Κεφάλαιο πρώτο
Το anti-lag
Όσοι έχετε δει βιντεάκια απο αγώνες (ή και live) θα έχετε παρατηρήσει διάφορα μπαμ και μπουμ που είναι υπεύθυνα για τη προσωρινή μετανάστευση τουλάχιστον του 20 % της ενδημικής ιπτάμενης πανίδας. Κυρίως αυτά τα μπαμ μπουμ προέρχονται από turbo αυτοκίνητα (στα ατμοσφαιρικά αυτό που ακούτε είναι συνήθως ο κόφτης). Ο κύριος υπαίτιος για τους έντονους κρότους που τρομάζουν τα άμοιρα ζωντανά του βουνού και ενθουσιάζουν τον άσχετο θεατή είναι το anti lag.
Με απλά λόγια τι πρόβλημα υπάρχει και χρειάστηκε να εφευρεθεί αυτό το σύστημα; Η τουρμπίνα σας έχει μια φτερωτή. Σωστά; Σωστά. Αυτή η φτερωτή λοιπόν, όταν εσείς πατάτε γκάζι περιστρέφεται. Εντάξει λογικό θα πείτε. Αυτή είναι η δουλειά μιας φτερωτής. Να φέρνει σβούρες. Το κακό όμως είναι ότι όταν αφήσετε το γκάζι αυτή συνεχίζει να περιστρέφεται. Και ακόμα πιο κακό είναι ότι αν αφήσετε και πατήσετε γκάζι η εν λόγω φτερωτή θα αργήσει να πιάσει τον αριθμό περιστροφων που απαιτούνται για να πάρει τα πόδια του (ε τις ρόδες του ήθελα να πω) το αυτοκινητάκι σας.
Από τι περιστρέφεται η καλή μας φτερωτή; Από τα καυσαέρια που παράγει το αυτοκινητό μας. Τι χρειάζεται για να μπορούν να περιστρέψουν τα καυσαέρια την φτερωτή; Όποιος απάντησε πίεση παίρνει 10 με τόνο και αυτοκόλλητη χαμογελαστή φατσούλα στο τετράδιό του.
Όταν λοιπόν αφήσουμε το γκάζι, η πίεση των καυσαερίων πέφτει. Και μέχρι να ανέβει ξανά, προλαβαίνετε να πείτε το Πάτερ ημών 3 φορές, να κάνετε 53 λάικ στο facebook, να ανεβάσετε ιστορία στο ίνσταγκραμ και να παραγγείλετε καφέ . Επειδή όπως καταλαβαίνετε, πολλές φορές δεν υπάρχει χρόνος για όλα αυτά έπρεπε να βρεθεί μια λύση ειδικα για τους αγώνες.
Όποιος έχει οδηγήσει παλιό τούρμπο αυτοκίνητο καταλαβαίνει πολύ καλά για τι πράγμα μιλάω. Πατούσες γκάζι και αποκτούσες το χαμόγελο του Τζόκερ από την επιτάχυνση. Άφηνες γκάζι, γιατί διάολε πρέπει να φρενάρεις για να στρίψεις και όταν ξαναπατούσες ένιωθες σαν να βρίσκεσαι σε σαλόνι αναμονής γιατρού. Περίμενες , περίμενες και ξαφνικά πάλι χαμόγελο του Τζόκερ. Όσο να πεις δεν ήταν ιδιαίτερα πρακτικό για διάφορους λόγους. Οι αγωνιάρηδες είχαν βρει τρόπο να το σώσουν κάπως το θέμα. Το δεξί πόδι μόνιμα στο γκάζι και φρένο με το αριστερό. Και ταχύτητα έκοβαν και οι στροφές του κινητήρα έμεναν ψηλά οπότε έμενε ξύπνια και η τουρμπίνα. Επειδή όμως οι κοινοί θνητοί δεν το έχουμε με το να χορεύουμε κλακέτες στα πενταλ ανέλαβε η τεχνολογία.
Κάποιος καλός άνθρωπος λοιπόν σκέφτηκε το εξής. Θα φτιάξουμε ένα σύστημα που θα αφήνει ανοιχτή την πεταλούδα του γκαζιού και θα καθυστερεί την ανάφλεξη . Έτσι θα έχουμε ένα άκρως εκρηκτικο μείγμα στην πολλαπλή εξαγωγής. Φρέσκο αεράκι από την πεταλούδα και άκαυτη βενζίνη. Αυτά με τις θερμοκρασίες κολάσεως που έτσι κι αλλιώς έχει η πολλαπλή θα κάνουν ένα ωραιότατο μπουμ και θα αυξηθεί η θερμοκρασία και η πίεση των καυσαερίων. Έτσι λοιπόν θα συνεχίσει να γυρνάει γρήγορα η μικρή μας φτερωτή και ο άμοιρος που οδηγάει δε θα μείνει ξεκρέμαστος από δύναμη.
Αυτή η έκρηξη που γίνεται στην πολλαπλή εξαγωγής, φυσικά καταπονεί πάρα πολύ πολλά κομματια του κινητήρα και για αυτο καταλαβαίνετε ότι δε βρήκε το δρόμο του αυτο το σύστημα στο Golf που έχετε σαν εταιρικό. Επίσης ωραίες οι φλόγες που βγαίνουν από την εξάτμιση για καμμιά φώτο από ράλλυ αλλά δε θα το εκτιμούσε ιδιαίτερα η κ. Μαίρη που οδηγάει πίσω σας και βιάζεται για το ραντεβού στο κομμωτήριο να φάει καμμιά φλόγα στον προφυλακτήρα του Μίκρα της.
Προσοχή . Μην το μπερδεύετε με τους κρότους και τις φλόγες που βγάζουν διαφορα αγωνιστικά και κοντράδικα περιμένοντας να πάρουν εκκίνηση. Εκείνο είναι κατι διαφορετικό.
Την επόμενη φορα λοιπόν που θα δείτε κάποιo αγωνιστικό να "πυροβολάει" μην ενθουσιαστείτε τόσο. Σημαίνει ότι ο οδηγός του αφήνει γκάζι. Όσο περισσότερα μπαμ μπουμ, τόσο λιγότερο γκάζι.
Δέχομαι παραγγελίες για το δεύτερο κεφάλαιο. Εκφραστείτε ελεύθερα.