Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#314517 Η είδηση ίσως είναι περισσότερο θέμα νομικό και λιγότερο τεχνικό, αλλά έτσι κι αλλιώς έλειπε ένα θέμα σχετικό με συστήματα παθητικής ασφάλειας.


Αποζημίωση 280.000 ευρώ για αστοχία αερόσακου!

Με μία πρωτοποριακή απόφασή του ο Άρειος Πάγος επιδίκασε συνολική αποζημίωση 280.000 ευρώ στην οικογένεια ενός 22χρονου οδηγού, ο οποίος πλήρωσε με τη ζωή του το γεγονός ότι δεν λειτούργησε ο αριστερός πλευρικός αερόσακος κατά την πρόσκρουση του αυτοκινήτου του.

Το κοντέρ μετρούσε μόλις 21.762 χιλιόμετρα, αλλά το αυτοκίνητο είχε και στο παρελθόν παρουσιάσει πρόβλημα στη λειτουργία των αερόσακων. Μόλις ο νεαρός οδηγός αντιλήφθηκε την ελαττωματική λειτουργία στους αερόσακους απευθύνθηκε στο συνεργείο της εταιρείας από την οποία είχε αγοράσει το αυτοκίνητό του και ύστερα από σχετικό έλεγχο τον διαβεβαίωσαν ότι η βλάβη είχε αποκατασταθεί.

Μόνο που στην κρίσιμη στιγμή αποδείχθηκε ότι το σύστημα δεν λειτούργησε. Σύμφωνα μάλιστα με όσα δέχονται στο σκεπτικό της απόφασής τους οι αρεοπαγίτες, το ελάττωμα στους αερόσακους ήταν εργοστασιακό. Ετσι, μετά τις τελευταίες δικαστικές εξελίξεις με τη «σφραγίδα» του Αρείου Πάγου πλέον, οι υπεύθυνοι του συνεργείου της αντιπροσωπείας καλούνται να καταβάλουν αποζημίωση για ψυχική οδύνη ύψους 200.000 ευρώ στους γονείς του 22χρονου και επιπλέον 80.000 ευρώ στην αδελφή του.

Όπως προκύπτει από την υπ΄ αριθμόν 500/2010 απόφαση του Αρείου Πάγου, το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 22χρονος, μεταξύ Σίνδου και Χαλάστρας, με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, εκτράπηκε από την πορεία του, προσέκρουσε με την αριστερή πλευρά σε δέντρο και στη συνέχεια ανατράπηκε.

Αμέσως ο νεαρός διακομίστηκε με το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης, όπου διαγνώστηκε εσωτερική αιμορραγία, αλλά εξέπνευσε πριν προλάβουν οι γιατροί να τον βάλουν στο χειρουργείο. Μετά την εκτροπή του αυτοκινήτου και την τρελή πορεία που ακολούθησε στους αγρούς, δεν ενεργοποιήθηκε ο αριστερός πλευρικός αερόσακος, όπως επίσης δεν λειτούργησε ο προεντατήρας της ζώνης ασφαλείας, που αποτελεί συμπληρωματικό σύστημα με τους αερόσακους.

Τους είχε ειδοποιήσει

Η βλάβη, όπως διαγνώστηκε από τους δικαστές, ήταν εργοστασιακή. Για τη θεμελίωση μάλιστα του σκεπτικού τους επικαλούνται το παλαιότερο λάθος στη λειτουργία του συστήματος των αερόσακων που είχε εντοπίσει ο οδηγός του οχήματος. Τότε, όταν είχε απευθυνθεί στο συνεργείο της αντιπροσωπείας οι υπεύθυνοι τον διαβεβαίωσαν ότι αποκατέστησαν τη βλάβη, λέγοντάς του ότι ένα φις δεν έκανε καλή επαφή με τον δεξιό αερόσακο, αλλά δεν προχώρησαν σε ευρύτερο έλεγχο όλου του συστήματος, ώστε εγκαίρως να διαπιστώσουν και τη βλάβη στον αριστερό πλευρικό αερόσακο.

Η πραγματογνωμοσύνη

Από την πλευρά της η εταιρεία υποστήριξε ότι στη «μνήμη» των ηλεκτρονικών ελέγχων του αυτοκινήτου την επίδικη μέρα του δυστυχήματος δεν έχουν καταγραφεί βλάβες ή σφάλματα στη λειτουργία των αερόσακων και του προεντατήρα της ζώνης ασφαλείας. Επικαλέστηκαν μάλιστα και σχετική πραγματογνωμοσύνη της εταιρείας Siemens, αλλά και μαρτυρία ειδικού για να καταδείξουν ότι το πρόβλημα εμφανίστηκε 25 λεπτά μετά το ατύχημα και ως εκ τούτου δεν συνδέεται αιτιωδώς με το θανατηφόρο αποτέλεσμα.

Οι ισχυρισμοί όμως της εταιρείας έπεσαν στο κενό, καθώς δεν έγιναν δεκτοί από τον Αρειο Πάγο. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι οι δικαστές για τον υπολογισμό της αποζημίωσης συνεκτίμησαν και την αμέλεια που επέδειξε ο 22χρονος κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου, αφού αυτό εξετράπη της πορείας του.

ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ όταν το αυτοκίνητο έπεσε σε στύλο της ΔΕΗ ούτε οι προεντατήρες ζωνών, όπως θα έπρεπε, για να προστατεύσουν τον οδηγό.


Πηγή
Άβαταρ μέλους
By drdino
#314520 Δεν βλέπω αναφορά μάρκας, σωστά;

Ενδιαφέρουσα υπόθεση πάντως, δεν δέχτηκε το δικαστήριο το ότι πριν το ατύχημα δεν υπήρχε καταγεγραμμενη βλάβη, εκτός αν το 25 λεπτά μετά ήταν σαθρο ως επιχείρημα. Καμία αναφορά στην είδηση επίσης για το αν ικανοποιηθηκαν οι συνθήκες για ενεργοποίηση του προεντατήρα και του αερόσακου.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#314526 Τώρα ψάχνοντας να βρώ τι αυτοκίνητο ήταν, είδα ότι η είδηση είναι "φρέσκια" από το 2010 :slap:

Το αυτοκίνητο λένε ότι ήταν Volkswagen Golf 1600.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#314527 Χαχαχα, κι εγώ ακολουθώντας τις πηγές εκεί έφτασα.

Edit: αποφαση 500 του 2010, έχει αρκετές λεπτομέρειες.
Άβαταρ μέλους
By kobulis
#314642 Έχει τύχη σε φίλη να τρακάρει μετωπικά -ευτυχώς με λίγα χαω- και να μην ανοίξει ο αερόσακος οδηγού αν και άνοιξε κανονικά ο αερόσακος συνοδηγού.
Το συμβάν έγινε με Opel Corsa 1.2 2003 στην τετραετία.

Νομικά δεν το κυνήγησε, καθώς το Corsa από το 1ο σέρβις και μετά πήγαινε σε μάστορα εκτός δικτύου και κυρίως γιατί πέρα από μιά-δυο μελανιές δεν υπήρχε άλλος τραυματισμός.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#314681 Μήπως άναβε κανένα λαμπάκι και δεν το έδωσε σημασία; :hmmm:

Υποτίθεται ότι κάθε φορά που βάζουμε μπρός γίνεται διαγνωστικός έλεγχος και σβήνει το λαμπάκι των αερόσακων. Πλέον στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα βγάζει και διαγνωστικό μήνυμα στο πάνελ.

Πάντως είχα διαβάσει ότι οι αερόσακοι δεν έχουν ημερομηνία λήξης. Αν θυμάμαι καλά, η Ford (ή η GM?) είχε δοκιμάσει προσφάτως σε crash test ένα από τα πρώτα μοντέλα που είχε βγάλει (γύρω στο 1990) με αερόσακους και δούλεψαν και οι δύο κανονικά.



Edit: Το βρήκα. Το θυμόμουν στο περίπου... Ήταν Impala του 1973!!! :s_omg

The airbags on those 1973 Impalas proved durable, too.

Years later, the insurance institute located two of the cars that had driver and passenger airbags and tested them. O'Neill, in a Feb. 7, 1993, letter to The New York Times, described what happened.

In one test, a 1973 Impala, which had more than 100,000 miles on it and had been stored in a shed for years, had to be towed to the test track. It needed a new battery. When the car was crashed into a barrier at 30 mph, both airbags deployed perfectly.

Πηγή


Άβαταρ μέλους
By kobulis
#314698 Κανένα λαμπάκι δεν είχε ανάψει φίλε Pitt, απλά συνέβη η στραβή ευτυχώς με μικρή σχετικά ταχύτητα.

Όσο για την αντικατάσταση των αερόσακων, κάπου-κάπως-κάποτε είχα διαβάσει πως καλό είναι να αντικαθίστανται στη δεκαετία.
Φίλος με Xsara 1ης γενιάς έκανε πρόσφατα ένα γερό μάζεμα στο αυτοκίνητο με δεδομένο πως θα το κρατήσει για τουλάχιστον άλλα 5 χρόνια και θέλησε να αλλάξει και τον αερόσακο οδηγού συν τους προεντατήρες. Το πρόβλημα όμως είναι πως τα καινούργια ανταλλακτικά (για το 16ετίας + αυτοκίνητο) που έβρισκε είχαν κατασκευαστεί πριν 7-8 χρόνια στην καλύτερη περίπτωση, οπότε σε συνδιασμό με το μεγάλο κόστος το project παθητική ασφάλεια ακυρώθηκε.

Σε γενικές γραμμές δεν ασχολούμαστε με την παθητική ασφάλεια, μέχρι να γίνει κάτι και να ασχοληθούμε.

Προσωπικά ήμουν πολύ ευχαριστημένος με τη ΖΧ, με μόνο παράπονο την έλλειψη κλιματισμού. Για τις τυπικές διαδρομές μου είχε ολοκληρωθεί η Εγνατία οδός με την παράκαμψη της Καστανιάς από τα τούνελ Πολυμύλου, με 100-110 ταξιδεύω => δε χρειαζόμουν "καλό" αυτοκίνητο.
Κάποια στιγμή το 2005 είδα μπροστά μου μετωπικό τρακάρισμα στην Αιγαίου (Καλαμαριά Θεσσαλονίκης) ανάμεσα σε μία ΖΧ και ένα καινούργιο C-class , με "φυσιολογικές" ταχύτητες 50χαω. Ο οδηγός της C-Class βγήκε ατσαλάκωτος, ενώ για τον άτυχο στη ΖΧ έπρεπε να έρθει η πυροσβεστική να κόψει λαμαρίνες για απεγκλωβισμό.
Την επόμενη ημέρα παρήγγειλα τη C4.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#314706 Κάποιοι κατασκευαστές δίνουν 15ετία για έλεγχο, από κει που έλεγαν 10 για τους παλιούς αερόσακους. Η φάση είναι πως όταν βγήκαν οι αερόσακοι, δεν ξέραν πως θα συμπεριφέρονται με την γήρανση οπότε και μπήκε η συγκεκριμένη πρόταση στα manuals. Το θέμα είναι πώς να βρεις φρέσκο αερόσακο μετά από 10 ή 15 χρόνια (για την πλειονότητα των αμαξιών δύσκολα θα βρεις).

Πλέον νομίζω πως δεν δίνουν όριο. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#623637 Οι ζώνες ασφαλείας τι διάρκεια ζωής έχουν; Στη Β (w245), οι ζώνες των πίσω θέσεων, που κάθονται τα παιδιά (σε παιδικά καθίσματα), δεν έχουν τόσο "δυνατή" επαναφορά. Η μία δε, διαπίστωσα πως δεν έχει πλήρη επαναφορά (δεν μαζεύει τελείως). Ενδεχομένως φταίει το ότι γίνεται καθημερινή χρήση, αλλά και η ύπαρξη παιδικού καθίσματος που όταν δεν κάθεται κάνεις την κρατάει μονίμως λίγο τραβηγμένη;

Για αρχή έκλεισα ραντεβού για αντικατάσταση αυτής που δεν μαζεύει. Αν είναι όμως να θέλουν σύντομα και οι υπόλοιπες... μήπως συμφέρει να αλλάξω αυτοκίνητο...

< >
Άβαταρ μέλους
By theo13
#623640
Scotch έγραψε:Οι ζώνες ασφαλείας τι διάρκεια ζωής έχουν; Στη Β (w245), οι ζώνες των πίσω θέσεων, που κάθονται τα παιδιά (σε παιδικά καθίσματα), δεν έχουν τόσο "δυνατή" επαναφορά. Η μία δε, διαπίστωσα πως δεν έχει πλήρη επαναφορά (δεν μαζεύει τελείως). Ενδεχομένως φταίει το ότι γίνεται καθημερινή χρήση, αλλά και η ύπαρξη παιδικού καθίσματος που όταν δεν κάθεται κάνεις την κρατάει μονίμως λίγο τραβηγμένη;

Για αρχή έκλεισα ραντεβού για αντικατάσταση αυτής που δεν μαζεύει. Αν είναι όμως να θέλουν σύντομα και οι υπόλοιπες... μήπως συμφέρει να αλλάξω αυτοκίνητο...

< >
Το ίδιο παρατήρησα και εγώ όταν έβαλα τα παιδικά καθίσματα στο yaris mk1 του πατέρα μου. Οι ζώνες δεν επανέρχονταν άμεσα αν και "έπιαναν" σε εκνευριστικό βαθμό

.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#623644 Jesus παίδες, ζώνη =/= μηχανισμό περιέλιξης. Αν δεκ μαζεύονται, ο πιο συνηθισμένος λόγος είναι βρώμικες ζώνες η/και βρώμικο παραθυράκι μέσα από το οποίο περνάνε οι ζώνες (πιο μεσα από το διακοσμητικό πλαστικό που μπορεί να βλέπουμε).
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#623657 Σύμφωνοι, αλλά ζώνη και μηχανισμός πάνε πακέτο (σε δύο συνεργεία που ρώτησα). Βρώμικες δεν τις λες με τίποτα. Τώρα αν έχει μαζευτεί βρωμιά στο εσωτερικό, δεν το ξέρω. Αλλά σπάνια ανοίγουν τα παράθυρα, οπότε σπάνια μαζεύεται πολλή σκόνη. :hmmm:

Σχετική/άσχετη ερώτηση: η αντικατάσταση είναι εύκολη υπόθεση ή καλύτερα να γίνει στην αντιπροσωπεία;

< >
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#623712 Το δοκίμασα, δεν είχε αποτέλεσμα. Θα δω αν είναι εύκολη η πρόσβαση στο καρούλι της ζώνης, μήπως εκεί φαίνεται κάτι.

< >
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#623731 Δεν νομίζω ότι έχει σχέση ο μηχανισμός που μαζεύει την ζώνη με αυτόν που συγκρατεί τον επιβάτη.

Και στο colt δεν μαζεύουν καθόλου οι ζώνες πλέον, όταν όμως τις τραβήξεις απότομα "μαγκώνουν" σε δευτερόλεπτα.