Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Διονύσης Μυλωνάς
#485882 Καλησπέρα σε όλους,

Έγινα μέλος στο forum σας μόλις χθες, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από ένα φίλο, οπότε υποθέτω ότι πρέπει πρώτα να συστηθώ. Το username μου είναι και το πραγματικό μου όνομα. Είμαι 54 ετών, Χημικός Μηχανικός. Μετά από μερικά coupe και hot hatches, από τα οποία αυτό που αποχωρίστηκα με τη μεγαλύτερη συγκίνηση ήταν μια Delta HF (μπροστοκίνητη, όχι 4WD ή Integrale), στάθηκα τυχερός και απέκτησα στα 45 μου, λίγους μήνες πριν υπογραφεί το πρώτο μνημόνιο, μια μεταχειρισμένη Maserati Gransport διετίας. Την έχω ακόμα, γιατί δεν πιστεύω ότι θα μπορέσω να αποκτήσω στο μέλλον κάτι αντίστοιχο- όχι ότι κι αυτή δεν έχει κάποια εκνευριστικά μειονεκτήματα. Επίσης, καθημερινά κυκλοφορώ με ένα Audi S3 δεύτερης γενιάς, ελαφρά πειραγμένο.

Θα ήθελα, σαν πρώτη συνεισφορά, να ρωτήσω όλους τους φίλους σ' αυτό το forum, αν χρησιμοποιούν mobile apps για να μετρήσουν τις επιδόσεις των αυτοκινήτων τους. Αν ναι, ποια προτιμάτε και γιατί; Θεωρείτε ότι είναι αξιόπιστα; Και κάτι επίσης σχετικό: θεωρείτε τα δυναμόμετρα αξιόπιστα; Η δική μου εμπειρία από το παραπάνω Audi S3 ήταν απογοητευτική: ένα δυναμόμετρο μου έδειξε 278 ps και ένα δεύτερο 312 ps - πάντα στο στρόφαλο.

Θα είμαι εξαιρετικά ευτυχής αν ανταποκριθείτε στις παραπάνω ερωτήσεις μου.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#485910 Καλώς ήρθες.

Πιστευω πως κανένα δυναμομετρο δεν είναι 100% αξιόπιστο, πόσο μάλλον κάποια εφαρμογή.

Το δυναμομετρο είναι χρήσιμο για συγκριτικές μετρησεις πριν και μετά από κάποια βελτίωση, ώστε να μάθουμε σε τι ποσοστό βελτιώθηκαν οι επιδόσεις.

Οι εφαρμογές τύπου torque pro είναι καλές για να έχουμε μια γενική ιδέα. Συνήθως μετράνε επιδόσεις με το GPS, με ότι αυτό σημαίνει.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#485911 Καλώς ήρθες στην παρέα, για να είναι όμως η μέτρηση στον στρόφαλο είναι διορθωμένη με βάση τις θεωρητικές απώλειες του συτήματος κίνησης, των ελαστικών, της θερμοκρασίας κινητήρα και περιβάλλοντος και άλλες παραμέτρους που ανάλογα με το πρωτόκολο διόρθωσης αλλά και το δυναμόμετρο ( rolling road ) υπάρχουν πάντα αποκλίσεις, όταν μιλάμε για μέτρηση στον στρόφαλο ο κινητήρας πρέπει να είναι μόνος του επάνω σε δυναμόμετρο και όχι στα τύπου rolling road δυναμόμετρα, αυτά για την τάξη, εσύ όταν αναφέρεις στρόφαλο έβγαλες τον κινητήρα και τον έβαλες επάνω σε δυναμόμετρο ? Υποθέτω πως όχι, άρα κάθε φορά που θα κάνεις δυναμομέτρηση θα πέρνεις και διαφορετικές μετρήσεις, οπότε να το περιμένεις και να μην ξαφνιάζεσαι.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#485912 Καλημέρα και καλώς ήλθες!
Τι εννοείς όταν λες μέτρηση επιδόσεων με mobile app;
Επιδόσεις στο στάση ή εν κινήσει; Αυτό γίνεται μεν, με χρήση του GPS και του accelerometer του κινητού, αλλά προφανώς δεν θα έχει και την απόλυτη ακρίβεια.
Για μέτρηση ιπποδύναμης ή ροπής, δεν νομίζω πως γίνεται, εκεί χρειάζεται δυναμόμετρο. Και όλα τα δυναμόμετρα δεν μετράνε με τον ίδιο τρόπο, επιπλέον για την μέτρηση στον στρόφαλο θα κάνουν μια αναγωγή, άρα οι μετρήσεις από το ένα στο άλλο θα διαφέρουν. Γι'αυτό και η μόνη μέτρηση που αξίζει σαν αναφορά, είναι το πριν και το μετά, από κάποια αλλαγή στο μοτέρ, στο ίδιο δυναμόμετρο.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#485925 συμφωνω και με τους 3 προλαλησαντες.
Αξιζει μονο σαν αναφορα, για το πριν και το μετα.
υπαρχουν και καποια βεβαια,που εχουν φοβερη επαναληψιμοτητα,σε σχεση με καποια αλλα.
επισης μεγαλο ρολο παιζει και ο χειριστης.Μπορει να πας σε 3 ιδια δυναμομετρα,και να παρεις παλι 3 διαφορετικα νουμερα.
απο αυτα που εχω δει,μαλλον το dyno dynamics θα προτιμουσα,εαν θα ηθελα να κανω βελτιωσεις,και να δω διαφορες πριν και μετα.
Άβαταρ μέλους
By Διονύσης Μυλωνάς
#486105 Παιδιά ευχαριστώ για την ανταπόκριση,

Συμφωνώ με τις απαντήσεις σας και θα δείτε παρακάτω το γιατί. Θα σας αποκαλύψω τώρα τον ένα από τους δύο βασικούς λόγους που γράφτηκα στο forum. Όταν τα δύο δυναμόμετρα στα οποία μέτρησα το S3 έδωσαν την τεράστια απόκλιση που σας είπα, σκέφτηκα να βρω έναν πιο αξιόπιστο τρόπο για να μετράω την ιπποδύναμη μόνος μου. Αυτή η σκέψη κατέληξε στο να φτιάξω και να κατοχυρώσω, μέχρι το 2033, μια ευρεσιτεχνία μέτρησης της ιπποδύναμης στους τροχούς εν κινήσει (GR 1008172, 14/4/2014). Εν κινήσει σημαίνει, όπως έγραψε ο φίλος παρακάτω, χρήση GPS ή/και accelerometer, και τι πιο προσιτό από το να χρησιμοποιήσει κανείς το GPS η/ και το accelerometer του smartphone του. Ο μαθηματικός τύπος που υπολογίζει την ιπποδύναμη στους τροχούς είναι απόλυτα ακριβής, πάντα στα πλαίσια της κλασσικής, και όχι σχετικιστικής, φυσικής. Είχα σκοπό να κατοχυρώσω την παραπάνω ευρεσιτεχνία και στο εξωτερικό, αλλά έχασα τη σχετική προθεσμία λόγω άγνοιας.

Εν πάσει περιπτώσει, ουδέν κακό αμιγές καλού. Κάποια στιγμή το Μάϊο του 2017, σκέφτηκα μια επέκταση ("τροποποίηση", στη σχετική ορολογία) της ευρεσιτεχνίας που να μετράει την ιπποδύναμη και στο στρόφαλο. Περιμένω απάντηση από τον Ελληνικό Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) μέσα στον ερχόμενο Απρίλιο, του 2018. Αν είναι θετική, θα καταθέσω, εγκαίρως αυτή τη φορά, αίτηση για κατοχύρωση και στις ΗΠΑ. Επίσης, θέλω, σε συνεργασία με έναν φίλο μου μηχανολόγο και εξαιρετικό marketing professional, λόγω σχετικού μεταπτυχιακού και σχετικής εργασιακής εμπειρίας, να ενσωματώσουμε αυτές τις ευρεσιτεχνίες σε ένα εμπορεύσιμο mobile app (με όλα τα μειονεκτήματα στο σήμα που παρέχει το κινητό, όπως πολύ σωστά μου απαντήσατε).

Περνάω λοιπόν στο ψητό: είναι κάποιος από εσάς διαθέσιμος να συμμετάσχει στην έρευνα αγοράς που έχουμε ξεκινήσει; Αυτή, αν θα θέλατε, μπορεί στο τέλος να περιλαμβάνει και testing του mobile app και στα αυτοκίνητά σας, από εσάς τους ίδιους φυσικά.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Αν είχα και τις απαντήσεις σας, είτε θετικές είτε αρνητικές, θα σας ήμουν ευγνώμων.

ΥΓ. Ο δεύτερος βασικός λόγος που γράφτηκα στο forum έχει σχέση με την ελληνική αντιπροσωπεία της Maserati. Το καθένα στην ώρα του όμως.
Άβαταρ μέλους
By Διονύσης Μυλωνάς
#486126 Γιατί καλέ μου φίλε; Είμαι σίγουρος ότι κάπου βασίζεις την απάντησή σου. Πάντως, το εισόδημά μου έρχεται από την απασχόλησή μου σαν τραπεζικός!
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#486131 Υπάρχουν αρκετές τέτοιες εφαρμογές ήδη στο play store, τι ακριβώς καινούριο φέρνει η δική σου;
Δεν το λέω με κακό τρόπο, αλλά από περιέργεια.
Άβαταρ μέλους
By kubiak
#486135 _

Σχολίασα το "πέφτω από τα σύννεφα" του μιράζ, δεν έχω άποψη για το θέμα του νήματος...

Για τα πρακτικά όμως, θα γράψω ότι θα προτιμούσα τα δύο σου μηνύματα να ήταν ένα. Να δήλωνες εξαρχής ότι "αυτό και αυτό συμβαίνει και έχω σκεφτεί και κάνει αυτό και αυτό, τι άποψη έχετε, γουστάρετε να το δούμε;" Επίσης, το άλλο θέμα με τη Maserati και την αντιπροσωπεία κλπ κρύβει μία μυστικοπάθεια. Θα προτιμούσα -επίσης- να ανοίξεις ένα θέμα, ή να συμπληρώσεις "με τη Maserati αυτό και αυτό και αυτό"...

Δε χρειάζεται να απαντήσεις γιατί δε ρωτάω κάτι, το netiquette του καθενός είναι το netiquette του καθενός...
Τελευταία επεξεργασία από kubiak και 18 Φεβ 2018, 00:13, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Διονύσης Μυλωνάς
#486136 Όντως, είναι πάνω από χίλιες αυτές οι εφαρμογές. Η δική μου είναι, απ' όσο έχω ψάξει, η μόνη που βασίζεται σε εγκεκριμένη ευρεσιτεχνία, και σύντομα (τον Απρίλιο) ελπίζω και σε δεύτερη. Άρα είναι αποδεδειγμένη επιστημονικά. Αποδείχτηκε και από τη λεγόμενη "Έκθεση Έρευνας" του ΟΒΙ σε όλους τους ΟΒΙ του κόσμου, ότι η μέθοδος στην οποία βασίζεται το app που σχεδιάζω είναι όντως ευρεσιτεχνία, δηλαδή πρωτότυπη. Όπως καταλαβαίνεις, δε μπορώ να σου αποκαλύψω το περιεχόμενο. Μπορώ όμως να σου πω ότι προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια στη μέτρηση, διότι λαμβάνει υπόψη κάποιους βασικούς παράγοντες που οι άλλες δε λαμβάνουν. Αν δεχτείς να συμμετάσχεις στην έρευνα αγοράς που κάνω τώρα με το συνεργάτη μου, θα σου στείλω το λεγόμενο"concept testing form", δηλαδή ένα δισέλιδο που περιγράφει την (υπό μελέτη) mob app και σε τι διαφέρει. Δε θα χρειαστεί να υπογράψεις τίποτα, αλλά θα πρέπει να μου δώσεις το e-mail σου για ν' ανταλλάξουμε απόψεις πάνω στο παραπάνω δισέλιδο.
Άβαταρ μέλους
By Διονύσης Μυλωνάς
#486145 Προς τον kubiak:
Κατ' αρχήν, έκανα όντως λάθος νομίζοντας ότι απευθύνεσαι σ' εμένα.
Όσον αφορά τ' άλλα, που σίγουρα απευθύνονται σ' εμένα, και παρόλο που μου επέτρεψες να μη τα σχολιάσω, το netiquette και η μυστικοπάθειά μου φαίνεται ξεκάθαρα από το ότι σας έδωσα το πραγματικό μου όνομα (και αριθμό πατέντας, από το οποίο μπορείτε να βρείτε τα πάντα για μένα μέσω του ΟΒΙ). Σε αντίθεση μ΄εσένα. Ειδικότερα τώρα: όντας καινούργιος στο forum, δε γνώριζα τι ανταπόκριση θα είχαν τα μηνύματά μου. "Τέσταρα τα νερά", που λένε και οι Νεοέλληνες, με το πρώτο μου μήνυμα. Με την άδειά σου. Όσον αφορά τη Maserati, θα έρθει η ώρα. Προς το παρόν θα μου επιτρέψεις να μ' ενδιαφέρει μόνο το mob app. Σας ανέφερα τη Maserati γιατί προφανώς θ΄απορούσατε αν αναφέρομαι ειλικρινά και σε δεύτερο θέμα το οποίο με έκανε να γραφτώ στο forum, οπότε σας το ανέφερα κι αυτό για να μη νομίζετε ότι αερολογώ. Ευχαριστώ για τα μαθήματα ντομπροσύνης, αλλά όπως καταλαβαίνεις εγώ είμαι πιο ντόμπρος από εσένα.