έχει φίλος και είναι ήπιας διάθεσης, οικονομικό και με χώρους. Ζωηρό και σπόρ δεν είναι αλλά ο οδηγός μπορεί να κάνει τη διαφορά. Οπότε θα ξεκινήσω (και θα κλείσω) με το οδήγησέ το και όλα θα σου φανερωθούν.
1. Οδήγα το κανονικά με το δεξί να πατάει ό,τι χρειάζεται. Ίσως να δεις ότι σε βολεύει το φρένο με το αριστερό σε μανούβρες παρκαρίσματος σε ανηφόρες/κατηφόρες/πεζοδρόμια για να μην πάρει φόρα. Όπως λέει και ο τίμιος Γιάννης. Αλλά δεν είναι κανόνας.
Στα παλιά είχε το πλεονέκτημα ότι έτσι άλλαζες το ζύγισμα αλλά δεν είμαι σίγουρος αν ισχύει στο συγκεκριμένο. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα με ηλεκτρικό γκάζι συνήθως δεν μπορείς να έχεις φρένο και γκάζι ταυτόχρονα, μόλις πατήσεις φρένο σου σβήνει το γκάζι.
2. Βάλε Ν αν το θυμηθείς, ίσως σε μεγάλα φανάρια,΄όχι όποτε σταματάς. Και πάλι D όταν θέλεις να κουνηθείς.
3. Στο L ξεκινάει με κοντή σχέση (βασικά είναι για χαμηλές ταχύτητες σε πιο ακραίες συνθήκες), στο S ανεβάζει πιο εύκολα στροφές και τις κρατάει πιο ψηλά, θα πιαστείς λιγότερο ξεκρέμαστος και θα έχεις καλύτερο engine braking. Γενικά ίσως δεις ότι σε πόλη σε βολεύει να είσαι σε S που θέλεις λίγο νεύρο ενώ σε εθνική σε D.
4. Αν από μόνο του δεν κάνει αυτό που θέλεις (δηλαδή να βάλει κοντή σχέση) τότε δοκιμάζεις S ή του κατεβάζεις εσύ. Το engine braking είναι καλό, όχι τόσο για τη μη φθορά των φρένων αλλά για τη μη υπερθέρμανση των φρένων και την μη μείωση αποτελεσματικότητας αυτών τότε που τα θέλεις περισσότερο. Κοινώς για να μην μείνεις από φρένα. Και σου δίνει και σταθερότητα σε στροφοδιαδρομή.
5. Στο παρκάρισμα εκτός από χειρόφρενο, Ρ και ρόδα τι άλλο να κάνεις, όλα τα είπες. Αν θέλεις βάλε και τάκο...
Στην ανηφόρα είσαι με D, στην κατηφόρα είσαι με D. Όταν το μάθεις θα δεις αν θέλεις S.
Οι προεπιλεγμένες σχέσεις μπορεί να σου αρέσουν γιατί κάνουν τον κινητήρα να λειτουργεί όπως έχεις συνηθίσει αλλά δεν είναι πάντα καλύτερα. Τότε γιατί πήρες αυτόματο;
6. Σε απότομο φρενάρισμα η προτεραιότητα είναι φρενάρεις. Αν δεν είναι και τόσο απότομο μπορείς εκτός από το τιμόνι να κάνεις και κόλπα με ταχύτητες με κίνδυνο να μπλοκάρεις στιγμιαία τους κινητήριους τροχούς και να σκοτωθείς... Με το γκάζι τι να κάνεις ενώ φρενάρεις; Μύτη τακούνι;
7. Μην κάνεις προθέρμανση ακίνητος εκτός αν είσαι σε πολική θερμοκρασία. Απλά ξεκίνα απαλά χωρίς να το ζορίζεις.
8. Σε κανένα κιβώτιο δεν αρέσουν οι απότομες εκκινήσεις και ξαφνικές επιβραδύνσεις. Αν δεν είσαι κανίβαλος σιδεροφάγος σαν εμένα μην σε απασχολεί καθόλου.
9. Όχι δεν θα φύγει ξαφνικά εμπρός πίσω, δεν έχεις δα και 500 άλογα...
10. Αλλαγές λιπαντικού κλπ όπως προβλέπεται. Χωρίς υπερβολές αλλά να τηρείς τις προδιαγραφές.
11. Προσπεραση ανάλογα με την ταχύτητα που είσαι μπορεί να είναι πιο βολικό στο αυτόματο ή στο χειροκίνητο, θα το μάθεις.
12. Τα CVT είναι ιδιαίτερα, μερικοί τα βρίσκουν αρκετά ενοχλητικά που επιταχύνουν χωρίς να ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα. Ή που ρίχνει πολύ τις στροφές του κινητήρα. Οδήγα το να το μάθεις και να σε μάθει (τα σύγχρονα αυτόματα μαθαίνουν το στυλ σου και βελτιώνονται).
Και κλείνω όπως είχα πει, οδήγησέ το και θα τα βρεις.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#772784 Βασικά, σε ότι έχει να κάνει με το φρενάρισμα με το αριστερό, το αριστερό μας πόδι έχει συνηθίσει να πατάει δυνατά και σχετικά απότομα τον συμπλέκτη, οπότε, εάν κάποιος θέλει να μάθε να φρενάρει με το αριστερό, στην αρχή απλά θα κλωτσάει το φρένο και το αμάξι θα κοκκαλώνει. Θέλει εξάσκηση για να "μάθει το πόδι" να μην το κάνει αυτό.

Σε ότι αφορά την οδήγηση, προσωπικά σε αυτόματο (έχω οδηγήσει / οδηγάω κατά διαστήματα και κλασσικό αυτόματο 4 ή 5 σχέσεων με μετατροπέα ροπής, όσο και το υβριδικό Yaris που έχουμε στη δουλειά, που είναι λειτουργικά σαν ένα CVT), ενώ το δικό μου είναι χειροκίνητο, το μόνο που χρειάζεται να προσαρμόσω είναι το τι κάνω για να επιταχύνει. Στο χειροκίνητο, όταν θέλεις να επιταχύνεις δυνατά (πχ σε ένα προσπέρασμα) η διαδικασία έχει ως εξής: 1) κατεβάζω σχέση + 2) πατάω γκάζι = επιτάχυνση. Στο όποιο αυτόματο είναι λίγο διαφορετικό: 1) Πατάω γκάζι => 2) το κιβώτιο αντιλαμβάνεται ότι θέλεις επιτάχυνση => 3) Κατεβάζει ταχύτητα (ή ανεβάζει στροφές αν είναι CVT => επιταχύνεις

Βέβαια, όσο κι αν ακούγεται περίπλοκο, είναι εξαιρετικά εύκολο, αρκεί να συνειδητοποιήσεις ότι πρέπει να πατήσεις γκάζι πριν βγεις να περάσεις, γιατί αλλιώς θα είσαι στο αντίθετο ρεύμα για κάποιες στιγμές περιμένοντας την επιτάχυνση. :lol:
Άβαταρ μέλους
By BARHonda
#772787 Για 7-8 χρόνια που είχα συχνές εναλλαγές μεταξύ Corsa χειροκίνητου και BMW μητρός αυτόματη (2004 μονδέλο), μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι το μυαλό αλλάζει διακόπτη με το που μπεις στο όχημα. Θυμάσαι που αποσυμπλέκει το Corsa, θυμάσαι να παρκάρεις το αριστερό πόδι στην βάση που έχει στην BMW και να το «ξεκουράζεις»

Δεν πιστεύω ότι θέλει διαφορετική προσέγγιση το αυτόματο σε σχέση με το χειροκίνητο (επιλογή για ημιαυτόματη επιλογή έχει? Να αλλάζεις εσύ τις ταχύτητες?)

Ειδικά εάν θα είναι αποκλειστικό όχημα και δεν θα μεταβαίνεις από αυτόματο σε χειροκίνητο και vice-versa
Άβαταρ μέλους
By Asimov
#772800
markvag έγραψε:αρκεί να συνειδητοποιήσεις ότι πρέπει να πατήσεις γκάζι πριν βγεις να περάσεις, γιατί αλλιώς θα είσαι στο αντίθετο ρεύμα για κάποιες στιγμές περιμένοντας την επιτάχυνση. :lol:


Ανάλογα το αυτόματο :shifty:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#772801
Asimov έγραψε:
markvag έγραψε:αρκεί να συνειδητοποιήσεις ότι πρέπει να πατήσεις γκάζι πριν βγεις να περάσεις, γιατί αλλιώς θα είσαι στο αντίθετο ρεύμα για κάποιες στιγμές περιμένοντας την επιτάχυνση. :lol:


Ανάλογα το αυτόματο :shifty:


Δεν ασχολούμαι με κιβώτια που θεωρούνται αναλώσιμα :shifty:
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#772821 Ωραία, σας ευχαριστώ γιατί κάπως ξεδιάλυνα πράματα. Θα φανεί και στην πράξη. Αν κάποιος έχει κι άλλη εμπειρία από το συγκεκριμένο, θα χαρώ να διαβάσω.
Το συγκεκριμένο cvt έχει αυτάκια με + και - πίσω από το τιμόνι και σε αφήνει να έχεις την ψευδαίσθηση ότι αλλάζεις 7 σχέσεις.
Έτσι κι αλλιώς συνειδητά πήρα ένα ήπιο αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#772823 Το αυτόματο πάνω απ' όλα είναι ηρεμία για τον οδηγό. Μόλις το συνηθίσεις, δεν ασχολείσαι. Εγώ έχω το DSG και το έχω πάντα στο D και ειλικρινά δεν κοιτάζω καν τι ταχύτητα έχει μέσα.
Ούτε στο S (sport) το βάζω (το έκανα δοκιμαστικά μια δυο φορές και τέλος), ούτε τα αυτάκια στο τιμόνι. Για ένα νορμάλ αυτοκίνητο, δεν χρειάζεσαι πολύ παραπάνω από αυτό.
Το δικό σου, όταν είσαι με φρένο σταματημένος, και αφήσεις το φρένο, τσουλάει προς τα εμπρός;
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#772825 ναι,τσουλάει λίγο,θαρρώ.
Δεν το χω ακόμα οδηγήσει παρά μόνο στη σύντομη βόλτα γύρω από τα 2-3 τετράγωνα. Μόλις το αγόρασα και του πήρα φαρμακείο και πυροσβεστήρα,ώστε να μπορώ να το κυκλοφορήσω χωρίς θέμα.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#772831
Anonymous Founder έγραψε:Το αυτόματο πάνω απ' όλα είναι ηρεμία για τον οδηγό. Μόλις το συνηθίσεις, δεν ασχολείσαι. Εγώ έχω το DSG και το έχω πάντα στο D και ειλικρινά δεν κοιτάζω καν τι ταχύτητα έχει μέσα.
Ούτε στο S (sport) το βάζω (το έκανα δοκιμαστικά μια δυο φορές και τέλος), ούτε τα αυτάκια στο τιμόνι. Για ένα νορμάλ αυτοκίνητο, δεν χρειάζεσαι πολύ παραπάνω από αυτό.


Ίσως μόνο κανένα κατέβασμα αν θέλεις να έχεις φρενάρισμα από τον κινητήρα σε καμία κατηφόρα... φαντάζομαι...
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#772860
Anonymous Founder έγραψε:Το αυτόματο πάνω απ' όλα είναι ηρεμία για τον οδηγό. Μόλις το συνηθίσεις, δεν ασχολείσαι. Εγώ έχω το DSG και το έχω πάντα στο D και ειλικρινά δεν κοιτάζω καν τι ταχύτητα έχει μέσα.
Ούτε στο S (sport) το βάζω (το έκανα δοκιμαστικά μια δυο φορές και τέλος), ούτε τα αυτάκια στο τιμόνι. Για ένα νορμάλ αυτοκίνητο, δεν χρειάζεσαι πολύ παραπάνω από αυτό.
Το δικό σου, όταν είσαι με φρένο σταματημένος, και αφήσεις το φρένο, τσουλάει προς τα εμπρός;
+1
Στο D και δεν ασχολείσαι μέχρι να παρκάρεις.

Αν ποτέ τύχει να κάνεις κατάβαση που μα είσαι 40λεπτα συνεχόμενα στα φρένα (ποτέ δλδ) τοτε θα το σκεφτείς για φρενάρισμα κινητήρα
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#772861 Μέσα στην πόλη δεν χρειάζεται, αλλά σε ορεινούς δρόμους, η χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου δίνει πολύ καλύτερο έλεγχο στον οδηγό. Σχεδόν πάντα το γυρνάω στο Manual σε τέτοιες διαδρομές, όπως και σε φρενάρισμα από υψηλές ταχύτητες και προσπεράσεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#774532 Ο ρυθμός πατήματος του πενταλιού γκαζιού παίζει ρόλο στο πόσο γρήγορα θα κατεβάσει σχέση. Για αυτό πιο πριν έλεγα ότι θέλει λίγο πιο πολύ γκάζι από όσο περιμένεις για να κάνει αυτό που θέλεις.
Και το βασικό είναι ότι στο τέρμα του πεντάλ του γκαζιού αν πατήσεις λίγο ακόμα πατιέται ένα κουμπάκι το λεγόμενο kick down. Mε αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνει ότι θέλεις τέρμα επιτάχυνση και κατεβάζει σχέση άμεσα χωρίς να το σκεφτεί και γκαζώνει. Δεν ξέρω αν τα αυτόματα όλων των τύπων έχουν τέτοιο κουμπάκι.
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#776620 Μετά από 3 διαδρομές πήγαινε-έλα 85χιλιόμετρα μέσα στην Αθήνα, κυρίως προς/από κέντρο μέσω Αλεξάνδρας/Κηφισίας/Β.Σοφίας, και οδηγώντας για πρώτη φορά Αθήνα, αυτό που μου έμεινε είναι πόσο ξε-αγχωτικό είναι να μην έχεις να ασχοληθείς με 1η, 2η, συμπλέκτη και χειρόφρενο στις ανηφόρες (καμιά-δυο απότομες στο Πολύγωνο) και στα φανάρια. Έχεις βέβαια να ασχοληθείς με όλους τους υπόλοιπους γύρω/μπροστά/πίσω από τους καθρέφτες, ειδικά το απόγευμα της επιστροφής, οπότε μια σκοτoύρα λιγότερη με το CVT.
Όλα έγιναν στο D, με ήρεμους ως πολύ ήρεμους ρυθμούς ως 70-75km/h, χωρίς κλιματισμό, χωρίς απότομες εκκινήσεις και φρεναρίσματα, μόνος μου και χωρίς φορτίο. Βέβαια παίζει ρόλο και ότι ήταν τέλη Ιουλίου-αρχές Αυγούστου που η κίνηση αραίωνε σταδιακά. (Μάλιστα ένα πρωινό 6-6.30πμ με σχεδόν άδεια Κηφισίας, έκαψε 3,9lt/100km προς Πολύγωνο).
Θα δείξει η συνέχεια και σε άλλου τύπου διαδρομές.