Mondeo 2005 2lt με μοτερ duratec, μενει απο τρομπα βενζινης λογω ακινησιας. Αλλαζεται με aftermarket, με το που βαζει πρωτη φορα μπροστα κανει κατι μπερδεματα και βγαζει ντουμανι απο πισω. Προφανως οταν εγινε το καθαρισμα του τεποζιτου (επ΄ευκαιριας ανοιγματος για τη τρομπα) πηγαν και καηκαν διαφορα τερατα που ειχε μαζεψει το τεποζιτο. Anyway, το αυτοκινητο δουλευει (μαλλον, γιατι ειχα να το οδηγησω 5+ χρονια) σωστα τωρα, με εξαιρεση το ρελαντι στις 2μιση/3 χιλιαδες στροφες.
Παρακατω βλεπετε βαλβιδα ρελαντι (οχι η δικια μου, αντιστοιχη).
η οποια κανει τα εξης:
- πριζωμενη = μενει τερμα ανοιχτη αντι να παιζει ανοιτχτη/κλειστη = ρελαντι στις 3 χιλιαδες στροφες. ξεπριζωτη = μενει τερμα κλειστη = ρελαντι με το ζορι στις 500*.
- πριζωμενη αλλα ξεκουμπωμενη απο το μοτερ = μπορουμε και βλεπουμε τα παραπανω, και το μοτερ σηκωνει ακομα περισσοτερο (αφου δεν υπαρχει καν η βαλβιδα πανω του = μια μεγαλη τρυπα στην εισαγωγη). Αμα φραξεις τη τρυπα με δαχτυλο (= εξομοιωσεις τη λειτουργια της βαλβιδας) τοτε κατεβαζεις μεχρι και 900, αρα ρυθμιζεις σωστα.
- πριζωμενη (αρα τερμα ανοιχτη αρα ψηλο ρελαντι) αλλα φρασοντας με δαχτυλο τη διοδο του αερα διπλα απο τη πεταλουδα, που παρακαμπτει τη πεταλουδα και τροφοδοτει τη βαλβιδα = παλι ρυθμιζεις ρελαντι.
- *καπακωμα ολης της εισοδου αερα απο το φιλτροκουτι (αρα κλεισιμο πεταλουδας ΚΑΙ διοδου αερα προς βαλβιδα) = ΑΜΕΣΟ σβησιμο μοτερ, αρα ΔΕΝ παιρνει αερα απο καπου αλλου (πχ σκισμενο σωληνακι).
Εδω ομως αρχιζει το ωραιο:
- η δικια μου πριζωμενη σε αλλο ιδιο αμαξι = κανονικοτατη λειτουργια ρελαντι του αλλου, και της βαλβιδας μου (τη βλεπουμε να λειτουργει σωστα, οταν την εχουμε στο χερι).
- του αλλου αμαξιου (που δουλευει κανονικοτατα) πριζωμενη στο δικο μου = τερμα ανοιχτη και ψηλο ρελαντι.
Αρα? Λαθος εντολη απο εγκεφαλο? Της λεει να μενει τερμα ανοιχτη? Και αν ναι, επειδη υπαρχει αλλου μηχανικο προβλημα ή επαθε εγκεφαλικο?
διαγνωστικο ΟΧΙ της Ford δεν δειχνει τιποτα.