- 09 Αύγ 2020, 10:18
#658630
Άποψή μου, όταν αλλάζετε ή πολύ περισσότερο συμπληρώνετε ψυκτικό υγρό, εφόσον είναι εφικτό, να προτιμάτε ακριβώς το ίδιο με αυτό που είχε πριν (πχ εργοστασιακό). Συνήθως, σε αρκετούς κατασκευαστές οχημάτων (πχ Opel/GM που γνωρίζω εγώ) αυτό που υπάρχει από το εργοστάσιο δεν είναι ακριβώς ίδιο με τα περισσότερα του εμπορίου (πχ G12), ασχέτως αν προέρχονται από σοβαρούς κατασκευαστές, και ενδέχεται ανακατεύοντας υγρά με κάπως διαφορετικά πρόσθετα/ιδιότητες να υπάρξει σχετικά αυξημένη συσσώρευση διαφόρων επικαθίσεων/βρωμιάς στο κύκλωμα ψύξης (λόγω σχετικής ασυμβατότητας) σε βάθος χρόνου. Τουλάχιστον για νορμάλ πολιτική χρήση του οχήματος (όχι αγώνες) δεν νομίζω ότι έχει κάποιο νόημα να ψαχνόμαστε με διαφορετικά υγρά ψύξης από τα γνήσια, ειδικά αν σκοπεύουμε να κρατήσουμε το αυτοκίνητο για πολλά χρόνια.
Τώρα αν τύχει και χάσει πολλά υγρά ο κινητήρας και δεν μπορούμε να προμηθευτούμε άμεσα γνήσιο ψυκτικό, βάζουμε προφανώς αυτό που θα βρούμε διαθέσιμο και θα είναι τουλάχιστον κοντά στις απαιτήσεις του γνήσιου (πχ ίδιο χρώμα, πράσινο με πράσινο, πορτοκαλί/κόκκινο με ανάλογο).
Και σ' αυτή την περίπτωση αν μου τύχαινε κάτι τέτοιο, θα κοιτούσα να κρατήσω το παρεμφερές υγρό όσο το δυνατόν λιγότερο και να ξαναβάλω με την πρώτη ευκαιρία το γνήσιο.