Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#388153
21 quadra έγραψε:Aδιαφορία
Θεώρηση αγγαρείας την εργασία
Αίσθημα αδικίας ότι αξίζει περισσότερο ο κάθε αμόρφωτος
Ασέβεια προς την ξένη περιουσία
Εκδικητικότητα προς τον προϊστάμενο ή το αφεντικό
Τεμπελιά
Κούραση
Ψυχολογικά ή οικογενειακά προβλήματα
Γενικότερη ασυνειδησία

Ίσως και άλλα που διαφεύγουν της αντίληψης μου διαμορφώνουν ένα αποτέλεσμα που στην πράξη σημαίνει ότι σε μεγάλο ποσοστό τα συνεργεία πληρώνονται για να καταστρέφουν τα αυτοκίνητα.

Πολύ πρόσφατα παραδείγματα

Συνεργείο Honda στην περιοχή μου αλλάζει τροχαλία κομπρέσορα σε S2000, την προηγούμενη φορά που το προσπάθησε σε άλλον κομπρέσορα στο ίδιο αυτοκίνητο τον κατάστρεψε και τον πλήρωσε βεβαίως, και επειδή έχουμε γνωριστεί με φώναξε να βοηθήσω, πράγματι έβγαλα την τροχαλία με τη βοήθειά τους αλλά είδα ότι τα ρουλεμάν του δεν ήταν στην καλύτερη κατάσταση, και ο αφελής ρώτησα, παιδιά θα αλλάξετε ρουλεμάν ? Όχι μου λένε, μια χαρά είναι, σημειωτέον ότι το αμάξι ετοιμαζόταν να πάει οδικώς στη Γερμανία για βόλτες στο Ring.

Άλλο συνεργείο με όνομα σε μεγάλα αμάξια πάλι στην περιοχή μου, έχει ανοίξει μοτέρ Ferrari και κάνει επισκευή, χωρίς manual και οδηγίες για αυτό το μοτέρ λες και ήταν μοτέρ από Φιατάκι του ΄60, δεν πήρε ποτέ μπροστά και ακόμα το παλεύουν.

Αυτά από τα πολύ πρόσφατα, όσο περισσότερα τέτοια βλέπω τόσο περισσότερο κρύβομαι από φόβο και ντροπή για αυτούς που θέλουν να ονομάζονται επαγγελματίες, θέλω να κρυφτώ να μη βλέπω άνθρωπο για να μην σπάσω κανένα κεφάλι, έτσι νιώθω πολλές φορές.


Να αγιάσει το στόμα σου άνθρωπέ μου. Ακριβώς τα ίδια πιστεύω κι εγώ. Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς ως πελάτες βέβαια.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#388161
21 quadra έγραψε:Μήπως έχει κανείς ψάξει / αναρωτηθεί πόσο κοστίζουν σε ετήσια βάση τα ειδικά εργαλεία λύσε / δέσε, τα διαγνωστικά εργαλεία για τα διάφορα software καθώς και το εργατικό κόστος των ατόμων που λείπουν κάθε τόσο στα σεμινάρια, ειδικά σε περίοδο που έρχεται νέο μοντέλο ?
Αν ένα συνεργείο αποφασίσει να τα έχει όλα το κόστος είναι αρκετές χιλιάδες €.

Από κάπου πρέπει να βγούν αυτά τα έξοδα στα επίσημα και εξουσιοδοτημένα συνεργεία, και ένας λόγος που χρειάζονται ειδικά Tools σε κάθε νέο μοντέλο είναι η προστασία των εργοστασίων προς το δίκτυο τους για την κάλυψη των εξόδων αυτών.

Αυτό από την πλευρά του κόστους λειτουργίας ενός εξουσιοδοτημένου, το αν γίνεται σωστά η δουλειά εκεί μέσα ή όχι είναι άλλη συζήτηση, ο βασικός λόγος που δεν γίνεται σωστή δουλειά είναι η συνεχής αλλαγή του προσωπικού οπότε η δ/νση του συνεργείου δεν επενδύει σε αυτό γιατί τα μαστόρια την κοπανάνε για άλλα συνεργεία για δικούς τους λόγους, τα ονόματα των μαστόρων στα συνεργεία όπως και σε κάθε κλάδο κυκλοφορούν και υπάρχουν προτάσεις με καλύτερες συνθήκες οπότε το rotation είναι αναπόφευκτο, και μπορεί κάποιος να είναι ευχαριστημένος από ένα συνεργείο και μετά από 6 μήνες σε άλλη εργασία να βρίζει και με το δίκηο του γιατί υπάρχουν αλλαγές στο προσωπικό.

Το όλο θέμα κατά τη γνώμη μου είναι κατά πόσο υπάρχει σεβασμός σε κάθε τεχνίτη για την δουλειά του, γιατί αν σέβεται τον εαυτό του θα μάθει ότι πρέπει και θα είναι προσεκτικός παντού και πάντα, αν είναι χαρακτήρας άστα να πάνε θα δουλεύει αδιάφορα στην τύχη και ότι γίνει.

Υπάρχουν και οι δύο φυλές στα συνεργεία όπως υπάρχει και η απληστία της κάθε δ/νσης οπότε είναι ραντεβού στα τυφλά η όλη φάση.

Ακριβώς όπως τα λες είναι. Όσα δε πιο μουράτο/χλιδάτο/μεγάλο δείχνει ένα συνεργείο συνήθως τόσο πιο συχνό είναι το φαινόμενο της συνεχούς αλλαγής μηχανικών σε αυτό.
Το ουσιαστικό βέβαια είναι όπως λες να σέβεται ο κάθε τεχνικός τον εαυτό του και κατ' επέκταση τη δουλειά του, γεγονός που είναι πιο πιθανό να συμβεί σε μικρές επιχειρήσεις/συνεργεία όπου στην τελική σε έχουν ως πελάτη (συνήθως) και περισσότερη ανάγκη, παρά σε μεγάλα απρόσωπα συνεργεία.
Βέβαια υπάρχει και μια άλλη πολύ σοβαρή παράμετρος που ωθεί στην άνθηση φαινομένων εκμετάλλευσης έως και απάτης αρκετών συνεργείων σε βάρος πελατών τους. Οι νεοέλληνες, δυστυχώς, ως λαός είμαστε (κατά τα φαινόμενα) από τους πιο απαίδευτους/άσχετους περί τα τεχνικά, γεγονός που σε συνδυασμό με την χαζομαγκιά/αφέλεια και τη διάθεση επιδειξιομανίας αρκετών συμπατριωτών μας και φυσικά την έλλειψη, ακόμα και σήμερα, κουλτούρας συνειδητοποιημένου καταναλωτή, αποτελούν βούτυρο στο ψωμί των (όσων) επιτήδειων συνεργειάδων.
Άβαταρ μέλους
By elteo
#388191 Ενώ ο κάθε μαστρο Μήτσος τζίνι στην δουλειά του εκεί έξω στα μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία ε; :lol:

Το επιχείρημα, σε βλέπει ως άνθρωπο, ως πελάτη ξέρω γω είναι κάρτα υπερατου το λιγότερο.

Προσωπικά η εμπειρία μου από δαύτους είναι η χειρότερη. Προτιμώ χίλιες φορές την εγγύηση εργασίας 2 ετών της αντιπροσωπείας που πάω από την καλή θέληση του μάστορα που όλα τα ξέρει και όλα επισκευάζει.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#388214
elteo έγραψε:Ενώ ο κάθε μαστρο Μήτσος τζίνι στην δουλειά του εκεί έξω στα μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία ε; :lol:

Το επιχείρημα, σε βλέπει ως άνθρωπο, ως πελάτη ξέρω γω είναι κάρτα υπερατου το λιγότερο.

Προσωπικά η εμπειρία μου από δαύτους είναι η χειρότερη. Προτιμώ χίλιες φορές την εγγύηση εργασίας 2 ετών της αντιπροσωπείας που πάω από την καλή θέληση του μάστορα που όλα τα ξέρει και όλα επισκευάζει.

Προφανώς δεν μιλάμε για τους αερητζήδες συνεργειάδες, αλλά για τους σωστούς. Αυτό που λέω εγώ και άλλοι, είναι ότι οι εξουσιοδοτημένοι των επίσημων δικτύων, από τη φύση του πως οργανώνονται και τη φιλοσοφία του τρόπου δουλειάς τους, έχουν πολύ περισσότερους λόγους, (στην πλειονότητά τους): 1) Να μην αντιμετωπίζουν με σοβαρό ψάξιμο διάφορες βλάβες, πέρα από τα όποια τεχνικά σημειώματα των εργοστασίων, αλλά να λειτουργούν εν γένει στη λογική, πονάει χέρι, κόψε χέρι, 2) έχουν την ¨κάλυψη/καταφύγιο" της εργοστασιακής εγγύησης και της σχέσης εν γένει με τα εργοστάσια για να καλύπτουν ελαφρά τη καρδία τις όποιες παπαριές τους, 3) βαφτίζουν πολύ συχνά το ψάρι κρέας προκειμένου να δικαιολογούν πολλές φορές εξωφρενικές χρεώσεις (πχ σου βάζουν 5 λίτρα λάδι λιανικής 40-45 ευρώ με ένα φίλτρο λαδιού των 3-5 ευρώ και το βαφτίζουν λιπαντικό σέρβις των 80-120 ευρώ...για να μην πούμε τι χρεώνουν στα λεγόμενα πρίμιουμ οχήματα). 4) Σχεδόν ποτέ δεν υπάρχει στην προσέγγισή τους η λογική να προστατέψουν τον πελάτη από παράλογες δαπάνες που θα μπορούσε να αποφύγει. Πχ εμένα το 2013 μου είπαν επιτακτικά στο εξουσιοδοτημένο ότι θέλω πίσω τακάκια γιατί είναι τελειωμένα...Την ίδια στιγμή βέβαια οι πίσω δισκόπλακες είχαν νύχι που μαρτυρούσε ότι οπωσδήποτε θα πρέπει κι αυτές να αλλαχθούν με τα τακάκια (όταν είναι να αλλαχθούν κι αυτά). Το αμάξι είχε 127000χλμ. Τους λέω τηλεφωνικά (με είχαν πάρει τηλ. γιατί δεν ήταν στο πρόγραμμα τα τακάκια) να τα αφήσουν ως έχουν. Οπτικά που τσέκαρα τα τακάκια στη συνέχεια (έχω 17άρες ζάντες και γενικά διακρίνεται η πάστα) ήταν στη μέση του πάχους. Λίγες βδομάδες μετά πέρασα και ΚΤΕΟ όπου φυσικά ούτε κουβέντα για τακάκια (αν τα έλεγξαν βέβαια κι αυτοί, αλλά λέμε). Τελικά τους πήγα 1 χρόνο/14.000χλμ μετά σετ πίσω δισκόπλακες με τακάκια όπου και τα άλλαξαν. Φαντάζεσαι να είχα ακολουθήσει την προτροπή τους 1 χρόνο πριν, να έσκαγα το 100άρι+ (υλικά και εργατικά) και να άφηνα τις φαγωμένες δισκόπλακες με τα καινούρια τακάκια; Θα μου έλεγαν 1-2 χρόνια μετά ότι θέλω και τακάκια και δισκόπλακες τα ζώα.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#388234 Αν οι σωστοί συνεργειαδες έχουν την τεχνογνωσία, τα memos και τα updates από τους κατασκευαστές τότε οκ. Τα έχουν όμως ή απλά κάνουν μαντεψιες και βασίζονται στην εμπειρία τους?
Εν τω μεταξύ αλλάζω λάδια με 70 ευρώ στο Golf και 120 ευρώ στο BMW σε χώρα με παραπλησιες με την Ελλάδα τιμές. Φυσικά τακάκια και δισκοπλακες θα αγοράσω ότι θέλω εγώ και θα τα πάω σε έναν καλό μάστορα να τα περάσει. Ναι σε αυτά δεν χρειάζεται τεχνογνωσία αλλά όταν θέλει αλλαγή λαδιού το DSG ή το αυτόματο της BMW υπάρχει περίπτωση να εμπιστευτώ κάποιον άλλο εκτός αντιπροσωπείας?
Τέλος για καθε αυτοκίνητο ο κατασκευαστής ορίζει ποτέ θα αλλάζεται και τι, αν το εργοστάσιο λέει στα 15000 αλλάζονται τα τάδε και στα 30000χλμ τα δείνα κοκ υπάρχει περίπτωση να ξέρει ο μάστορας έξω καλύτερα? Για να μην βάλω στην υπόθεση και τυχόν αλλαγές που προκύπτουν σε όλο αυτό γιατί π.χ ανακαλύφθηκε κάτι προβληματικό και πρέπει να αλλάζεται νωρίτερα.

Κάτσε τώρα και υπολόγισε όλα αυτά και πες μου αν στο τέλος τα 1000-2000 θες 3000 που θα γλιτώσω για τα 10-15 χρόνια που θα έχω το αυτοκίνητο αξίζουν το ρίσκο?

< >
Άβαταρ μέλους
By 224v
#388408
224v έγραψε:
blinkys έγραψε:
224v έγραψε:για τι αμαξι προκειται??


Mazda 3


περιμενω νεα απο συγγενη εκει, ομως οπως ειπες ο αντιπροσωπος εκλεισε το σερβις οπως μου ειπε. υποσχεθηκε μεχρι αυριο να μου πει καποιο αξιοπιστο.. (η ελπιδα πεθαινει τελευταια...) :lol:


Εχεις PM
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#388420 Ειχα παει σε αντιπροσωπεια ανταλλακτικο της Mopar, που προτεινει ο κατασκευαστης, και μονο φωτογραφιες δεν το εβγαλαν... Για να μη πω τι λαδια βαφτιζαν Mopar 5W-30, τι imitation βαζουν με χρεωσεις αυθεντικου, οτι δεν εκαναν καν τον κοπο να καθαρισουν το χωρο της μηχανης (πχ το πλαστικο εσωτερικα απο το φιλτρο αερα) ή οταν ανεφερα για αλλαγη ιμαντα δυναμο ή αλλαγή αντιψυκτικού η απάντηση ήταν "έλα μωρέ.. αφού πηγαίνει το αμάξι"...
Άβαταρ μέλους
By elteo
#388421 H δική μου αντιπροσωπεία μου καθαρίζει επιμελώς το μοτέρ μετά από κάθε σέρβις. Γενικά είμαι ευχαριστημένος για αυτό και το πάω σε αυτούς.
Άβαταρ μέλους
By Eliaskat
#388434 στην fiat για το επαγγελματικο για λιπαντικο σερβις με χρεωναν 160ευρω.. Για λαδια φιλτρα...

Και για το LC στην Toyota 100 ....
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#388435 Ιδιοκτήτης καθετου εξουσιοδοτημενου συνεργειου και αντιπροσωπειας στα Γιαννενα μου εδειξε τα τεφτέρια του , οτι του χρωστανε απο επισκευες (σερβις,ανταλλακτικα τρακαρισματα κτλ) 400,000+ € και τα περισσοτερα ειναι απο φεσια των 500 -2000€
Πιστεύετε οτι τον πολυνοιάζει ποσο καλη δουλεια κανουν οι υπαλληλοι του στο συνεργειο ή πως θα εισπραξει τα φεσια?
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#388436 Αυτο τι λογικη ειναι;

Ειναι φαση υπαλληλου πολεοδομιας "ξερετε ποσα μου εκοψαν; δεν με νοιαζει τι καταλαβαινεις"
Άβαταρ μέλους
By dimik
#388438
alexandros.K έγραψε:Ιδιοκτήτης καθετου εξουσιοδοτημενου συνεργειου και αντιπροσωπειας στα Γιαννενα μου εδειξε τα τεφτέρια του , οτι του χρωστανε απο επισκευες (σερβις,ανταλλακτικα τρακαρισματα κτλ) 400,000+ € και τα περισσοτερα ειναι απο φεσια των 500 -2000€
Πιστεύετε οτι τον πολυνοιάζει ποσο καλη δουλεια κανουν οι υπαλληλοι του στο συνεργειο ή πως θα εισπραξει τα φεσια?

Αν θέλει να συνεχίσει να υπάρχει στην αγορά και τα 2 τον ενδιαφέρουν το ίδιο.

< >
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#388439 Υπαρχει αρκετα χρονια ηδη, και δεν τον εχω δει να ασχολειται και πολυ με την ποιοτητα των εργασιων στο συνεργειο του
Άβαταρ μέλους
By elteo
#388440
alexandros.K έγραψε:Ιδιοκτήτης καθετου εξουσιοδοτημενου συνεργειου και αντιπροσωπειας στα Γιαννενα μου εδειξε τα τεφτέρια του , οτι του χρωστανε απο επισκευες (σερβις,ανταλλακτικα τρακαρισματα κτλ) 400,000+ € και τα περισσοτερα ειναι απο φεσια των 500 -2000€
Πιστεύετε οτι τον πολυνοιάζει ποσο καλη δουλεια κανουν οι υπαλληλοι του στο συνεργειο ή πως θα εισπραξει τα φεσια?


Σκέψου τι τεφτέρι πέφτει στον συνοικιακό, της γειτονιάς ντε που μας προσέχει και πιο πολύ.
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#388442
alexandros.K έγραψε:Ιδιοκτήτης καθετου εξουσιοδοτημενου συνεργειου και αντιπροσωπειας στα Γιαννενα μου εδειξε τα τεφτέρια του , οτι του χρωστανε απο επισκευες (σερβις,ανταλλακτικα τρακαρισματα κτλ) 400,000+ € και τα περισσοτερα ειναι απο φεσια των 500 -2000€
Πιστεύετε οτι τον πολυνοιάζει ποσο καλη δουλεια κανουν οι υπαλληλοι του στο συνεργειο ή πως θα εισπραξει τα φεσια?


Πρόβλημα του να εισπράξει αυτά που του χρωστάνε. Αν πάω εγώ ή εσύ και πληρώσουμε cashέρι, γιατί να μη μας κάνει σωστή δουλειά; Επειδή του χρωστάνε άλλοι; Απορώ πως κρατάει εξουσιοδοτημένο συνεργείο...

elteo έγραψε:Σκέψου τι τεφτέρι πέφτει στον συνοικιακό, της γειτονιάς ντε που μας προσέχει και πιο πολύ.


Δεν έχει να κάνει με αντιπροσωπεία, εξουσιοδοτημένο και συνοικιακό. έχει να κάνει με τον άνθρωπο/επαγγελματία/ιδιοκτήτη. Γνωστός μου μηχανικός, γειτονιάς όπως αναφέρετε εδώ μέσα, έχει συνεργείο που ντρέπεσαι να πατήσεις μέσα μη λερώσεις, ψάχνει το αμάξι λες και είναι το δικό του και σε κουβέντα που είχαμε μου είπε "αν δεν είμαι έτσι, δεν θα έρθει κανείς"... Υπάρχουν βέβαια και οι αρπακόλες...