Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#110271 "Ιστορίες για παλιά μέταλλα και σκουριασμένες ψυχές..."

'H αλλιώς σκουριασμένα μέταλλα που για πολλούς δε λένε τίποτα και για λίγους λένε τα πάντα.

Ξεκινώ το θέμα για να μη γεμίζουμε με άσχετα τα ειδικά τοπικά και με αφορμή μια πρόσφατη συνάντηση με θέα το θεριό:
Triple expansion steam engine (mp106) για τα τύπου EC2-S-C1, όπως τα ονόμασαν οι Αμερικάνοι, φορτηγά πλοία, τα γνωστά μας liberty
Εικόναhttp://archive.hnsa.org/doc/merchant/engineering/img/pg70.jpg
Καταπληκτικό reference εδώ:
http://archive.hnsa.org/doc/merchant/en ... /part3.htm
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#110364 Το μηχανουργείο και οι εργαλειομηχανές εποχής αλλά κυρίως το μέγεθος και οι τεχνικές εποχής είναι όλα τα λεφτά, μπράβο Άλεξ, σπουδαία παρουσίαση.

Πες ότι στις ατμομηχανές τα eccentric shaft / rods στα συρτάρια έπαιζαν τον αντίστοιχο ρόλο του εκκεντροφόρου / κοκκοράκια βαλβίδων στις ΜΕΚ, έχω κάνει και με ατμομηχανές αλλά γεννήτριες με DC ρεύμα στο ίδιο πλοίο με κύρια μηχανή την Doxford, όνειρο, τι να σου λέω.

Tώρα αν σου πω ότι έχω κάνει 1.5 χρόνο με Doxford με διπλά έμβολα με τα μαρκούτσια λαδιού , νερού να χορεύουν σαν μαστουρωμένοι Ινδιάνοι και να σπάνε την ώρα που πέρναγες δίπλα τους λούζοντας σε και να έχει 9-10 δύναμη, εκεί να δείς χαρούλες, ή να ανοίγουν τα ασφαλιστικά στους κυλίνδρους και να νομίζεις ότι έπεσες σε ξέρα καταμεσής του Ατλαντικού και να είσαι κοντά στην μεσαία γραδελάδα και να πηγαίνει το σκατό στην κάλτσα από το ξάφνιασμα, Doxford, απίθανα παρανοϊκοί κινητήρες, βρήκα την ησυχία μου με τους 5κύλινδρους Sulzer, αϊ σιχτήρ με της βλακείες των Εγγλέζων. Φάγανε πολύ κόσμο τα ασφαλιστικά όταν άνοιγαν και τύχαινε ο μηχανικός της βάρδιας να είναι ακριβώς δίπλα τους την κακιά στιγμή.


Σε εκείνο το πλοίο είχα αντιγράψει την ατμομηχανή σε λειτουργική κλίμακα με το καζάνι της κλπ, μου πήρε κάπου 8 μήνες λίγο στην βάρδια, λίγο στις ελεύθερες ώρες, λίγο στα λιμάνια που καθόμαστε και είμαστε νταιϊμάνηδες, όλοι μου λέγανε τι |λογοκρισία| κάθεσαι και κάνεις, όταν τελείωσα το βούλωσαν, όταν ήτανε να ξεμπαρκάρω από το Hong-Kong με παρακαλάγανε να τους την δώσω, καταλαβαίνεις ότι από τα...καλά λόγια που είχα ακούσει για την ...βλακεία μου να σχοληθώ με κάτι που το έβλεπα σαν πρόκληση, είναι τώρα στα βάθη του Ειρηνικού παρέα με τα ψάρια.


Ακόμα χειρότερη ήταν η επόμενη γενιά, η βελτιωμένη που ευτυχώς δεν είχα την κακή τύχη να τις γνωρίσω από κοντά.

Τι μου θυμίζεις τώρα βρε Άλεξ πρωϊνιάτικα, περιμένω ραντεβού για την επίσκεψη στο θηρίο, ο Αντώνης είναι από τώρα έτοιμος.
Άβαταρ μέλους
By papserg
#110618 Ιστορίες χωρίς καραβομηχανές μπορούμε να γράψουμε ή το τοπικό αφορά μόνο σε ό,τι πλέει?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#110625 και ο πατερας μου ειχε κανει με doxford,και αυτος τα χειροτερα μου ειχε πει,οπως και τα καλυτερα για τις sulzer.

τι σημαινουν αυτες οι λεξεις? :oops:

νταιϊμάνηδες,γραδελάδα
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#110662
dimviii έγραψε:και ο πατερας μου ειχε κανει με doxford,και αυτος τα χειροτερα μου ειχε πει,οπως και τα καλυτερα για τις sulzer.

τι σημαινουν αυτες οι λεξεις? :oops:

νταιϊμάνηδες,γραδελάδα


Εσένα θα σε βάλουμε βατσιμάνη στην Ταυγέτου :shifty: μη ξεφύγουνε τα χόρσα :svivhaha:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#110673 :lol:

@Βιλλ
ευχαριστω,αλλα δεν βρηκα το νταιμανιδες
Τελευταία επεξεργασία από dimviii και 12 Μάιος 2015, 22:31, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#110674
dimviii έγραψε:και ο πατερας μου ειχε κανει με doxford,και αυτος τα χειροτερα μου ειχε πει,οπως και τα καλυτερα για τις sulzer.

τι σημαινουν αυτες οι λεξεις? :oops:

νταιϊμάνηδες,γραδελάδα


Οι καπεταναίοι τη λένε και γραγελάδα που σημαίνει γριά αγελάδα.... :lol:

Ν'joy
http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/do ... j00002.pdf
Σελίς 38 (λιώσιμο το βιβλίο)

Αφού οι φιλόλογοι στο σχολείο μιλούσαν για Βησιγότθους και Οστρογότθους, ο μάστορας μια χαρά τα γράφει... μη σου πω καθαρεύουσα!

Papserg, το τοπικό έχει απλώς αναχρονιστικό χαρακτήρα - ό,τι εμπίπτει στην κατηγορία αυτή δύναται να αναρτηθεί! :yahoo:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#110676 δεν εχει το νταιμανιδες. Ευχαριστω!
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#110684
dimviii έγραψε:δεν εχει το νταιμανιδες. Ευχαριστω!

Ντεϊμάνης είναι αυτός που έχει κανονικό ωράριο και δεν έχει βάρδιες όπως οι υπόλοιποι ή όταν το πλοίο δε λειτουργεί κανονικά όταν κάποιος κάθεται και κάνει μόνο πρωϊνή εργασία...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#110689 thanks! προφανως πρεπει να βγαινει απο το day-man ,κατι αντιστοιχο με το βατσιμανης απο το watch man. :lol:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#110770 Aκριβώς έτσι,

Νταιϊμάνης είναι ο μηχανικός ( την εποχή εκείνη πχ ο δόκιμος μηχανικός ή ένας επιπλέον Γ! μηχανικός ) που δούλευε κανονικό ωράριο και όχι βάρδια, συμμαζεύοντας δουλειές του μηχανοστασίου όπως συντήρηση κάποιον spare μηχανημάτων, ή μηχανημάτων που είχαν αβαρίες.

Γραδελάδα είναι ο μεταλλικός διάδρομος που περιτρέχει την κύρια μηχανή του πλοίου για να έχουν πρόσβαση οι μηχανικοί σε κύρια σημεία της.

Πανιόλα είναι τα μεταλλικά πατώματα του μηχανοστασίου, τα οποία είναι αφαιρούμενα για πρόσβαση στα διπύθμενα του πλοίου, τα οποία λέγονται και σεντίνες.

Μπουλμές είναι οι κάθετες λαμαρίνες του πλοίου, οι τοίχοι αν θέλετε να το πω απλά, είτε στο εξωτερικό accomodation είτε στα διάφορα εσωτερικά χωρίσματα που διαμορφώνουν τα διάφορα διαμερίσματα ενός πλοίου σε όλη του την διάσταση, από την γέφυρα μέχρι το μηχανοστάσιο, ότι κάθετη λαμαρίνα υπάρχει στο πλοίο εκτός της γάστρας του, λέγεται μπουλμές.
Άβαταρ μέλους
By NIGA
#111012
21 quadra έγραψε:Μπουλμές είναι οι κάθετες λαμαρίνες του πλοίου, οι τοίχοι αν θέλετε να το πω απλά, είτε στο εξωτερικό accomodation είτε στα διάφορα εσωτερικά χωρίσματα που διαμορφώνουν τα διάφορα διαμερίσματα ενός πλοίου σε όλη του την διάσταση, από την γέφυρα μέχρι το μηχανοστάσιο, ότι κάθετη λαμαρίνα υπάρχει στο πλοίο εκτός της γάστρας του, λέγεται μπουλμές.


Σε μυθιστορήματα "εποχής" αναφέρεται ότι στα πολεμικά ιστιοφόρα πλοία πριν την μάχη αφαιρούσαν τους μπουλμέδες, που ήταν ξύλινοι και χώριζαν τις καμπίνες, και έτσι δημιουργούσαν ένα ενιαίο χώρο για να κινούνται ελεύθερα και να γεμίζουν τα κανόνια.

Φοβερό το λεξικό Αλέξανδρε!
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#111032
21 quadra έγραψε:
Πανιόλα είναι τα μεταλλικά πατώματα του μηχανοστασίου, τα οποία είναι αφαιρούμενα για πρόσβαση στα διπύθμενα του πλοίου, τα οποία λέγονται και σεντίνες.


το κλασσικο καψονι στους στραβογιαννους με ειδικοτητα μηχανικου ναυτες,στο πολεμικο ναυτικο, μολις κατεβαιναν στο μηχανοστασιο ηταν το γυαλισμα πανιολων.
Στουπι και νερο και κυκλικες κινησεις τριβωντας με δυναμη.Κατεβαινες σε καζανι Babcock & Wilcox κατασκευης του 43 και εκοβες χωριστρα κοιταζωντας το πανιολο. :lol: