Υπάρχει και κανονικός καταλύτης πιο μετά εννοείται.
Μου κανει εντυπωση πχ το γεγονος οτι αυτο που εβαλε ο xeno εχει θεσεις για αισθητηρες λ πριν και μετα. Με αυτη τη λογικη πως τσεκαρουν τι κανει ο "κανονικος" καταλυτης που ειναι πιο μετα... εχει και αλλους λ?
Επισης, οσους καταλυτες εχω δει να πουλιουνται με την σημανση "California emissions", ειναι ενα κομματι, κλασικα οπως οι "δικοι μας".
Ακολουθεί ο 1ος λ, καταλύτης και 2ος λ.
.
trident1971 έγραψε:Οκ... θα το ψαξω περισσοτερο, εχετε κανα λινκ?
Μου κανει εντυπωση πχ το γεγονος οτι αυτο που εβαλε ο xeno εχει θεσεις για αισθητηρες λ πριν και μετα. Με αυτη τη λογικη πως τσεκαρουν τι κανει ο "κανονικος" καταλυτης που ειναι πιο μετα... εχει και αλλους λ?
Επισης, οσους καταλυτες εχω δει να πουλιουνται με την σημανση "California emissions", ειναι ενα κομματι, κλασικα οπως οι "δικοι μας".
Ο πρώτος είναι wide, και είναι αυτός που χρησιμοποιείται κυρίως για τη ρύθμιση μείγματος, λόγω μεγαλύτερης ακρίβειας και γκάμας/εμβέλειας τιμών, και γι'αυτό πρέπει να είναι πιο κοντά στον κινητήρα ώστε να βλέπει τα καυσαέρια χωρίς να έχει παρεμβληθεί κάτι άλλο. Ο δεύτερος είναι narrow, πιο απλός, και υπάρχει για να βλέπει τη βασική αναλογία, να τσεκάρει με τα νούμερα του wide ώστε να βλέπει αν λειτουργούν οι καταλύτες, και επίσης είναι αυτός που μετράται για λόγους εκπομπών, δηλαδή αν το αυτοκίνητο είναι εντός ή εκτός ορίων. Αν υπάρχει τρίτος λάμδα, αυτός συνήθως είναι μόνο για έλεγχο καλής λειτουργίας του emissions system, και να κοιτάει τη θερμοκρασία καυσερίων, γι'αυτό και σε turbo κινητήρες συνήθως είναι EGT αντί για λάμδα.
The Ace έγραψε:trident1971 έγραψε:Οκ... θα το ψαξω περισσοτερο, εχετε κανα λινκ?
Μου κανει εντυπωση πχ το γεγονος οτι αυτο που εβαλε ο xeno εχει θεσεις για αισθητηρες λ πριν και μετα. Με αυτη τη λογικη πως τσεκαρουν τι κανει ο "κανονικος" καταλυτης που ειναι πιο μετα... εχει και αλλους λ?
Επισης, οσους καταλυτες εχω δει να πουλιουνται με την σημανση "California emissions", ειναι ενα κομματι, κλασικα οπως οι "δικοι μας".
Ο πρώτος είναι wide, και είναι αυτός που χρησιμοποιείται κυρίως για τη ρύθμιση μείγματος, λόγω μεγαλύτερης ακρίβειας και γκάμας/εμβέλειας τιμών, και γι'αυτό πρέπει να είναι πιο κοντά στον κινητήρα ώστε να βλέπει τα καυσαέρια χωρίς να έχει παρεμβληθεί κάτι άλλο. Ο δεύτερος είναι narrow, πιο απλός, και υπάρχει για να βλέπει τη βασική αναλογία, να τσεκάρει με τα νούμερα του wide ώστε να βλέπει αν λειτουργούν οι καταλύτες, και επίσης είναι αυτός που μετράται για λόγους εκπομπών, δηλαδή αν το αυτοκίνητο είναι εντός ή εκτός ορίων. Αν υπάρχει τρίτος λάμδα, αυτός συνήθως είναι μόνο για έλεγχο καλής λειτουργίας του emissions system, και να κοιτάει τη θερμοκρασία καυσερίων, γι'αυτό και σε turbo κινητήρες συνήθως είναι EGT αντί για λάμδα.
Βρε μαστορη τα ξερω αυτα!!!
σε μερικες υλοποιησεις παιζει ρολο και ο 2ος λ για ρυθμιση μειγματος
Αυτο με τον προκαταλυτη δεν το ειχα δει ομως ποτε, ηξερα για secondary air μονο...
trident1971 έγραψε:Αυτο με τον προκαταλυτη δεν το ειχα δει ομως ποτε, ηξερα για secondary air μονο...
τα τελευταια χρονια (πανω απο 10 δλδ) ολα τα αυτοκινητα τον εχουν.Απλα ειναι στις περισσοτερες περιπτωσεις ενσωματομενος στην πολλαπλη εξαγωγης,και με τα προστατευτικα λαμαρινακια για την θερμοκρασια δεν ειναι ορατος.
edit
φαντασου το με βιδωμενα τα προστατευτικα λαμαρινακια πανω.
εντιτ 2
αυτο
το λαμπακι αναβει για απειρους λογους, αν ειναι θεμα καταλυτη ή κατι αλλο που θελει προσοχη θα το κρινει κανας μαστορας, εκτος αν ο γαμπρος σου σου παρει καινουριο αυτοκινητο
@dimvii
βρε και η δικια μου εξαγωγη ετσι ειναι, ο καταλυτης ειναι εντελως κοντα στην εξαγωγη,
αυτο που συνεχιζω να εχω σαν απορια ειναι οτι στην εικονα που εβαλες πχ (οπως και στην εικονα του xeno) εχει θεσεις για αισθητηρες λ. Αρα λογικα για να ελεγχεις και το πως παιζει ο κανονικος καταλυτης, θα πρεπει να εχεις 3 αισθητηρες λ...
εκτος αν μια απο τις 2 τρυπες ειναι για κατι αλλο, οπως το EGT που λεει ο Ace.
thrylosveria έγραψε:δεν ειπα οτι δε θα το αλλαξω...και τα δυο μαστορια ειπαν οτι ειναι καταλυτης...οποτε προχωρω στην αλλαγη κατευθειαν λετε εσεις?
αμα ειναι καταλυτης μπορεις και να μη το αλλαξεις, τα ορια που βγαζει μηνυμα "χαλασμενου" ειναι πολυ ψηλα, κανει τη δουλεια του και περνας και ετσι ρυπους κανονικοτατα.
Το προβλημα σου θα ειναι οτν συμβει κατι αλλο, που το λαμπακι θα ειναι ηδη αναμμενο και δεν θα ξανααναψει, εκει δεν θα το δεις.