- 05 Ιουν 2020, 13:18
#650681
Το ότι έσπασε πρόωρα ο προηγούμενος κινητήρας μας βάζει σε υποψίες εναντίον σου και καταρχήν με κάνει αρνητικό στην όποια βελτίωση.
Το πως έσπασε δεν το ξέρουμε ακριβώς αλλά μάλλον σε ενοχοποιεί περισσότερο. Το πιο πιθανό είναι ότι είτε έβαλες λάθος ταχύτητα και ανέβηκαν οι στροφές στο Θεό ή το πίεζες ενώ δεν ήταν έτοιμο. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις φταις εσύ. Πρέπει να του βάζεις καλή βενζίνη και να περιμένεις να ανέβουν οι θερμοκρασίες, όχι του ψυκτικού αλλά του λαδιού προτού πιέσεις. Και αυτό χρειάζεται κάμποσα χλμ, ίσως και 10 λεπτά.
sebastian έγραψε:Μετα πας κανεις το προγραμματακι σου και κρατας μια αξιοπρεπη πιεση μεχρι ψηλα, ωστε να μη νιωθεις οτι εχεις diesel.
Γιατι τι κανει στις 1700rpm ποσως μας ενδιαφερει, δεν θα τραβηξουμε τροχοσπιτο, τι πιεση εχει στις 3,στις 6 μας ενδιαφερει.
Αυτό σηκώνει συζήτηση. Για καθημερινό αυτοκίνητο ειδικά για κίνηση σε πόλη έχει μεγάλη σημασία η ροπή στις 1500-2000. Κάνει μεγάλη διαφορά στο πώς ξεκινάς κι επιταχύνεις από ακίνητος χωρίς να πατινάρεις πολύ. Το 3-6000 φυσικά και το θέλουμε αλλά στην πράξη το άλλο είναι πιο χρήσιμο σε πολύ μεγαλύτερο μέρος της χρήσης του αυτοκινήτου. Σίγουρα δεν θέλεις να ψοφάει στις 4000 και πάνω.
Για να έχεις καλό εύρος θέλεις σχετικά μικρή τουρμπίνα ώστε να αρπάζει από χαμηλά. Έστω κι αν θυσιάσεις κάτι ψηλά.
Αλλά βάζοντας μεγαλύτερο ιντερκούλερ σημαίνει ότι αυξάνεις τους νεκρούς χώρους. Η μικρή τουρμπίνα μπορεί να μην φτάνει και χωρίς άλλη μεταβολή θα αυξηθεί το turbo lag. Σε κάθε μετατροπή θέλει καλή μελέτη και συνεργασία όλων των τμημάτων (εισαγωγή, τουρμπίνα, σωληνώσεις, εξάτμιση-καταλύτης, πρόγραμμα, βαλβίδες ανακούφισης, καύσιμο, σπινθήρας, θερμοκρασίες). Φυσικά το πιο σωστό, ειδικά για σένα, είναι custom προγραμματισμός από άνθρωπο που ξέρει ώστε και να μην ξεμείνει με φτωχό μίγμα ο κινητήρας και να βελτιστοποιηθεί η συνεργασία όλων των συστημάτων για ένα όσο γίνεται γραμμικό, δυνατό αλλά και εύχρηστο αυτοκίνητο. Να μην πρέπει να σκεφτείς ότι αφού θα μπω εκεί να γκαζώσω ή να κατεβάσω λίγο πιο νωρίς κλπ, απλά να λειτουργεί χωρίς κοψίματα, χωρίς κοιλιές, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς καθυστερήσεις, δηλαδή χωρίς έννοια. Βέβαια ένας τέτοιος ομαλός και σχετικά γραμμικός κινητήρας μπορεί να μην εξιτάρει τόσο όσο ένας με σκαλοπάτι αλλά θα είσαι πιο γρήγορος και πιο ασφαλής (στο να μην τον ξανασπάσεις).
aka onyx !