Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#487400
fubar.gr έγραψε: Στις μικρές κλίμακες η Shunt του πολυμέτρου είναι απο 100Ω μέχρι 10ΚΩ και μπαίνει σε σειρά με το κύκλωμα, οπότε περιορίζει το ρεύμα. Γι αυτό στην κλίμακα των 20m έδειξε 18mA.

Αν το βάλει στην κλίμακα 200m θα δείξει κάποιο μεγαλύτερο νούμερο, γιατι η αντίσταση shunt είναι μικρότερη, αλλά πάλι θα είναι μικρότερο απο το πραγματικό των 370mA

Ενδεικτικά, στην κλίμακα των Ampere η shunt είναι ένα κομμάτι χοντρό σύρμα και έχει αντίσταση της τάξης των 0,01 εώς 0,1 Ohm.

Γενικά είναι σωστό ότι αυξάνει η εσωτερική αντίσταση μικραίνοντας την κλίμακα μέτρησης ρεύματος, αλλά οι αντιστάσεις είναι τάξεις μεγέθους μικρότερες από τις παραπάνω, στις κλίμακες των mA. Παραθέτω μετρημένες αντιστάσεις σε ένα πολύμετρο των 10 Ευρώ (UNI-T UT33)
0,16 Ω στη κλίμακα 10 Α
2,0 Ω στη κλίμακα 200 mA
11,0 Ω στη κλίμακα 20 mA
100 Ω στη κλίμακα 2 mA

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν με το συγκεκριμένο πολύμετρο για τάση 14V μετρούσαμε 0,37 Α στη κλίμακα 10 Α, θα υπήρχε αντίσταση 38 Ω κι όταν η μέτρηση πήγαινε στη κλίμακα 20mA θα εμφανιζόταν αντίσταση 38+11=49 Ω και θα περνούσαν 286 mA, δηλαδή θα έδειχνε overload κι όχι 18 mA (έχει ασφάλεια 315 mA).
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#487547 Λέγοντας μικρές κλίμακες εννοούσα και την κλίμακα των μΑ, εκεί η αντίσταση είναι 1Κ ή παραπάνω.

Για τα υπόλοιπα έχεις δίκιο, ίσως ο otso έκανε κάποιο άλλο χειρισμό στο πολύμετρο του που δέν μας τον μετέφερε σωστά. Πιθανόν είχε τους ακροδέκτες στην θέση των A αλλά το περιστροφικό διακόπτη στη θέση mA. Το πολύμετρο θα βγάλει ένδειξη, αλλά θα είναι εντελώς λάθος.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#487986
otso έγραψε:Γιαννη (fubar.gr) ευχαριστω . Ειχα μια δουλεια στην πολη και πηγα με το νισσαν να το δει και ενα τσακαλι ηλεκτρολογος που δεν εχει χρονο ομως ουτε για καλημερα , και το κοιταξε με τον τροπο που ειπες εσυ με το λαμπακι , και ναι εχω και γω λαμπακι αλλά δεν ηξερα οτι μπορουμε να δουμε και διαρροη .
ΑΡΑ διαρροή κοιταμε με το λαμπακι η εναλλακτικα με το πολυμετρο Η σωστή είναι αυτή με τον ακροδέκτη στο 10A και το διακόπτη στο 20A οπως γραφεις .


Το κόλπο με το λαμπάκι είναι πολύ έξυπνο, και γώ απο τον antonis-team το έμαθα!

Τι έγινε τελικά? Βρήκες απο που είναι η διαρροή?
Άβαταρ μέλους
By otso
#488044
fubar.gr έγραψε:
otso έγραψε:Γιαννη (fubar.gr) ευχαριστω . Ειχα μια δουλεια στην πολη και πηγα με το νισσαν να το δει και ενα τσακαλι ηλεκτρολογος που δεν εχει χρονο ομως ουτε για καλημερα , και το κοιταξε με τον τροπο που ειπες εσυ με το λαμπακι , και ναι εχω και γω λαμπακι αλλά δεν ηξερα οτι μπορουμε να δουμε και διαρροη .
ΑΡΑ διαρροή κοιταμε με το λαμπακι η εναλλακτικα με το πολυμετρο Η σωστή είναι αυτή με τον ακροδέκτη στο 10A και το διακόπτη στο 20A οπως γραφεις .


Το κόλπο με το λαμπάκι είναι πολύ έξυπνο, και γώ απο τον antonis-team το έμαθα!

Τι έγινε τελικά? Βρήκες απο που είναι η διαρροή?


Oχι γιατι το λαμπακι δεν εδειξε διαρροη και ο ηλεκτρολογος με εδιωξε λεγοντας να πεις στη γιαγια να κλεινει τις πορτες .
Μεχρι στιγμης δεν με εχει ενοχλησει αρα ολα καλα . Αλλου ειναι το προβλημα οπως σου ειχα γραψει , ημουνα αθηνα χτες και ξανακατεβαινω την τριτη και εχει ο θεος.
Άβαταρ μέλους
By otso
#488478 Γιαννη (fubar.gr) μια και παλευα στο c4 σημερα λεω δεν κοιταω για διαρροη , βγαζω τον θετικο κοιταω το λαμπακι αναβε , το αφηνω καμμια ωρα χωρις τον πολο ξαναδοκιμαζω παλι αναβε . Ετσι πρεπει να κανει; αυτα τα νεας τεχνολογιας τραβανε ρευμα συνεχεια; εχει και συναγερμο αλλα δεν πιστευω , λες;
Άβαταρ μέλους
By otso
#488479
Kon5 έγραψε:Για πείτε και σε εμάς βρε παιδιά το κόλπο με το λαμπάκι :hmmm:
fubar.gr έγραψε:
otso έγραψε:παλιο nissan 30 και βαλε κοιταζω για διαρροη της μπαταριας .Με το πολυμετρο το μαυρο στην com και το κοκκινο στο VΩmA και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 18 .Με το μαυρο στην com και το κοκκινο στην 10Α και τον περιστροφικο διακοπτη στο 20Α δειχνει 0.37 .

ποιο ειναι το σωστο ; υπαρχει διαρροη;


Αν βάλεις το κόκκινο ακροδέκτη στο V Ω mA πρέπει να βάλεις και τον περιστροφικό διακόπτη σέ κάποια απο τις θέσεις για mA, αλλιώς θα βγάλει λάθος ένδειξη.

Η δεύτερη μέτρηση είναι σωστή, οπότε έχεις 370mA ρεύμα. Είναι πολύ αυτό, πρέπει να υπάρχει διαρροή.

Ένας άλλος τρόπος, πιό πρακτικός για να το ελέγξεις είναι να πάρεις ένα λαμπάκι R5W 12V (απλό, όχι σε LED) με το ντουί του, ή αλλιώς κολλάς με το κολητήρι δύο καλωδιάκια απευθείας στο λαμπάκι.

Στη συνέχεια, συνδέεις το λαμπάκι σε σειρά, όπως θα συνεδεες το πολύμετρο. Κανονικά, το ρεύμα σε αναμονή θα είναι τόσο μικρό που δέν θα ανάβει καθόλου το λαμπάκι. Αν το δείς να ανάβει έστω και λίγο, τότε έχεις διαρροή.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#489204
otso έγραψε:Γιαννη (fubar.gr) μια και παλευα στο c4 σημερα λεω δεν κοιταω για διαρροη , βγαζω τον θετικο κοιταω το λαμπακι αναβε , το αφηνω καμμια ωρα χωρις τον πολο ξαναδοκιμαζω παλι αναβε . Ετσι πρεπει να κανει; αυτα τα νεας τεχνολογιας τραβανε ρευμα συνεχεια; εχει και συναγερμο αλλα δεν πιστευω , λες;


Λίγο ρεύμα πάντα θα τραβάει το αυτοκίνητο απο την μπαταρία, είναι φυσιολογικό. Πιστεύω μέχρι 10-20 mA είναι καλά.

Απο κεί και πέρα έχει σημασία πόσα βάτ είναι το λαμπάκι. Αν βάλεις μεγάλη λάμπα έχει πολύ χαμηλή αντίσταση και μπορεί να μην ανάβει καθόλου ακόμα και με μεγάλη διαρροή. Αντίθετα, αν είναι πολύ λίγα βάτ, θα ανάβει λίγο ακόμα και με τα φυσιολογικά 10-20mA που τραβά ένα αυτοκίνητο σε κατάσταση ηρεμίας.

Πιστεύω οτι ένα λαμπάκι των 5W θα μπορεί να δείξει διαρροές απο 50mA και πάνω, δηλαδή απο 50 και κάτω δέν θα ανάβει καθόλου, ούτε κάν αχνά.

Αλλά δέν το έχω δοκιμάσει, και η αντίσταση των λαμπών δέν είναι γραμμική, οπότε πρέπει να δοκιμαστεί με ρυθμιζόμενο τροφοδοτικό και διαφορετικά ρεύματα για να καταλάβεις πόσο θα φέγγει ανάλογα το ρεύμα
Άβαταρ μέλους
By otso
#489334 Ευχαριστω fubar.gr και κατι ακομα . Ειχα φτιαξει μια 9v μπαταρια με κροκοδειλακια για περιπτωση που ξεσυνδεω του αυτοκινητου να μην χανω τις ρυθμισεις . Σημερα επ ευκαιρεια που θα αλλαζα κατι ρυθμισεις λεω δεν το δοκιμαζω; Ε δεν τις κρατησε . καποιος προτεινε Συναγερμού 12βολτη γύρω στα 7.5 amp .
Γνωμες;
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#489335 Λογικό μου φαίνεται να μην δουλέψει η 9 Volt. Θέλεις 12 Volt σίγουρα, τώρα τα Ampere, έχουν να κάνουν με το πόσο θα το αφήσεις έτσι. Αν είναι για μερικά δευτερόλεπτα, σου κάνει και μικρότερη.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#489483 10-20mA για Νισσαν 30ετιας μια χαρα απλα μην ξεχασετε να τσεκαρετε για λαμπακια αναμμενα πλαφονιερες ντουλαπακια κλπ και ψαχνετε διαρροες που δεν υπαρχουν
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#506570 Διάβασα το θέμα από 2016 και δώθε για να μορφωθω σχετικά με το start stop.
Άλλοι βλέπω έχουν θέμα και τελειώνει τη μπαταρία στα δύο χρόνια, άλλοι όχι.... Χμμμ...
Έγω κάνω μικρές αστικες μετακινήσεις του στυλ 2χ20 λεπτά τη μέρα, οπότε θα δουλεύει.
Πιστεύω αν του βάζω ενα φορτιστή.που έχω μια φορά το μήνα για ένα βράδυ να την κρατά την μπαταρία σε καλή κατάσταση...
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#506607 Επίσης γράφετε ότι αποσυνδέετε την μπαταρία για μεγάλες περιόδους ακινησίας
Δεν προκαλεί προβλήματα αυτό; Νομίζω μετά θέλουνε initialization κάποια συστήματα
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#506608 Σε καινουργια αμαξια δεν συνισταται να βγαζεις μπαταρια.
Αν το αφηνεις πολυ καιρο ακινητοποιημενο και μπορεις να βαλεις ενα καλο φορτιστη (ενα 60ευρω εχει) ειναι η καλυτερη λυση