Σαν παράδειγμα πήρα αυτόν τον κοινό BMW κινητήρα
Κινητήρας της Ε36 ( ένας από τους πολλούς που φόρεσε ?
M40B18
E36 version 83 kW (111 hp) @ 5,500 rpm
162 N·m (119 lb·ft) @ 4,250 rpm
Redline 6200 rpm
Υποθετικό πάντα το ερώτημα σαν άσκηση
Υποθέτω γιατί δεν το γνωρίζω, ότι έχει συμπίεση 10:1 οπότε το κρατάω σαν στρογγυλό νούμερο για το παράδειγμα.
Τι θα συμβεί αν πχ βγάλουμε το καπάκι και ανεβάσουμε την συμπίεση με πλάνισμα στο 11:1 ( υποθετικά ότι με το πλάνισμα δεν βρίσκουν οι βαλβίδες στα έμβολα.
Θα ανέβει η ιπποδύναμη του ?
Θα πρέπει να ανεβάσουμε και τον κόφτη ?
Θα ανέβει η ροπή του από χαμηλότερες στροφές, σε όλη την κλίμακα των στροφών, ή μόνο η μέγιστη τιμή της, θα αλλάξουν και οι στροφές που κορυφώνεται ?
Παράλληλα με την μετατόπιση - αν συμβεί - της ροπής θα έχουμε και αλλαγή της ιπποδύναμης στις ίδιες στροφές που είχε προηγουμένως, πχ αν είχε 60 ΗΡ στις 3200, θα έχει πάλι 60 ΗΡ στις 3200 ή περισσότερους ?
Θα είναι πιο οικονομικός συνολικά στην κίνηση, μόνο στο τέρμα γκάζι ή θα ανέβει η κατανάλωση του ?
Θα αλλάξει η ειδική κατανάλωση που έχει ? ( τόσα γραμμάρια ανά ίππο ανά ώρα ? )
Θα πρέπει να αλλάξουμε ιξώδες στο λάδι ?
Θα πρέπει να αλλάξουμε θερμοστάτη και βαλβίδα στο ψυγείο νερού ?
Το αβάνς θα πρέπει να αλλάξει και τι ρόλο παίζει στην όλη λειτουργία τουκινητήρα και στους ρύπους ?
Θα πρέπει να του αυξήσουμε το καύσιμο μόνο στο τέρμα γκάζι ή σε όλη την κλίμακα αλλάζοντας τους χάρτες ?
Θα πρέπει να αλλάξουμε τον τύπο του καυσίμου ? πχ μόνο 100άρα ?
Και τελικά στην υποτιθέμενη ανηφόρα θα είναι συνολικά καλύτερα ή χειρότερα ? Θα κερδίσουμε την αλλαγή στο σαζμάν προς τα επάνω που βοηθάει στην οικονομία ή όχι ?
Μήπως όμως συνολικά με την αλλαγή της ροπής θα πρέπει να μελετηθούν εκ νέου οι σχέσεις στο σαζμάν ?
Όλα αυτά τα δύσκολα και περίεργα ερωτήματα τα έβαλα για να δείξω πόσες παράμετροι πρέπει να μελετηθούν σε μια απλή αλλαγή στον κινητήρα, μια αλλαγή που πολύ εύκολα την κάνουν οι Tuners και πραγματικά έχω απορία αν γίνεται τέτοιου είδους μελέτη όταν μπαίνει χέρι σε ένα μοτέρ.
Αν το θέμα είναι χαζό ας σβυστεί.