Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#4415
Ισχύει ακριβώς αυτό που γράφω - γι αυτό και η αντλία λαδιού αναφέρεται ως positive displacement pump.
ΣΤΑΘΕΡΗ ΠΑΡΟΧΗ
ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΠΑΡΟΧΗ ΑΝ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ :rtfm:
ΣΤΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ.

ΕΥΘΕΙΑ όχι καμπύλη που έχουν οι άλλες αντλίες (φυγοκεντρικές).


Άλλο λέμε. Ναι, δεν αλλάζει η παροχή αν αλλάξεις την πίεση εξόδου. Αλλάζει όμως, και πολύ μάλιστα αν αλλάξεις τις σαλ. Και οι αντλίες λίπανσης είναι συνδεδεμένες με τον στροφαλοφόρο της μηχανής, άρα λειτουργούν ανάλογα με τις σαλ αυτής. Ήτανε δηλαδής, η πιο σύγχρονη γενιά είναι ηλεκτρικές και παίζουν αλλιώς, το πδφ που έβαλα.

Positive displacement pumps, unlike centrifugal or roto-dynamic pumps, theoretically can produce the same flow at a given speed (RPM) no matter what the discharge pressure. Thus, positive displacement pumps are constant flow machines. However, a slight increase in internal leakage as the pressure increases prevents a truly constant flow rate.


http://en.wikipedia.org/wiki/Pump
Άβαταρ μέλους
By leonp
#4424 ΟΚ, συμφωνούμε.


Για το λάστιχο:
Έχεις την πίεση δικτύου, αυτή ας πούμε ότι δεν αλλάζει στην βρύση (είναι τέρμα ανοιχτή).

Αυτή πίεση καθώς το νερό ρέει μέσα στο λάστιχο μειώνεται για κάθε μέτρο διαδρομής μέχρι που φτάνει στην έξοδο και τρέχει έξω.

Όταν φράζεις την έξοδο η πίεση μέσα στο λάστιχο αυξάνεται σταδιακά (όσο περισσότερο φράζεις την έξοδο).
Η παροχή παράλληλα μειώνεται.

Όταν η παροχή μηδενίσει, η πίεση μέσα στο λάστιχο είναι η μέγιστη και ίση με την πίεση δικτύου.



Το παρακάτω είναι άλλο θέμα και μόνο μπερδεύει:
Η πίεση στο σημείο εξόδου εκεί που η ροή περιορίζεται από το δάχτυλο, μειώνεται (η πίεση) καθώς η ταχύτητα αυξάνεται.
Αυτή η πίεση είναι διαφορετική από την πίεση μέσα στο λάστιχο.
Αν μετράς την πίεση μέσα στο λάστιχο ή την πίεση στο σημείο στραγγαλισμού προφανώς είναι διαφορετικά πράγματα.



Η διαφορά με την αντλία λαδιού είναι ότι η παροχή της αντλίας λαδιού είναι σταθερή γιατί είναι positive displacement pump.
Στις 2000 στροφές θα βγάλει μια συγκεκριμένη ποσότητα λαδιού - όσο κι αν περιορίσεις την έξοδο η αντλία θα βγάλει αυτή την ποσότητα λαδιού ή θα σπάσει αν δεν μπορεί (αν κλείσεις την έξοδο).
Γι αυτό και υπάρχει η βαλβίδα ανακούφισης.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#4727 Ο leonp τα λέει σωστά ως συνήθως, μόνο μια μικρή διαφωνία-συμπλήρωση με το παρακάτω:

leonp έγραψε:Το παρακάτω είναι άλλο θέμα και μόνο μπερδεύει:
Η πίεση στο σημείο εξόδου εκεί που η ροή περιορίζεται από το δάχτυλο, μειώνεται (η πίεση) καθώς η ταχύτητα αυξάνεται.
Αυτή η πίεση είναι διαφορετική από την πίεση μέσα στο λάστιχο.
Αν μετράς την πίεση μέσα στο λάστιχο ή την πίεση στο σημείο στραγγαλισμού προφανώς είναι διαφορετικά πράγματα.


Όταν λέμε ταχύτητα ενός ρευστού αυτό που εννοούμε είναι ροή, πχ λίτρα ανα λεπτό. Πλήν λίγων εξαιρεσεων, η πραγματική ταχύτητα των μορίων του ρευστού είναι αδιάφορη. Πχ στο παράδειγμα με το λάστιχο και το δάχτυλο όντως μετά το δάχτυλο τα μόρια του νερού έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα (πχ σε m/sec) και το γιατί γίνεται αυτό είναι αρκετά πολύπλοκο φαινόμενο. Όμως η ροή σε λίτρα ανα λεπτό είναι η ίδια και πρίν το δάχτυλο (δηλαδή μέσα στο λάστιχο) και μετά απο αυτό.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#4774 Ok, είχα την εντύπωση ότι ροή και παροχή είναι διαφορετικά πράγματα. :s_smile
Άβαταρ μέλους
By nass
#4786
fubar.gr έγραψε:Ο leonp τα λέει σωστά ως συνήθως, μόνο μια μικρή διαφωνία-συμπλήρωση με το παρακάτω:

leonp έγραψε:Το παρακάτω είναι άλλο θέμα και μόνο μπερδεύει:
Η πίεση στο σημείο εξόδου εκεί που η ροή περιορίζεται από το δάχτυλο, μειώνεται (η πίεση) καθώς η ταχύτητα αυξάνεται.
Αυτή η πίεση είναι διαφορετική από την πίεση μέσα στο λάστιχο.
Αν μετράς την πίεση μέσα στο λάστιχο ή την πίεση στο σημείο στραγγαλισμού προφανώς είναι διαφορετικά πράγματα.


Όταν λέμε ταχύτητα ενός ρευστού αυτό που εννοούμε είναι ροή, πχ λίτρα ανα λεπτό. Πλήν λίγων εξαιρεσεων, η πραγματική ταχύτητα των μορίων του ρευστού είναι αδιάφορη. Πχ στο παράδειγμα με το λάστιχο και το δάχτυλο όντως μετά το δάχτυλο τα μόρια του νερού έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα (πχ σε m/sec) και το γιατί γίνεται αυτό είναι αρκετά πολύπλοκο φαινόμενο. Όμως η ροή σε λίτρα ανα λεπτό είναι η ίδια και πρίν το δάχτυλο (δηλαδή μέσα στο λάστιχο) και μετά απο αυτό.


Ε δεν είναι και τόσο πολύπλοκο. Παροχή = Διατομή x Ταχύτητα οπότε εφ΄όσον μειώνεται η διατομή για να μένει σταθερή η παροχή πρέπει να αυξάνεται η ταχύτητα.
Και όντως η πίεση εντός του λάστιχου αυξάνεται.
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#4921
fubar.gr έγραψε:Ο leonp τα λέει σωστά ως συνήθως, μόνο μια μικρή διαφωνία-συμπλήρωση με το παρακάτω:

leonp έγραψε:Το παρακάτω είναι άλλο θέμα και μόνο μπερδεύει:
Η πίεση στο σημείο εξόδου εκεί που η ροή περιορίζεται από το δάχτυλο, μειώνεται (η πίεση) καθώς η ταχύτητα αυξάνεται.
Αυτή η πίεση είναι διαφορετική από την πίεση μέσα στο λάστιχο.
Αν μετράς την πίεση μέσα στο λάστιχο ή την πίεση στο σημείο στραγγαλισμού προφανώς είναι διαφορετικά πράγματα.


Όταν λέμε ταχύτητα ενός ρευστού αυτό που εννοούμε είναι ροή, πχ λίτρα ανα λεπτό. Πλήν λίγων εξαιρεσεων, η πραγματική ταχύτητα των μορίων του ρευστού είναι αδιάφορη. Πχ στο παράδειγμα με το λάστιχο και το δάχτυλο όντως μετά το δάχτυλο τα μόρια του νερού έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα (πχ σε m/sec) και το γιατί γίνεται αυτό είναι αρκετά πολύπλοκο φαινόμενο. Όμως η ροή σε λίτρα ανα λεπτό είναι η ίδια και πρίν το δάχτυλο (δηλαδή μέσα στο λάστιχο) και μετά απο αυτό.


:yahoo:
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#4991 Μηπως -(λεω μηπως)- ψειριζετε τη μαϊμου?
Το παραδειγμα με το λαστιχο λειτουργει μια χαρα εδω και πολλα χρονια για να περιγραψει στο πόπολο την ΠΡΑΚΤΙΚΗ λειτουργια της αντλιας λαδιου και πως κανει το λαδι βολτα στον κινητηρα, και τι γινεται οταν οι ανοχες σε ενα σημειο αυξηθουν...

Καλη η επιστημονικη προσεγγιση, αλλα βοηθάει πραγματικα σε κατι?
Άβαταρ μέλους
By IKE
#5294
trident1971 έγραψε:Καλη η επιστημονικη προσεγγιση, αλλα βοηθάει πραγματικα σε κατι?


Όχι μωρέ, υπερβολές. Λες και η ανθρωπότητα κατάφερε ποτέ κάτι χάρη στην επιστήμη, σαχλαμάρες, απλά ΝΟΙΩΣΤΕ.
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#5482
trident1971 έγραψε:Καλη η επιστημονικη προσεγγιση, αλλα βοηθάει πραγματικα σε κατι?



Τεχνικά θέματα είναι ο τίτλος της ενότητας.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#5712
IKE έγραψε:
trident1971 έγραψε:Καλη η επιστημονικη προσεγγιση, αλλα βοηθάει πραγματικα σε κατι?


Όχι μωρέ, υπερβολές. Λες και η ανθρωπότητα κατάφερε ποτέ κάτι χάρη στην επιστήμη, σαχλαμάρες, απλά ΝΟΙΩΣΤΕ.


Σορρυ δεν ηξερα οτι εδω σωζουμε την ανθρωποτητα :s_smile
Άβαταρ μέλους
By leonp
#8962
trident1971 έγραψε:Μηπως -(λεω μηπως)- ψειριζετε τη μαϊμου?
Το παραδειγμα με το λαστιχο λειτουργει μια χαρα εδω και πολλα χρονια για να περιγραψει στο πόπολο την ΠΡΑΚΤΙΚΗ λειτουργια της αντλιας λαδιου και πως κανει το λαδι βολτα στον κινητηρα, και τι γινεται οταν οι ανοχες σε ενα σημειο αυξηθουν...

Καλη η επιστημονικη προσεγγιση, αλλα βοηθάει πραγματικα σε κατι?

Ναι, αλλα επειδή εσύ δεν το καταλαβαίνεις δεν θα έχει και σημασία. :s_smile


Οι υπέρμαχοι των λεπτόρρευστων λιπαντικών τα υποστηρίζουν επειδή έχουν καλύτερη ροή.
Σωστό αλλά ισχύει μόνο όταν το αμάξι κινείται εκτός πόλης με μεγάλες ταχύτητες ή όταν τα λάδια είναι κρύα.
Η αντλία λαδιού πρεσάρει την ίδια ποσότητα λαδιού είτε είναι λεπτόρρευστο ή παχύρρευστο χωρίς να αλλάζει η παροχή με την πίεση (αντίσταση) στην ροή του λαδιού - βέβαια μέχρι να ανοίξει η βαλβίδα ανακούφισης.
Για κάποιους αυτό μπορεί να έχει σημασία. :s_cool
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#9041
trident1971 έγραψε:
IKE έγραψε:
trident1971 έγραψε:Καλη η επιστημονικη προσεγγιση, αλλα βοηθάει πραγματικα σε κατι?


Όχι μωρέ, υπερβολές. Λες και η ανθρωπότητα κατάφερε ποτέ κάτι χάρη στην επιστήμη, σαχλαμάρες, απλά ΝΟΙΩΣΤΕ.


Σορρυ δεν ηξερα οτι εδω σωζουμε την ανθρωποτητα :s_smile


Μην νοίωθεις άσχημα αν δεν καταλαβαίνεις, δεν χρειάζεται να γράφεις σε κάθε τοπικ :s_smile
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#9129 Ας επιστρέψουμε στο θέμα.
Όπως είπα είμαστε στα τεχνικά θέματα άρα θα γραφτούν και τέτοιες λεπτομέρειες.
Όποιος δεν θέλει τις προσπερνάει.

[Mod]