Τεχνικά θέματα για το όχημα, αλλά και τον οδηγό. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#3890 Ανοίγω αυτό το θέμα για να έχουμε κάπου συγκεντρωμένη όλη την τεχνική βιβλιογραφία. Προτείνω την ακόλουθη δομή στα βιβλία:
- Δυναμική οχημάτων (στήσιμο, αναρτήσεις, ελατήρια/αμορτισέρ, κλπ)
- Λάστιχα (το ξεχωρίζω από το παραπάνω μιας και υπάρχει εστιασμένη εκτενής βιβλιογραφία)
- Κινητήρας
- Μετάδοση
- Αεροδυναμική

Feel free να προσθέσετε κατηγορίες και βιβλία κατά βούληση. Όποιος θέλει να προσθέσει κάποιο βιβλίο ας κάνει copy-paste την λίστα που θα δημιουργήσω παρακάτω, έτσι ώστε το τελευταίο ποστ να περιέχει όλο το υλικό και να μην χρειάζεται κάποιος να διαβάσει όλο το θέμα. Επίσης, ένα λινκ με το βιβλίο θα ήταν χρήσιμο όπως επίσης και μια σύντομη περιγραφή

- Δυναμική οχημάτων
1) Race car vehicle dynamics
Τσιμπιμένη η τιμή αλλά αξίζει κάθε ευρώ που θα δώσει κάποιος για να το αποκτήσει. Καλύπτει όλα τα βασικά κεφάλαια του engineering ενός (αγωνιστικού) αυτοκινήτου από στήσιμό μέχρι αεροδυναμική.
2) Competition car suspension: a practical handbook
Καλύπτει τους περισσότερους τύπους ανάρτησης και εξηγεί τι πρέπει να προσέξει ο σχεδιαστής και ποιες μεταβλητές είναι συμαντικές. Έχει επίσης ένα καλό κεφάλαιο πάνω στη μεταφορά βάρους, αν και θα προτιμούσα να διαβάσω σχετικά από το (1)

- Λαστιχα
1) Tire and vehicle dynamics
H λαστιχοβίβλος του Πασέκα. Οτιδήποτε σχετικό με λάστιχα θα το βρείτε εκεί μέσα. Απαιτεί όμως από τον αναγνώστη ένα καλό background σε engineering.

Αυτά για αρχή! :s_smile

ΥΓ Τώρα παρατήρησα ότι υπάρχει ένα παρόμοιο θέμα για τεχνικά άρθρα. Θα ήθελα να κρατήσουμε αυτό το θέμα αποκλειστικά για βιβλία.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#4065
A-Viper7 έγραψε:1) Race car vehicle dynamics
Τσιμπιμένη η τιμή αλλά αξίζει κάθε ευρώ που θα δώσει κάποιος για να το αποκτήσει. Καλύπτει όλα τα βασικά κεφάλαια του engineering ενός (αγωνιστικού) αυτοκινήτου από στήσιμό μέχρι αεροδυναμική.

Σε κάποιες φάσεις το βιβλίο μπουκώνει από εξισώσεις IMHO και παρ' όλο που θεωρείται τοπ, εμένα (ως ερασιτέχνη πάντα και όχι ως μηχανικό αυτοκινητοβιομηχανίας) με κούρασε και με αποθάρρυνε. Όχι ότι δεν το διάβασα, απλά με μισή καρδιά και μόνο επειδή θεωρείται βίβλος.
To problems, answers and experiments αξίζει;

A-Viper7 έγραψε:- Λαστιχα
1) Tire and vehicle dynamics
H λαστιχοβίβλος του Πασέκα. Οτιδήποτε σχετικό με λάστιχα θα το βρείτε εκεί μέσα. Απαιτεί όμως από τον αναγνώστη ένα καλό background σε engineering.

Πολύ βαρύ βιβλίο, θα τολμούσα να πω και αποκλειστικά για tyre engineers.
Αντιπρόταση δική μου αυτό που φαίνεται πιο λάιτ αν και δε το έχω διαβάσει όλο: Racing & High Performance Tire



Από μένα δύο πιο χαλαρά βιβλία, για κάποιον που θέλει να αρχίσει να ξεστραβώνεται:

Σασί
Automotive Chassis: Engineering Principles
Μην αποθαρρύνει η τιμή, εγώ είχα πετύχει ένα μεταχειρισμένο 8 ευρώ.
Ξεκάθαρο, μπορεί να το διαβάσει ο καθένας (χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις δηλαδή) αρκεί να έχει όρεξη. Φυσικά δεν είναι βιβλίο για να περνάει η ώρα, θέλει προσπάθεια. Πολύ λίγα μαθηματικά - εξισώσεις

Αεροδυναμική
Race Car Aerodynamics: Designing for Speed
Φθηνούλικο. Aκόμα πιο χαλαρό απ' το προηγούμενο που πρότεινα, διαβάζεται και πριν τον ύπνο :s_tongue
Άβαταρ μέλους
By IKE
#4175 Πολύ ωραίο τόπικς!

Να προσθέσω και εγώ ένα, αν όχι το καλύτερο, σίγουρα ένα από τα καλύτερα βιβλία για δυναμική και σχεδίαση μοτοσικλετών, από τον Tony Foale:

http://www.tonyfoale.com/book.htm
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#4196
rocsta έγραψε:Αντιπρόταση δική μου αυτό που φαίνεται πιο λάιτ αν και δε το έχω διαβάσει όλο: Racing & High Performance Tire


Σίγουρα αξίζει τα λεφτά του. Ούτε εγώ το έχω διαβάσει όλο αλλά εξηγεί πολύ ωραία τα βασικά του λαστιχοengineering. :s_smile
Άβαταρ μέλους
By antonis-team
#10578 Επειδή τα περισσότερα ξενόφωνα βιβλία, είναι υστερικά στης περιγραφές, και περιγράφουν κατασκευές ‘τούμπανα’, θα συνιστούσα:
Σε βιβλιοπωλεία υπάρχουν τα πράσινα βιβλία του ιδρύματος Ευγενίδη, φτηνά και βρώσιμα!. Σίγουρα είναι για μαθητές τεχνικών σχολών και διδάσκουν το θέμα που έχουν επικεφαλίδα!. Διαλέγετε το τι θέλετε.
Βέβαια υπάρχουν και εγκλέζικες κόπιες, η οποίες είναι για συγκεκριμένες μάρκες και μοντέλα. Είναι εξαιρετικά μα είναι ακριβά. Αυτά θα αποσβήσουν από χέρια με γνώση και κατοχή εργαλείων!. :s_smile
antonis-team.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#10652 Μάστορα τα βιβλία του Ευγενίδη δεν έχουν επαφή με την σημερινή πραγματικότητα, πόσο μάλλον με το Tuning λέξη άγνωστη τότε, εσύ και εγώ τα διαβάσαμε όταν είμαστε στα θρανία και σου λέω μετά λόγου γνώσης ότι είναι πολύ πίσω, μόνο κάποιες βασικές έννοιες μπορρεί να πάρει κανείς από τη μηχανολογία, τα εργαλεία του μηχανουργείου ( τα βασικά κλασσικά αναλογικά ) και από τη βασική ηλεκτρολογία / Ηλεκτροτεχνία, και τα μέταλλα, που τα σημερινά κράμματα που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα ούτε αυτά είχα εφευρεθεί ακόμα.

Ο κόσμος σήμερα είναι ψηφιακός και οι βασικές έννοιες απαραίτητες μεν αλλά δεν βοηθάνε καθόλου σε αυτό που αναζητούν εδώ οι νέοι σήμερα.

Είμαστε Δεινόσαυροι Αντώνη και αν επιμένουμε σε αυτά τα παλαιάς κοπής καλούπια θα μας κράξουν άγρια, τα τελευταία 50 χρόνια τα πράγματα έχουν ξεφύγοι 200 χρόνια μπροστά.
Άβαταρ μέλους
By antonis-team
#10756 Οι βασικές αρχές παραμένουν ίδιες κάλε μου φίλε!.
Είναι το πρώτο βήμα. Η ποιότητα και η τελική μορφή άλλαξε, και ο εξοπλισμός!. Σίγουρα η βελτιοτική, ποιο ακραία και ποιο ευτελής. 25 χρόνια το αιρ φλοου μου παραμένει η αιχμή του δόρατος των βελτιώσεων που φέρνουν στους φίλους κύπελλα!.
Βλέπεις ένας δεινόσαυρος εξελισσόμενος, είναι περισσότερο έγκυρος και αποτελεσματικός από ένα πιπίνι!.
Τα κραξίματα είναι αποτέλεσμα αμάθειας και ζήλιας!.
Εμείς οι δεινόσαυροι, πήγαμε την τεχνολογία 200 χρόνια εμπρός, δεν την πήγαν τα πιπίνια!. Διότι σίγουρα δεν μείναμε στάσιμοι και κολλημένοι!.
Εμείς διαβάζουμε της τελευταίες σελίδες, διότι τον τόμο ήδη τον γνωρίζουμε!.
Μια ταινία παραγωγής για εσένα, είναι θέμα λεπτών η σχεδίαση, γιατί έχεις φτιάξει χιλιόμετρα από δάυτες!.
Αντίστοιχα και εγώ στην δουλεία μου.
Δεν φτιάχνω καντετ του 68, για να μην παρασυρθώ σε εκείνην την εποχή…….. δεν φτιάχνω ιστορικά!.
Μπορεί τα πόδια μου και τα χέρια να μην τραβάνε και να χρειάζομαι βοηθούς, μα τους ξεκίνησα από σκούπα και καθαρισμό εργαλείων!.
Και φέτος θα ξαναδιδάξω σε τεχνική σχολή ανιδιοτελώς, και θα πάρω και από ΟΑΕΔ άτομα.
Επειδή οι δεινόσαυροι έφτασαν τα 70, δεν σημαίνει ότι βλάκεψαν!.
Η ζωή θα παράγει πάντα εύκολα εργάτες, τα μυαλά δεν παράγονται στο κρεβάτι, καλλιεργούνται με θέληση και αγώνα και αυτοσεβασμό!. Πιστεύω ότι διαθέτης τα προσόντα, γι’ αυτό αποτίνομαι σε εσένα φίλε 21!.
antonis-team.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#10844 Αντωνη τα βιβλια αυτα ειναι της δεκαετιας 50-60 αν θυμαμαι καλα.
Βεβαια δινουν πολυ καλες πληροφοριες για το πως δουλευει ενας κινητηρας βενζινης ή ντιζελ και καποιες βασικες για τα ηλεκτρικα.
Αλλα τωρα ποιος ασχολειται με καρμπυρατερ και πλατινες και ραουλα.
Άβαταρ μέλους
By antonis-team
#10868 το τελευταίο που έγραψα ήταν το 75!. Το 15 τέτοια εποχή θα υπάρχουν άλλα 4 υπολογίζω.
πάμε πάρα κάτω.
Οπού καρμπιρατέρ τα μπέκ.
Οπού πλατίνες ο αισθητήρας άνω νεκρού σημείου.
Οπού ράουλο…….. πέθανε αντικατεστημένο από το ωρολογιακό κύκλωμα του εγκεφάλου!. 1νος 2 3 4αρων και βαλε κυλίνδρων στο πλαίσιο των 360ο !.
Αβάνς?. Από το αισθητήρα L και τους θερμοσένσορες!.
Το αβάνς τα ράουλα και τα καρμπιρατέρ και οι χρονισμοί εσωτερικοί και εξωτερικοί, θελαν μάγκες, και τα πιπίνια παίρνουν μασημένη τροφή!!!!!.....
Οι ομολογκασιών σήμερα, περιέχουν βελτιώσεις που παράγονται σε κιτ, από εργοστάσια για να κονομήσουν!!!!!......μα οι βελτιωτές με ούμπαλα επεμβαίνουν, και οι ΤΕ αγρόν ηγόρασαν, γι’ αυτό και δεν μπαίνει η φίρμα μας στα αυτοκίνητα, για να μην καρφωθούν!!!!!!..... και βεβαίως δεν τα φτιάχνουμε φάτσα πόστα στα μαγαζιά μας!.
Ο πόλεμος είναι ανελέητος φίλε.
Δεν υπάρχουν καλοί!. Κακοί, χειρότεροι, ανελέητοι.
Δεν γίναμε, μας έκαναν αυτοί που έτρωγαν το ψωμί μας……
Οι δεινόσαυροι, δεν πεθάναμε όπως τόλμησε να πει ο φίλος μου, (και το εννοώ,) 21, επιζήσαμε εν έτι 2014……
Εάν είσαι ο φίλος μου των κάτω Πατησίων, σε έχω επιθυμήσει!. Δεν ξεχνώ του φίλους μου………… :inlove:
antonis-team
Άβαταρ μέλους
By krom
#10884 Υπάρχουν άλλα θέματα για φωτογραφίες και κουβέντα. [mod]
Άβαταρ μέλους
By bill33
#11272
antonis-team έγραψε:Επειδή τα περισσότερα ξενόφωνα βιβλία, είναι υστερικά στης περιγραφές, και περιγράφουν κατασκευές ‘τούμπανα’, θα συνιστούσα:
Σε βιβλιοπωλεία υπάρχουν τα πράσινα βιβλία του ιδρύματος Ευγενίδη, φτηνά και βρώσιμα!. Σίγουρα είναι για μαθητές τεχνικών σχολών και διδάσκουν το θέμα που έχουν επικεφαλίδα!. Διαλέγετε το τι θέλετε.
Βέβαια υπάρχουν και εγκλέζικες κόπιες, η οποίες είναι για συγκεκριμένες μάρκες και μοντέλα. Είναι εξαιρετικά μα είναι ακριβά. Αυτά θα αποσβήσουν από χέρια με γνώση και κατοχή εργαλείων!. :s_smile
antonis-team.


Τάσο τι εννοείς υστερικά στις περιγραφές και βρώσιμα;Οσο για τις εγκλέζικες κόπιες μήπως πρέπει να ξέρεις καλά αγκλικά για να τα κατανοησεις;
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11281 Πολύ καλή συλλογή είναι και τα βιβλία του Carroll Smith.

Πιο πρακτικά από τα περισσότερα που αναφέρθηκαν παραπάνω και σίγουρα δεν υπάρχει η απαίτηση από τον αναγνώστη να έχει τεχνικές γνώσεις - καμία σχέση με το βιβλίο του Pacejka πχ.

Από όλα τα βιβλία του Smith, προσωπικά ξεχωρίζω τα παρακάτω:

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#11285
A-Viper7 έγραψε:Πολύ καλή συλλογή είναι και τα βιβλία του Carroll Smith.

Πιο πρακτικά από τα περισσότερα που αναφέρθηκαν παραπάνω και σίγουρα δεν υπάρχει η απαίτηση από τον αναγνώστη να έχει τεχνικές γνώσεις - καμία σχέση με το βιβλίο του Pacejka πχ.

Από όλα τα βιβλία του Smith, προσωπικά ξεχωρίζω τα παρακάτω:

Εικόνα

Ναι μεν πιο πρακτικά, αλλά τουλάχιστον το tune to win, δεν είναι σε καμία περίπτωση για αρχάριο. Θεωρεί δεδομένα αρκετά. Είναι πρακτικά με την έννοιά ότι σου λέει "κάνε το τάδε και μην ασχοληθείς με το δείνα" απευθυνόμενος κυρίως σε trackdayers, χωρίς να σε μπλέκει πολύ πολύ. Επίσης μιλάμε για βιβλία 35+ ετών, φυσικά οι έννοιες δεν αλλάζουν αλλά το layout είναι παλιομοδίτικο.
Κι εμένα μ' άρεσε αρκετά πάντως.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11294
rocsta έγραψε:
A-Viper7 έγραψε:Πολύ καλή συλλογή είναι και τα βιβλία του Carroll Smith.

Πιο πρακτικά από τα περισσότερα που αναφέρθηκαν παραπάνω και σίγουρα δεν υπάρχει η απαίτηση από τον αναγνώστη να έχει τεχνικές γνώσεις - καμία σχέση με το βιβλίο του Pacejka πχ.

Από όλα τα βιβλία του Smith, προσωπικά ξεχωρίζω τα παρακάτω:

Εικόνα

Ναι μεν πιο πρακτικά, αλλά τουλάχιστον το tune to win, δεν είναι σε καμία περίπτωση για αρχάριο. Θεωρεί δεδομένα αρκετά. Είναι πρακτικά με την έννοιά ότι σου λέει "κάνε το τάδε και μην ασχοληθείς με το δείνα" απευθυνόμενος κυρίως σε trackdayers, χωρίς να σε μπλέκει πολύ πολύ. Επίσης μιλάμε για βιβλία 35+ ετών, φυσικά οι έννοιες δεν αλλάζουν αλλά το layout είναι παλιομοδίτικο.
Κι εμένα μ' άρεσε αρκετά πάντως.


Ε νταξ, έχει την απαίτηση ο αναγνώστης να κατανοεί την πράξη της διαίρεσης πχ... :s_biggrin

Το layout όντως είναι αρχαίο, αλλά απ' ότι είδα τα Engineer και Prepare έχουν βγει σε καινούργια έκδοση σε σχέση με αυτά που έχω εγώ οπότε ελπίζω να τα φτιάξανε λίγο.