Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#425561 Σε αυτό το τοπικό ο τίτλος είναι
Τι προβλήματα έχει βγάλει το αυτοκίνητό σας
Εδώ ισχύει το ανάποδο, δηλαδή τι προβλήματα έχετε δημιουργήσει εσείς στο αυτοκίνητο σας, οπότε μιας και βάζω τα πράγματα στη θέση τους ας δούμε όλο το στόρυ, αν θυμάσθε είχα κάνει μια πρόχειρη :offtopic: αναφορά πρό μηνών σε άλλο τοπικό, πάμε λοιπόν από την αρχή να θυμηθούμε τι έγινε και να δούμε την συνέχεια.

Χιούστον υπάρχει πρόβλημα.

Εδώ και 2 μήνες από απροσεξία μου και μόνο άφησα το Quadra με πολύ χαμηλή στάθμη λαδιού αφού τσιμπάει λαδάκι από την τουρμπίνα, τα τσιμουχάκια των βαλβίδων, τα έμβολα κλπ αφού έχει 350.000 χλμ και ήταν / είναι προγραμματισμένο για overhall ενώ στη θέση του θα μπεί άλλο που υπάρχει σε άριστη κατάσταση, έτσι σε ένα καλό κυνηγητό ενώ είδα την θερμοκρασία του νερού να είναι νορμάλ, μέσα στην βιασύνη μου και το άγχος της δουλειάς δεν υποψιάστηκα ότι έχω χαμηλή στάθμη λαδιού όταν ταυτόχρονα με την κανονική θερμοκρασία του νερού το λάδι έδειχνε 150c και έπρεπε να το ψυλλιαστώ ότι το λάδι είναι κάτω από την κάτω στάθμη, ήμουν εντελώς απαράδεκτος για την πείρα και την εμπειρία μου, την βλακεία μου την ανακάλυψα το επόμενο πρωϊ όταν βάζοντας το εμπρός ακούστηκε η μπιέλα στη μισή Αγ.Παρασκευή.

Μοτέρ άλλο ίδιο μισοέτοιμο που χρειάζεται μοντάρισμα υπάρχει αλλά χρειάζεται χρόνο για την ολοκλήρωση του, και αυτό που δεν υπάρχει είναι ο χρόνος, οπότε έκανα πάσα το Quadra στον γιό να το ανοίξει από κάτω να δούμε τα μαντάτα, η νεκροψία έδειξε γύρισμα του κουζινέτου 40-50ο στον κύλινδρο Νο1 ( η Renault μετράει το Νο1 από το σαζμάν ) και το κομβίο του στροφάλου να έχει αποκτήσει ένα ελαφρύ οβάλ ( δεν θυμάμαι τα νούμερα τώρα ) αλλά είναι μετρημένα με plastigage.

H προσωρινή λύση ήταν η τοποθέτηση μεταχειρισμένων μετάλλων που είχαμε από το άλλο μοτέρ και κλείσιμο γιατί το αυτοκίνητο το χρειάζομαι συνεχώς οπότε το κλείσαμε και σταυρώσαμε τα δάχτυλα μας, βάλαμε 15/40 πάλι του Lidl και του έριξα 2 μπουκάλια motorkote.

To αποτέλεσμα είναι ότι ακούγεται η μπιέλα στην 1η μιζιά και αμέσως σταματάει, ακούγεται αρκετά και στο ελαφρύ γκάζι αλλά όχι στο πολύ γιατί με το φορτίο δεν πλέει στον ίδιο βαθμό η μπιέλα στο κομβίο, εγώ εννοείται ότι συνεχίζω και το οδηγώ κανονικά με τον ίδιο ρυθμό, σχεδόν στους κόφτες και ακούω το μοτέρ να στενάζει αλλά λέω άστο μέχρι να σπάσει, είναι και η περιέργεια στη μέση αφού η ζημιά έχει γίνει, Αττική κυκλοφορώ και ο γερανός της ασφάλειας θα το φέρει πίσω οπότε και θα αναγκαστώ τα αλλάξω το μοτέρ.

Προχτές μετά από 5.000 χλμ από το 1ο ξεκίνημα με το βλακώδες επεισόδιο του άλλαξα τα λάδια, είπα να δοκιμάσω κάτι παχύτερο εκεί γύρω στους 100c και έβαλα ένα φτηνό συνθετικό 10/60 που έχει κάνει το μοτέρ να έχει πιο γλυκό χτύπημα η μπιέλα του, είχα και ένα περίσσευμα γύρω στα 180 ml motorkote και το έριξα μέσα και αυτό.

1η παρατήρηση.
Τα 2 μπουκάλια motorkote μου έριξαν την κατανάλωση κατά 1.5 λίτρο, με το 10/60 ανέβηκα πάλι κατά 0.5 λίτρο.

2η παρατήρηση.
Η τουρμπίνα μου θέλει άλλαγμα εδώ και πολύ καιρό και ακουγότανε έντονα το thrust στην γεμάτη γκαζιά, τώρα δεν ακούγεται, άρα το motorkote έκανε και εκεί δουλειά, επίσης τσίμπησε λίγο θερμοκρασία το λάδι αφού είναι παχύτερο.

3η παρατήρηση.
Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδεικνύεται άσπαστο όπως λέμε αφού παρόλο τον τραυματισμό του από την ηλιθιότητα μου σε απόλυτα καίριο σημείο συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά εκτός τον θόρυβο έχοντας νορμάλ θερμοκρασίες και πιέσεις και έχοντας 350.000 βάναυσα χλμ, στην πλάτη του, σίγουρα όταν σπάσει ή όταν το αλλάξω θα ανεβάσω φωτό από το εσωτερικό του.

4η παρατήρηση.
Το λάδι που άλλαξα επειδή λερώθηκα κατά την αλλαγή του φίλτρου λαδιού μου έκανε εντύπωση η απίστευτη λιπαντικότητα του στο χέρι μου, χρόνια πασαλείβομαι όταν αλλάζω λάδια, τέτοια γλύστρα το λάδι στο χέρι μου δεν την έχω ξαναδεί, το έχω φυλάξει γιατί η εντύπωση που μου έκανε είναι τεράστια, πιστεύω ότι είναι αποτέλεσμα από τα 2 μπουκάλια του motorkote που περιέχει.

5η παρατήρηση
Πήρα ένα φίλτρο Γαλλικού καφέ και σούρωσα 0.5 λίτρο λάδι, επειδή το φολτρόχαρτο είναι πολύ πυκνό το άφησα 2 ημέρες να στραγγίξει το λάδι σε ένα μικρό δοχείο, στο χαρτί του φίλτρου δεν υπάρχει το παραμικρό ρίνισμα.

Συμπέρασμα.
Αν αντέξει άλλες 5.000 χλμ που θα του αλλάξω τα λάδια ( είμαι σίγουρος ότι θα αντέξει πολύ περισσότερο έτσι τραυματισμένο ) θα έχω παρατηρήσεις και για το χοντρόλαδο που έβαλα για καλοκαιρινή δοκιμή αναγκαστικά, προς το παρόν συνεχίζω, οι βλακείες πληρώνονται με χρήμα, με χρόνο και κόπο, και λέω βλακεία γιατί το αμάξι έχει όλα τα όργανα μέσα για τις θερμοκρασίες και τις πιέσεις όλων των ζωτικών υγρών του και μου φώναζαν ότι υπάρχει πρόβλημα αλλά εγώ στην κοσμάρα μου.

Η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε κανονικότητα και το μοτέρ δουλεύει γιατί είναι καλή κατασκευή, είναι όλο κατασκευής Mahle με ατσάλινο στρόφαλο, με υγρά χιτώνια από την Kolbensmith, έμβολα υπερεύκτικτα Mahle, έχει μια τεράστια πλάκα αλουμινίου στο κάτω μέρος που κλειδώνει όλο το ανοιχτό μέρος του στροφαλοθαλάμου εξ΄ού και η αθόρυβη λειτουργία του, αλλά χωρίς λάδι oύτε και αυτό το μοτέρδουλεύει, αυτό είναι το επιμύθιο.

Σημ 1: Υποθέτω ότι θα αντέξει όσο αντέχει το μέταλλο του κουζινέτου της μπιέλας γιατί αν από το χτύπημα αυτό λεπτύνει πολύ θα ακουμπήσει η μπιέλα στο κομβίο και θα έχω μια πολύ ωραία τρύπα στο αλουμινένιο μπλόκ και ένα κατεστραμμένο ατσάλινο στρόφαλο.

Σημ 2: Η αντοχή του των μετάλλων βάσεων και μπιελών είναι τριμεταλλικά ( μάλλον ή κάτι άλλο διαφορετικό ) γιατί για τον ίδιο κινητήρα αλλά σε ατμοσφαιρική έκδοση το σετ έχει 80€ και για το μοτέρ αυτό έχουν 550€ και δεν υπάρχουν σε καμμία άλλη εταιρία που φτιάχνει μέταλλα στροφάλου / μπιελών, στην aftermarket αγορά υπάρχουν μόνο των απλών κινητήρων.

Σημ 3:
Σημ: Καμμία μομφή για το λάδι του Lidl που του βάζω εδώ και κοντά 200.000 χλμ, όταν από τα 6.2 λίτρα έχουν μείνει 2.5 και το γκάζι είναι στο πάτωμα σε κινητήρα με 1.3 bar πίεση από την Τ3 τουρμπίνα τι να σου κάνει το λάδι, το όποιο λάδι ? Το διαρκές έγκλημα μου στο μοτέρ αυτό είναι ότι εδώ και 2 χρόνια ήθελα να αλλάξω το μοτέρ και είχα σταματήσει να του βάζω motorkote περισσότερο από αδιαφορία ενώ ξέρω ότι το ζουμί αυτό είναι θαυματουργό, ίσως το ότι δεν την άκουσε χειρότερα να ήταν από ότι είχε παραμείνει στον στρόφαλο από το παλιό motorkote, λέω ίσως.

Άντε να δούμε τη συνέχεια, ότι συμβεί θα ενημερώσω, έτσι για την περιέργεια.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#452883 Καιιιιιιιιιιιιιιιι

έκοψα τη εμπρός αριστερή φούσκα, γρασογραφίτης (ή ό,τι έχει μέσα τελοςπάντωνε) παντού, όλα τα καλούδια.
Το πώς το έγινε είναι λίγο αμπίγκιους, γιατί προσέχω αρκετά, οπότε ενδεχομένως να οφείλεται στην χρονική φθορά, αλλά καθώς δεν έχει δακρύσει, αλλά κοπεί, δεγκσέρω. :s_dunno

Την τρίτη έκλεισα ρομαντικό ραντεβουδάκι στο μηχανικό μου, θα συνδυαστεί με προβλεπέ σέρβις λάδιαφίλτραμπουζίκλπ. 'Αουτς.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#452909
diplomat έγραψε:Καιιιιιιιιιιιιιιιι

έκοψα τη εμπρός αριστερή φούσκα, γρασογραφίτης (ή ό,τι έχει μέσα τελοςπάντωνε) παντού, όλα τα καλούδια.
Το πώς το έγινε είναι λίγο αμπίγκιους, γιατί προσέχω αρκετά, οπότε ενδεχομένως να οφείλεται στην χρονική φθορά, αλλά καθώς δεν έχει δακρύσει, αλλά κοπεί, δεγκσέρω. :s_dunno

Την τρίτη έκλεισα ρομαντικό ραντεβουδάκι στο μηχανικό μου, θα συνδυαστεί με προβλεπέ σέρβις λάδιαφίλτραμπουζίκλπ. 'Αουτς.


Να το πας μην το αμελήσεις γιατί με τα νερά που θα περάσουν μέσα θα έχεις πρόβλημα στον μπιλιοφόρο.

Με την ευκαιρία να δώσω info σε συνέχεια του παραπάνω δικού μου πονήματος, το Quadra συνεχίσει ακάθεκτο με χτυπημένη μπιέλα και θόρυβο αλλά με την ίδια απόδοση σε πίεση λαδιού και θερμοκρασίες και το ίδιο στύλ οδήγησης, petal to metal, περιμένω πότε θα τιναχτεί στον αέρα αλλά δείχνει ότι δεν χαμπαριάζει εκτός τον θόρυβο στο ξεκίνημα μετά από ώρες που έχει στραγγίξει το λάδι από τον στρόφαλο και όταν το γκάζι είναι στο πάτωμα, τελικά το motorkote δείχνει να είναι θαυματουργό.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#452916
21 quadra έγραψε:Να το πας μην το αμελήσεις γιατί με τα νερά που θα περάσουν μέσα θα έχεις πρόβλημα στον μπιλιοφόρο.

Ναι, βέβαια. Με το που το είδα πήρα τηλ. τον μηχανικό και έκλεισα για την τρίτη. :)
Θα προσπαθήσω να μην πολυκυκλοφορήσω μέχρι τότε, για να προστατευτώ από νερά/χώμα/λάσπη/κτλ. Η |λογοκρισία| είναι ότι παίζει να βρέξει την Δευτέρα και την Τρίτη.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#452940 Εχω ένα θορυβο που ακούγεται μονο μέσα από το αμάξι. Σταματημένος δεν ακούγεται. Εν κινήσει ακούγεται ένα κουτ κουτ κουτ σαν γδούπος απο τη μπροστα δεξιά πλευρά. Από έξω δεν ακούγεται τπτ. Η συχνότητά του ακολουθεί περιστροφή των τροχών. Σε γκάζωμα π.χ. 1η 2α ανηφόρα κάπως πιο έντονος, σε κατωφέρειες με στροφές στον κινητήρα, αλλά χωρίς πατημένο γκάζι, κόβει σε ένταση ή δεν ακούγεται.

Τα στοιχήματά σας για τι ισως είναι?

Αύριο επιστροφή απο Ιόνια κ Εγνατία αναγκαστικά. Δεν έχει κ ευθείες εδω να δω πως κ τι ακούγεται σε νορμαλ φάση λειτουργίας
Άβαταρ μέλους
By elvet
#452944 Εχει διαφορά με στριμμένους τροχούς;
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#452950 Λίγο πολυ ναι. Δεν έχω βγάλει άκρη πότε το κάνει δυνατοτερα... κάπως πιο έντονα σε αριστερές στροφές που καταπονείται λόγω φόρτισης... είναι κ εδώ ολες οι στροφές ολων των ειδών
Άβαταρ μέλους
By elvet
#452954
JimClark έγραψε:Λίγο πολυ ναι. Δεν έχω βγάλει άκρη πότε το κάνει δυνατοτερα... κάπως πιο έντονα σε αριστερές στροφές που καταπονείται λόγω φόρτισης... είναι κ εδώ ολες οι στροφές ολων των ειδών

Επειδή προπονούμαι στο δικό μου, θα ξεκινούσα από τα ημιαξόνια, ειδικό το μακρύτερο από τα 2
Τελευταία επεξεργασία από elvet και 11 Νοέμ 2017, 19:35, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#452956 Κάτι τέτοιο εικαζω κ εγώ. Με βγάζει θεσ.νικη άραγε? 3 άτομα είναι ενήμερα αν μείνω για οδική βοήθεια. Ορεινή Ναυπακτία προς Θεσ.νικη...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#452964
JimClark έγραψε:Κάτι τέτοιο εικαζω κ εγώ. Με βγάζει θεσ.νικη άραγε? 3 άτομα είναι ενήμερα αν μείνω για οδική βοήθεια. Ορεινή Ναυπακτία προς Θεσ.νικη...


Με χαμηλότερο ρυθμό και όταν στρίβεις να το κάνεις με λίγο ή καθόλου γκάζι προσπαθώντας να μην φορτίζεις το ημιαξόνιο που ακούγεται ο θόρυβος, αν δεν έχει σκάσει η φούσκα και δεν έχει πετάξει τα γράσα έξω είναι ΟΚ.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#452967 Φούσκες είναι in tact. Όλα θεόστεγνα. Θενξ για τη συμβουλή
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#453000
JimClark έγραψε:Φούσκες είναι in tact. Όλα θεόστεγνα. Θενξ για τη συμβουλή


Πως συμπεραίνεις ότι είναι στεγνά μέσα αν οι φούσκες είναι ΟΚ ? το πιθανότερο είναι να υπάρχουν τοπικά αρπάγματα από υπερθερμάνσεις εξ ού και ο θόρυβος, οπότε αν το γράσο είναι μέσα και όχι στο μέσα μέρος των ζαντών υπάρχει λίπανση παράλληλα με τον θόρυβο, αν ήταν τελείως στεγνά θα είχες πολύ θόρυβο και ενδεχομένως και κόλλημα.

Δεν ξέρω πόσα χλμ έχεις τους μπιλιοφόρους σου αλλά έχε στο μυαλό σου ότα τα εργοστάσια κατασκευής κυκλοφορούν και ανακατασκευασμένους που όσο και σωστά να είναι φτιαγμένοι από πλευράς ανοχών και βαψίματος των ατσαλιών σίγουρα δεν είναι σαν τους πρωτογενείς.

Η εργασία είναι ένα grinding στους διαδρόμους που κινούνται οι μπίλιες, εκ νέου βάψιμο για σκλήρυνση και καινούργιες λίγο μεγαλύτερες μπίλιες όσο μεγάλωσαν οι διάδρομοι από το grinding, αν η δουλειά είναι σωστή είναι ικανοποιητική μόνο που πρέπει ο πωλητής να το αναφέρει ότι είναι remanufactoring και όχι να τους πουλάει για καινούργιουςκαι στην τιμή τους

http://www.gknservice.com/gb/remanufact ... ystem.html

http://www.aa1car.com/library/cvgrind.htm

http://www.aa1car.com/library/cvgrind.htm
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#453009 Στεγνα απο την αποψη του οτι δεν εχει πεταχτει γρασσο έξω.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#453033
JimClark έγραψε:Στεγνα απο την αποψη του οτι δεν εχει πεταχτει γρασσο έξω.


ΟΚ, τώρα το κατάλαβα, εννοείς τον γύρω χώρο από την φούσκα ότι είναι καθαρά και δεν έχει ξεράσει γράσα, ΟΚ αυτό είναι καλό νέο.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#453049 Μερικές φωτογραφίες από την Alfa 147 του αδελφού (Έχει κάνει γύρω στα 200.000km):
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Κόστος ~600 ευρώ για: Πλανάρισμα, φρεσάρισμα (?), μοντάρισμα/ξεμοντάρισμα, σετ φλάντζες, θερμοστάτης, λάδια, φίλτρο, ιμάντας δυναμό, τακάκια πίσω, εργασία (κανονικά, με παραστατικά όλα).