Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By sargus
#371438 Καλησπέρα.
Η απορία μου είναι ότι λέει ο τίτλος απλά δε χωρούσε το ερωτηματικό στο τέλος.
Τώρα που έχω τη μπέμπα και έψαχνα το πιο ασφαλές καθισματάκι αυτοκινήτου, σκεφτόμουν το παραπάνω και είπα να ρωτήσω.
Το αυτοκίνητο μου είναι 18 χρονών (Seat Toledo 1999). Προφανώς και γνωρίζω ότι τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή σε θέματα παθητικής ασφάλειας, απλά αναρωτιόμουν κατά πόσο ο χρόνος επηρεάζει την παθητική ασφάλεια που ένα αυτοκίνητο είχε κατά την αγορά του.
Δηλαδή, "μαλακώνει" ας πούμε το πλαίσιο, μειώνεται η αντοχή των μετάλλων; Με τα χρόνια και τα χιλιάδες τραντάγματα που υφίσταται ένα αυτοκίνητο, μειώνεται η στιβαρότητά του, η συναρμογή του;
Επίσης, κάπου κάποια στιγμή είχε πάρει το μάτι μου ότι οι αερόσακοι έχουν ημερομηνία λήξης. Καλά θυμάμαι; Ισχύει κάτι τέτοιο;
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#371450
Scotch έγραψε:Μήπως βάζαμε κι ένα ερωτηματικό στον τίτλο; :lol:

Μπηκα να κανω αυτο ακριβως, αλλα υπαρχει μια τρομερη συμπτωση σε αυτο το θεμα, ο τιτλος ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ οσους χαρακτηρες επιτρεπεται να ειναι. Προσπαθουσα 5 λεπτα να βαλω ενα ερωτηματικο, νομιζα πως ειχε χαλασει το πληκτρολογιο μου :dizzy: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By sargus
#371451
Scotch έγραψε:Μήπως βάζαμε κι ένα ερωτηματικό στον τίτλο; :lol:


Αφού το γράφω βρε αμέσως από κάτω!

Dimsabas έγραψε:Ναι, κάπου είχα διαβάσει για αντικατάσταση των αερόσακων ανά οχταετία.


Ναι ρε γαμώτο και εγώ κάπου κάποτε είχα δει κάτι. Κάνα λινκ κανείς; Κάτι επίσημο;

Chris έγραψε:Μπηκα να κανω αυτο ακριβως, αλλα υπαρχει μια τρομερη συμπτωση σε αυτο το θεμα, ο τιτλος ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ οσους χαρακτηρες επιτρεπεται να ειναι. Προσπαθουσα 5 λεπτα να βαλω ενα ερωτηματικο, νομιζα πως ειχε χαλασει το πληκτρολογιο μου :dizzy: :lol: :lol:


Είδες; Σατανικό! :lol:
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#371457 Η μηχανική καταπόνηση σίγουρα έχει κάποια επίδραση στα μέταλλα, αλλά τη θεωρώ αμελητέα για τις μερικές δεκαετίες ζωής ενός αυτοκινήτου φυσιολογικής χρήσης. Μην αγχώνεσαι ...
Άβαταρ μέλους
By NickNT
#371476 Όσο για airbags, όταν άρχισαν να τοποθετούνται μαζικά, οι κατασκευαστές ανέφεραν τη δεκαετία ως "εγγυημένη" διάρκεια ζωής (ομοίως για προεντατήρες/πυροκροτητές).

Με τα χρόνια όμως, μάλλον αποδείχθηκε ότι λειτουργούν απροβλημάτιστα ακόμα και μετά από 20 χρόνια. Είχα ποστάρει κάποτε κάποια σχετικά άρθρα περί αυτού, αλλά τώρα είμαι από κινητό, so...

< >
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#371485
NickNT έγραψε:Με τα χρόνια όμως, μάλλον αποδείχθηκε ότι λειτουργούν απροβλημάτιστα ακόμα και μετά από 20 χρόνια. Είχα ποστάρει κάποτε κάποια σχετικά άρθρα περί αυτού, αλλά τώρα είμαι από κινητό, so...


Σωστά Νίκο. Κι εγώ είχα ποστάρει σχετικά με τους αερόσακους των Impala του '73 που δοκίμασαν μετά από 20 χρόνια και δούλευαν όπως έπρεπε.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#371495 Γεια τους αερόσακους ισχύει ο,τι είπαν οι παραπάνω. Στην αρχή οι περισσότεροι εδιναν 10 χρόνια καθώς δεν υπήρχαν επαρκή δεδομένα για το πώς συμπεριφέρονται μετά από χρόνια, μετα κάποια έδωσαν παράταση στα 15 και μετα σιγά σιγα σταμάτησε να συνίσταται η αντικατάσταση. Επίσης αυτό δεν έχει ιδιαίτερο νόημα καθώς όταν έρθει η στιγμή της θεωρητικής αντικατάστασης λόγω λήξης, αμφιβάλω αν τα ανταλλακτικά αντικατάστασης θα είναι φρέσκα φρέσκα.

Για το πλαίσιο, καταπόνηση σίγουρα υπάρχει αλλά θεωρώ πως θα είναι αμελητέα. Πιο σημαντική είναι τυχόν σκουριά σε δομικά στοιχεία που δεν φαίνεται, επισκευές που έγιναν χωρίς να ακολουθείται η προτεινόμενη μέθοδος του κατασκευαστή κλπ.
Άβαταρ μέλους
By sargus
#371519 Από ότι καταλαβαίνω λοιπόν από τα λεγόμενα, ένα αυτοκίνητο 15-20 χρονών που είναι προσεγμένο, δεν είναι επικίνδυνο απλά και μόνο λόγω "γηρατειών".
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#371529 Πιστευω οτι το σασι που επισκευαστηκε μετα απο μεγαλο τρακαρισμα, ποτε δεν θα γινει ιδιο με ενος ατρακαριστου
Δλδ οσα αυτοκινητα επισκευαστηκαν μετα απο σοβαρο ατυχημα, εχουν χασει και σε παθητικη ασφαλεια
Το πόσο εξαρταται και απο τον τροπο επισκευης τους
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#371537 Τα πλαίσια γερνάνε, υπάρχει κόπωση των μετάλλων ( μια άθλια ανακυκλωμένη λαμαρίνα πάχους 08 - 1.2mm τι να πρωτοκάνει, υπάρχει κόπωση στα σημεία που η καρότσα κάμπτεται, συστρέφεται και επανέρχεται, δηλαδή όταν ανεβαίνουμε πεζοδρόμια, στις στροφές, στα φορτία με βαλίτσες πεθερικά πιτσιρίκα σκυλιά και την συμβία το καλοκαίρι για τη θάλασσα, στις λακκούβες, δηλαδή παντού.

Τι παθαίνει όμως ακριβώς ?

Χαλαρώνουν οι πόντες που συγκρατούν τα διάφορα κομμάτια της λαμαρίνας που δημιουργούν το αυτοφερόμενο αμάξωμα, γιατί σασί δεν υπάρχει πια, σασί λέω με την έννοια της σκάλας όπως παλαιότερα.

Υπάρχουν τα ράμφη εμπρός και πίσω, το πάτωμα που το διατρέχουν κομμάτια λαμαρίνας ανεστραμμένου Π, οι κολώνες ( Α,Β, C pillars ) και ο ουρανός. Όλο αυτό το ολοκλήρωμα το αποκαλούμε αυτοφερόμενο αμάξωμα το οποίο σε μια γρήγορη στροφή με καλή άσφαλτο καλή σφιχτή ανάρτηση και καλά λάστιχα θα συστραφεί σαν ελατήριο και όταν αποφορτιστεί η καρότσα και επανέλθει στη θέση ηρεμίας της το αμάξι θα δεχθεί μια κλωτσιά και η πρόσφυση θα πάει περίπατο που θα στείλει το αυτοφερόμενο στο παρακείμενο χωράφι και τον οδηγό αν είναι τυχερός, ζαλισμένος να αναρωτιέται τι έγινε.

Όλο αυτό το σκουλουμούρθι έχει έρθει σε ένα λογαριασμό την τελευταία δεκαετία με τις περισσότερες ενισχύσεις στα σημεία που ήταν αδύνατα με λαμαρίνες υψηλής σκληρότητας στα σημεία αυτά, και το κυριότερο με την αύξηση του αριθμού των πονταρισμάτων, ναί των πονταρισμάτων.

Τα παλαιότερα αυτοκίνητα έτριζαν σαν τα κόκκαλα της γιαγιάς μου, τα σύγχρονα δεν τρίζουν και δεν θα τρίξουν τόσο εύκολα όσο τα παλαιότερα, και για να πάμε στο ζουμί που είναι το ζητούμενο, η λύση είναι το ράψιμο της καρότσας, όχι τίποτα κλουβιά για τις τρελές, ούτε ενισχύσεις δοκάρια λες και είναι οικοδομή σε ανέγερση, αλλά με την αύξηση του αριθμού στις πόντες που υπάρχουν, γίνεται μια καινούργια πόντα ανάμεσα στις παλαιές, τόσο απλά, σε ποιά σημεία ?

Γύρω - γύρω από τις πόρτες στην καρότσα εκεί που υπάρχουν τα λάστιχα που κρύβουν τις πόντες, κάτω από τα λάστιχα στα παράθυρα στα τρίπορτα αυτοκίνητα, κάτω από το λάστιχο στην πίσω πόρτα ή στο πόρτ-μπαγκάζ, κάτω από το λάστιχο του παρμπρίζ, στις μόνιμες βάσεις ( αν υπάρχουν ) που βιδώνουν οι βάσεις των καθισμάτων, και από μία μπάρα θόλων σε κάθε άξονα στην κορυφή των θόλων, το κέρδος είναι μια καινούργια καρότσα απαλλαγμένη τριγμών που θα μείνει φρέσκια και ασφαλής για άλλη μια δεκαετία.

Τέρμα οι συστροφές που κάνουν ελατήριο την καρότσα, τα τριξίματα, οι στρεβλώσεις και οι ανασφάλειες, δοκιμασμένη λύση σε πολλά αυτοκίνητα που μας ήρθαν με ξεκολλημένες λαμαρίνες, παλιά και καινούργια, ναί καινούργια 5-8 ετών, μα καλά ρε μάστορα θα μου πείς, και αυτά που έλεγες ?

Ναί τα έλεγα για καρότσες που είχαν την νορμάλ χρήση που φτιάχτηκαν και όχι για τους Μακρέι των Ελληνικών δρόμων με τις coil-over, τα semi slick και τα μοτέρ με την τριπλάσια ιποδύναμη, και τις φρενάρες με δίσκους 350mm και δαγκάνες με 6-8-10 πιστόνια, όλα διορθώνονται αρκεί να γνωρίζεις τι κάνεις και που να βάλεις χέρι, γιατί αν δεν δείς και δεν μελετήσεις τις ζώνες παραμόρφωσης που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής και βάλεις εκεί χέρι, άντε γειά, άντε γειά όταν έρθει η στιγμή σου.

Μιλάω πάντα για καθημερινό αυτοκίνητο, αυτά που προορίζονται για αγώνες ράβονται έτσι ( όχι πάντα, συνήθως το κάνουν μόνο οι αγωνιστικές εργοστασιακές ομάδες ) και μετά βάζουν ένα κλουβί, μισό, ολόκληρο, βιδωτό ή κολλητό ανάλογα με την ομολογκασιόν, το είδος του αγώνα κλπ.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#371540
alexandros.K έγραψε:Πιστευω οτι το σασι που επισκευαστηκε μετα απο μεγαλο τρακαρισμα, ποτε δεν θα γινει ιδιο με ενος ατρακαριστου
Δλδ οσα αυτοκινητα επισκευαστηκαν μετα απο σοβαρο ατυχημα, εχουν χασει και σε παθητικη ασφαλεια
Το πόσο εξαρταται και απο τον τροπο επισκευης τους


Σήμερα δεν υπάρχουν σασί με την κλασσική έννοια του όρου, υπάρχουν ράμφη διαμορφωμένα σε κλειστά κουτιά που υλοποιούν αυτό που θεωρούμε σασί, πολλά από αυτά τα ράμφη, κολώνες θυρών,φτερά που συγκολλούνται ( δεν είναι όλα βιδωτά ) και λοιπά κομμάτια του φέροντα οργανισμού της καρότσας του αυτοκινήτου υπάρχουν και ανταλλακτικά από τους κατασκευαστές όπως υπάρχουν και οδηγίες επισκευής του αμαξώματος με επί μέρους μετρήσεις των αποστάσεων κλπ, δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο ούτε μια εγκάρσια συγκόλληση σε ένα κουτί το αδυνατίζει όπως με τις παλαιότερες μεθόδους συγκόλλησης, οι ηλεκτροπόντες και οι συγκολλήσεις σύρματος ( mig) που αφαιρούν το οξυγόνο ξατά την συγκόλληση είναι ασφαλείς μέθοδοι και τις χρησιμοποιούν και τα εργοστάσια, άλλωστε όλα αυτά τα κομμάτια που αντικαθίστανται αν χρειαστε,ί είναι δεμένα μεταξύ τους από πολλές πλευρές, το σχήμα του χωροδικτυώματος των σημερινών πλαισίων είναι πολύ ισχυρό.

Φυσικά και υπάρχει διαφορά άποψης από τις κουβέντες του καφενείου μεταξύ ατόμων που δεν γνωρίζουν υλικά και μεθόδους από έναν που έχει δουλέψει αυτό το είδος του μετάλλου ( διαμορφωμένες λαμαρίνες ) για χρόνια και γνωρίζει κάτι περισσότερο από το θέμα, είναι θέμα άποψης vs γνώσης του αντικειμένου.
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#371608
21 quadra έγραψε:
alexandros.K έγραψε:Πιστευω οτι το σασι που επισκευαστηκε μετα απο μεγαλο τρακαρισμα, ποτε δεν θα γινει ιδιο με ενος ατρακαριστου
Δλδ οσα αυτοκινητα επισκευαστηκαν μετα απο σοβαρο ατυχημα, εχουν χασει και σε παθητικη ασφαλεια
Το πόσο εξαρταται και απο τον τροπο επισκευης τους


Σήμερα δεν υπάρχουν σασί με την κλασσική έννοια του όρου, υπάρχουν ράμφη διαμορφωμένα σε κλειστά κουτιά που υλοποιούν αυτό που θεωρούμε σασί, πολλά από αυτά τα ράμφη, κολώνες θυρών,φτερά που συγκολλούνται ( δεν είναι όλα βιδωτά ) και λοιπά κομμάτια του φέροντα οργανισμού της καρότσας του αυτοκινήτου υπάρχουν και ανταλλακτικά από τους κατασκευαστές όπως υπάρχουν και οδηγίες επισκευής του αμαξώματος με επί μέρους μετρήσεις των αποστάσεων κλπ, δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο ούτε μια εγκάρσια συγκόλληση σε ένα κουτί το αδυνατίζει όπως με τις παλαιότερες μεθόδους συγκόλλησης, οι ηλεκτροπόντες και οι συγκολλήσεις σύρματος ( mig) που αφαιρούν το οξυγόνο ξατά την συγκόλληση είναι ασφαλείς μέθοδοι και τις χρησιμοποιούν και τα εργοστάσια, άλλωστε όλα αυτά τα κομμάτια που αντικαθίστανται αν χρειαστε,ί είναι δεμένα μεταξύ τους από πολλές πλευρές, το σχήμα του χωροδικτυώματος των σημερινών πλαισίων είναι πολύ ισχυρό.

Φυσικά και υπάρχει διαφορά άποψης από τις κουβέντες του καφενείου μεταξύ ατόμων που δεν γνωρίζουν υλικά και μεθόδους από έναν που έχει δουλέψει αυτό το είδος του μετάλλου ( διαμορφωμένες λαμαρίνες ) για χρόνια και γνωρίζει κάτι περισσότερο από το θέμα, είναι θέμα άποψης vs γνώσης του αντικειμένου.

Αυτο ξαναγινεται οπως βγηκε απο το εργοστασιο, με λογικο κοστος? Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#371673 Από τεχνικής άποψης ρωτάς υποθέτω, θα σου απαντήσω ναί γίνεται, αλλά με κόστος όσο ένα καινούργιο.