Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#174306 Είναι αυτό ακριβώς που φαντάζεσαι, ένας (ή και δύο σε κάποιες εξαγωγές) μικρότερος καταλύτης που φιλτράρει τα καυσαέρια όταν ο κύριος καταλύτης είναι ακόμα κρύος.
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#174403 Ο προκαταλύτης, ο οποίος ενσωματώνεται στον σωλήνα που "κατεβαίνει" από τον κινητήρα προς το δάπεδο (αν είναι ένα κομμάτι με την πολλαπλή ή ξεχωριστό, παίζει ανάλογα με τον κατασκευαστή), υπάρχει για έλεγχο των καυσαερίων με κρύο κινητήρα. Το λεγόμενο cold-start emissions test πρακτικά γίνεται όμως μόνο στην Καλιφόρνια -θεωρητικά και σε άλλες χώρες, δεν το έχω ακούσει όμως να γίνεται πουθενά αλλού- άρα *τυπικά* πρέπει να υπάρχει μόνο εκεί. Είναι πολύ συνηθισμένη μόντα, κυρίως σε turbo κινητήρες, η αφαίρεσή του και αντικατάσταση με ένα downpipe.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#174471 πχ σε mx5:

Εικόνα

Υπάρχει και κανονικός καταλύτης πιο μετά εννοείται.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#174942 Οκ... θα το ψαξω περισσοτερο, εχετε κανα λινκ?

Μου κανει εντυπωση πχ το γεγονος οτι αυτο που εβαλε ο xeno εχει θεσεις για αισθητηρες λ πριν και μετα. Με αυτη τη λογικη πως τσεκαρουν τι κανει ο "κανονικος" καταλυτης που ειναι πιο μετα... εχει και αλλους λ?
Επισης, οσους καταλυτες εχω δει να πουλιουνται με την σημανση "California emissions", ειναι ενα κομματι, κλασικα οπως οι "δικοι μας".
Άβαταρ μέλους
By kobulis
#174971 Στη C5 ο προκαταλύτης είναι ενσωματωμένος μέσα στην πολλαπλή εξαγωγής , δε βλέπεις δλδ κάτι επιπλέον όπως στην παραπάνω φώτο.

Ακολουθεί ο 1ος λ, καταλύτης και 2ος λ.

.
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#175057
trident1971 έγραψε:Οκ... θα το ψαξω περισσοτερο, εχετε κανα λινκ?

Μου κανει εντυπωση πχ το γεγονος οτι αυτο που εβαλε ο xeno εχει θεσεις για αισθητηρες λ πριν και μετα. Με αυτη τη λογικη πως τσεκαρουν τι κανει ο "κανονικος" καταλυτης που ειναι πιο μετα... εχει και αλλους λ?
Επισης, οσους καταλυτες εχω δει να πουλιουνται με την σημανση "California emissions", ειναι ενα κομματι, κλασικα οπως οι "δικοι μας".


Ο πρώτος είναι wide, και είναι αυτός που χρησιμοποιείται κυρίως για τη ρύθμιση μείγματος, λόγω μεγαλύτερης ακρίβειας και γκάμας/εμβέλειας τιμών, και γι'αυτό πρέπει να είναι πιο κοντά στον κινητήρα ώστε να βλέπει τα καυσαέρια χωρίς να έχει παρεμβληθεί κάτι άλλο. Ο δεύτερος είναι narrow, πιο απλός, και υπάρχει για να βλέπει τη βασική αναλογία, να τσεκάρει με τα νούμερα του wide ώστε να βλέπει αν λειτουργούν οι καταλύτες, και επίσης είναι αυτός που μετράται για λόγους εκπομπών, δηλαδή αν το αυτοκίνητο είναι εντός ή εκτός ορίων. Αν υπάρχει τρίτος λάμδα, αυτός συνήθως είναι μόνο για έλεγχο καλής λειτουργίας του emissions system, και να κοιτάει τη θερμοκρασία καυσερίων, γι'αυτό και σε turbo κινητήρες συνήθως είναι EGT αντί για λάμδα.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#175115
The Ace έγραψε:
trident1971 έγραψε:Οκ... θα το ψαξω περισσοτερο, εχετε κανα λινκ?

Μου κανει εντυπωση πχ το γεγονος οτι αυτο που εβαλε ο xeno εχει θεσεις για αισθητηρες λ πριν και μετα. Με αυτη τη λογικη πως τσεκαρουν τι κανει ο "κανονικος" καταλυτης που ειναι πιο μετα... εχει και αλλους λ?
Επισης, οσους καταλυτες εχω δει να πουλιουνται με την σημανση "California emissions", ειναι ενα κομματι, κλασικα οπως οι "δικοι μας".


Ο πρώτος είναι wide, και είναι αυτός που χρησιμοποιείται κυρίως για τη ρύθμιση μείγματος, λόγω μεγαλύτερης ακρίβειας και γκάμας/εμβέλειας τιμών, και γι'αυτό πρέπει να είναι πιο κοντά στον κινητήρα ώστε να βλέπει τα καυσαέρια χωρίς να έχει παρεμβληθεί κάτι άλλο. Ο δεύτερος είναι narrow, πιο απλός, και υπάρχει για να βλέπει τη βασική αναλογία, να τσεκάρει με τα νούμερα του wide ώστε να βλέπει αν λειτουργούν οι καταλύτες, και επίσης είναι αυτός που μετράται για λόγους εκπομπών, δηλαδή αν το αυτοκίνητο είναι εντός ή εκτός ορίων. Αν υπάρχει τρίτος λάμδα, αυτός συνήθως είναι μόνο για έλεγχο καλής λειτουργίας του emissions system, και να κοιτάει τη θερμοκρασία καυσερίων, γι'αυτό και σε turbo κινητήρες συνήθως είναι EGT αντί για λάμδα.



Βρε μαστορη τα ξερω αυτα!!!
σε μερικες υλοποιησεις παιζει ρολο και ο 2ος λ για ρυθμιση μειγματος
Αυτο με τον προκαταλυτη δεν το ειχα δει ομως ποτε, ηξερα για secondary air μονο...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#175124
trident1971 έγραψε:Αυτο με τον προκαταλυτη δεν το ειχα δει ομως ποτε, ηξερα για secondary air μονο...


τα τελευταια χρονια (πανω απο 10 δλδ) ολα τα αυτοκινητα τον εχουν.Απλα ειναι στις περισσοτερες περιπτωσεις ενσωματομενος στην πολλαπλη εξαγωγης,και με τα προστατευτικα λαμαρινακια για την θερμοκρασια δεν ειναι ορατος.

edit
φαντασου το με βιδωμενα τα προστατευτικα λαμαρινακια πανω.
Εικόνα



εντιτ 2

αυτο

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By thrylosveria
#175127 Καλημερα, λοιπον αφου το ειχαμε βαλει στο συνεργειο στο ''διαγνωστικο'' το φωτακι εσβησε...την Πεμπτη μεσημερι φυγαμε για Βελιγραδι και στην επιστροφη στα 730 χμ μας αναψε και παλι (οτι δηλαδη και την προηγουμενη φορα) αλλα δε το εδωσα σημασια γιατι ειχα τη διαβεβαιωση οτι δε θα εχω κανενα προβλημα...μαζι στο αυτοκινητο και ο γαμπρος μου ο οποιος μου ειπε οτι στο πεζω του εχει μερικα χρονια που μου το αναβει ''αλλα δε τον αλλαζω, σιγα μη δωσω τοσα λεφτα '' !!!
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#175138 @thrylosveria
το λαμπακι αναβει για απειρους λογους, αν ειναι θεμα καταλυτη ή κατι αλλο που θελει προσοχη θα το κρινει κανας μαστορας, εκτος αν ο γαμπρος σου σου παρει καινουριο αυτοκινητο



@dimvii
βρε και η δικια μου εξαγωγη ετσι ειναι, ο καταλυτης ειναι εντελως κοντα στην εξαγωγη,

Εικόνα

αυτο που συνεχιζω να εχω σαν απορια ειναι οτι στην εικονα που εβαλες πχ (οπως και στην εικονα του xeno) εχει θεσεις για αισθητηρες λ. Αρα λογικα για να ελεγχεις και το πως παιζει ο κανονικος καταλυτης, θα πρεπει να εχεις 3 αισθητηρες λ...

εκτος αν μια απο τις 2 τρυπες ειναι για κατι αλλο, οπως το EGT που λεει ο Ace.
Άβαταρ μέλους
By thrylosveria
#175144 δεν ειπα οτι δε θα το αλλαξω...και τα δυο μαστορια ειπαν οτι ειναι καταλυτης...οποτε προχωρω στην αλλαγη κατευθειαν λετε εσεις?
Άβαταρ μέλους
By bill33
#175146 μια ανάλυση καυσαερίων δεν θα σου επιβεβαίωνε που βρίσκεται το πρόβλημα;
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#175235
thrylosveria έγραψε:δεν ειπα οτι δε θα το αλλαξω...και τα δυο μαστορια ειπαν οτι ειναι καταλυτης...οποτε προχωρω στην αλλαγη κατευθειαν λετε εσεις?


αμα ειναι καταλυτης μπορεις και να μη το αλλαξεις, τα ορια που βγαζει μηνυμα "χαλασμενου" ειναι πολυ ψηλα, κανει τη δουλεια του και περνας και ετσι ρυπους κανονικοτατα.
Το προβλημα σου θα ειναι οτν συμβει κατι αλλο, που το λαμπακι θα ειναι ηδη αναμμενο και δεν θα ξανααναψει, εκει δεν θα το δεις. :lol: