- 16 Μαρ 2015, 12:48
#89494
panos2171 έγραψε:Να ρωτήσω κι εγώ κάτι. Έστω ότι το θέλουμε απλά να κάθεται με ιστορικές επάνω και να βγει σε κανά event το πολύ, το κόστος μειώνεται δραματικά ή πάλι κινείται στα ίδια επίπεδα;
Πχ είδα ότι πλέον η 190Ε μπορεί να πάρει ιστορικές, πληθώρα ανταλλακτικών υπάρχει, σε τιμή χώμα τη δίνουν, ακόμα και σε τριψήφιο νούμερο οπότε πόσο περίπου θα μπορούσαμε να την κοστολογήσουμε με την προϋπόθεση ότι μηχανικά είναι ΟΚ και θέλει λίγα μαζέματα.
Ας απαντήσω εγώ μιας και περνά συνέχεια από το μυαλό μου μια 190 ή μια 200άρα σειράς 124...
Καταρχήν, αν σκέφτεσαι για κάποιο ιστορικό αυτού του τύπου (youngtimer) προκειμένου να κάνεις την πλάκα σου και να σου μείνει κάτι για το μέλλον που πιθανώς θα γίνει πιο σπάνιο το πας καλά. Φυσικά, είναι τεράστιο λάθος να κοιτάξεις ένα σακατεμμένο αυτοκίνητο, το οποίο απλά στοιχίζει πιο φτηνά διότι το πιθανότερο είναι να σου αρνηθούν πινακίδες και πιστοποιητικά (εαν είναι καγκουρεμένο) ή να σου κοστίσει 3 φορές παραπάνω από ότι να έπαιρνες κάποιο ακριβότερο, με αμφίβολα αποτελέσματα κιόλας. Γενικά η λογική σου πρέπει να είναι να πάρεις το πραγματικά καλύτερο που μπορείς (ισχύει για όλα τα ιστορικά αλλά ειδικά για αυτή την κατηγορία) με τα λιγότερα χιλιόμετρα και το απολύτως πιο αυθεντικό ώστε να μπορεί να είναι παρουσιάσιμο ΧΩΡΙΣ να χρειαστεί να υποστεί ανακατασκευές (ρεζερβάτο που λένε και οι Ιταλοί και κάτι ξέρουν).
Επειδή ισχύει η 30ετία (διορθώστε με οι ¨μέσα στα πράγματα¨ _ έχω καιρό να ασχοληθώ), αν θέλεις ιστορικά νούμερα αυτή τη στιγμή αναγκαστικά θα κοιτάξεις μια πρώτης σειράς 2λιτρη με καρμπυρατέρ pre-Kat (δε μιλάμε για 16βάλβιδες που πάει αλλού το πράμα).
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα, λοιπόν, αν τα ¨μαζέματα¨ που λες αφορούν μέταλλα ή εσωτερικό τότε εύκολα θα ξεπεράσεις την αξία της σε επισκευές και δεν ξέρω κατα πόσο θα ήθελες ένα 190 επισκευασμένο που σου έχει κοστίσει 3 και 4 χιλιάρικα...Αν επιλέξεις ένα καλό αυτοκίνητο από την αρχή, με λίγα χιλιόμετρα και καλό εσωτερικό που να μη χρειάζεται κανένα σοβαρό μάζεμα τότε να περιμένεις να το πληρώσεις τουλάχιστον 2.5 με 3 χιλιάρικα αλλά σίγουρα θα αξίζει περισσότερο από το παραπάνω.
Βάλε τώρα και το κόστος συντήρησης: Εμένα η πικρή μου εμπειρία λέει ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να τα κουνάς αλλιώς κολλάνε τα πάντα και τα πληρώνεις, αν όχι σε ακριβές επισκευές, σε γερανούς και σπασμένα νεύρα. Το ¨απλά να κάθεται¨, αν δε συνοδεύεται από σωστές συνθήκες φύλαξης (κλειστό γκαράζ με περιορισμένη υγρασία) και συνεχή έλεγχο, απλά και μόνο δεν παίζει. Θα πρέπει να είσαι σε θέση να το κυκλοφορείς όπου μπορείς, σε event αλλά και μόνος σου προκειμένου να σου βγάζει ό,τι είναι να σου βγάλει και να να μπορείς να το αντιμετωπίσεις άμεσα και χωρίς πόνο. Η τακτική του να τρέχεις στο συνεργείο 2 μέρες πριν ένα event ωστε να μην έχεις πρόβλημα θα σου κοστίσει (όπως έχει κοστίσει σε εμένα πολλές φορές) και σε χρήμα αλλά και σε βάσανο χωρίς λόγο. Πρόσθεσε τώρα και την εγγενή δυσκολία του να έχεις ιστορικά νούμερα....
Κοντολογίς, υπολόγιζε κόστος συντήρησης ενός κανονικού αυτοκινήτου με μικρότερη χρήση, το οποίο έχει μικρότερο κόστος επισκευών και ανταλλακτικών (αρκεί να έχεις χρόνο να τρέξεις να τα βρεις) αλλά συγκριτικά περισσότερες χαζοβλάβες.
Συμπερασματικά:
1) Μην πιστεύεις ότι η υπόθεση τελειώνει με τις ιστορικές πινακίδες. Σίγουρα θα γλιτώσεις 300 ευρώ το χρόνο από τα τέλη αλλά αυτό είναι και το μικρότερο έξοδό σου!!! (σκέψου μόνο ότι ένα γκαράζ για να το φυλάς κοστίζει τουλάχιστον τα διπλά ετησίως). Ειδικά στα youngtimer που έχουν χαμηλότερη αξία δε νομίζω ότι αξίζει, προκειμένου να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όπου και όποτε μπορείς, χωρίς να έχεις κανένα βραχνά πάνω από το κεφάλι σου. Μπορείς εύκολα να κάνεις την απαιτούμενη βόλτα πηγαίνοντας στη δουλειά σου, χωρίς φόβο και πάθος (και καθυστερημένους παντογνώστες που είτε είναι εξαγριωμένοι είτε απλά θέλουν να σου κάνουν τον έξυπνο). Γνώμη μου: Πάρε κάτι με τη λογική ό,τι θα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και ας είναι πιο καινούργιο και άσε τις ιστορικές πινακίδες για μετά από καμιά δεκαετία.
2) Πάρε το καλύτερο αμάξι που μπορείς, τόσο για την αξία του μελλοντικά όσο και για την ησυχία σου άμεσα και
3) Εύκολο να το λέω/δύσκολο να το κάνω, κυκλοφόρησέ το αλλιώς θα το πληρώσεις (ειδικά τα καινούργια που έχουν πληθώρα πλαστικών μερών και καλωδίων, το σκαθάρι δεν παθαίνει και τίποτα). Με άλλα λόγια θα σου στοιχίσει αρκετά αντί για αρκετά παραπάνω!
Αυτά.
.. ___
../ ___ \
(O\ | /O)