- 12 Μάιος 2015, 08:51
#110364
Το μηχανουργείο και οι εργαλειομηχανές εποχής αλλά κυρίως το μέγεθος και οι τεχνικές εποχής είναι όλα τα λεφτά, μπράβο Άλεξ, σπουδαία παρουσίαση.
Πες ότι στις ατμομηχανές τα eccentric shaft / rods στα συρτάρια έπαιζαν τον αντίστοιχο ρόλο του εκκεντροφόρου / κοκκοράκια βαλβίδων στις ΜΕΚ, έχω κάνει και με ατμομηχανές αλλά γεννήτριες με DC ρεύμα στο ίδιο πλοίο με κύρια μηχανή την Doxford, όνειρο, τι να σου λέω.
Tώρα αν σου πω ότι έχω κάνει 1.5 χρόνο με Doxford με διπλά έμβολα με τα μαρκούτσια λαδιού , νερού να χορεύουν σαν μαστουρωμένοι Ινδιάνοι και να σπάνε την ώρα που πέρναγες δίπλα τους λούζοντας σε και να έχει 9-10 δύναμη, εκεί να δείς χαρούλες, ή να ανοίγουν τα ασφαλιστικά στους κυλίνδρους και να νομίζεις ότι έπεσες σε ξέρα καταμεσής του Ατλαντικού και να είσαι κοντά στην μεσαία γραδελάδα και να πηγαίνει το σκατό στην κάλτσα από το ξάφνιασμα, Doxford, απίθανα παρανοϊκοί κινητήρες, βρήκα την ησυχία μου με τους 5κύλινδρους Sulzer, αϊ σιχτήρ με της βλακείες των Εγγλέζων. Φάγανε πολύ κόσμο τα ασφαλιστικά όταν άνοιγαν και τύχαινε ο μηχανικός της βάρδιας να είναι ακριβώς δίπλα τους την κακιά στιγμή.
Σε εκείνο το πλοίο είχα αντιγράψει την ατμομηχανή σε λειτουργική κλίμακα με το καζάνι της κλπ, μου πήρε κάπου 8 μήνες λίγο στην βάρδια, λίγο στις ελεύθερες ώρες, λίγο στα λιμάνια που καθόμαστε και είμαστε νταιϊμάνηδες, όλοι μου λέγανε τι |λογοκρισία| κάθεσαι και κάνεις, όταν τελείωσα το βούλωσαν, όταν ήτανε να ξεμπαρκάρω από το Hong-Kong με παρακαλάγανε να τους την δώσω, καταλαβαίνεις ότι από τα...καλά λόγια που είχα ακούσει για την ...βλακεία μου να σχοληθώ με κάτι που το έβλεπα σαν πρόκληση, είναι τώρα στα βάθη του Ειρηνικού παρέα με τα ψάρια.
Ακόμα χειρότερη ήταν η επόμενη γενιά, η βελτιωμένη που ευτυχώς δεν είχα την κακή τύχη να τις γνωρίσω από κοντά.
Τι μου θυμίζεις τώρα βρε Άλεξ πρωϊνιάτικα, περιμένω ραντεβού για την επίσκεψη στο θηρίο, ο Αντώνης είναι από τώρα έτοιμος.