Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#439231
224v έγραψε:Το μπλοκε που εχω ειναι 70% σπανιο για αυτοκινητο δρομου απο το εργοστασιο, (αυτο μου ειπε ο μηχανικος μου οταν το ειχαμε σηκωμενο και επαιζα με την περιστροφη των πισω τροχων για να δω ποσες στροφες κανει ο ελευθερος τροχος σε σχεση με αυτον που τον γυριζα εγω...) το δε μανουαλ δεν γραφει ποσοστο, απλα λεει Τορσεν... και εχει την τομη του σε σχεδιο... συνεχισε με την απλοποιηση των μηχανολογικων γιατι εχεις ενα τροπο πολυ "μεταδοτικο" για να σε καταλαβαινουν και με το αναλογο χιουμορ :yahoo:


το τορσεν δεν εχει μονιμη εμπλοκή για να δεις διαφορα περιστρεφωντας τροχους στην ραμπα σηκωμενο.
το 70% που σου ειπε είναι υπερβολικο.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#439272 Πολλαπλή εισαγωγής vs Πολλαπλή εξαγωγής

Part 2

Πολλαπλή εξαγωγής
Η πολλαπλή εξαγωγής δεν είναι τίποτε άλλο από το πρωτο κομμάτι της εξάτμισης του αυτοκινήτου. Όπως όλοι ξέρουμε το αυτοκίνητο μας παράγει καυσαέρια. Αφήνοντας αυτά τα καυσαέρια τον κινητήρα το πρώτο κομμάτι που συναντάνε στο δρόμο τους για το περιβάλλον είναι η πολλαπλή εξαγωγής , το κοινώς λεγόμενο χταπόδι (έτσι θα το αναφέρω από δω και πέρα για λόγους συντομίας). Στην ουσία πάλι μιλάμε για ένα σύνολο σωλήνων, τόσους όσους κυλίνδρους έχει ο κινητήρας μας. Το πιο κοινό υλικό κατασκευής της είναι το μαντέμι ενώ όσο ανεβαίνουν οι απαιτήσεις μπορούμε να βρούμε και χταπόδια φτιαγμένα από πιο εξωτικά υλικά.

Εικόνα
Μαντεμένιο χταπόδι από κάποιο Fiat Punto

Όπως και με την πολλαπλή εισαγωγής ένα καλοσχεδιασμένο σύστημα εξαγωγής μπορεί να ανεβάσει την απόδοση του κινητήρα αλλά και να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του (απόδοση σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών πχ καλύτερη απόδοση στις μεσαίες στροφές). Εδώ πέρα από τη ροή των καυσαερίων (ο κινητήρας μας πρέπει να αδειάσει για να τροφοδοτηθεί πάλι με φρέσκο αεράκι) υπάρχουν και άλλα προβλήματα. Τα καυσαέρια έχουν μεγάλες θερμοκρασίες. Οπότε δε θέλουμε να περνάνε κοντά από πολλά εξαρτήματα του κινητήρα μας. Για λόγους θερμομόνωσης θα δείτε κάποια με κεραμική επίστρωση (κάποια και εσωτερικά και εξωτερικά) ή κάποια που μοιάζουν ...μπανταρισμένα με ειδική θερμομονωτική ταινία (βέβαια εκεί η θερμότητα που δεν διαχέεται στο χώρο του κινητήρα παραμένει στο χταπόδι και το ζόρι το τρώει το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο).
Επίσης το χταπόδι είναι στερεωμένο στον κινητήρα αλλά και ενωμένο με την υπόλοιπη εξάτμιση η οποία με τη σειρά της στηρίζεται στο αμάξωμα. Κινητήρας και αμάξωμα όμως δέχονται δυνάμεις με διαφορετικούς ρυθμούς αρά προκύπτουν και θέματα αντοχής.

Και εδώ μεγάλο ρόλο παίζει το μήκος των σωληνώσεων. Δεν θέλουμε τα καυσαέρια μας να βγαίνουν χαλαρά σαν Θεσσαλονικιός που ανακατεύει τον καφέ του. Στην ουσία θέλουμε να "αδειάζει" ο κινητήρας από καυσαέρια όσο γρήγορα θέλουμε εμείς.Ούτε πιο γρήγορα, ούτε πιο αργά. Υπάρχει όμως και χωροταξικό πρόβλημα. Καλά σχεδιάσαμε εμείς το χταπόδι μας να αποδίδει όπως θέλουμε. Πρέπει όμως και να χωρέσει μέσα στον χώρο του κινητήρα χωρίς να είναι πολύ κοντά σε εξαρτήματα που δεν τα πάνε καλά με τη θερμότητα. Αυτοί είναι οι λόγοι που θα δείτε πολλές φορές χταπόδια να μoιάζουν με το γνωστό τσιπουρομεζέ (το χταπόδι της θάλλασας ντε) όταν "αγκαλιάζει¨ τον δικό του... μεζέ. :eat:
Mην ξεχνάμε ότι αν έχουμε και τούρμπο η πολλαπλή εξαγωγής θα πρέπει να φιλοξενήσει και την τουρμπίνα οπότε εκεί μπλέκει ακόμη περισσότερο το ζήτημα.

Ίσως έχετε δει ή ακούσει χταπόδια 4-2-1 ή 4-1-1 ή και 4-1 σκέτο. Στην ουσία εδώ μιλάμε για τον αριθμό των σωλήνων. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε 4 σωλήνες που ενώνονται σε 2 οι οποίοι με τη σειρά τους καταλήγουν σε 1 σωλήνα. Όταν λέμε 4-1-1 ή 4-1 μιλάμε για 4 σωλήνες που καταλήγουν σε 1 σωλήνα. Φυσικά μιλάμε για 4κύλινδρους κινητήρες.

Εικόνα
4-2-1 χταπόδι για Honda Integra


Ή κάθε διάταξη έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της. Επιγραμματικά η 4-2-1 δουλεύει καλύτερα μέχρι περίπου τις 7.000 στροφές γι ' αυτό και προτιμάται για τα περισσότερα συμβατικά αυτοκίνητα. Η 4-1 προτιμάται όταν ο κινητήρας στροφάρει στον Θεό γι' αυτό και θα τη βρείτε στις περισσότερες supersport μοτοσυκλέτες. Βέβαια έχει μια κάποια αντιπάθεια στις χαμηλές στροφές.

Εικόνα
4-1 Χταπόδι για κάποιο παλιό Kawasaki

Επόμενο κεφάλαιο τα φρένα αλλά θα αργήσει λίγο γιατί ειμαι και με ένα δάχτυλο μείον και δε βοηθάει στο γράψιμο.
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#439297 Εντωμεταξύ τώρα πια λόγο της επέλασης των turbo, οι περισσότερες εξαγωγές είναι πιο πολύ έτσι, αν υπάρχουν

Εικόνα

αλλιώς είναι μέρος της κεφαλής και μόνο την "τρύπα" που βιδώνεται το turbo βλέπεις

Εικόνα
(τυχαίο παράδειγμα)
Άβαταρ μέλους
By 224v
#439317
dimviii έγραψε:
224v έγραψε:Το μπλοκε που εχω ειναι 70% σπανιο για αυτοκινητο δρομου απο το εργοστασιο, (αυτο μου ειπε ο μηχανικος μου οταν το ειχαμε σηκωμενο και επαιζα με την περιστροφη των πισω τροχων για να δω ποσες στροφες κανει ο ελευθερος τροχος σε σχεση με αυτον που τον γυριζα εγω...) το δε μανουαλ δεν γραφει ποσοστο, απλα λεει Τορσεν... και εχει την τομη του σε σχεδιο... συνεχισε με την απλοποιηση των μηχανολογικων γιατι εχεις ενα τροπο πολυ "μεταδοτικο" για να σε καταλαβαινουν και με το αναλογο χιουμορ :yahoo:


το τορσεν δεν εχει μονιμη εμπλοκή για να δεις διαφορα περιστρεφωντας τροχους στην ραμπα σηκωμενο.
το 70% που σου ειπε είναι υπερβολικο.


Και ομως περιστρεφεις την μια και η αλλη περιστρεφεται με μικροτερη γωνια= παρασυρεται με αργοτερο ρυθμο, χωρις να εχει καθολου τζογο μεχρι να αρχισει την περιστροφη η δευτερη.... Και εμενα το 70% μου φανηκε πολυ, και ψαχνω να βρω πηγη για να το επιβεβαιωσω. Δεν ειχε λογο να μου πει κατι υπερβολικο, και το επεσημανα μαλιστα οτι δεν μου ακουγεται αληθινο, ομως εκεινος επεμεινε... Η Μαζερατι το ονομαζε Ranger το διαφορικο τοτε, και το ανεφερε σαν αποκλειστικοτητα τοτε.. Και η Shamal το ιδιο ειχε ως διαφορικο
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#439345
Vagnar έγραψε:Εντωμεταξύ τώρα πια λόγο της επέλασης των turbo, οι περισσότερες εξαγωγές είναι πιο πολύ έτσι, αν υπάρχουν

Εικόνα

αλλιώς είναι μέρος της κεφαλής και μόνο την "τρύπα" που βιδώνεται το turbo βλέπεις

Εικόνα
(τυχαίο παράδειγμα)


Αυτό το σχήμα των πολλαπλών εξαγωγή των τούρμπο είναι ότι χειρότερο για την απόδοση του κινητήρα αλλά και την αντοχή της πολλαπλής αφού τα καυσαέρια στριμώχνονται για να βγούν με αποτέλεσμα να πέφτει η ;αχύτητα εξόδου των καυσαερίων μεγαλώνοντας το lag και να ανεβαίνουν πολύ οι θερμοκρασίες τοπικά στο σημείο εξόδου και να ραγίζει το μαντέμι, βλέπεις η χωροταξία των μηχανοστασίων δεν επιτρέπει πολλές διαφοροποιήσεις, όπως και οι κοστολόγοι δεν επιτρέπουν στα κοινά αυτοκίνητα ένα σωστό και ακριβό χταπόδι.

Ένα άλλο σημείο που καταστρέφει την απόδοση στους τούμπο κινητήρες είναι η θέση της σκουπιδιάρας ( wastegate ) μέσα στο τούρμπο που αντιμάχεται την απόδοση με την προστασία του κινητήρα, αυτός είναι και ο λόγος που στους κινητήρες απόδοσης τοποθετούνται external wastegate

Το αυτοκίνητο είναι η επιτομή των συμβιβασμών, ποτέ σε βιομηχανικό προϊόν δεν υπήρχαν τόσοι επί μέρους και εν συνόλω συμβιβασμοί.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#439434 Blinkys, είμαι οπαδός, όποτε γράφεις, διαβάζω! :metalo: :metalo: keep it up! :metalo: