Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483454 @λαζαρεφα
κατσε και βρες μεταχειρω πολλαπλη απο Ελλαδα απο μεταχειρωανταλλακτικατζη οπελ.
Του λες οτι εαν το βαλω και εχει προβλημα στο επιστρεφω.
Ολα τα αλλα ειναι σαν να πηγαινεις γυρευωντας.
Προσεκτικη οπτικη εξεταση, της προς αγορα μεταχειρω πολλαπλης.ΠΟΛΥ προσεκτικη,γιατι τα ραγισματα στην αρχη τους, ειναι δυσκολο να τα δεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483456 dstou, ξαναλέω, θα έδινες 1300-1400 ευρώ (που δεν τα έχω έτσι κι αλλιώς) για καινούριο γνήσιο σετ πολλαπλής/καταλύτη σε αμάξι 12,5 ετών με 194.000χλμ που τιμάται 4500ευρώ ως μεταχειρισμένο;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483458
lazarefa έγραψε:dstou, ξαναλέω, θα έδινες 1300-1400 ευρώ (που δεν τα έχω έτσι κι αλλιώς) για καινούριο γνήσιο σετ πολλαπλής/καταλύτη σε αμάξι 12,5 ετών με 194.000χλμ που τιμάται 4500ευρώ ως μεταχειρισμένο;


ο δστου σου ειπε οτι θα αγοραζε μεταχειρω γνησιο.Μαλλον δεν το καταλαβες.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483460 Από πλευράς πιθανών προβλημάτων παιδιά, όσο κυκλοφορώ με ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής, υπάρχει κάτι που θα πρέπει να φοβάμαι πέρα από την λογικά κάπως αυξημένη κατανάλωση καυσίμου; Εννοώ κάτι συγκεκριμένο (που σας έτυχε ή ακούσατε ότι συνέβη σε άλλους ή που εν τέλει επιβαρύνεται ως λειτουργία στο σύστημα του κινητήρα και μπορεί κάλλιστα να χτυπήσει σε σοβαρή ζημία) που μπορεί να συμβεί σαν παρενέργεια της λειτουργίας με το ρήγμα τέτοιο που να οδηγήσει σε σοβαρή ζημία του κινητήρα; Πχ δε μου έχει ποτέ μέχρι τώρα ανάψει λαμπάκι κινητήρα, ενώ επίσης δεν έχω διαπιστώσει αισθητή αύξηση κατανάλωσης καυσίμου (ούτε επιδόσεις έχω δει κάτι αισθητό, τα λέω αυτά γιατί εικάζω ότι με βάση τον τύπο του κροταλίσματος του κινητήρα στο ρελαντί, ενδέχεται το πρόβλημα να μου έχει εμφανιστεί τα τελευταία 2-3.000χλμ, ίσως και παραπάνω, διάστημα κατά το οποίο δεν έχω παρατηρήσει κάτι ιδιαίτερο, πέραν ίσως από το γεγονός ότι τις τελευταίες 2 φορές που βγήκα με το αμάξι ταξίδι, και παρατηρούσα θερμοκρασίες ψυκτικού από το κρυφό μενού του άστρα, έβλεπα σε πολύ χαλαρούς ρυθμούς κατά διαστήματα τη θερμοκρασία να πέφτει και κάτω από τους 80 βαθμούς (σταδιακά αργότερα έφτανε στα συνήθη για χειμώνα και ανοικτή οδήγηση επίπεδα των 85-87), ενώ κανονικά ήταν πάντα πάνω από 82-83 (θερμοστάτη παρεπιπτόντως άλλαξα προ 3ετίας με γνήσιο).
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483462
dstou έγραψε:
Αυτό που με προβληματίζει σε μεταχειρισμένο γνήσιο είναι το ενδεχόμενο (αφού τσεκαριστεί η πολλαπλή οπτικά για τυχόν ρηγματώσεις) μην έχει θέμα το κομμάτι του καταλύτη (βουλώματα, σπασίματα κλπ) και κάνω μια τρύπα στο νερό.
,

Αμφιβολίες τέλος, γι' αυτό υπάρχουν τα ολοκαίνουργα γνήσια.

By dstou - Παρ Φεβ 09, 2018 11:00 pm
Εγώ είπα που θα έδινα τα λεφτά μου και γιατί.

Εσύ dimviii τι κατάλαβες από αυτό; ότι ο άνθρωπος μίλαγε για γνήσια μεταχειρισμένα;
Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι το μεγάλο θέμα μου τι είχε τελικά ο dstou στο μυαλό του, αλλά πόσο άμεσα πρέπει να κινηθώ για να αποφύγω τα όποια χειρότερα (και ποια μπορεί να είναι αυτά)
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483466
lazarefa έγραψε:Εσύ dimviii τι κατάλαβες από αυτό; ότι ο άνθρωπος μίλαγε για γνήσια μεταχειρισμένα;


ναι

dstou έγραψε:Mου φαίνεται αστείο το νούμερο των 150 ευρώ για μετάχειρη πολλαπλή με καταλύτη μαζί. Δεν θα το σκεφτόμουν περεταίρω.&-


lazarefa έγραψε:Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι το μεγάλο θέμα μου τι είχε τελικά ο dstou στο μυαλό του, αλλά πόσο άμεσα πρέπει να κινηθώ για να αποφύγω τα όποια χειρότερα (και ποια μπορεί να είναι αυτά)


οχι για λιγες μερες δεν θα εχεις θεμα.Εαν ειχε μεγαλο ρηγμα η πολλαπλη σου θα το ειχες ακουσει και θα ειχες παει σε συνεργειο απο μονος σου.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483510 Καλημέρα κι ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά. Θα παρακαλούσα για μια γνώμη και από τον quadra21 (Παναγιώτη) επί του θέματος, μια και θυμάμαι ότι είχα παλιότερα διαβάσει στο φόρουμ ότι είχε κι εκείνος αντιμετωπίσει ανάλογο θέμα σε κάποιο από τα Renault 21 του.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#483538 Η ανοξείδωτη που έβαλες είναι Κινέζικη, όσες Κινέζικες έχω δεί για συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν ταίριαζε καμμία, άσε που είναι υλικό 304 και μάλιστα κακής ποιότητας, το 304 είναι ακατάλληλο για πολλαπλές αφού η αντοχή του είναι 450c συνεχή θερμοκρασία και 550c intermitted, οπότε η λύση σου αν δεν κολλιέται η δική σου είναι η μεταχειρισμένη, βάλε φωτό από το σημείο που ειναι το ράγισμα, ο δικός σου προκαταλύτης είναι σε κακή κατάσταση ?
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483566 Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Τη θερμοκρασιακή παράμετρο του ανοξείδωτου 304 όντως δεν την είχα σκεφτεί (έχω ακούσει πάντως κι εγώ αρνητικά για το σκέλος εφαρμογής των αφτερμάρκετ πολλαπλών). Φωτό δεν μπορώ να βγάλω στην παρούσα φάση γιατί το σημείο της ρωγμής φαίνεται μόνο με προσεκτικό ψάξιμο κοιτώντας πίσω από το μανδύα θερμομόνωσης. Πρέπει να αφαιρεθεί πλήρως ο μανδύας και να ξηλωθεί η πολλαπλή για να βγει σωστή φωτό. Για τις κολλήσεις έχω ακούσει ότι τουλάχιστον σε ποσοστό 80-90% αποτυγχάνουν και επανεμφανίζεται ρήγμα, οπότε είμαι επιφυλακτικός στην προοπτική βγάλε-κόλλα-ξαναβάλε (εφόσον ξαναχάνει και πάλι από την αρχή). Η κατάσταση του καταλύτη μου δε ξέρω πως μπορεί να εκτιμηθεί. Αν εννοείς από μετρήσεις καυσαερίων κλπ, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι (Αύγουστος του 17) που πέρασα ΚΤΕΟ, ήταν όλα ΟΚ. Επίσης δεν ακούγεται κάτι από καταλύτη. Περαιτέρω δεν γνωρίζω. Πάντως τα χλμ είναι 194.000 και από όσο γνωρίζω η αναμενόμενη μέση διάρκεια ζωής αυτών των καταλυτών συνήθως δεν ξεπερνά τις 250.000 χλμ (δηλαδή βαριά άλλα 3-4 χρόνια για μένα με τον παρόντα).
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#483584 Πάρε την μεταχειρισμένη και την δική σου και δες με οπτική παρατήρηση ποιός σου φαίνεται πιο καθαρός αφού έχεις την ευκολία της παρατήρησης λόγω κατασκευής, αν δεν σου αρέσει της μεταχειρισμένης πήγαινε σε ένα σωστό εξατμισά να ξεκολλήσει τον δικό σου και να τον κολλήσει στην πολλαπλή που αγόρασες, δεν παθαίνει τίποτα ο καταλύτης, άλλωστε μετά τους κολλάνε και με την ίδια τεχνική, το μόνο σημείο προσοχής είναι η γωνία της σωλήνας μετά τον προκαταλύτη να είναι κολλημένη ακριβώς στο σωστό σημείο.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#483689
dimviii έγραψε:
markvag έγραψε:
@ντίμης: Δεν είναι τούρμπο το αμάξι, δεν έχει θέματα με σπουλαρίσματα τουρμπίνας! :protest: :lol:


με λαθος σχεδιασμενη πολλαπλη δεν ειναι αναγκη να ειναι τουρμπο για να γινει χειροτερο.Απειρα τα παραδειγματα.


Ναι, ΟΚ, προφανώς αυτό που λες ισχύει! :s_yes
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#483743
lazarefa έγραψε:Για τις κολλήσεις έχω ακούσει ότι τουλάχιστον σε ποσοστό 80-90% αποτυγχάνουν και επανεμφανίζεται ρήγμα, οπότε είμαι επιφυλακτικός στην προοπτική βγάλε-κόλλα-ξαναβάλε (εφόσον ξαναχάνει και πάλι από την αρχή).
Αν δεν κοστίζει πολύ ίσως αξίζει να δοκιμάσεις.

Στα νιάτα μου, ένα λεβέντης μάστορας μου κόλλησε το καζανάκι της εξάτμισης που είχε σπάσει από σκουριά και σερνόταν στο δρόμο, "προσωρινά" για το ταξίδι μου είπε, αλλά κράτησε τουλάχιστον τα 2 χρόνια που είχα το αυτοκίνητο! Ας είναι καλά ... δεν ήθελε ούτε χρήματα, εγώ ότι έδωσα.

Για την ιστορία, ήταν το πρώτο συνεργείο, σε ένα στενό δεξιά μπαίνοντας στη Καρδίτσα από Τρίκαλα, και άνοιγε απόγευμα! Απίστευτη τύχη μέσα στην ατυχία.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483749 αλλο η κολληση σε ενα καζανακι(ποσοστο επιτυχιας 99,9% σε οποιοδηποτε εξατμισα) και αλλο κολληση σε μαντεμενια πολλαπλη που σηκωνει 2πλασιες+θερμοκρασιες.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#484236 Να δούμε και το πρόβλημα με τις κολλήσεις του μαντεμιού κλπ ιδιαιτερότητες στα υλικά και την κατασκευή των ανοξείδωτων χταποδιών, έτσι από περιέργεια που λέμε.

Το κόλλημα στο μαντέμι θέλει γνώση του υλικού, χρόνια εμπειρία στην κόλληση του και ειδικό μαλακό κράμα στο φίλερ της συγκόλλησης, το μαντέμι είναι δύσκολο υλικό στην συγκόλληση του γιατί περιέχει πολύ άνθρακα, 2-4% που το καθιστά πολύ σκληρό, αυτός είναι και ο λόγος που όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην συγκόλληση πρέπει να είναι μαλακότερα από το μαντέμι ώστε να μπορούν να διαστέλλονται και να παρακολουθούν τις διαστολές του μαντεμιού όταν αυτό ζεσταίνεται πολύ, πολλές φορές πάνω από τους 900c, γιατί είναι τελείως διαφορετικό ένα μαντέμι πολλαπλής από ένα μαντέμι που λειτουργεί σε θερμοκρασία δωματίου, πχ μια μέγγενη που έσπασε.

Έτσι πρόχειρα θα πω ότι θέλει βαθύ χάραγμα με αφαίρεση υλικού στο σημείο του ραγίσματος, 2 οι περισσότερες τρύπες 5mm στα άκρα του ραγίσματος ή γύρω από αυτό ανάλογα με το είδος της ρωγμής, ζέσταμα ανάμεσα στους 300c - 650c ( το κόλλημα σε θερμοκρασία μεταξύ 65 - 260c θα επιφέρει πάλι ράγισμα ) θέλει κολλήματα όχι μεγαλύτερα των 2.5εκ για να μην υπάρχει τοπική θερμοκρασία μεγαλύτερη των 650c, έτσι μεταξύ των παύσεων ανάμεσα στα μικρά κολλήματα πέφτει τοπικά η θερμοκρασία, και θέλει πολύ αργό κρύωμα, η συνήθης πρακτική είναι να μπεί σε ένα κουβά και να σκεπαστεί ολόκληρο το εξάρτημα με πολύ άμμο.

Θέλει υλικό συγκόλλησης αν είναι ηλεκτρόδιο Nickel-99, αν είναι tig το υλικό να είναι 7018ή Α-99 ή Α-55 με ρεύμα AC, αν η μηχανή είναι Mig το σύρμα είναι το Royal 44-30, να πω εδώ ότι κολλιέται το γκρίζο μαντέμι και όχι το λευκό, συνήθως οι πολλαπλές είναι από γκρίζο μαντέμι και η συνήθης πρακτική στην Ελλάδα το κόλλημα να γίνεται με χάραγμα, ζέσταμα και κόλλημα με οξυγόνο / ασετιλίνη και μπρουτζοκόλληση, αυτή η τεχνική δεν είναι συγκόλληση αλλά brazing και απαιτεί ζέσταμα οπωσδήποτε στους 650c και ο μπρούτζος δεν έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα και ραγίζει, καλή συγκόλληση γίνεται και με ανοξείδωτη βέργα 316L και κόλλημα με Tig σε AC ρεύμα με 95Α με το ζέσταμα που ανέφερα κλπ.

Καταλήγω λέγοντας ότι το σωστό κόλλημα ενός μαντεμιού που διαρκώς διαστέλλεται και συστέλλεται όπως είναι μια πολλαπλή είναι δουλειά ακριβείας με ακριβά υλικά, δηλαδή είναι ακριβή δουλειά, έτσι όλα τα κολλήματα που γίνονται είναι ξεπέτα με μπρουτζοκόλληση γιατί άλλο το 30άρι και άλλο το 100άρικο, οπότε είναι καλύτερα μια μεταχειρισμένη πολλαπλή χωρίς τριχοειδή ραγίσματα ( θέλει πολύ ψάξιμο γιατί μπορεί να φαίνονται μόνο όταν περάσει τους 300c )

Η λύση του ανοξείδωτου χταποδιού με έχει απασχολήσει πάρα πολύ γιατί τα σωστά υλικά δεν υπάρχουν στην Ελληνική αγορά, αυτά είναι Inconel σε σωλήνες ( καληνύχτα που λέμε ) και τα αμέσως επίσης σωστά είναι τα inox 310 και 321, υπάρχει μόνο το 310 και μόνο σε λαμαρίνα που την χρησιμοποιούν στους φούρνους στα καμίνια, οπότε η αμέσως επόμενη αλλά όχι σωστή λύση είναι η χρησιμοποίηση του inox 316L ( όπου L σημαίνει Low Carbon ) δυστυχώς δεν έχω βρει κανέναν να χρησιμοποιεί 316L, όλοι χρησιμοποιούν 304 του οποίου η αντοχή σε θερμοκρασία είναι 450c συνεχής και 550 διακοπτόμενη, στο 316L είναι 550 συνεχής και 650 διακοπτόμενη με τα 310 – 310L – 310S να έχουν λειτουργία 1040-115,0 το 321 900 με τα inconel 600- 625 – 718 να έχουν λειτουργία 950 -1200c.

Όμως πχ το inconel 718 μετά τις κολλήσεις θέλει θερμική επεξεργασία στους 718c με ψύξη στους 621c με διατήρηση εκεί για 1 ώρα και περαιτέρω ψύξη 100c ανά 1 ώρα μέχρι την επαναφορά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, αντίστοιχη θερμική επεξεργασία χρειάζονται και τα inoχ υλικά μετά την κατεργασία τους, αν μου βρείτε έναν εξατμησά που να έχει κατάλληλο εξοπλισμό στην εγκατάσταση του και να δουλεύει με αυτό τον τρόπο να μου τον δείξετε και εμένα.

Για το δικό μου αυτοκίνητο έχω φτιάξει χταπόδι από 316L αλλά ακόμα δεν το έχω τοποθετήσει, πριν 5 χρόνια όμως έφτιαξα για Punto GT χταπόδι από 316L για τουρμπίνα twin scroll στο χέρι από πείσμα κάνοντας και μια αστεία θερμική επεξεργασία σε μικρό οικιακό φουρνάκι με το χρονόμετρο και το θερμόμετρο και ακόμα δεν έχει παρουσιάσει κάτι, η ιδιαιτερότητα του ήταν ότι ήταν χειροποίητη κατασκευή για τουρμπίνα twin scroll και ότι το έδειξε ο φίλος στον popaye από ότι μου είπε μετά του είπε ότι δεν μπορούσε αυτός να το φτιάξει, προφανώς δεν υπήρχε οικονομικό κίνητρο, είναι κάποιες δουλειές που δεν γίνονται αν το βλέμμα είναι στραμμένο μόνο στο πορτοφόλι και προφανώς γιαυτό αρνήθηκε, έχω γράψει κάτι για τα χταπόδια παλαιότερα, θα τα βρω και θα κάνω μια νέα ενότητα για να μείνει.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#484320 Μπράβο σου για τις γνώσεις και για το χρόνο να γράψεις όλα αυτά και να τα μοιραστείς μαζί μας. Βέβαια επειδή το "σπορ" των συγκολλήσεων τέτοιου τύπου είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε γνώσεις/εμπειρία του συγκολλητή, για τους περισσότερους εξ ημών είναι καθαρά εγκυκλοπαιδικές γνώσεις όλα αυτά (καλοδεχούμενες, εννοείται, άλλωστε η γνώση είναι δύναμη..) που κατά την ταπεινή μου άποψη περισσότερο κατατείνουν στο να μας προβληματίζουν ως προς την τελική ποιότητα/αντοχή/αξιοπιστία πολλών κατασκευών στον ευρύτερο χώρο των εν Ελλάδι εξατμισάδων.
Αλήθεια, γνωρίζεις εν ενεργεία εξατμισά ή/και μηχανουργείο στην Αττική που να προσεγγίζει αυτή τη μεθοδολογία δουλειάς και να πετυχαίνει τα αντίστοιχα αποτελέσματα στο αντικείμενο των πολλαπλών εξ.-εξατμίσεων αυτοκινήτου/συγκολλήσεων μαντεμιού υψηλών θερμοκρασιών; Αν ναι, σε παρακαλώ να τον/τους μοιραστείς μαζί μου/μας, εν ανάγκη και μέσω pm αν κρίνεις σκόπιμο.