Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#155173 Ορμώμενος από έτερο τόπικ όπου έγινε αναφορά σε πρακτικές συνεργείων (όχι απαραίτητα θεμιτές), ανοίγω αυτό το θέμα όπου θα ήθελα να γράφουμε διάφορα ευτράπελα ή/και εκ του πονηρού (συνήθως) πρακτικές που ακολουθούν αρκετά συνεργεία αυτοκινήτων με σκοπό (συνήθως) την αποφυγή δύσκολων-ανορθόδοξων (υποτίθεται) εργασιών ή/και την παρότρυνση/εξώθησή μας προς εκτέλεση συγκεκριμένων εργασιών-ελέγχων.
Παραδείγματα δικά μου η αποφυγή αλλαγής ψυκτικού στο αυτοκίνητό μου από εξουσιοδοτημένο συνεργείο (10 χρόνια με το μαμά ψυκτικό και ουδέποτε πρότειναν αντικατάσταση μέχρι που άλλαξα προληπτικά θερμοστάτη και τους το ζήτησα μετ' επιτάσεως, μιας που πάλι πρότειναν συμπλήρωση κι όχι αλλαγή..). Επίσης η αποφυγή οιουδήποτε σοβαρού ελέγχου σε υποεξαρτήματα ανάρτησης (σινεμπλόκ κλπ), η πολλές φορές παρότρυνση για πρόωρη αντικατάσταση σε τακάκια φρένων κλπ.
Δεν θα ήθελα να γράφουμε εδώ τις καλές εντυπώσεις (που προφανώς θα υπάρχουν αρκετές, για να μην παρεξηγούμαστε) αλλά μόνο τις εμπειρίες/συμπεριφορές που βρωμάνε ότι βασικά έχουν εμπορική κι όχι καλώς νοούμενη τεχνική σκοπιμότητα. Επίσης θα ήθελα να γράφουμε για τακτικές που μας κάνουν γενικότερα κακή εντύπωση (πχ προχειρότητα εκτέλεσης κάποιων εργασιών, χρήση όχι σωστών εργαλείων κλπ).
Πείτε λοιπόν τις εντυπώσεις σας :oops:
Άβαταρ μέλους
By kacey
#155309 αφου ο τιτλος μιλαει και για ευτραπελα:

τακακια τοποθετημενα με τη παστα προς τα εμβολΑ* της δαγκανας και το σιδερο προς το δισκο. Το κοιταγαμε και δεν το πιστευαμε, μαζι με το μηχανικο που το εκανε...Ευτυχως τουλαχιστον φρεναρε το αμαξι...

εμβολΑ γιατι ηταν σε Brembo 8πιστονα με 380mm διαιρουμενο δισκο. 300φευγα ευρω ο ροτορας, πληρωτεα απο τη τσεπη του μηχανικου.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#155506 Σε φίλο με mini S του άναψε λαμπάκι πίεσης λαδιών. Πήγε στον "μάστορα¨ (που ήταν και ο ίδιος που του βρήκε το τεφαρίκι στην Γερμανία :lipsealed: ) και έβγαλε από μέσα 1 λτ λάδι μόνο. Η απάντησή του (και του φίλου προφανώς που δεν ασχολείται ιδιαίτερα) ήταν "έλα μωρέ, φυσιολογικό είναι να κάψει λίγο λαδάκι, όλα έτσι είναι, δεν παθαίνει τπτ, κλπ". :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By nEK
#155519 Θυμαμαι παλια για ενα smart που του κανανε σερβις στο κλιματιστικο, το χρεωσανε αλλα δεν ειχε κλιματιστικο αυτο. :lol:
Παθον καινο ιδιος ευτυχος σε λιγοτερο κοστος. Μου χρεωσαν υγρο τζαμιων ενω δεν βαλανε γιατι ειχα γεμισει ποιο πριν εγω. Δεν το ανεφερα, απλα δεν με ξαναειδαν.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#155573 Έχω καλό φίλο μηχανικό με συνεργείο Ιταλικών ο οποίος λέει επί λέξει, εμείς οι μηχανικοί των συνεργείων όταν πεθάνουμε δεν λιώνουμε από τις κατάρες των πελατών μας.

Προσωπικά τον θεωρώ τον εντιμότερο που έχω συναντήσει στον χώρο γιατί δεν δέχεται να τον προσβάλει κανείς οπότε δεν αφήνει περιθώρια στη δουλειά του να δημιουργηθούν προβλήματα.

Έχω και άλλον γνωστό πάλι με Ιταλικά, που σε 5 χρόνια από το ενοίκο, αγόρασε οικόπεδο και έχτισε 2όροφο συνεργείο, αυτός σε φίλο του με Lancia το άλλαξε μέσα σε 4 μήνες 2 φορές την ECU με κόστος τότε 450.000 ΄΄εκαστη γιατί είχε πρόβλημα στο ρελαντί, και τον έστειλα στον άλλο φίλο, το έντιμο, και με ένα κατσαβιδάκι του πείραξε μια βαλβίδα ρυθμιστική στην υποπίεση και όλα μία χαρά και δεν του πήρε ούτε δραχμή.

Ο ίδιος άλλαξε εμπρός μου μια ασφάλεια αξίας 0.10 € στην ντίζα ενός Seicento που είχε ξεκουμπώσει και το έφερε με γερανό μια κυρία και της πήρε 100€ για βλάβη στο σαζμάν όταν ήρθε το μεσημέρι να το πάρει.

Άλλος φίλος πήγαινε την 146 της γυναίκας του επί 1.5 χρόνο στη συνεργείο του Μοσχού ( ήταν εκεί που είναι τώρα Renault στη Μεταμόρφωση ) γιατί ξεφορτωνότανε η μπαταρία κάθε λίγο και λύση δεν εύρισκε και μπαταρίες πολλές είχε άλλαξει, τον έστειλα και αυτόν στον καλό φίλο και βρήκε αμέσως τη διαρροή ρεύματος από τριμμένο καλώδιο και ηρέμησε ο άνθρωπος.

Καθημερινές ιστορίες τρέλας αδιαφορίας και απάτης.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#155669 γατακια....εχω δει σουμιε :svivhaha: απο σιδερενιο κρεβατι σε wastegate σε punto gt.
o ο ιδιοκτητης πηγε σε μηχανικο και του ζητησε να σηκωσει πιεση.
Αυτος θεωρησε να ανεβασει πιεση με αυτο το τροπο,αφου δεν ειδε να ρυθμιζει η wastegate.

Beat that! :lol:
Άβαταρ μέλους
By BASSstarlet
#156198 Πάω σε γνωστή κάθετη μονάδα της τογιότα, να δούμε τι θόρυβος ακούγεται από τη μηχανή.
Το βλέπει (και ακούει) ο μηχανικός, μου λέει έχει χαλάσει η εξαγωγή.
Ευτυχώς που δεν πήγα να την αγοράσω.Είχε σπάσει ο τεντωτήρας του alternator.

Σε άλλο συνεργείο τογιότα, είχα το είχα αφήσει 5 ή 6 ή 7 φορές (σταμάτησα το μέτρημα) για να επισκευάσουν διαρροή-δάκρυσμα λαδιού, η οποία επανερχόταν κάθε φορά.
Κάθε φορά κάτι άλλαζαν κάτι άνοιγαν κάπου βάζαν φλατζόκολλα.

Σε ηλεκτρολόγο που είχα τοποθετήσει μεγάλο alternator, επέστρεψα δυό ή τρείς φορές, γιατί έσπαγε η βίδα που βίδωνε τον τεντωτήρα στη βάση της μηχανής.
Το κομμάτι της βίδας προσπαθούσε να το «ξεφωλιάσει» με κατσαβιδάκι.
Σε άλλη φάση, είχε αφήσει τον τεντωτήρα, απλά να κοντράρει το δυναμό στο σημείο που κανονικά μπαίνει περαστή βίδα...

Ποδήλατο.Η καλύτερη λύση.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#156553 Πέρσι τέτοια εποχή ο αδερφός μου έψαχνε για αγορά μεταχειρισμένου. Βρίσκει ένα Toyota Auris (το οποίο φαινόταν στην πένα). Αποφασίζει ότι του κάνει και το πηγαίνει για μηχανικό έλεγχο κι έλεγχο φανοποιίας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Τoyota στα Γλυκά Νερά :whistlink: (ήταν κοντά στον μαντρά το συγκεκριμένο). Πληρώνει ένα κάρο λεφτά (κανά 50άρι αν θυμάμαι) για υποτιθέμενη δουλειά ελέγχου κανά 20λεπτο και του φέρνουν μετά ένα χαρτί με τις παρατηρήσεις επί του και καλά ελέγχου που έκαναν, όπου τι έχουν γράψει οι αθεόφοβοι; 1) Ότι τα ελαστικά είναι του 2011 (φαινόταν από το DOT, χαίρω πολύ) 2) Ότι η μπαταρία είναι λίγο πεσμένη και θέλει φόρτιση (το αμάξι ήταν κανά 4μηνο σε ακινησία, χαίρω πολύ) και 3) Ότι το πόμολο του λεβιέ ταχυτήτων ήταν φθαρμένο (φεύγει εύκολα η βαφή του πλαστικού από τη χρήση, κοινό πρόβλημα σε Auris πρώτης γενιάς, φαίνεται με τη μία δια γυμνού οφθαλμού...). Καμία απολύτως αναφορά, θετική ή αρνητική, σε μηχανική κατάσταση οχήματος και τυχόν ιστορικό ατυχημάτων (φανοποιία) :thumbsdown: Μιλάμε οι άνθρωποι ξεσκίστηκαν στους ελέγχους. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#156606 Το πηγαίνει για μηχανικό έλεγχο κι έλεγχο φανοποιίας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Τoyota στα Γλυκά Νερά :whistlink: (ήταν κοντά στον μαντρά το συγκεκριμένο).

Αυτό είναι το συμπέρασμα.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#156939 Έχεις απόλυτο δίκιο Παναγιώτη. Φυσικά ο αδερφός μου αφενός ήταν ανίδεος εν γένει, αφετέρου δεν μπήκε καν στον κόπο να ρωτήσει 2-3 ανθρώπους για συνεργείο. Είχε και την ψυχολογία του αγοραστή που βρήκε το κελεπούρι και ήθελε εδώ και τώρα να κλείσει την αγορά του μην το χάσει.
Όπως και να έχει όμως το δελτίο ελέγχου που πήρε στα χέρια, ακόμα κι έτσι ήταν για τα πανηγύρια. Και πλήρωσε και 50 ευρώ γιαυτή την αρλούμπα.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#156943 Τελικώς το αγόρασε το Auris ο αδελφός σου;
Αν το αγόρασε, βρήκε προβλήματα που προϋπήρχαν και θα έπρεπε να τα είχαν βρεί στο συνεργείο;
Άβαταρ μέλους
By IKE
#156946 Και εγώ δεν κατάλαβα το πρόβλημα, είναι απίθανο να είχε όντως μόνο αυτά τα προβλήματα το αμάξι?
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#157368 Επειδή ρωτήσατε, το αυτοκίνητο αγοράστηκε πριν 11 μήνες,έχει κάνει περί τα 10.000χλμ έκτοτε και δεν έχει βγάλει κάποιο πρόβλημα (εμφανές τουλάχιστον γιατί ο αδερφός μου είναι πανάσχετος μηχανικά). Η αναφορά εδώ έγινε γιατί στο φύλλο ελέγχου που του έδωσαν πουθενά δεν υπήρχε μια αναλυτική check list όπου να αναφέρει με σαφήνεια τι ακριβώς ελέγχθηκε κι ότι όλα (τα μηχανικά πχ) που ελέγχθηκαν βρέθηκαν ΟΚ. Για παράδειγμα, έλεγχος απόσβεσης ανάρτησης, ΟΚ, σύνδεση με ΟΒD για ανίχνευση τυχόν κωδικών βλάβης, ΟΚ, έλεγχος βαφής αμαξώματος ΟΚ, έλεγχος για τυχόν επισκευές αμαξώματος ΟΚ και ούτω καθεξής. Όταν πας σε εξουσιοδοτημένο και σκας ένα 50ρικο νομίζω περιμένεις περισσότερη σαφήνεια από τα αποτελέσματα του ελέγχου όπως σου παρατίθενται στο χαρτί που λαμβάνεις.
Για την ιστορία το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βρέθηκε από τα αρχείο των ασφαλιστικών εταιρειών μέσω της πινακίδας του ότι είχε 1 φορά, τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του (έβγαλε πινακίδα αρχές του 2010) εμπλακεί (προφανώς) σε τροχαίο κι έλαβε αποζημίωση ύψους 1100 ευρώ :hmmm:
Αγοράστηκε πάραυτα γιατί ο ενδιαφερόμενος ήθελε σώνει και καλά αυτόματο σασμάν και η προσφορά τέτοιων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην εν λόγω κατηγορία και σε αρκετά καλή κατάσταση ήταν εξαιρετικά περιορισμένη.
Επίσης από τη δική μου οδήγηση στο αυτοκίνητο διαπίστωσα απόκλιση του τιμονιού από την ευθεία (ανάγκη ευθυγράμμισης) την οποία φυσικά δεν ανέφερε πουθενά στο φύλλο ελέγχου.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#157382 Δεν το ξέρω το συνεργείο, αλλά αν πράγματι εντόπισαν τα προβλήματα (όσα εν πάση περιπτώσει βρήκαν ή υπήρχαν) δεν θα έδινα σημασία στον τύπο του εγγράφου που θα μου έδιναν.

Αν δηλαδή περίμενα μια check list και αυτοί μου έδιναν ένα έγγραφο της μορφής:

Μετά από έλεγχο του ΙΧ με αρ. κυκλ. ΧΥΖ123 διαπιστώσαμε τα παρακάτω προβλήματα/βλάβες:

1. ...
2. ...
3. ...


δεν θα με πείραζε καθόλου.
Θα με πείραζε όμως η ουσία του πράγματος, αν δηλαδή το αυτοκίνητο είχε βλάβες τις οποίες δεν είχαν εντοπίσει.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#157993 Για να τις εντοπίσει πρέπει να τις ψάξεις, αλλά αν το αμάξι για έλεγχο σου το στέλνει ο κολλητός μαντράς που σου δίνει δουλειά όλο τον χρόνο αλλοιθωρίζει ο μηχανικός και το βρίσκει τεφαρίκι και την ευκαιρία του αιώνα.

Έτσι απλά ντόμπρα και Ελληνικά, ούτε πουστιά στον μαντρά που ταϊζει ούτε τίποτα, ο πελάτης πέρασε και έφυγε, ο άλλος θα είναι εκεί και αύριο και του χρόνου και του παράχρονου.