Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By kacey
#205554 Εχουμε και λεμε:

Mondeo 2005 2lt με μοτερ duratec, μενει απο τρομπα βενζινης λογω ακινησιας. Αλλαζεται με aftermarket, με το που βαζει πρωτη φορα μπροστα κανει κατι μπερδεματα και βγαζει ντουμανι απο πισω. Προφανως οταν εγινε το καθαρισμα του τεποζιτου (επ΄ευκαιριας ανοιγματος για τη τρομπα) πηγαν και καηκαν διαφορα τερατα που ειχε μαζεψει το τεποζιτο. Anyway, το αυτοκινητο δουλευει (μαλλον, γιατι ειχα να το οδηγησω 5+ χρονια) σωστα τωρα, με εξαιρεση το ρελαντι στις 2μιση/3 χιλιαδες στροφες.

Παρακατω βλεπετε βαλβιδα ρελαντι (οχι η δικια μου, αντιστοιχη).

Εικόνα

η οποια κανει τα εξης:

- πριζωμενη = μενει τερμα ανοιχτη αντι να παιζει ανοιτχτη/κλειστη = ρελαντι στις 3 χιλιαδες στροφες. ξεπριζωτη = μενει τερμα κλειστη = ρελαντι με το ζορι στις 500*.
- πριζωμενη αλλα ξεκουμπωμενη απο το μοτερ = μπορουμε και βλεπουμε τα παραπανω, και το μοτερ σηκωνει ακομα περισσοτερο (αφου δεν υπαρχει καν η βαλβιδα πανω του = μια μεγαλη τρυπα στην εισαγωγη). Αμα φραξεις τη τρυπα με δαχτυλο (= εξομοιωσεις τη λειτουργια της βαλβιδας) τοτε κατεβαζεις μεχρι και 900, αρα ρυθμιζεις σωστα.
- πριζωμενη (αρα τερμα ανοιχτη αρα ψηλο ρελαντι) αλλα φρασοντας με δαχτυλο τη διοδο του αερα διπλα απο τη πεταλουδα, που παρακαμπτει τη πεταλουδα και τροφοδοτει τη βαλβιδα = παλι ρυθμιζεις ρελαντι.
- *καπακωμα ολης της εισοδου αερα απο το φιλτροκουτι (αρα κλεισιμο πεταλουδας ΚΑΙ διοδου αερα προς βαλβιδα) = ΑΜΕΣΟ σβησιμο μοτερ, αρα ΔΕΝ παιρνει αερα απο καπου αλλου (πχ σκισμενο σωληνακι).

Εδω ομως αρχιζει το ωραιο:

- η δικια μου πριζωμενη σε αλλο ιδιο αμαξι = κανονικοτατη λειτουργια ρελαντι του αλλου, και της βαλβιδας μου (τη βλεπουμε να λειτουργει σωστα, οταν την εχουμε στο χερι).
- του αλλου αμαξιου (που δουλευει κανονικοτατα) πριζωμενη στο δικο μου = τερμα ανοιχτη και ψηλο ρελαντι.

Αρα? Λαθος εντολη απο εγκεφαλο? Της λεει να μενει τερμα ανοιχτη? Και αν ναι, επειδη υπαρχει αλλου μηχανικο προβλημα ή επαθε εγκεφαλικο?

διαγνωστικο ΟΧΙ της Ford δεν δειχνει τιποτα.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#205562 Στο IDS τρέξατε έλεγχο του IAC και δεν έβγαλε πρόβλημα; Μπορείτε να κάνετε αρχικοποίηση; Το αμάξι το είχατε με αποσυνδεδεμένη μπαταρία;
Άβαταρ μέλους
By kacey
#205578 (απο το τελος)

α) το αμαξι ειχε μεινει μερικες φορες χωρις μπαταρια, με τελευταια αυτη που ειχε μεινει απο τρομπα και δεν επαιρνε μπροστα. Αμεσως μετα την αλλαγη της τρομπας το εμφανισε (συμπτωση?). Επισης, εβγαλα εγω τη μπαταρια μπας και σβησει το σφαλμα / κανει ρεσετ.
β) αρχικοποιηση?
γ) προς το παρον δεν εχουμε προσβαση σε IDS γιατι δεν εχω παει σε συνεργειο που να το εχει. Λες να δειξει κατι που δεν βλεπει το "γενικης χρησης" διαγνωστικο* που εχει το συνεργειο?

*δεν εχω δει τι/ποιο διαγνωστικο εχει, θα το δω αυριο. Επισης αυριο θα βαλουμε πολυμετρο στο φισακι να δουμε τι εντολη δινει. Καπου βρηκα τυπο με ιδιο προβλημα ο οποιος ειπε οτι το κανονικο ειναι "μονιμο 12V και διακοπτομενη γειωση = ανοιγοκλεισιμο της βαλβιδας" ενω το δικο του εκανε μονιμη γειωση = βαλβιδα μονιμα τερμα ανοιχτη.

Edit: το "πηγαινε σε εξουσιοδοτημενο" ειναι προφανης απαντηση, θα γινει και αυτο αν αυριο γινει το σερβις του και δεν βρουμε κατι παραπανω.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#205585 α+β) τα βηματικά μοτέράκια ρελαντί συνήθως θέλουν αρχικοποίηση (initialising-να μάθει ουσιαστικά τις θέσεις), αν λόγω έλλειψης ρεύματος ή του ρισετ ο εγκέφαλος έχασε τις μνήμες των adaptive τότε πρέπει να γίνουν εκ νέου.
γ) ναι, πολύ πιθανό το generic διαγνωστικό να μην έχει πρόσβαση σε όλους τους κωδικούς βλαβών ή τις πιθανές ρουτίνες εκμάθησης

Εννοείται πως θα ελέγξετε και το φυσάκι για σωστή τροφοδοσία.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#205590
drdino έγραψε:α+β) τα βηματικά μοτέράκια ρελαντί συνήθως θέλουν αρχικοποίηση (initialising-να μάθει ουσιαστικά τις θέσεις), αν λόγω έλλειψης ρεύματος ή του ρισετ ο εγκέφαλος έχασε τις μνήμες των adaptive τότε πρέπει να γίνουν εκ νέου.
.


αυτο μου το ειχε κανει και στο δικο μου.Πηγα σε εξουσιοδοτημενο και μου ρυθμισαν τα step (ετσι το ελεγαν στα μιτσουμπισι)
αυτο που θυμαμαι ειναι οτι ηταν χρονοβορο,κανα 45 λεπτο περιπου.
Άβαταρ μέλους
By kacey
#205632 α) πως γινεται η αρχικοποιηση? μεσω ids?
β) απο τη στιγμη που η δικια μου βαλβιδα δουλευει σωστα σε αλλο αυτοκινητο και του αλλου αυτοκινητου δεν δουλευει σωστα στο δικο μου, τοτε προφανως δεν εχει να κανει με τη βαλβιδα αυτη καθ'αυτη αλλα με την εντολη που δεχεται. η αρχικοποιηση αφορα την εντολη απο τον εγκεφαλο ή τη βαλβιδα αυτη καθ'αυτη? Γιατι αν αφορα τη βαλβιδα (δηλαδη ΑΥΤΗ να μαθει), τοτε δεν πρεπει να εχει σχεση.
γ) οπως εγραψα, διαβασα σε ενα αγγλικο φορουμ (που σαφως μπορει να ειναι μπουρδες αλλα ο τυπος ειχε το ιδιο προβλημα και το ελυσε ανακαλυπτοντας τα παρακατω) οτι η βαλβιδα δεχεται (μεσω των μονο δυο καλωδιων που πηγαινουν πανω της) ενα συνεχες +12V και η γειωση ειναι αυτη που ειναι διακοπτομενη, δημιουργωντας ουσιαστικα ενα συνεχομενο on/off. Δηλαδη δεν εχει "βηματα", ενδιαμεσες θεσεις αλλα ενα συνεχες ανοιγοκλεισιμο. Οποτε, τι να μαθει?
Άβαταρ μέλους
By drdino
#205983
kacey έγραψε:α) πως γινεται η αρχικοποιηση? μεσω ids?
β) απο τη στιγμη που η δικια μου βαλβιδα δουλευει σωστα σε αλλο αυτοκινητο και του αλλου αυτοκινητου δεν δουλευει σωστα στο δικο μου, τοτε προφανως δεν εχει να κανει με τη βαλβιδα αυτη καθ'αυτη αλλα με την εντολη που δεχεται. η αρχικοποιηση αφορα την εντολη απο τον εγκεφαλο ή τη βαλβιδα αυτη καθ'αυτη? Γιατι αν αφορα τη βαλβιδα (δηλαδη ΑΥΤΗ να μαθει), τοτε δεν πρεπει να εχει σχεση.
γ) οπως εγραψα, διαβασα σε ενα αγγλικο φορουμ (που σαφως μπορει να ειναι μπουρδες αλλα ο τυπος ειχε το ιδιο προβλημα και το ελυσε ανακαλυπτοντας τα παρακατω) οτι η βαλβιδα δεχεται (μεσω των μονο δυο καλωδιων που πηγαινουν πανω της) ενα συνεχες +12V και η γειωση ειναι αυτη που ειναι διακοπτομενη, δημιουργωντας ουσιαστικα ενα συνεχομενο on/off. Δηλαδη δεν εχει "βηματα", ενδιαμεσες θεσεις αλλα ενα συνεχες ανοιγοκλεισιμο. Οποτε, τι να μαθει?


Το έψαξα λίγο στη δουλειά σήμερα και έχεις δίκιο, δεν έχει βηματικό για έλεγχο του ρελαντί αλλά ένα απλό μοτεράκι.

Από την μεριά του εγκεφάλου μπορείς να τσεκάρεις το pin 83 (μαύρο-κίτρινο καλώδιο) για συνέχεια μέχρι την φύσα της βαλβίδας (pin 1). Tο pin 2 της φύσας (πράσινο-κίτρινο) είναι κοινό κύκλωμα με τα 4 μπεκ.

Eπίσης έλεγξε την ασφάλεια 40 στην ασφαλειοθήκη της μηχανής (7.5Α).
Άβαταρ μέλους
By kacey
#206065 Το pin 83 ειναι αυτο που της δινει +12V σταθερο? Μα το προβλημα ειναι οτι μενει μονιμα και τερμα ανοιχτη, αν δεν ειχε συνεχεια (ειτε η παροχη του θετικου ειτε η γειωση), τοτε δεν ειναι που θα επαιζε η βαλβιδα?
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#206454 Ετσι οπως το καταλαβαινω αυτο που λεει ο drdino, το κοινο με τα μπεκ ειναι τα 12V και ο εγκεφαλος ρυθμιζει τη γειωση.
Ενδεχεται σε καποιο χρονικο διαστημα να "μαθει" μονο του, αφου σου σπασει τα νευρα.
Το διαγνωστικο γενικου τυπου λογικα δεν θα εχει λειτουργιες για να "μαθει" τα ορια στον εγκεφαλο, θελεις πολυ ακριβο πραγμα.
Εντυπωση μου κανει πως δεν εχει πεταξει κωδικο λαθους την ωρα που την ειχατε ξεπριζωμενη ή εκτός.


Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#206553 Βηματικό μοτέρ δέν θα μπορούσε να είναι γιατι αυτά έχουν τουλάχιστον 4 καλώδια

Κατα πάσα πιθανότητα είναι servo, αυτά έχουν 3 καλώδια, τα δύο είναι παροχή (μόνιμη) και το τρίτο για τον παλμό που ελέγχει τη θέση. Εφόσον το συγκεκριμένο έχει μόνο 2 καλώδια, τότε χρησιμοποιεί το μεταλλικό σώμα για επιστροφή.

Ελέγξτε με ένα πολύμετρο οτι υπάρχουν 12 Volt στο καλώδιο της παροχής και οτι το σώμα της βαλβίδας έχει μικρή αντίσταση προς τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας (λιγότερο απο 1 ohm).

Αν τα παραπάνω είναι σωστά, τότε η μόνη εξήγηση είναι οτι δέν πάει σωστός παλμός. Αυτόν δέν μπορείτε να τον μετρήσετε με πολύμετρο, χρειαζεται παλμογράφος. Είναι ένας τετράγωνος παλμός μερικών KHz, σταθερής συχνότητας με μεταβαλλόμενο duty cycle.
Άβαταρ μέλους
By kacey
#206699 Νεοτερα:

α) προφανως και το κοινο μεταξυ μπεκ και βαλβιδας ειναι το +12V και η εντολη του καθενος πηγαινει με τη διακοπτομενη γειωση, γιατι αλλιως η βαλβιδα θα χορευε στο ρυθμο των μπεκ :lol:
β) καλωδιο ελεγχθηκε απο ηλεκτρολογο βρεθηκε οκ.
γ) εντολη στην ακρη του καλωδιου βρεθηκε μονιμα ανοιχτη (δηλαδη μονιμα γειωμενη) ==> βαλβιδα ρελαντι δεν παιζει/ρυθμιζει αλλα μενει μονιμα και τερμα ανοιχτη.

απο β και γ δια της ατοπου υποθετουμε οτι ο εγκεφαλος στελνει λαθος εντολη απο το pin83 στη βαλβιδα.

Ερωτηση-SOS: στελνει λαθος εντολη γιατι πχ εχει παθει εγκεφαλικο, ή ορθως ο εγκεφαλος στελνει αυτη την εντολη (μονιμα ανοιχτη βαλβιδα ρελαντι) γιατι βλεπει κατι αλλο στο αμαξι και δεν του αρεσει?

(trident:)
Αλλη βλαβη ΔΕΝ δειχνει το διαγνωστικο της Ford (που πηγα στο μεταξυ), μονο βλαβη οσο ειναι ξεμπριζωμενη η βαλβιδα ρελαντι, που εννοειται οτι δειχνει.

Ερωτηση-SOS 2 :

Αυτα εχουν το κυριως εγκεφαλο (ECU), και το GEM που ειναι το εγκεφαλακι για πορτες, κλειδωματα κλπ.
α) το immobiliser απο που παιρνει το κωδικο? Προσοχη, κλειδι χωρις μπαταρια = δεν δουλευει κεντρικο κλειδωμα αλλα βαζει μπροστα το αμαξι (αν λεει κατι αυτο).
β) αν παιρνει απο την ECU και αυτη αλλαχθει, χρειαζονται κλειδια υποθετω? 2 ή μονο το ενα και το αλλο προγραμματιζεται, ως προς το immo?
γ) Αν παιρνει κωδικο immo απο τη GEM, τοτε λογικα τα παλια κλειδια θα βαζουν μπροστα το αμαξι με τη νεα ECU, ορθον?
δ) αν αλλαχθει ΜΟΝΟ η ECU, η αρχικη GEM θα μιλαει μαζι της, ή θα θελει την αντιστοιχη απο τη νεα ECU? ή επαναπρογραμματισμο παλια GEM ---> νεα ECU?
ε) αν γινει αντιγραφη των δεδομενων απο τη δικια μου ECU στη νεα (μεταχειρ), τοτε καταληγουμε με τη μεταχειρ. ECU να ειναι κλωνος της δικιας μου και αρα ειμαστε κομπλε κ δεν πειραζουμε τιποτα αλλο?

γνωριζω οτι η μεταχειρ ECU που θα βρω πρεπει να εχει ακριβως τους ιδιους κωδικους με τη δικια μου. Πχ παρακατω:

Εικόνα

πρεπει να ταιριαζουν τα 4S71-12A650-RB, το LBO-113 και το 8AWB.

Εχω βρει 2-3 τετοιους, αλλα εχω αλλους που ενω εχουν το LBO-113, αλλαζουν οι αλλοι δυο κωδικοι. Επισης εχω βρει και αυτον

Εικόνα

που η διαφορα με το δικο μου ειναι στα bold:

4S71-12A650-RC, το LBO-113 ειναι ιδιο, το 8AWC.

υποθετω οτι το τελευταιο γραμμα που αλλαζει απο B σε C ειναι καποιο revision, λετε να μου κανει? Βεβαια μεσω VIN βρηκα οτι αυτο το αυτοκινητο (με το C) εχει απλο AC και οχι αυτοματο klima.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#206713
kacey έγραψε:Νεοτερα:

α) προφανως και το κοινο μεταξυ μπεκ και βαλβιδας ειναι το +12V και η εντολη του καθενος πηγαινει με τη διακοπτομενη γειωση, γιατι αλλιως η βαλβιδα θα χορευε στο ρυθμο των μπεκ :lol:
β) καλωδιο ελεγχθηκε απο ηλεκτρολογο βρεθηκε οκ.
γ) εντολη στην ακρη του καλωδιου βρεθηκε μονιμα ανοιχτη (δηλαδη μονιμα γειωμενη) ==> βαλβιδα ρελαντι δεν παιζει/ρυθμιζει αλλα μενει μονιμα και τερμα ανοιχτη.

απο β και γ δια της ατοπου υποθετουμε οτι ο εγκεφαλος στελνει λαθος εντολη απο το pin83 στη βαλβιδα.
ΩΧ... ΩΧ... ΩΧ... :(
ή και οχι, μπορει να ειναι το παρακατω


Ερωτηση-SOS: στελνει λαθος εντολη γιατι πχ εχει παθει εγκεφαλικο, ή ορθως ο εγκεφαλος στελνει αυτη την εντολη (μονιμα ανοιχτη βαλβιδα ρελαντι) γιατι βλεπει κατι αλλο στο αμαξι και δεν του αρεσει?

Αν δεν τα εχει παιξει και βλεπει κατι αλλο θα μπορουσε να ειναι ιδια φαση με το βιντεο που σου εβαλα.
Εικασιες:
- Παιζει να μην ειναι πειραγμενο το ρελαντι σε επιπεδο βιδας αλλά να ειναι μαγκωμενη απο την απραξια η πεταλουδα προς το κλειστο και να αναγκαζεται να δινει τερμα ανοιχτο στον IAC
- Λογικα και τα απλα διαγνωστικα με το bluetooth και το Torque αν εχεις πιθανον να μπορουν να δουν % ανοιγμα πεταλουδας, και % ανοιγμα IAC, σου δειχνει κατι περιεργο εκει?
- Η μπαταρια ειναι σε καλη κατασταση? Οταν η δικια μου ψοφαει ακουγεται ενα γκζζζ γκζζζζ απο το μοτερακι του ρελαντι που ψαχνει να βρει τα ορια του για να μπορεσει να δουλεψει.


(trident:)
Αλλη βλαβη ΔΕΝ δειχνει το διαγνωστικο της Ford (που πηγα στο μεταξυ), μονο βλαβη οσο ειναι ξεμπριζωμενη η βαλβιδα ρελαντι, που εννοειται οτι δειχνει.


Ερωτηση-SOS 2 :

Αυτα εχουν το κυριως εγκεφαλο (ECU), και το GEM που ειναι το εγκεφαλακι για πορτες, κλειδωματα κλπ.
α) το immobiliser απο που παιρνει το κωδικο? Προσοχη, κλειδι χωρις μπαταρια = δεν δουλευει κεντρικο κλειδωμα αλλα βαζει μπροστα το αμαξι (αν λεει κατι αυτο).
Απο το κλειδι τον βλεπει, εχει μια "κεραια" γυρω απο την κλειδαρια και το διαβαζει
Άβαταρ μέλους
By kacey
#209778 πηγα σε δευτερη ford

-διαγνωστικο FORD δειχνει ολες τις τιμες-μετρησεις του εγκεφαλου σωστες (δηλαδη θεση πεταλουδας = σωστη μετρηση, θερμ. ψυκτικου, στροφες, τα παντα. μεχρι και τη βαλβιδα ρελαντι τη δειχνει στο 14,5% ΟΤΑΝ ειναι τερμα ανοιχτη).
-βαλαμε βαλβιδα ρελαντι και πεταλουδα (ξεχωριστα) απο αλλο αμαξι = τα ιδια.
-καλωδιο ελεγχθηκε μπας και εχει γειωσει πουθενα και την κραταει συνεχεια ανοιχτη κανοντας κυκλωμα = βρεθηκε οκ.

Καταληγουμε στο συμπερασμα "εγκεφαλος". Το μονο που μενει να τσεκαριστει ειναι το τι δινει πανω στα pins που φευγει η εντολη για τη βαλβιδα, γιατι ειναι παραξενο να τη κραταει τερμα ανοιχτη ΕΝΩ σου λεει οτι την εχει στο 14,5%.