Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.

Έχετε βάλει aftermarket φίλτρο ή εισαγωγή στο αμάξι σας;

5
36%
5
36%
0
N/A
1
7%
2
14%
1
7%
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#672504 Ανοίγω αυτό το θέμα (έψαξα αλλά δεν βρήκα αντίστοιχο, οπότε ας συγχωνευτεί αν υπάρχει ήδη θέμα) κυρίως γιατί έπεσα πάνω σε ένα βίντεο που κάνει ένα συγκριτικό:



Για όσους βαριούνται να δουν, έχουμε δύο στοκ αυτοκίνητα. Μια BMW M3 E92, δηλαδή ένα αμάξι με έναν ατμοσφαιρικό V8 και ένα Skoda Octavia VRS, δηλαδή ένα υπερτροφοδούμενο 2λιτρο βενζίνης.

Ανεβάζει στο δυναμόμετρο τη M3 και γράφει μετρήσεις με:
-στοκ χάρτινο φίλτρο
-φίλτρο K&N
-φίλτρο K&N χρησιμοποιημένο
-εισαγωγή Eventuri
- άφιλτρο
-και ξανά στοκ

Ανεβάζει στο δυναμόμετρο το VRS και μετράει με:
-στοκ χάρτινο
-Pipercross τύπου σπόγγου
-εισαγωγή RamAir
-και δεύτερη μέτρηση με την RamAir

Στα της BMW την υψηλότερη ιπποδύναμη την έβγαλε με το στοκ χάρτινο ΟΕΜ φίλτρο.
Στα της ροπής το ΟΕΜ αρχικά έβγαλε 10Νm χαμηλότερα από όλες τις επιλογές, αλλά στο τέλος έβγαλε ξανά όσο και τα άλλα.

Εικόνα

Στα του Skoda που έχουμε turbo κινητήρα, το πιο ελεύθερο pipercross έβγαλε +4 ίππους από το ΟΕΜ χάρτινο, ενώ το ramair έβγαλε αρχικά +6 ίππους από το ΟΕΜ, ενώ στη δεύτερη μέτρηση μόνο μισό άλογο λόγω ζεστού αέρα στο μηχανοστάσιο που εισέρχεται ξανά στην εν λόγω εισαγωγή.

Εικόνα

Δικό μου συμπέρασμα.
Σε Ν/Α κινητήρα, το ελεύθερο φίλτρο αξίζει μόνο γιατί θα κάνει μια απόσβεση σε βάθος 3-4 αλλαγών του ΟΕΜ χάρτινου φίλτρου. Παίρνεις λίγο ηχητικά και μόνο. Θέλει και άλλη εξαγωγή για να αποδώσει κατιτίς παραπάνω και σίγουρα ένα πρόγραμμα στο τέλος.
Είχα στην 147 ένα πιο ελεύθερο φίλτρο πάνελ της ιταλικής BMC.

Σε turbo κινητήρα αξίζει η αλλαγή με ένα πιο ελεύθερο φίλτρο όπως το σπόγγου της Pipercross ή το βαμβακερό της BMC/K&N. Κερδίζεις και ηχητικά λίγο αλλά και σε ιπποδύναμη και κυρίως σε ροπή, ειδικά αντιληπτό στο πάτα-άσε. Όχι τρελά πράγματα αλλά από εμπειρία στο δικό μου Leon που φοράει κινητήρα της ίδιας οικογένειας (ΕΑ888 3rd gen) με το εν λόγω Skoda, νιώθεις αυτό το καλύτερο άρπαγμα. Και εδώ είναι η διαφορά των Ν/Α κινητήρων με τα σεσουάρ μαλλιών... ανεβάζεις πολύ πιο εύκολα και "φθηνά" την ιπποδύναμη.
Ήταν πάντως από τα πρώτα πράγματα που έκανα στο αμάξι. Αγόρασα ένα Κ&Ν και έβγαλα τον πνίχτη (μια πλαστική σίτα μέσα στο ΟΕΜ airbox).

Τώρα το να αλλάξεις εισαγωγή, και μόνο εισαγωγή, είναι άλλη ιστορία. Διάφορες κατασκευές, αναφέρομαι σε 4cyl turbo κινητήρες, κοστίζουν από 300 ως 1500 ευρώ, αλλά θα πάρεις πολύ λίγο για αυτά που θα δώσεις. Αυτή η μετατροπή συστήνεται όταν θα προβείς και σε άλλες αλλαγές όπως σίγουρα της εξαγωγής, σίγουρα στο πρόγραμμα και για μην πω σίγουρα σε μεγαλύτερο τούρμπο ή κάποιο υβρίδιο τουρμπίνα.

Οπότε το VFM απόδοσης/κόστους είναι ένα πιο ελεύθερο φίλτρο.

Από εκεί και πέρα θα είχε ενδιαφέρον ένα τεστ με το πόσο και αν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου ο "περισσότερος" αέρας στην εισαγωγή μας. Αλλά θα είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολο στο να γίνει όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική μέτρηση.

Επίσης όσον αφορά τις μέγιστες αποδόσεις των δυναμομετρήσεων με τα διάφορα φίλτρα και εισαγωγές, εγώ δεν είμαι βέβαιος ότι είναι 100% σωστό.
Ο λόγος είναι ότι χρειάζεται ένα minimum διανυθέντων χιλιομέτρων ώστε να κάνει adapt η ECU στα νέα δεδομένα του "περισσότερου" αέρα.
Ο τύπος δηλαδή βγάζει και βάζει. Δεν ξέρω αν δίνει αυτό το maximum της απόδοσης. Επίσης δύσκολο να το μετρήσεις καθώς για να κάνεις 500-1000χλμ, θα γίνει άλλη μέρα, δηλαδή ίσως με άλλες θερμοκρασίες, πυκνότητα αέρα οπότε πάλι δεν θα είναι αντικειμενική η μέτρηση.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#672515 Όταν ο εγκέφαλος δουλεύει με στόχο ροπής τότε χλωμό ως άσπρο να έχεις καλύτερη απόδοση χωρίς επαναπρογραμματισμό.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#672518
drdino έγραψε:Όταν ο εγκέφαλος δουλεύει με στόχο ροπής τότε χλωμό ως άσπρο να έχεις καλύτερη απόδοση χωρίς επαναπρογραμματισμό.


Για κάνε πενηνταράκια Ντίνο τι εστί στόχος ροπής;
Εννοείς ότι αν ένας κινητήρας δηλαδή είναι ΟΕΜ προγραμματισμένο για μέγιστη ροπή 300Nm, αν πιάσει αυτή τη ροπή και με ένα πιο ελεύθερο φίλτρο, δεν θα αφήσει το ελεύθερο φίλτρο να αποδώσει τα μέγιστα ενώ ίσως να μπορεί να προσφέρει παραπάνω το φίλτρο; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#672520 Εδώ και πολλά χρόνια οι εγκέφαλοι μηχανής δουλεύουν με έναν μοντελοποιημένο στόχο ροπής. Σε απλά λόγια κάθε πάτημα του γκαζιού μεταφράζεται σε ζήτηση ροπής από τον οδηγό (δεν θα βάλω εδώ abs/κιβώτια κλπ γιατί θα χαθούμε) κι ο εγκέφαλος θα κάνει τα κουμάντα του για να παράξει ο κινητήρας την ροπή αυτή. Αν ο αέρας είναι πιο κρύος, πιο πυκνός, το καύσιμο πιο κρύο κλπ κλπ δεν θα αποδώσει παραπάνω με απόλυτα νούμερα το μοτέρ αλλά θα βγάλει την ροπή που ζητήθηκε με λιγότερο boost κλπ. Αυτές οι διαφορές που βλέπουμε είναι στα όρια του στατιστικού λάθους και πάω στοίχημα ότι αν κάνανε 100 δυναμομετρήσεις αφήνοντας τα adaptives του εγκεφάλου να προσαρμοστούν στα νέα περιφερειακά τότε αυτές θα εξαλείφονταν.

Ήχος κλπ εννοείται ότι αλλάζει.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#672524 Ενδιαφέρον, ευχαριστώ.
Δηλαδή εγώ που φοράω ένα πιο ελεύθερο φίλτρο πάνελ, σύμφωνα με αυτό, μπορώ να φτάσω τη μέγιστη ροπή με λιγότερο φορτίο; για να το πω πολύ απλά;
συγκριτικά με το αν είχα το ΟΕΜ
Αν ισχύει αυτό, τότε δεν συνεπάγεται και χαμηλότερο κατανάλωση; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#746881 Εικόνα




Μετά από 4 σχεδόν χρόνια που έχω πάνω το Κ&Ν φίλτρο, αγόρασα το κιτ καθαρισμού της εταιρίας.
Εκ τότε έχω διανύσει περίπου 35Κ χλμ. Σαφώς και έβγαινε 1-2 φορές το χρόνο για να ελεγχθεί και να τιναχθεί.
Το πρώτο στάδιο το έχω ολοκληρώσει. Έχει πλυθεί με το ειδικό σαπούνι και τώρα στεγνώσει. Αύριο θα ψεκαστεί με το λάδι του και θα τοποθετηθεί πάλι.
Για την ώρα ξανακούμπωσα το ΟΕΜ χάρτινο που φορούσε εξ αρχής το αμάξι και το είχα κρατήσει κάβα για αυτό το λόγο.


ΥΓ: Το κιτ βγαίνει σε 2 κωδικούς. Tον 99-5000 που έχει οδηγίες στα αγγλικά και κάποιες άλλες γλώσσες, και τον 99-5003 που αγόρασα και έχει οδηγίες στα γερμανικά κλπ. Απλά με βόλευε το κατάστημα που το είχε. Ειδάλλως αλλάζει μόνο η ετικέτα. Σαν προϊόντα είναι ίδια.
Αυτά τα δύο κιτ έχουν το λάδι σε σπρέι μορφή. Τα κιτ με κωδικό 99-5050 έχουν το λάδι σε υγρή μορφή.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#786980 Καθαρισμός φίλτρου K&N:

1)
Ημερομηνία πρώτου καθαρισμού. Σήμερα έχω 44291km

Εικόνα

2) Εδώ το φίλτρο βρώμικο πριν ψεκαστεί με το ειδικό σαπούνι. Μόλις ψεκάσεις με το σαπούνι και από τις 2 πλευρές, το αφήνεις 10 περίπου λεπτά και μετά ξεκινάς να το πλένεις με χλιαρό-ζεστό νερό και μόνο από την πλευρά που μπαίνει ο φιλτραρισμένος αέρας. Δηλαδή σπρώχνεις έξω με νερό ό,τι μπαίνει και φιλτράρεται.

Αυτή εδώ είναι η πλευρά που βγαίνει φιλτραρισμένος ο εισερχόμενος αέρας και κατευθύνεται προς την εισαγωγή

Εικόνα

και αυτή εδώ είναι η βρώμικη πλευρά, αυτή που εισέρχεται ο αέρας και κατακρατεί σκόνες κλπ

Εικόνα


3) Εδώ είναι φρεσκοπλυμένο. Το αφήνουμε μέχρι να στεγνώσει για να ψεκάσουμε το ειδικό λάδι του κιτ.


Η πλευρά που έχει φιλτράρει τον αέρα και τον κατευθύνει καθαρό στην εισαγωγή
Εικόνα

και εδώ η πλευρά που υποδέχεται τον βρώμικο αέρα

Εικόνα

4) Στέγνωμα

Εικόνα

5) Λάδωμα και τέλος

Εικόνα


Συνολική διάρκεια 2 ώρες με το στέγνωμα
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#787183
glf έγραψε:Μια χαρά ήταν, λίγη βρωμιά.


Ναι όντως. Και μόλις άρχισα να ρίχνω νερό έφυγε απλά λίγη μαυρίλα. Άντεχε πολύ παραπάνω, απλά είχα χρόνο και διάθεση να το κάνω. Λέω πέρασε και το καλοκαίρι με τις σκόνες, οπότε καλή ευκαιρία.
Άβαταρ μέλους
By glf
#787259 Ναι κι εγώ KN έχω στο 106. Έχω τελειώσει ενα σετ καθαριστικό και λάδι στην... ιστορία του αυτοκινήτου :)
Άβαταρ μέλους
By Δημ.Φυλακτος
#794998
Giuseppe Busso έγραψε:5) Λάδωμα και τέλος

Συνολική διάρκεια 2 ώρες με το στέγνωμα


Το λαδωμα πρεπει να ειναι απο πανω ως κατω οπως πανε οι γραμμες,πρεπει να παει στα λουκια μεσα και σε ολα,οχι βζζζτ και οπου να ειναι.
2 ωρες ειναι λιγες γαι στεγνωμα με φυσικο τροπο,δεν πρεπει να το χτυπαει ο ηλιος ευθεως.

Υπαρχει ειδικο γρασο σφραγιστικο της K&N, το βαζεις στα λουκια του μαυρου πλαστικοι και οταν πεφτει απο πανω το καπακι σφραγιζει και δεν περναει αερας προς την πεταλουδα αφιλτραριστος.

Προσοχη στα πολυ φθηνα φιλτρα ελευθερας στο διαδικτυο,κυκλοφορουν και αντιγραφες που απο την φωτογραφια δεν την καταλαβαινεις.
Την εχω πατησει με BMC στο παρελθον,θα σας δειξω καποια στιγμη φωτογραφια να δειτε.
Κοβοταν το πλαστικο πλαισιο του,διαλυοταν θα ελεγε κανεις καθε μηνα.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#845850
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#846007 Πειτεμε συντηρητικούρα, αλλά προσωπικά εμπιστεύομαι μόνο χάρτινο φίλτρο, ειδικά στην Ελλάδα με την πόλη σκόνη, τα μεταλλικά δεν φιλτράρουν τα πάντα, είναι πιο "τρύπια" για να το πω απλά.
Γι αυτό και έχουν παραπάνω απόδοση (και θόρυβο).
Άβαταρ μέλους
By Δημ.Φυλακτος
#854290 Για αυτο που λεει στο βιντεο για τους αισθητηρες MAF

https://www.knfilters.com/maf/massair.htm

Εχει γινει μεγαλη συζητηση και στο εξωτερικο.