Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#275649 Θα ηθελα να συμμετασχω και εγω στην κουβεντα με τα λιγα που ξερω-καταλαβαινω, χωρις ειρωνιες και αλλα τρυφερα...

Γνωριζω οτι.
P(W) = τ(Nm) * ω(rad/s) . Σε παρενθεση οι μοναδες μετρησης.

Αν μετατρεψουμε τα W σε KW και τα rad/s σε rpm εχουμε.

P(kW) =((2*π)/(60*1000))*(τ(Nm) * ω(rpm)) <=>
P(kW) =(1/9549.297) * (τ(Nm) * ω(rpm))

Η σχεση ισχυος-ροπης-στροφων ανα λεπτο, περαν μιας σταθερας (αναλογα με τις μοναδες μετρησης, εν προκειμενω 1/9549.297) ουσιαστικα μας λεει οτι η ισχυς ειναι το γινομενο της ροπης επι τις στροφες ανα λεπτο.

Μεχρι εδω φανταζομαι οτι συμφωνουμε ολοι μας.

Παμε τωρα στο πιο σημαντικο τη διαφωνια που διαβασα οτι υπαρχει.


Επειδη η ισχυς ειναι το γινομενο των δυο (ροπη * rpm) επι μια σταθερα νομιζω οτι ισχυουν τα παρακατω:

Αν σε ενα διαστημα αυξανονται και τα δυο, σε αυτο το διαστημα αυξανεται η ισχυς με μεγαλο ρυθμο.

Αν σε ενα διαστημα η ροπη παραμενει σταθερη και αυξανονται οι rpm, σε αυτο το διαστημα αυξανεται η ισχυς αλλα με μικροτερο ρυθμο απ' οτι στην παραπανω περιπτωση.

Αν σε ενα διαστημα η ροπη μειωνεται με μικροτερο ρυθμο απ' οτι αυξανονται οι rpm, σε αυτο το διαστημα αυξανεται η ισχυς αλλα με ακομα μικροτερο ρυθμο απ' οτι στην παραπανω περιπτωση.

Αν σε ενα διαστημα η ροπη μειωνεται με τον ιδιο ρυθμο με τον οποιο αυξανονται οι rpm, σε αυτο το διαστημα η ισχυς παραμενει σταθερη.

Αν σε ενα διαστημα η ροπη μειωνεται με μεγαλυτερο ρυθμο απ' οτι αυξανονται οι rpm, σε αυτο το διαστημα μειωνεται η ισχυς.


Δε νομιζω πως ειπε κανεις οτι σε σταθερες rpm αν ειχαμε μικροτερη ροπη θα ειχαμε αυξημενη η ισχυ.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#275655 Α = Β x Γ . Όταν μειώνεται το Β δε σημαίνει ότι μειώνεται πάντοτε και το γινόμενο Α.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#275669 Καλά όλα αυτά αλλά αν στον ίδιο κινητήρα αλλάξει το προφίλ των εκκεντροφόρων ( βύθισμα / διάρκεια ) το μοτέρ αλλάζει χαρακτήρα και απόδοση σε όλο το φάσμα και μεταφέρεται η κορύφωση και της ροπής και της μέγιστης ιπποδύναμης , το λέω γιατί η συζήτηση άρχισε για συγκεκριμένο κινητήρα και όχι για να μπεί στη μέση η θεωρητική ανάπτυξη του θέματος - απόδοση ΜΕΚ -

Επίσης ανάλογα με το διάγραμμα που βγάζει το εργοστάσιο στο δυναμόμετρο πάγκου μετά από την οριστικοποίηση των παραμέτρων σύμφωνα με τι απαιτήσεις υπάρχουν από τον κινητήρα γίνεται και το πάντρεμα του σαζμάν / διαφορικού που έχει να κάνει και με το βάρος του αυτοκινήτου, με την αεροδυναμική του κλπ δευτερεύουσες παραμέτρους, όπως διαφορετικές σχέσεις για μια ορεινή χώρα πχ Ελβετία και άλλες σχέσεις για την Αυστραλία, και όλα αυτά γιατί ο Harris βρήκε κούφιες τις μεσαίες.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#275711
morpheus έγραψε:Η ιπποδύναμη αρχίζει να πέφτει σε υψηλότερες στροφές απ'ότι η ροπή όταν η πτώση της ροπής είναι πιο ήπια, όπως στην καμπύλη που πόσταρες...


δλδ εαν η πτωση της ροπης δεν ειναι ηπια,μπορει να βρουμε διαγραμμα που η ιπποδυναμη δεν θα πεφτει σε υψηλοτερες στροφες απο τη ροπη?
Άβαταρ μέλους
By IKE
#275712 edit mod
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#275713
IKE έγραψε:
morpheus έγραψε:Η ροπή μπορεί να πέφτει και η ιπποδύναμη να συνεχίζει να ανεβαίνει.


Προφανέστατα* και όχι.

*το προφανές απαιτεί γνώσεις μαθηματικών λυκείου.

Το διάγραμμα δεν έχει τίποτα λάθος, αλλού είναι το λάθος.


προφανεστατα και οχι :lol:


Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#275716
dimviii έγραψε:
morpheus έγραψε:Η ιπποδύναμη αρχίζει να πέφτει σε υψηλότερες στροφές απ'ότι η ροπή όταν η πτώση της ροπής είναι πιο ήπια, όπως στην καμπύλη που πόσταρες...


δλδ εαν η πτωση της ροπης δεν ειναι ηπια,μπορει να βρουμε διαγραμμα που η ιπποδυναμη δεν θα πεφτει σε υψηλοτερες στροφες απο τη ροπη?

Ναι, γιατί όχι...?
Είναι η τελευταία περίπτωση που αναφέρει ο Yugo_para_siempre
Αν σε ενα διαστημα η ροπη μειωνεται με μεγαλυτερο ρυθμο απ' οτι αυξανονται οι rpm, σε αυτο το διαστημα μειωνεται η ισχυς

Αν η πτώση της ροπής είναι μεγάλη και απότομη η ιπποδύναμη θα πέσει ταυτόχρονα και όχι σε υψηλότερες στροφές.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#275717
IKE έγραψε:
edit mod


Ο Κουαντρα μιλαει για κατι αλλο,οτι μπορεις να μεταβαλεις τα σημεια που αποδιδεται η μεγιστη ροπη και ισχυ με καποιες αλλαγες,και αυτο ειναι σωστο.
Μην προσπαθεις να ξεφυγεις απο τη σαχλα μεγατονων που εχεις πεταξει,μπερδευωντας τα νερα σουπια.
Ακου η ιπποδυναμη δεν μπορει να ανεβαινει,ενω η ροπη πεφτει. :tomato:
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#275719
IKE έγραψε:edit mod

Δεν ξέρω τι λέει ο dimviii και ο 21quadra...
Σε μένα απάντησες οτι αυτό δεν γίνεται και είναι προφανές απο μαθηματικά λυκείου...
Και δεν μπορείς να κάνεις μια απλή πράξη γυμνασίου για να με βοηθήσεις...? :(
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#275720
morpheus έγραψε:
dimviii έγραψε:
morpheus έγραψε:Η ιπποδύναμη αρχίζει να πέφτει σε υψηλότερες στροφές απ'ότι η ροπή όταν η πτώση της ροπής είναι πιο ήπια, όπως στην καμπύλη που πόσταρες...


δλδ εαν η πτωση της ροπης δεν ειναι ηπια,μπορει να βρουμε διαγραμμα που η ιπποδυναμη δεν θα πεφτει σε υψηλοτερες στροφες απο τη ροπη?

Ναι, γιατί όχι...?
Είναι η τελευταία περίπτωση που αναφέρει ο Yugo_para_siempre
Αν σε ενα διαστημα η ροπη μειωνεται με μεγαλυτερο ρυθμο απ' οτι αυξανονται οι rpm, σε αυτο το διαστημα μειωνεται η ισχυς

Αν η πτώση της ροπής είναι μεγάλη και απότομη η ιπποδύναμη θα πέσει ταυτόχρονα και όχι σε υψηλότερες στροφές.


δλδ η αποτομη πτωση της ροπης θα παρασυρει την ιπποδυναμη ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ,οποτε η τιμη της μεγιστης ιπποδυναμη θα πεσει στις ιδιες στροφες με τη μεγιστη ροπη.
Ενα τετοιο διαγραμμα μπορουμε να δουμε?
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#275724
dimviii έγραψε:δλδ η αποτομη πτωση της ροπης θα παρασυρει την ιπποδυναμη ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ,οποτε η τιμη της μεγιστης ιπποδυναμη θα πεσει στις ιδιες στροφες με τη μεγιστη ροπη.
Ενα τετοιο διαγραμμα μπορουμε να δουμε?

Ναι, που σου φαίνεται το περίεργο...?
Το ένα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το άλλο.
Φυσικά είναι λιγάκι δύσκολο να βρούμε τέτοιο διάγραμμα για ευνόητους λόγους... :lol:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#275727
morpheus έγραψε:
dimviii έγραψε:δλδ η αποτομη πτωση της ροπης θα παρασυρει την ιπποδυναμη ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ,οποτε η τιμη της μεγιστης ιπποδυναμη θα πεσει στις ιδιες στροφες με τη μεγιστη ροπη.
Ενα τετοιο διαγραμμα μπορουμε να δουμε?

Ναι, που σου φαίνεται το περίεργο...?
Το ένα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το άλλο.
Φυσικά είναι λιγάκι δύσκολο να βρούμε τέτοιο διάγραμμα για ευνόητους λόγους... :lol:


ποιοι ειναι οι ευνοητοι λογοι? χιλιαδες δυναμομετρησεις απο οτι αυτοκινητο θελεις ειναι στο νετ.
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#275732
dimviii έγραψε:
morpheus έγραψε:
dimviii έγραψε:δλδ η αποτομη πτωση της ροπης θα παρασυρει την ιπποδυναμη ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ,οποτε η τιμη της μεγιστης ιπποδυναμη θα πεσει στις ιδιες στροφες με τη μεγιστη ροπη.
Ενα τετοιο διαγραμμα μπορουμε να δουμε?

Ναι, που σου φαίνεται το περίεργο...?
Το ένα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το άλλο.
Φυσικά είναι λιγάκι δύσκολο να βρούμε τέτοιο διάγραμμα για ευνόητους λόγους... :lol:


ποιοι ειναι οι ευνοητοι λογοι? χιλιαδες δυναμομετρησεις απο οτι αυτοκινητο θελεις ειναι στο νετ.

Οτι δεν το κάνει κανένας γιατί είναι λάθος...?
Δεν χρειάζεται διάγραμμα για να μάθουμε οτι αν πέσει κατακόρυφα η ροπή ή οι στροφές, ακολουθεί παράλληλα και η ιπποδύναμη...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#275760 brera 2,2 jts :tomato:

Εικόνα