Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By koralli
#14079 Ανοίγω ένα θέμα αποκλειστικά για το πλύσιμο του αυτοκινήτου.
Αν πιστεύετε ότι πρέπει να συγχωνευτεί με αυτό της περιποίησης, παρακαλώ κάποιος mod ας το κάνει.

Σκέψεις:

1. Πλύσιμο στο χέρι και μόνοι μας ή σε πλυντήριο αυτοκινήτων; Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα. Τι υλικά-καθαριστικά πρέπει να χρησιμοποιούμε έαν πλένουμε μόνοι μας και με ποια διαδικασία; Τι πρέπει να προσέξουμε όταν επιλέγουμε πλυντήριο αυτοκινήτων;

2. Τα πιεστικά που έχουν στα πλυντήρια μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στο χρώμα;

3. Πως θα αποφύγουμε το αράχνιασμα του χρώματος και γενικά πως θα εξασφαλίσουμε τη μακροζωϊα του (σε σχέση με το πλύσιμο);

4. Στις εσωτερικές επιφάνειες αρκεί να χρησιμοποιούμε μόνο νερό με κάποιο πανί ή πρέπει να βάζουμε και κάποιο γαλάκτωμα;

Ευχαριστώ.
Τελευταία επεξεργασία από JasonLouk και 23 Σεπ 2014, 10:58, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά Αιτία: Συγχώνευση με το ήδη υπάρχον θέμα
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#14089
koralli έγραψε:1. Πλύσιμο στο χέρι και μόνοι μας ή σε πλυντήριο αυτοκινήτων; Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα. Τι υλικά-καθαριστικά πρέπει να χρησιμοποιούμε έαν πλένουμε μόνοι μας και με ποια διαδικασία; Τι πρέπει να προσέξουμε όταν επιλέγουμε πλυντήριο αυτοκινήτων;

Τα πλυντήρια που κάνουν πρώτα αφρό είναι καλά, γιατί διώχνουν πρώτα την πολλή βρωμιά και μετά είναι μικρότερη η πιθανότητα για αράχνη.
koralli έγραψε:2. Τα πιεστικά που έχουν στα πλυντήρια μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στο χρώμα;

Δύσκολα, αλλά με το πιεστικό παίρνουν εύκολα νερό τα φανάρια.
koralli έγραψε:3. Πως θα αποφύγουμε το αράχνιασμα του χρώματος και γενικά πως θα εξασφαλίσουμε τη μακροζωϊα του (σε σχέση με το πλύσιμο);

Πρώτα αφρό (foam wash) και μετά το σύστημα με 2 κουβάδες (ένας για να ξεπλένεις το σφουγγάρι και ένας με καθαρή σαπουνάδα - ψάξε για 2 bucket wash).
koralli έγραψε:4. Στις εσωτερικές επιφάνειες αρκεί να χρησιμοποιούμε μόνο νερό με κάποιο πανί ή πρέπει να βάζουμε και κάποιο γαλάκτωμα;

Ωραία είναι αυτά που έχουν σαν βάση το νερό και δεν αφήνουν λαδίλα - αφήνουν στεγνό το πλαστικό, και επίσης δεν αφήνουν και στη σκόνη να κάτσει πάνω τους εύκολα.
Άβαταρ μέλους
By Stilskin
#14306
koralli έγραψε:1. Πλύσιμο στο χέρι και μόνοι μας ή σε πλυντήριο αυτοκινήτων; Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα. Τι υλικά-καθαριστικά πρέπει να χρησιμοποιούμε έαν πλένουμε μόνοι μας και με ποια διαδικασία; Τι πρέπει να προσέξουμε όταν επιλέγουμε πλυντήριο αυτοκινήτων;


Αναλόγως την όρεξη, αγάπη για φροντίδα, χρόνο και απαραίτητο χώρο που διαθέτει ο καθένας. Εγω ανήκω στην κατηγορία σπιτικό πλύσιμο αλλά υπάρχουν και φορές που το έχω πάει σε πλυντήριο. Φυσικά προτιμούσα πλυντήρια που έπλεναν στο χέρι για ευνόητους λόγους. Δεν εμπιστευομαι τα πλυντήρια με τις βούρτσες.
Το σωστό πλύσιμο ξεκινάει με πιεστικό και αφρό για να αφαιρέσει ενα ποσοστό της σκόνης και επιπλέον να κάνει το πλύσιμο μετά πιο ευκολο.
Μετά με την μέθοδο των 2 κουβάδων και χρησιμοποιώντας αγνό παρθένο μαλλί προβάτου http://www.swell.gr/shop/all-categories ... ree-detail ή με γάντι μικροινών http://www.swell.gr/shop/all-categories ... itt-detail ξεκινάμε το πλύσιμο. Μετά απο κάθε πάνελ του αυτοκινήτου ξεπλένουμε στον κουβά το σφουγγάρι και συνεχίζουμε την διαδικασία. Στέγνωμα εννοείται με απαλές κινήσεις με πετσέτα απο μικροίνες. http://www.swell.gr/shop/all-categories ... 800-detail ή http://www.swell.gr/shop/all-categories ... azy-detail

Εννοείται οτι παίρνουμε σαμπουάν αυτοκινήτου και οχι Ava, Τρυλλετ και οτι άλλο διαθέτουμε στην κουζίνα μας. Ενα καλό και φθηνό σαμπουάν είναι της Sonax που το βρίσκουμε στο Praktiker με 3.5 ευρώ.

Αφρό πρόπλυσης για το πιεστικό χρησιμοποιούμε κάποιο με ουδέτερο pH. Ο αφρός πρόπλυσης που χρησιμοποιούν στα πλυντήρια είναι συνήθως αρκετά δυνατός και για ενα αυτοκίνητο που είναι κερωμένο δεν είναι οτι καλύτερο γιατί αδυνατίζει την προστασία του κεριού.

Επίσης κάτι που δεν μου αρέσει στα πλυντήρια αυτοκινήτων είναι οτι με 2-3 πετσί μπορεί να στεγνώσουν 10 αυτοκίνητα. Και το πιο σημαντικό είναι οτι δεν κάνουν ούτε ενα στοιχειώδη πλύσιμο στα πετσί. Ενα μικρό πετραδάκι να υπάρχει και μόλις εμφανίστηκε αράχνη και μικρογρατζουνιές αναλόγως τον τρόπο σκουπίσματος και της πίεσης που ασκεί ο υπάλληλος του πλυντηρίου.

koralli έγραψε:2. Τα πιεστικά που έχουν στα πλυντήρια μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στο χρώμα;


Σε γενικές γραμμές όχι εφόσον ξέρει ο υπάλληλος να το χρησιμοποιεί σωστά. Επειδή τα περισσότερα είναι επαγγελματικά με αρκετά bar πίεση, εννοείται οτι δεν βαράμε στο ψαχνό με φούλ πίεση. Στα λάστιχα κρατάμε τουλάχιστον μισό μέτρο απόσταση απο το ακροφύσιο, καθώς και στα φανάρια ή αλλα πλαστικά μέρη του αυτοκινήτου επιβάλλεται να είναι πιο προσεκτική η χρήση του πιεστικού.

koralli έγραψε:3. Πως θα αποφύγουμε το αράχνιασμα του χρώματος και γενικά πως θα εξασφαλίσουμε τη μακροζωϊα του (σε σχέση με το πλύσιμο);


Για να πείς οτι θα εξαλείψεις τις αράχνες δεν υπάρχει περίπτωση. Για να διατηρήσεις στην καλύτερη κατάσταση το χρώμα του αυτοκινήτου ο μόνος τρόπος είναι το κέρωμα ανα 4-6 μήνες αναλόγως την διάρκεια του κεριού και εννοείται σωστό πλύσιμο, όπως περιέγραψα πιο πάνω.

koralli έγραψε:4. Στις εσωτερικές επιφάνειες αρκεί να χρησιμοποιούμε μόνο νερό με κάποιο πανί ή πρέπει να βάζουμε και κάποιο γαλάκτωμα;


Προσωπικά χρησιμοποιώ ειδικό γυαλιστικό για τα εσωτερικά πλαστικά. Στην αρχή χρησιμοποιούσα γυαλιστικό της Autoglym αλλά τώρα χρησιμοποιώ αυτό.
http://www.cleanyourcar.co.uk/interior/ ... d_366.html
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#18150 DRIVE CLEAN
http://www.youtube.com/watch?v=X0Sqi1lA ... F54166C886

και το κανάλι του περίεργου.
http://www.youtube.com/user/AMMONYCdotcom/videos
Άβαταρ μέλους
By Cosmonaut21
#40868 Με το περασμα του καλοκαιριου το τιμονι αρχισε να γυαλιζει ελαφρα το δερμα.Για ενυδατωση το καθαριζω με μωρομαντηλα και το περναω με βρεγμενο πανακι μια στο τοσο.Τωρα που μαλλον αρχισε να την ακουει απο τον ηλιο και τη ζεστη (βαζω ηλιοπροστασια μεσα εξω απο το παρμπριζ το καλοκαιρι αλλα σταθμευω στο δρομο)υπαρχει τροπος να το συνεφερω;
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#40942 Bάλε καμιά φωτογραφία να το δούμε.
Σε κάθε περίπτωση δε βλάπτει να καθαριστεί καλά με ένα καθαριστικό all purpose cleaner (apc) - αν δεν έχεις, καλό θα ήταν να πάρεις, κάνει λιγότερο από 10 ευρώ το λίτρο και αραιωμένο βγάζει πολλή ποσότητα και κάνει για πολλές δουλειές στο αμάξι - ή ακόμα καλύτερα με καθαριστικό για δέρματα (προσωπικά τα θεωρώ πεταμένα λεφτά σε σχέση με ένα apc). Στη συνέχεια και αφού θα είναι καθαρό από βρωμιά αλλά ξηρό, να το περάσεις με κάποιο γαλάκτωμα για δέρμα για να μαλακώσει και να συντηρηθεί.
Άβαταρ μέλους
By kacey
#41170 Αμα τα μωρομαντηλα που ειναι φτιαγμενα για το κωλο του νεογεννητου, δεν κανουν καλο στο επεξεργασμενο για να αντεχει τετοια κακουχια (και ακτινοβολια ηλιου) δερμα του τιμονιου, τοτε εχουν σοβαρο προβλημα τα μωρα...
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#41190 Καλά η σύγκριση είναι λίγο αδοκιμη γιατί το ανθρώπινο δέρμα είναι ζωντανός οργανισμός που αναγενναται και αυτορυθμιζει την υγρασία του πχ.
Το δερμάτινο τιμόνι δεν έχει τέτοιες δυνατότητες...
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#41213 Απλά οπότε έβαλα μωρό μαντηλο στο κάθισμα το άφησε κάπως θαμπο μετά και δε μου άρεσε. Για λύση ανάγκης βέβαια δε το συζητάω.
Εγώ χρησιμοποιώ ειδικά καθαριστικό και για πιο συχνά υγρό microfiber που το έχω μόνο για τα δερματα.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#48588 Έχω βάλει στο μάτι τον αλοιφαδόρο blaucraft bp 1200. Για Pads έχει κανείς εμπειρία, σκέφτομαι της chemical guys. Γνωρίζει κανείς για 3M?


Sent from space using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#48627 Α ερώτηση: Έχεις ξαναδουλέψει περιστροφικό (rotary) αλοιφαδόρο; Αν όχι, μάλλον θα τα βρεις σκούρα και ίσως κάνεις και ζημιά. Για αρχάριο (και όχι μόνο) πλέον οι dual action είναι πιο διαδεδομένοι.
Β ερώτηση και πιο βασική: Πόσα αυτοκίνητα θα κάνεις; Για ερασιτεχνική χρήση είναι; Αν είναι για τα 2 δικά σου αυτοκίνητα, λογικά σε συμφέρει να τα πας σε κάποιο μάστορα για διόρθωση, και τα λεφτά του αλοιφαδόρου ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ που θα ξόδευες κάν' τα πιεστικό+αφροποιητή+κεριοsealants ώστε με σωστό πλύσιμο και συχνό κέρωμα να μην ξαναχρειαστείς διόρθωση χρώματος με αλοιφαδόρο.