Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By opticopoulos
#457409 Καλησπερα σε ολους ,

Ανοιξα αυτο το ποστ μηπως καποιος μπορει να βοηθησει . Αγορασα τον περασμενο οκτωβριο ενα Φορτν Ρειντζερ 3.0 Αυτοματο ,μοντελο του 09 , μεταχειρισμενο απο Γερμανια . Το αυτοκινητο εφτασε με το καραβι και με το που το εβαλα μπροστα , αναψε το τσεκ του κινητηρα. Το πηγαμε σε αντιπροσωπεια εδω στη πολη μου , μας ειπαν οτι δεν το αναλαμβανουν . Πηγαμε σε αντιπροσωπεια αλλης πολης και μας ειπαν αφου το φυσωσαν , οτι εφταιγε μια πλακετα που συνδεει τον εγκεφαλο του κινητηρα με του σασμαν και οτι δεν ηταν κατι σοβαρο και ετσι το εκτελωνισαμε . Το αυτοκινητο κινουνταν με 2Η αλλα στο καντραν ηταν κολλημενη η ενδειξη 4Η και το αργο . Αλλαζε ταχυτητες αλλα δεν επαιρνε την 5η και επισης ο χιλιομετρητης εδειχνε λιγα χιλιομετρα ... Παραγγειλαμε το γνησιο ανταλλακτικο , το εβαλαν και στο μεταξυ εκαναν ενα reset με τις εργοστασιακες ρυθμισεις και στους δυο εγκεφαλους του αυτοκινητου . Το αυτοκινητο δεν αλλαξε συμπεριφορα και οι ενδειξεις παρεμειναν αναμενες .Τοτε καποιος επεσε απο κατω και ψαχνοντας ειδε το μοτερ που επιλεγει το αργο γρηγορο και σκεπτομενος οτι μπορει να εχει κολλησει αυτο , του εδωσε δυο χτυπηματα με ενα κατσαβιδι και ξεκολησε πραγματι , εσβησαν οι ενδειξεις και το αμαξι μπορουσε να εμπλεξει το αργο και την τετρακινηση. Εκει ομως οταν το βγαλαμε να το οδηγησουμε , αρχισε να κανει παλαβα,αναψε το λαμπακι του OD , που ειναι το τσεκ για το σασμαν και εκανε πατιναρισματα στην δευτερα και στην πεμπτη ... Ξανα πισω στο συνεργειο οπου εκει εγινε νεο φυσωμα , που εδειχνε πατιναρισμα μεσα στο σασμαν . Μας ειπαν λοιπον οτι υπαρχει βλαβη μεσα στο σασμαν και δεν μπορουσαν να το επισκευασουν . Μας προτειναν λοιπον να το κατεβασουμε και να το στειλουμε Αθηνα σε ενα εξειδικευμενο συνεργειο , οπως και καναμε . Ο ανθρωπος στην Αθηνα φανηκε γνωστης και πραγματικα ασχοληθηκε ... εγινε ολικη επισκευη στο σασμαν και ξανεσταλει πισω , κουμπωθηκε στο αυτοκινητο και ... η βλαβη επεμεινε . Ξανακατεβηκε το σασμαν παλι πισω στην Αθηνα , παλι πισω , ιδια βλαβη κτλ κτλ ... Τελικα στειλαμε ολο το αυτοκινητο στην Αθηνα οπου το αυτοκινητο εμεινε για 6 μηνες ... Εψαξαν ολο το σασμαν για καποιο ριγμα ακομα και με ασετον αλλα δεν βρηκαν τιποτα . Εβαλαν καινουριο torque converter απο Αμερικη .Μεχρι που βρεθηκε ολοκληρο σασμαν απο αλλο αυτοκινητο και εβγαζε τον ιδιο κωδικο βλαβης . Μετα απο αυτα καταληξαμε οτι δεν μπορει να φταιει το σασμαν αλλα ο εγκεφαλος , μια που ολο το ηλεκτρικο κυκλωμα ελεγθηκε και οι αισθητηρες του σασμαν , τρεις τον αριθμο , αλλαχτηκαν με καινουριους απο Αμερικη και αυτοι .... Απο τοτε παλευουμε με τις αντιπροσωπειες , που υποτιθεται εχουν διασυνδεση με το εργοστασιο και προσβαση στο γνησιο λογισμικο , μπας και κανουν τπτ .... Αλλα δυστυχως τπτ .... Ειμαστε δλδ ενα βημα πριν το κανουμε χειροκινητο , αλλα και αυτη τη περιπτωση προσωπικα τη φοβαμαι , γιατι το αμαξι πρεπει να μεινει κουφαρι .... Εχει κανεις κατι να πει ? Καποια παρομοια εμπειρια , κατι να με συμβουλεψει ???Συγγνωμη για την εκταση του μηνυματος μου ... προσπαθησα να τα γραψω οσο πιο περιληπτικα μπορουσα ....
Άβαταρ μέλους
By opticopoulos
#457513 Τον κωδικο δεν τον γνωριζω , αλλα ξερω οτι ο κωδικος αυτος υποδηλωνει απωλεια πιεσης στην δευτερα και στην πεμπτη , που ελεγχονται απο το ιδιο σημειο μεσα στο σασμαν ... Το οποιο το εχουν χιλιοελεγξει τα παιδια στην Αθηνα ...
Άβαταρ μέλους
By opticopoulos
#457515 Ξεχασα να αναφερω πως το αυτοκινητο με τα πολλα , καποια στιγμη αποφασισα να το φερω Πατρα και να το κυκλοφορησω ετσι , γιατι πραγματικα δεν πηγαινε αλλο .... Το περιεργο ειναι οτι το αυτοκινητο αν ξεκινουσες με τερμα γκαζι και δεν το αφηνες δουλευε υποδειγματικα ..... Αλλαζε ολες τις ταχυτητες στρωτα και γλυκα . Μολις εκοβες και ξαναπαταγες η' επεφτες σε καμμια κινηση τοτε αρχιζε τα παλαβα ... Δλδ , με πληρη φορτο που θα επρεπε να ζοριζεται και να πατιναρει δεν το εκανε , με χαζογκαζι πατα-ασε κτλ το εκανε. Και τελος , οταν το εφερα πισω να το οδηγησω να δουμε τι θα γινει , εκανα μια δοκιμη να δω αν δουλευει το κικ νταουν , τη μια φορα δουλεψε σωστα κατεβασε και εφυγε μαλλια , τη δευτερη φορα την επομενη μερα ξεμεινε .... δεν επαιρνε καμμια ταχυτητα , ουτε οπισθεν .... αμα παλευες καπου καπου εκανε ενα γκουπ εσπρωχνε λιγο , μετα πατιναριζε παλι .... Τωρα κατι εκαναν εδω στη Φορντ και τσουλαει παλι το αμαξι , αλλα βγαζει παλι τον ιδιο κωδικο βλαβης με το πατιναρισμα...
Άβαταρ μέλους
By drdino
#457520 Η καλωδίωση ελέγχθηκε; Αν ναι, πώς;

Μην το οδηγείς με "πατινάρισμα¨, θα διαλυθεί το κιβώτιο.

Edit: το πατινάρισμα σε ποιάν αλλαγή στο κάνει;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#457531 Nομίζω ότι φοράνε το ίδιο σαζμάν με τα Mazda B300, τα Ford έχουν πρόβλημα με το shift solenoid το οποίο είναι τοποθετημένο εξωτερικά από το σαζμάν και αλλάζει εύκολα, για τα Mazda δεν γνωρίζω κάτι, ίσως το εξάρτημα αυτό να είναι Ιαπωνικό καλύτερης ποιότητας.

Υπάρχει μέσα στο σαζμάν και μια φλάτζα η οποία καταστρέφεται και θέλει άλλαγή με καλύτερης ποιότητας, βγαίνει το κά;τω καπάκι του σαζμάν και ο μηχανικός πέρνει όλη την κασετίνα του shift στο χέρι και την ανοίγει στον πάγκο και αλλάζει την φλάτζα.
Άβαταρ μέλους
By opticopoulos
#457555 Το πατιναρισμα το κανει οταν παει να αλλαξει απο πρωτη σε δευτερα, σαν να μην μπορει να την παρει , πεταει τριτη , την ξανακατεβαζει μετα σε δευτερα ... καπως ετσι το κανει . Η μπορει να την παρει αλλα να πιασει νεκρα και να την χτυπησει καπως . Επισης στην πεμπτη , αφου την κουμπωσει κανονικα , αν πηγαινεις με σταθερο γκαζι ξαφνικα πιανει νεκρα , ανεβαζει στροφες κτλ ... Εντωμεταξυ το θεμα ειναι τι δεν τα κανει παντα το αυτοκινητο .... Δλδ για δυο μερες που το οδηγησα , ειχα αρχισει να οδηγω με τετοιο τροπο ωστε το αμαξι να σπρωχνει συνεχεια , να μην εχει κενα δλδ στο γκαζι και με αυτο το τροπο δεν αναβε το τσεκ του σασμαν και γενικα δουλευε σωστα . Αλλα αμα εμπλεκα σε καμμια κινηση η' ξεχνιομουν και παταγα-αφηνα , αναβε το τσεκ και εκανε αυτα τα πατιναρισματα που περιγραφω παραπανω ...Αν εσβηνα το αμαξι και ξαναεβαζα μπροστα δουλευε παλι σωστα ,μεχρι να ξαναγινει το ιδιο με το γκαζι ..... Αυτη η φλαντζα που αναφερεστε ειναι του βαλβιδοφορου και πραγματι αυτη βρεθηκε ραγισμενη . Την αλλαξαν εδω στη Φορντ τωρα μολις πριν λιγες μερες αλλα απο οτι μου ειπαν το προβλημα επιμενει ... Τωρα αυτο το σολενοιντ δεν ξερω αν εχει αλλαχτει , θα ρωτησω να μαθω αν το εχουν τσεκαρει ... Τι ακριβως κανει αυτο το σολενοιντ ?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#457577 Αυτό είναι shift solenoid και είναι τοποθετημένο επάνω στην χελώνα του σαζμάν κοντά στην έξοδο για τον κεντρικό άξονα και διαβάζει την ταχύτητα περιστροφής σε συνεργασία με το κοντέρ για την αλλαγή της ταχύτητας, έχει άλλο ένα solenoid μέσα στην κολώνα του τιμονιού, το λένε interlock shift solenoid και συνεργάζεται και αυτό με το κοντέρ, τα solenoid εκτελούν τις εντολές από την ECU του σαζμάν που τις επεξεργάζεται από άλλους αισθητήρες όπως την ταχύτητα, την πεταλούδα γκαζιού ή την αντλία πετρελαίου κλπ, νομίζω ότι όπως όλα τα manual των συνεργείων που δίνουν οι κατασκευαστές, η Ford θα περιγράφει κάποιους ελέγχους για να βρεθεί το πρόβλημα γιατί η αλλαγή εξαρτημάτων στα τυφλά ότι φταίει αυτό ή εκείνο επιβαρύνει πάντα τον πελάτη και ποτέ το συνεργείο, απεναντίας, οπότε πρέπει να ακολουθηθεί η οδηγία του εργοστασίου και όχι νομίζω είναι αυτό ή εκείνο ή το άλλο.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#457579 Το solenoid δεν διαβάζει ταχύτητα περιστροφής, τύπος ενεργοποιητή (actuator) είναι.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#457625
drdino έγραψε:Το solenoid δεν διαβάζει ταχύτητα περιστροφής, τύπος ενεργοποιητή (actuator) είναι.


Εκεί που το έχει τοποθετημένο δεν μπορεί να ενεργοποιήση τίποτα, ίσως η ονομασία του να είναι λάθος και να πρόκειται για κάποιον hall αισθητήρα.
Άβαταρ μέλους
By opticopoulos
#457695 Παιδια ειναι ολαπολυ χρησιμα αυτα που μου λετε .... Απο οσο μπορω να καταλαβω , δεν υπαρχει καποιος μπουσυλας που να ακολουθουν απο το εργοστασιο . Και αυτο ειτε γιατι δεν εχουν την πραγματικη υποστηριξη απο το εργοστασιο ειτε για καποιον αλλο λογο . Δλδ , πιστευω οτι αν ειχαν αυτον τον μπουσουλα , θα ειχαν βρει που ειναι το προβλημα . Εμεις τοσο καιρο μετα , δεν εχουμε ανακαλυψει ακομα που ειναι το προβλημα .... Παντως θα προσπαθησω να τα μεταφερω αυτα και να δω αν τα εχουν τσεκαρει . Γιατι τωρα για καποιον αισθητηρα στροφων μιλουσαν οτι πρεπει να τσεκαρουν .. τωρα ποιος ειναι αυτος , δε ξερω θα δειξει ...
Άβαταρ μέλους
By drdino
#457698 Φυσικά κι υπάρχει μπουσουλας και λέγεται SBD (Symptom Based Diagnostics) στο ETIS.
Άβαταρ μέλους
By opticopoulos
#457767 Το βρηκα αυτο το ΕΤΙS ...Αλλα απο περιεργεια εβαλα τον αριθμο πλαισιου μου και δεν κανει κατι . Ειναι μονο για τους εξουσιοδοτημενους ?
Άβαταρ μέλους
By Jorge_greek
#457770 μήπως χρειάζεται να ψάξεις για τον κωδικό του σφάλματος και όχι για τον αριθμό πλαισίου σου;