Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimitris
#342727
elvet έγραψε:Δεν βρήκα κάποια σχετική συζήτηση, οπότε το ξεκινάω από εδώ, εάν υπάρχει κάτι σχετικό, ας μετακινηθεί

Αναψε ένδειξη βλάβης κινητήρα - άμεση ακινητοποίηση. Το συνεργείο λέει αντικατάσταση dpf.
Ο ιδιοκτήτης δεν ξέρει εάν έκανε ποτέ αναγέννηση, αλλά θεωρεί τη φθορά φυσιολογική για 185.000 χλμ που έχει το αυτοκίνητο (Citroen C-elysee-1,6). Τα χιλιόμετρα αυτά έγιναν σε 2, 5 χρόνια και το αυτοκίνητο κινείται κυρίως σε εθνικές και επαρχιακούς δρόμους.
Η μία αντιπροσωπεία ζητάει 950 ευρώ και το εξουσιοδοτημένο περίπου 700 για αλλαγή.
Και οι ρίχνουν το φταίξιμο (ω τι πρωτότυπο) στην ποιότητα καυσίμου.

-Είναι λογικό να καταστρέφεται έτσι σύντομα το φίλτρο;

Η φυσιολογική λειτουργία περιλαμβάνει τα εξής:
Το φίλτρο γεμίζει με αιθαλη ανά λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα. Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα κάνει αναγέννηση (=καίει την αιθαλη), συνήθως χωρίς να το αντιληφθεί ο οδηγός.
Επίσης το φίλτρο γεμίζει πολύ πιο αργά και με σωματίδια που δεν καίγονται (στάχτη) και επειδή δεν καίγονται μένουν μέσα στο φίλτρο όσες αναγεννησεις και να κάνει. Η στάχτη προέρχεται απο ανόργανα συστατικά του λιπαντικου ή και του καυσίμου. Οταν το φίλτρο γεμίσει με στάχτη χρειάζεται αντικατάσταση ή καθάρισμα (πολλές εταιρείες αντικαθιστούν με κάποιο που εχει καθαριστεί).
180000χμ δεν ειναι παράλογο διάστημα για να εχει γεμίσει το φίλτρο με στάχτη.
Απο εκεί και πέρα υπάρχουν επιπλέον και διάφορες περιπτώσεις μη φυσιολογικής λειτουργίας (βλαβών) που μπορεί να προκαλούν το σύμπτωμα που βλέπετε.

elvet έγραψε:-Εχει τόση σημασία η ποιότητα του καυσίμου;

Ναι, εχει
elvet έγραψε:-Δεν υπάρχει πιο φθηνή λύση αντικατάστασης;
-Τι γνώμη έχουμε για το "πλύσιμο"- καθάρισμα του φίλτρου;

Ανάλογα με το ποιος το κάνει μπορεί να δουλέψει μπορεί και οχι.
Γενικά το πλύσιμο/φύσημα δεν ειναι τοσο επικίνδυνο για το φίλτρο, όσο για αυτόν που το κάνει και για το περιβάλλον.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#342744 Ο καθαρισμός του pdf γίνεται σε ειδικά μηχανήματα με πυρόλυση και στη συνέχεια καθαρισμός τα φύγουν τα καμμένα από τις κυψελίδες του και η όλη διαδικασία δεν έχει επαφή με το περιβάλλον, δεν το φυσάμε όπως το φίλτρο του αέρα.
Άβαταρ μέλους
By dimitris
#342798 Σωστά. Το πλύσιμο που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές είναι μια ελεγχόμενη διαδικασία για την αφαίρεση της αιθαλης και της στάχτης, σε ειδικά μηχανήματα. Συνήθως περιλαμβάνει και κάποιον έλεγχο για ρωγμές.
Το do it yourself πλύσιμο/φύσημα (εχει και βιντεάκια στο youtube) ειναι αυτο που ειναι επισφαλής διαδικασία.
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#608611 Είχα πάει το qashqai για service σε αντιπροσωπία της Nissan και στην μέτρηση που έκαναν στο dpf, έδειξε ποσοστό πλήρωσης 16%.
Ο μάστορας μου είπε ότι είναι οριακά (!!!) και ότι στο 20% θα ανάψει ένδειξη :lipsealed:

Επειδή δεν έχω καμία εμπιστοσύνη, είναι λογικό ποσοστό αυτό; Θα περίμενα ένδειξη να ανάβει π.χ. στο 80%.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#608615 Πλήρωσης με τι, με στάχτη (=αλλαγή φίλτρου ή "πλύσιμο") ή αιθάλη; Και στις δύο περιπτώσεις μου φαίνεται χαμηλό το 20%.
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#608620 Δεν το γνώριζα ότι υπάρχουν 2 ποσοστά και δεν μου το διευκρίνισε.
Υποθέτω αιθάλης, γιατί έχω κάνει 88χιλ. χλμ. με αρκετά ταξίδια (που το οδηγώ σε υψηλές στροφές).
Εξάλλου η συμβουλή που μου έδωσε είναι οδήγηση με >3.000 στροφές για 20 λεπτά.

Κρατάω το ότι είναι χαμηλό, σε ευχαριστώ.
Μια ακόμη ερώτηση. Δεν έχω βάλει ποτέ κάποιο πρόσθετο που βοηθάει στον καθαρισμό του φίλτρου.
Να χρησιμοποιήσω, κάνει δουλειά;
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661317 Έκανα σήμερα στην αντιπροσωπεία το ετήσιο service στο yaris diesel του 13' στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και κούμπωμα-έλεγχος με το scanner. Μου είπε οτι το PDF είναι στο 80% και να το ξεμπουκώσω με italian tuning. Τον ρώτησα γιατί δεν άναψε η προειδοποιητική λυχνία και μου απάντησε οτι ανάβει όταν τα πράγματα είναι στο απροχώρητο :s_dunno .
Εγώ τους τελευταίους 12 μήνες το δουλεύω στις 2000-3000 στροφές ( 160 στο κοντέρ με 6η) και κάπου-κάπου , αραιά , στις 4000 .
Φαίνεται δεν είναι αρκετό . Πριν το πατούσα η αλήθεια είναι , περισσότερο ΄, έφτιαχνα μερικές "αναβάσεις" ειδικών διαδρομών. Κάθε χρόνο μπαίνει στο scanner , φέτος μου το παρουσίασε πρώτη φορά.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661347 DPF :tomato:

και οι διαδρομές από 11 έως 19-20 χλμ one way. Φαίνεται οτι ακόμη και τα 20 χλμ διαδρομής δεν είναι αρκετά.
Άβαταρ μέλους
By dexter
#661373
mousatos έγραψε:Έκανα σήμερα στην αντιπροσωπεία το ετήσιο service στο yaris diesel του 13' στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και κούμπωμα-έλεγχος με το scanner. Μου είπε οτι το PDF είναι στο 80% και να το ξεμπουκώσω με italian tuning. Τον ρώτησα γιατί δεν άναψε η προειδοποιητική λυχνία και μου απάντησε οτι ανάβει όταν τα πράγματα είναι στο απροχώρητο :s_dunno .
Εγώ τους τελευταίους 12 μήνες το δουλεύω στις 2000-3000 στροφές ( 160 στο κοντέρ με 6η) και κάπου-κάπου , αραιά , στις 4000 .
Φαίνεται δεν είναι αρκετό . Πριν το πατούσα η αλήθεια είναι , περισσότερο ΄, έφτιαχνα μερικές "αναβάσεις" ειδικών διαδρομών. Κάθε χρόνο μπαίνει στο scanner , φέτος μου το παρουσίασε πρώτη φορά.
Στα πόσα χλμ είσαι; Δυστυχώς το Yaris μας έχει θεματακι στο συγκεκριμένο σημείο. Αν κινείται εντός πόλης όριο από την εμπειρία μου έχει Μαξ τα 100.000 χλμ, εκτός πάει παραπάνω η αντικατάσταση του. Εγώ το άλλαξα με καινούριο στις 105.000 κ μετά από 40.000 χλμ κάνει πάλι τα ίδια με προσεκτική οδήγηση κ συντήρηση. Ψαχνομαι τι θα κάνω γιατί κάνει αναγέννηση καθε 150χλμ κ μου είπαν ότι θα βγει το τούρμπο off αν συνεχιστεί αυτό.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661409 98k km .
Χα , εμένα κάνει ενεργητική αναγέννηση 1 φορά το μήνα , πολύ αραιά. μάλλον γ'αυτό βούλωσε. Αν γεμίζει τόσο νωρίς θα φάει σουτ.

Dodger έγραψε:Τι είναι το italian tuning?

http://www.bellaluna.biz/2014/03/07/italian-tuning/
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 01 Σεπ 2020, 23:27, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By dexter
#661411
mousatos έγραψε:98k km .
Χα , εμένα κάνει ενεργητική αναγέννηση 1 φορά το μήνα , πολύ αραιά. μάλλον γ'αυτό βούλωσε. Αν γεμίζει τόσο νωρίς θα φάει σουτ.
Εμένα έκανε κάθε 400 χλμ κ τώρα κάθε 120&150. Νομίζω ότι αν πάει 80% η πληρότητα πας είτε για καθαρισμό σε κλίβανο αρκεί να μην είναι σπασμένες οι κυψέλες μέσα, είτε σε αντικατάσταση, είτε σε πρόγραμμα.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661418 Αυτός τι λέει;
https://revlimit.gr/index.php?option=co ... Itemid=321

έκανα μια ανάβαση πριν λίγο , το δούλεψα αρκετά στις 3-4κ στροφές . Θα το καθιερώσω τουλάχιστον 3-4 φορές κάθε μήνα κι όσο πάει. Αρκεί να μή βουλώνει περισσότερο έτσι :lol:
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661442 Ελπίζω το 80% να είναι αιθάλη . Αν ήταν στάχτη λογικά θα μου μιλούσε για αλλάγή DPF . Αυτός είπε να το ξεμπουκώσω.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661466 έστειλα mail στο customer care της toyota

Απάντηση:

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας καθώς και για τον χρόνο που αφιερώσατε για να μας ενημερώσετε σχετικά.

Το μήνυμά σας το έχουμε διαβάσει με προσοχή.

Λυπούμαστε για την όχληση που σας δημιουργήθηκε.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η εταιρία μας δεν διαθέτει υπηρεσίες συνεργείου. ( βρείτε τα μόνοι σας εμείς δε μπλέκουμε εκτός εγγύησης) :lol:

Οι Εξουσιοδοτημένοι Επισκευαστές ΤΟΥΟΤΑ έχουν την απόλυτη ευθύνη ελέγχου των αυτοκινήτων καθώς και της τεχνικής αντιμετώπισης μέσω ενός άρτια εκπαιδευμένου από την ΤΟΥΟΤΑ προσωπικού και εγγυώνται την καλή λειτουργία του αυτοκινήτου σας.

Για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό που μας αναφέρετε, φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF), ο κατασκευαστής αναφέρει στο βιβλίο οδηγιών χρήσης του οχήματος σας την διαδικασία που πρέπει να πραγματοποιεί ο κάθε κάτοχος ώστε να μην υπάρχει θέμα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά, ο Εξουσιοδοτημένος Επισκευαστής ΤΟΥΟΤΑ, όπου έχει ελέγξει το όχημά σας, είναι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Παραμένουμε στην διάθεσή σας.

Με εκτίμηση,