Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#428375 Με αφορμή την συζήτηση στο τοπικό της ΒΜW για τις ανηφόρες, την κατανάλωση και όλα τα σχετικά σκέφτηκα να συζητήσουμε εδώ τι συμβαίνει όταν - βάζουμε - χέρι στον κινητήρα μας πηγαίνοντας σε έναν tuner ή αγοράζοντας κάποιο έτοιμο πακέτο από γνωστό οίκο, υποθετικά πάντα γιατί σε βάθος ούτε εγώ γνωρίζω τις απαντήσεις σε βάθος και όλοι μαζί ίσως μάθουμε κάτι περισσότερο.

Σαν παράδειγμα πήρα αυτόν τον κοινό BMW κινητήρα
Κινητήρας της Ε36 ( ένας από τους πολλούς που φόρεσε ?

M40B18
E36 version 83 kW (111 hp) @ 5,500 rpm

162 N·m (119 lb·ft) @ 4,250 rpm
Redline 6200 rpm

Υποθετικό πάντα το ερώτημα σαν άσκηση

Υποθέτω γιατί δεν το γνωρίζω, ότι έχει συμπίεση 10:1 οπότε το κρατάω σαν στρογγυλό νούμερο για το παράδειγμα.

Τι θα συμβεί αν πχ βγάλουμε το καπάκι και ανεβάσουμε την συμπίεση με πλάνισμα στο 11:1 ( υποθετικά ότι με το πλάνισμα δεν βρίσκουν οι βαλβίδες στα έμβολα.

Θα ανέβει η ιπποδύναμη του ?
Θα πρέπει να ανεβάσουμε και τον κόφτη ?
Θα ανέβει η ροπή του από χαμηλότερες στροφές, σε όλη την κλίμακα των στροφών, ή μόνο η μέγιστη τιμή της, θα αλλάξουν και οι στροφές που κορυφώνεται ?
Παράλληλα με την μετατόπιση - αν συμβεί - της ροπής θα έχουμε και αλλαγή της ιπποδύναμης στις ίδιες στροφές που είχε προηγουμένως, πχ αν είχε 60 ΗΡ στις 3200, θα έχει πάλι 60 ΗΡ στις 3200 ή περισσότερους ?
Θα είναι πιο οικονομικός συνολικά στην κίνηση, μόνο στο τέρμα γκάζι ή θα ανέβει η κατανάλωση του ?
Θα αλλάξει η ειδική κατανάλωση που έχει ? ( τόσα γραμμάρια ανά ίππο ανά ώρα ? )
Θα πρέπει να αλλάξουμε ιξώδες στο λάδι ?
Θα πρέπει να αλλάξουμε θερμοστάτη και βαλβίδα στο ψυγείο νερού ?

Το αβάνς θα πρέπει να αλλάξει και τι ρόλο παίζει στην όλη λειτουργία τουκινητήρα και στους ρύπους ?
Θα πρέπει να του αυξήσουμε το καύσιμο μόνο στο τέρμα γκάζι ή σε όλη την κλίμακα αλλάζοντας τους χάρτες ?
Θα πρέπει να αλλάξουμε τον τύπο του καυσίμου ? πχ μόνο 100άρα ?
Και τελικά στην υποτιθέμενη ανηφόρα θα είναι συνολικά καλύτερα ή χειρότερα ? Θα κερδίσουμε την αλλαγή στο σαζμάν προς τα επάνω που βοηθάει στην οικονομία ή όχι ?
Μήπως όμως συνολικά με την αλλαγή της ροπής θα πρέπει να μελετηθούν εκ νέου οι σχέσεις στο σαζμάν ?

Όλα αυτά τα δύσκολα και περίεργα ερωτήματα τα έβαλα για να δείξω πόσες παράμετροι πρέπει να μελετηθούν σε μια απλή αλλαγή στον κινητήρα, μια αλλαγή που πολύ εύκολα την κάνουν οι Tuners και πραγματικά έχω απορία αν γίνεται τέτοιου είδους μελέτη όταν μπαίνει χέρι σε ένα μοτέρ.

Αν το θέμα είναι χαζό ας σβυστεί.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#428415 Νομίζω η όλη δημοσίευση είναι ρητορική. Σηκώνει όμως συζήτηση. Νομίζω θα διαμοιραστεί μπόλικη γνώση και εμπειρία και ίσως απομυθοποιήσουμε κάποια παραμύθια.

Κανονικά όταν κάνεις αυτό, τη συμπίεση, θα κάνεις κι άλλα πραματάκια (εκκεντροφόροι, βαλβίδες, έμβολα κλπ). Και εννοείται ότι όλα όσα αναφέρθηκαν θα πρέπει να ξαναμελετηθούν... Τουλάχιστον να γίνει μια νέα χαρτογράφηση (αβάνς, ψεκασμός) σε δυναμόμετρο. Όπως θα έπρεπε να γίνεται και όποτε αλλάζουμε φίλτρο, εισαγωγή, εξάτμιση, καταλύτη κλπ.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#428465 Μετα το "κατεβαζμα" του καπακιου οπως λεγαμε τα πολυ παλια χρονια :lol: , το αμεσον αποτελεσμα ηταν το ανεβαζμα της ισχυος, εαν καποιος ηθελε και αλλη αλλαγη, ροπης κ.λ.π. σε αλλες στροφες τοτε γαργαλουσαν και εκκεντροφορους (αφηναν να μενουν περισσοτερες μοιρες ανοιχτες) κ.λ.π. αυτα ισως εμπειρικα, τωρα πλεον με τις δυνατοτητες των αισθητηρων που εχουν παντου τα μοτερ, και των προγραμματων που αντιδρουν στις ενδειξεις αυτες των αισθητηρων καποιος μπορει να υπολογησει το αποτελεσμα των αλλαγων στην ιπποδυναμη. Στα τουρμπο, μενει βεβαια και η αλλαγη στην πιεση του, που ευκολα ανεβαζει ιπποδυναμη.