trident1971 έγραψε:αυτο που συνεχιζω να εχω σαν απορια ειναι οτι στην εικονα που εβαλες πχ (οπως και στην εικονα του xeno) εχει θεσεις για αισθητηρες λ. Αρα λογικα για να ελεγχεις και το πως παιζει ο κανονικος καταλυτης, θα πρεπει να εχεις 3 αισθητηρες λ...
Υπαρχουν πολλές παραλλαγές στη στρατηγική και το hardware διάγνωσης. Η λογική των 2λ πριν και μετά τον προκαταλυτη μόνο ειναι η εξής:
Το διαγνωστικό σύστημα πρέπει να ανιχνεύσει μια σχετικά μικρή πτώση της απόδοσης του καταλύτη, π.χ αν ο βαθμός απόδοσης του καταλύτη πέσει απο 98% σε 90%. Επειδή η ακρίβεια του συστήματος ειναι περιορισμένη, η διακριτική του ικανότητα μπορεί να αυξηθεί, αν το σύστημα ελέγχει τη λειτουργία μόνο εκείνου του τμήματος που χαλάει πρώτο. Ο προκαταλύτης πάντα γηρασκει πρώτος, γιατί εκτίθεται σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Άρα μπορεί όταν η απόδοση του καταλύτη συνολικά πέσει στο 90%, η απόδοση του προκαταλυτη να εχει ήδη πέσει στο 30%. Οποτε το διαγνωστικό σύστημα εχει πιο εύκολο έργο, γιατί καλείται να διαγνώσει μια μεγαλύτερη βλάβη.
Αυτο βέβαια δεν ειναι γενικός κανόνας, εξαρτάται απο τα χαρακτηριστικά της κάθε εφαρμογής. Επίσης, στις ΗΠΑ έχουν λίγο διαφορετικές νομικές απαιτήσεις, και οτιδήποτε αποτελεί χωριστό component πρέπει να εχει και χωριστό σύστημα διάγνωσης, όποτε εκεί ίσως το να ελέγχεις μόνο τον προκαταλυτη ειναι πιο δύσκολο να πείσει.
trident1971 έγραψε:αμα ειναι καταλυτης μπορεις και να μη το αλλαξεις, τα ορια που βγαζει μηνυμα "χαλασμενου" ειναι πολυ ψηλα, κανει τη δουλεια του και περνας και ετσι ρυπους κανονικοτατα.
Τα όρια που βγάζει μήνυμα χαλασμένου ειναι αυτά που πρέπει να ειναι. Απλά τα όρια που περνάς ΚΤΕΟ ειναι υπερβολικά χαμηλά, γιατί ο τρόπος ελέγχου στο ελληνικό ΚΤΕΟ ειναι χονδροειδής και ακατάλληλος για σύγχρονα αυτοκίνητα.