Όπως καταλαβαίνετε, πολλές οι απορίες μετά από αρκετό διάβασμα στο manual, στο Youtube και σε fora, άρα θα ήθελα τη βοήθειά σας,ειδικά όσων έχουν εμπειρία με το συγκεκριμένο cvt. Το φοβάμαι λίγο, είναι σαν πολιτισμικό σοκ για μένα όλο αυτό.
1. Είναι κανόνας το δεξί πόδι στο γκάζι και το ίδιο πόδι στο φρένο, ενώ το αριστερό μόνιμα να τεμπελιάζει; Διάβασα στο honestjohn.co.uk ότι "The only way to remain fully in control of an automatic while manoeuvring at slow speed is to left foot brake, because the car can easily travel four metres under power and run someone over before you can move your right foot from the accelerator to the brake. Using the left foot, braking is instant. Out on the open road, there’s no need to left foot brake if you can't get used to it, but, once mastered, it will enable you to drive an automatic more smoothly."
Δεν το έχω οδηγήσει ακόμα, αλλά σε μια βόλτα που του κανα όταν το δοκίμασα, μάλλον φρέναρα με το αριστερό και κοκκάλωνε πετώντας με μπροστά . Νόμιζα ότι πατούσα φρένο και απαλά κιόλας. Μου χε πει ότι άλλαξε μόνο πίσω τακάκια.
2. Όταν χρειαστεί να μείνω για κάμποση ώρα σταματημένος (υποθέτω είτε σε κίνηση, είτε σε διόδια,είτε γιατί έγινε ατύχημα μπροστά), το manual συστήνει από D σε Ν, για να μην υπερθερμαίνεται το λάδι του σασμάν. Όταν όμως χρειαστεί να ρολλάρει το αμάξι, να κινηθεί αρκετά σιγά, να βγει χαλαρά και με την φόρα από έξοδο της εθνικής ή να αφεθεί χωρίς γκάζι να τσουλήσει σε μια κατηφόρα εθνικής, ή να βγω προσεκτικά από ένα stop για να ελέγξω, τότε βάζω D χωρίς να πατάω γκάζι ή κάνω κάτι άλλο;
3. Πώς ανεβαίνω μια απότομη ανηφόρα; Το manual λέει για Low (περισσότερη ισχύ στις αναβάσεις και μέγιστη δύναμη πέδησης στις κατηφόρες)
ΚΑΙ
4. Πώς κατεβαίνω μια απότομη κατηφόρα; Συστήνετε να το γυρνάω σε manual με τις 7 σχέσεις και τα αυτάκια στο τιμόνι και να κατεβάζω από εκεί για engine braking όπως στα χειροκίνητα; Παθαίνει κάτι το cvt από αυτό? Οικονομία καυσίμου; Το manual λέει να το γυρίζω στο Sport για απότομη κατωφέρεια ή σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας (σταμάτα-ξεκίνα). Γιατί; Σε μια ανηφοροκατηφόρα, όπως πχ στο Πήλιο τί να προτιμούσα, φθορά φρένων ή engine braking;
Τα ΄χω λίγο μπερδεμένα με S, L & D.
5. Σε παρκάρισμα σε κατηφόρα/ανηφόρα αρκεί το P και χειρόφρενο και με τους τροχούς ανάλογα στριμένους ή κάνω κάτι άλλο;
6.Σε απότομα φρενάρισμα και με ανάγκη για απότομη αλλαγή πορείας να υποθέσω πως το έχω μόνιμα στο D και παίζω με φρένο, abs και γκάζι ή κάνω κάτι άλλο; Προέρχομαι από χειροκίνητο δεκαετίας 80 χωρίς υδραυλικό τιμόνι και χωρίς abs.
7. Το manual λέει ότι στην εκκίνηση,όπου ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος, στο D το κιβώτιο επιλέγει σχέσεις που τον κάνουν να λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές για να τον βοηθήσουν να ζεσταθεί πιο γρήγορα. Σε βίντεο στο Youtube κάποιος προτείνει προθέρμανση κινητήρα και στατική εναλλαγή από P σε D,R,N (αν θυμάμαι καλά) για να ανέβει η θερμοκρασία ίσως μέσα στο υγρό του CVT και κινητήρα, πριν αρχίσει η οδήγηση. Ισχύει;
8. Από ό,τι καταλαβαίνω, το CVT δεν αρέσκεται σε απότομες εκκινήσεις και ξαφνικές επιβραδύνσεις. Θέλει να χεις μια ομαλή ροή στην οδήγηση για να αποδώσει και να το προστατέψεις, μαζί και με οικονομία στο καύσιμο;
9. Πρέπει να συνηθίσω να χω το πόδι στο φρένο πριν από κάθε εναλλαγή μεταξύ των modes στο κιβώτιο για να μη φύγει ξαφνικά μπροστά ή πίσω.
10. Φυσικά συχνές αλλαγές με original CVT-F υγρό, ειδικά κάτω από severe driving conditions όπως μικρές διαδρομές καθημερινά σε κίνηση.
11. Προσπέραση γρήγορη μόνο με manual 7άρι με τα αυτάκια ή και το D/S αρκεί ;
12. Τί άλλο πρέπει να μάθει ένας άσχετος από CVT σαν και μένα;
Αυτά και ευχαριστώ προκαταβολικά.
Καλώς σας βρήκα, αν και σας διάβαζα χρόνια μαζί με το διπλανό φορουμ.