Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#484335 Και μια επιπλέον ερώτηση για το θέμα που άνοιξα εδώ: Υποθέτοντας (εύλογα) ότι λόγω της μερικής διαφυγής καυσαερίων λόγω ρηγμάτωσης της πολλαπλής εξαγωγής, ο αισθητήρας λ "βλέπει" πτωχό μείγμα κι ως εκ τούτου ο εγκέφαλος ρυθμίζει σε πιο πλούσιο (= έγχυση μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμου). Είναι πιθανό αυτό σε ορατό βάθος χρόνου να δημιουργήσει τυχόν θέματα όπως πχ στις βαλβίδες ; Αν όντως συνεπεία αυτής της κατάστασης οι βαλβίδες επηρεάζονται (σε ότι αφορά τις αναπτυσσόμενες θερμοκρασίες), αυτό το γεγονός θα αντανακλά ανάλογα (εν μέρει έστω) και στις παρατηρούμενες θερμοκρασίες και του ψυκτικού κυκλώματος, ή όχι;
Τελευταία επεξεργασία από lazarefa και 12 Φεβ 2018, 20:16, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#484355
21 quadra έγραψε:Να δούμε και το πρόβλημα με τις κολλήσεις του μαντεμιού κλπ ιδιαιτερότητες στα υλικά και την κατασκευή των ανοξείδωτων χταποδιών, έτσι από περιέργεια που λέμε.

Το κόλλημα στο μαντέμι θέλει γνώση του υλικού, χρόνια εμπειρία στην κόλληση του.


ρισπεκτ μαστρο Παναγιωτη. :s_thumbsup
Παντως οσοι φιλοι ειχαν τυχει να κολλησουν μαντεμενιες πολλαπλες,κανεις δεν ειδε προκοπη.Δεν γνωριζω την μεθοδολογια που ακολουθηθηκε βεβαια, για να πω την αληθεια.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#484358
lazarefa έγραψε:Και μια επιπλέον ερώτηση για το θέμα που άνοιξα εδώ: Υποθέτοντας (εύλογα) ότι λόγω της μερικής διαφυγής καυσαερίων λόγω ρηγμάτωσης της πολλαπλής εξαγωγής, ο αισθητήρας λ "βλέπει" πτωχό μείγμα κι ως εκ τούτου ο εγκέφαλος ρυθμίζει σε πιο πλούσιο (= έγχυση μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμου). Πόσο πιθανό είναι αυτό σε ορατό βάθος χρόνου να δημιουργήσει τυχόν θέματα στις βαλβίδες λόγω υπερθέρμανσης; Αν όντως συνεπεία αυτής της κατάστασης οι βαλβίδες υπερθερμαίνονται, αυτό το γεγονός θα αντανακλά (εν μέρει έστω) και στις παρατηρούμενες θερμοκρασίες του ψυκτικού κυκλώματος ή όχι;


κανεις δεν μπορει να στο απαντησει αυτο.Ολες οι περιπτωσεις παιζουν.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#484366 Και μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες που βρήκα πρόχειρα για το θέμα από το φόρουμ της Miller, κορυφαίας αμερικανικής εταιρείας εξοπλισμού συγκολλήσεων:
http://www.millerwelds.com/resources/co ... ck-welding

Ενδεικτικά παραθέτω το παρακάτω:

exhaust manifolds

heat the casting to a minimum of 350F, to bake out the oils and impurities, then let it cool. The weld repair can be done hot, with pre heating and cooling slowly, or it can be done cold. Due to the small cross sections of a manifold, it can be easily welded with Ni-rod or cast rods with little pre heat or post heat, so I will go with the cold method. Build a jig to hold the pieces in the right shape, then V-groove the joint 90 degrees, leaving a small root, 1/16" to 3/32", then grind the surface of the casting to clean up the porosity about 1/4" away from the joint. Use low heat, 60 - 80 amps for a 3/32 rod, and weld stringer beads, not more than 2 - 3 inches in length. Peen the weldment between passes, and let the casting cool between passes so you can touch it with your bare hand. The more peening during cooling, the better. Avoid weaving because it contracts the edges of the groove too much and causes cracking. I've used many different types of cast rods for repair, Ni Rod, Arctec supercast 80 and 90, Arctect cast 3, Certainium alloys, and another, Cronetron 211. Cronetron 211, as put, "the cast iron problem solver', is by far the best I've encountered in the past twelve years. Any of these electrodes will work, as long as they contain a sufficent amount of nickel. You want a rod that has a good elongation, so it doesn't allow cracking before you peen. Some electrodes are designed for hot cast welding, where temps are controlled for lengths of time, and some are more forgiving. After the joint is filled, you can grind the face reinforcement off and finish the weld repair with a needle scaler to give it a 'as cast look' which also relieves stress at the same time.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#612260 Για να μην ανοίγω νέο θέμα. Ενάμιση χρόνο τώρα κι αφού είχα ελέγξει (τότε) την πολλαπλή εξαγωγής σε εξατμισά όπου δεν βρήκε κάτι (ούτε είχα κάποιο εμφανές σχετικό σύμπτωμα) χτες νωρίς το βράδυ που κυκλοφόρησα το αμάξι εντός πόλης για κανά 25λεπτο σε χαμηλές γενικά ταχύτητες, κάπου στα μισά της διαδρομής άρχισε να ακούγεται ένας μεταλλικός ήχος σαν τρίξιμο, από το μέσο/πίσω κάτω τμήμα του αυτοκινήτου.
Αρχικά ο ήχος ήταν απλά διακριτός αλλά στην πορεία έγινε έντονος, σε βαθμό που τον αντιλαμβάνονταν και οι απέξω. Ακουγόταν σαν κάπου στο κύκλωμα της εξάτμισης να είχε πετραδάκια που χτυπούσαν σε λαμαρίνα/τενεκεδάκι, δηλαδή ένας ήχος σχετικά λεπτός (όχι μπάσος) μεταλλικός αλλά αισθητός. Κάπου στην πορεία μέχρι να παρκάρω το αμάξι μειώθηκε αλλά δεν εξαφανίστηκε τελείως. Μετά κανά τρίωρο που ξαναέβαλα μπροστά το αμάξι και έκανα πάλι κανά 20λεπτο διαδρομή ο ήχος πρακτικά δεν διακρινόταν από μέσα απ' την καμπίνα του οδηγού.
Σήμερα που δεν κυκλοφόρησα το αμάξι γιατί χρησιμοποίησα μέσα μεταφοράς για να κατέβω στο κέντρο της Αθήνας, το μεσημέρι που επέστρεψα σπίτι, έβαλα 2-3 λεπτά μπροστά τον κινητήρα και τράβηξα ένα σύντομο βίντεο μπας και πιάσω κάποιο περίεργο ήχο από το μηχανοστάσιο. Στο κύκλωμα της εξάτμισης δεν άκουσα κάτι αισθητό (ήμουν από έξω από το αυτοκίνητο). Βέβαια δεν λειτούργησε αρκετή ώρα η μηχανή και το αμάξι ήταν διαρκώς ακίνητο. Ο ήχος που ηχογράφησα ακούγεται στο παρακάτω βίντεο (ανά διαστήματα ακούγεται και το βεντιλατέρ, λογικά λόγω ανοικτού κλιματισμού):

https://www.youtube.com/watch?v=4Vzq...ature=youtu.be

Νομίζω ότι διακρίνεται ένας μάλλον αφύσικος ήχος που θα μπορούσε να είναι από πολλαπλή εξαγωγής (ίσως και τίποτα άλλο, δεν είμαι βέβαιος).

Ο μεταλλικός ήχος που άκουγα έντονα χτες βράδυ δεν ακούστηκε σήμερα στα λίγα λεπτά που δούλευε ο κινητήρας (βέβαια δεν είχε προλάβει να σηκώσει θερμοκρασίες και το αμάξι ήταν διαρκώς ακίνητο). Η σκέψη μου πάει (με αυτή τη σειρά) είτε σε σπασμένο διάφραγμα στο καζανάκι (θα μπορούσε ωστόσο αυτό να οδηγήσει και σε περίεργο ήχο στο χώρο του κινητήρα;), είτε σε κάποια βάση/ένωση του κυκλώματος της εξάτμισης που κάνει πρόβλημα ή συντονίζει, είτε σε ρήγμα πολλαπλής εξαγωγής. Και παλιότερα τα τελευταία 2-3 χρόνια είχα ακούσει έναν παρόμοιας χροιάς και μέτριας έντασης μεταλλικό ήχο από το μέσον/πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, σαν συντονισμό/τρίξιμο μετάλλων, αλλά επειδή πάντα εξαφανιζόταν μετά από 2-3 φορές λειτουργίας του αυτοκινήτου δεν έδινα σημασία και δεν το έψαχνα.
Πριν 2,5 μήνες το αμάξι πέρασε κανονικά ΚΤΕΟ και η μέτρηση καυσαερίων ήταν ΟΚ. Το αμάξι είναι 14 ετών και πλέον έχει καβαλήσει τα 222.000χλμ. Να πω επίσης ότι ανήμερα 28η Οκτωβρίου το βραδάκι επιστρέφοντας από Πελοπόννησο λόγω κίνησης και ατυχημάτων στους δρόμους έφαγα απίστευτο πακέτο ταλαιπωρίας (για 172λχμ έκανα 4,5 ώρες) και από τα διόδια Ισθμού μέχρι τα διόδια Ελευσίνας (κάπου 50χλμ) πήγαινα σχεδόν συνέχεια σταμάτα-ξεκίνα, οπότε ίσως ανέβασε αρκετά θερμοκρασίες το κύκλωμα της εξάτμισης με ότι μπορεί αυτό με τη σειρά του να σημαίνει για τα υπόλοιπα.
Επίσης χτες το μεσημέρι, φεύγοντας από τη δουλειά, με το που ξεπάρκαρα με όπισθεν ένιωσα προς στιγμήν σα να ακούστηκε ένας ελαφρύς μεταλλικός ήχος κάπου στο μέσον κάτω τμήμα του αυτοκινήτου, αφού κούμπωσα όπισθεν στο κιβώτιο κι έδωσα γκάζι για να μετακινηθώ πίσω, ωστόσο αυτός ο ήχος δεν ξανακούστηκε. Είχα ωστόσο μια αμυδρή εντύπωση σαν τρίξιμο μετάλλου όποτε μετά από σταμάτημα έβαζα πρώτη σχέση στο κιβώτιο κι έδινα γκάζι για να φύγω. Ο συμπλέκτης από την άλλη λειτουργούσε σωστά (δεν έχει αλλαχθεί ποτέ παρεπιπτόντως δίσκος - πλατό).
Καμιά γνώμη τι μπορεί να παίζει προτού επισκεφτώ ξανά εξατμισά ή συνεργείο;
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#612406 Όχι γιατί τελικά δεν βρέθηκε εμφανές ρήγμα σε αυτήν, ούτε είχα περαιτέρω συμπτώματα. Από συζήτηση που έκανα με γνωστούς η εκτίμησή τους βάσει συμπτωμάτων είναι ότι έχει σπάσει το κεραμικό εντός του καταλύτη και γιαυτό ακούγεται σαν κουδουνίστρα...
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#612557 Τελικά πάμε για μεσαίο καζανάκι (αυτό έκανε το θόρυβο σαν κουδουνίστρα) αλλά εντοπίστηκε και μικρή απώλεια καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγής, που σημαίνει είτε ρήγμα στην τελευταία είτε θέμα με τη φλάντζα της. Το καζανάκι θα αλλαχθεί άμεσα, για την πολλαπλή θα ψαχτώ μάλλον λίγο παραπάνω. Ο εξατμισάς που επισκέφτηκα (ο οποίος παρεπιπτόντως μου φάνηκε σοβαρός) είπε ότι αν βρει ρήγμα στην πολλαπλή, ενδέχεται να επισκευάζεται (κόλληση)...Διαφορετικά πάμε για νέα πολλαπλή (πάει σετ με τον καταλύτη).
Για το καζανάκι μου είπε μια τιμή στα 115 ευρώ με την τοποθέτηση για μεσαίο καζανάκι μάρκας ASSO Ιταλίας. Εν τω μεταξύ αυτό το βλέπω στο onparts.gr στα περίπου 60 ευρώ. Σαν πολλά δεν σας φαίνονται 55 ευρώ περαστικά για αυτή την εργασία; Βέβαια δεν μου πήρε ο άνθρωπος χρήματα για τη διάγνωση και το χρόνο που έμεινα στο μαγαζί του (κανά τέταρτο), αλλά και πάλι...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#612560 ακριβα σου χρεωνει το καζανακι.Ψαξε και αλλου.
Πολλαπλη μην διανοηθεις να κολλησεις.Θα ξανατρυπησει.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#612561 Αυτό κατάλαβα κι εγώ εκ των υστέρων όταν πήγα σπίτι κι έψαξα τιμές στο διαδίκτυο. Θα ρωτήσω και σε άλλον εξατμισά να μου δώσει τιμές.
Για το θέμα της πολλαπλής σκέφτομαι μήπως είναι προτιμότερο να ψαχτώ σε συνεργείο όπελ παρά σε εξατμισά.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#612565 αλλαξε πολλαπλη,οι μαμα μαντεμενιες εαν κανουν ρηγμα,ειναι δυνατον να κολληθουν,αλλα μετα απο λιγα χλμ ξανακανουν ρηγμα.Βρες καποια μεταχειρω,μιας και η καινουρια θα ειναι πολυ ακριβη.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#612572 Κι εγώ αυτό έχω ακούσει για τις μαντεμένιες που συγκολλούνται. Σε σχέση με καινούρια αφτερμάρκετ (κόστος περί τα 350 ευρώ) πιστεύεις ότι η μεταχειρισμένη γνήσια (κόστους 150-200 ευρώ) είναι προτιμότερη; Προσωπικά με προβληματίζει το γεγονός ότι η πολλαπλή πάει πακέτο με καταλύτη, οπότε μπορεί αυτή που θα πάρω να μην έχει ρήγμα αλλά να είναι χώμα ο καταλύτης της (ποιο χώμα κι απ τον δικό μου με 222.000 χλμ). Η γνήσια φυσικά έχει κόστος στο Θεό, περί τα 1800 ευρώ τιμή καταλόγου... Θεωρητικά βέβαια μου είπε ο εξατμισάς ότι ενδέχεται το πρόβλημα να μην είναι στην ίδια την πολλαπλή αλλά στη φλάντζα της. Πόσο πιθανό το βλέπεις αυτό το ενδεχόμενο;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#612607 ειναι πιθανο.Εαν ταπωσεις την εξατμιση,δεν θα ειναι δυσκολο να διαγνωστει.