Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By vasilis 1200101
#4621 Έχει ειπωθεί στο παρελθόν πως, ο Βιντσέντζο Λάντσια, ο Ιταλός βιομήχανος και πνευματικός πατέρας της ιστορικής εταιρίας, δεν κατασκεύασε ποτέ ένα κακό αυτοκίνητο. Μία σπάνια και αξιομνημόνευτη συνθήκη όσον αφορά στον κόσμο της κατασκευής αυτοκινήτων, όπου η διαρκής αναζήτηση καλύτερης απόδοσης, αποτελεσματικότητας και τεχνολογικών νεωτερισμών, έχει οδηγήσει σε τόσες επιτυχίες όσες και αποτυχίες.

Ποιος ήταν όμως ο Βιντσέντζο Λάντσια;
Γεννηθείς στις 24 Αυγούστου του 1881, στο Fobello, ο Βιντσέντζο ήταν γιος του Τζουζέπε Λάντσια, ενός κονσερβοποιού ο οποίος δραστηριοποιούταν επιχειρηματικά στην ευρύτερη περιοχή του Τορίνο. Ο μικρότερος εκ των τριών τέκνων της οικογενείας, ο Βιντσέντζο είχε δύο αδέλφια την Μαρία και τον Τζοβάνι. Φοίτησε σε τεχνικό σχολείο του Τορίνο και πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στην περιοχή του Πιεμόντε. Αν και φαινόταν πως επαγγελματικά θα ασχοληθεί με τα λογιστικά (υπήρξε εξαιρετικός μαθητής με κλίση στα μαθηματικά), πολύ σύντομα το ενδιαφέρον του στράφηκε στις μηχανές και στον ολοκαίνουριο κόσμο των αυτοκινήτων. Συχνά, πολύ συχνά "έχανε" τον χρόνο του στις εγκαταστάσεις του Ceirano, μιας εταιρίας που εισήγαγε ποδήλατα από την Αγγλία και τα προωθούσε στην ιταλική αγορά.

Το πάθος του ήταν τέτοιο όπου έπεισε τον πατέρα του να εισχωρήσει στην εταιρία, ως δόκιμος λογιστής. Όλα αυτά μέχρι τις 23 Οκτωβρίου του 1898. Τότε συστάθηκε η Ceirano & Cie, Societa per la Construzioni di Campioni per la Fabbricazioni di Vetture Automobili και ο Βιντζέντζο έγινε ο επίσημος λογιστής της εταιρίας. Ωστόσο στην πραγματικότητα ο νεαρός, είχε συμμετοχή σε όλες τις τεχνικές δραστηριότητες της εταιρίας, από τον σχεδιασμό και την κατασκευή μηχανημάτων, στην συντήρηση και την παραγωγή των ανταλλακτικών. Η φήμη των τεχνικών ικανοτήτων του Λάντσια, σε συνδυασμό με την υπομονή, την επιμονή και την μεθοδικότητά του εκτιμήθηκαν δεόντως σε μια εποχή όπου η αξιοπιστία παντός είδους μηχανών, δεν ήταν το δυνατό τους σημείο. Ήδη στην ηλικία των 17, ήταν αυτός που ο Ceirano, εμπιστευόταν για να στείλει στην υποστήριξη των πελατών όταν υπήρχαν τεχνικά ζητήματα.
Κάπως έτσι ο Λάντσια, γνωρίστηκε με τον κόμη Count Biscaretti di Ruffia, τον Φεβρουάριο του 1899, με τον οποίο ανέπτυξε στενή φιλική σχέση, όπως και με τον σχεδιαστή του Ceirano, τον Aristide Faccioli. Απ' τον τελευταίο μάλιστα έμαθε τα βασικά για την μηχανική και των σχεδιασμό εργαλείων.

Η επιτυχία του Ceirano στον τομέα των ποδηλάτων ήταν τέτοια που αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό του ποδήλατο, το οποίο ονόμασε Welleyes ώστε να θυμίζει τα αγγλικά ποδήλατα που εισήγαγε στην ιταλική αγορά με μεγάλη επιτυχία. Ο Φατσιόλι ωστόσο ήταν κάτι παραπάνω από σχεδιαστής ποδηλάτων. Έτσι αυτός ο ταλαντούχος μηχανικός, εργάστηκε μαζί με τον Λάντσια, πάνω σε ένα μικρό μηχανοκίνητο όχημα, το οποίο παρουσιάστηκε το 1899. Το όνομα αυτού ήταν Welleyes 3 1/2 hp, ένα μικρό τετράτροχο όχημα. Σχέδόν άμεσα το Welleyes, ενέπνευσε έναν συνεταιρισμό Τορινέζων επιχειρηματιών να ιδρύσουν ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων. Ο συνεταιρισμός αυτός αποτελούνταν από τους κόμηδες Biscaretti di Ruffia και di Bricherasio, απ' τον Τορινέζο τραπεζίτη Deslex και φυσικά απ' τον Giovanni Agnelli.

Μετά την επιτυχημένη συμμετοχή του Welleyes στον αγώνα Τορίνο - Πινερόλο - Αβιλιάνο - Τορίνο, ο συνεταιρισμός προσφέρθηκε να εξαγοράσει την εταιρία του Ceirano και την 1η του Ιούλιου 1899 ιδρύθηκε η Fabrica Italiana Automobili Torino με ένα κεφάλαιο 800.000 λιρών και το αυτοκίνητο των Faccioli και Lancia έμελλε να γίνει το πρώτο Φίατ της ιστορίας. Ο Ceirano αποφάσισε να μην ακολουθήσει στα χνάρια της νεοσυσταθείσας εταιρίας και έτσι βρέθηκε το 1905 να κατασκευάζει, ως ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκίνητα με βρετανικά κεφάλαια υπό την επωνυμία SCAT. Η SCAT μάλιστα επρόκειτο να γίνει το αντίπαλο δέος του Λαντσια στους αγώνες αυτοκινήτων την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα.

Στο μεταξύ ο Λάντσια, έγινε γενικός επιθεωρητής της Φίατ και φυσικά οδηγός δοκιμών, πράγμα που πολύ το διασκέδαζε. Στην ηλικία των μόλις 19 ετών, είχε ήδη πολύ σοβαρό λόγο στην εξέλιξη και την απόδοση των πρώτων αυτοκινήτων, του μετέπειτα κολοσσού της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ενθουσιασμός του πίσω από το τιμόνι, η αξιοζήλευτη ταχύτητα του και η ωριμότητα σε συνδυασμό με τις τεχνικές του γνώσεις, οδήγησαν την Φίατ να του προσφέρει την θέση του εργοστασιακού οδηγού αγώνων, δίπλα στον "πολύ" Felice Nazzaro.

Η πρώτη επιτυχία του Λάντσια στους αγώνες ήρθε στα 1900 και τότε ξεκίνησε μια επταετής ξέφρενη περίοδος για έναν από του γρηγορότερους οδηγούς παγκοσμίως....
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#8604 Lancia Flaminia GT Carrozzeria Touring Superleggera.
Κινητήρες V6 60 μοιρών 2.5 και 2.8 λίτρων,πίσω κίνηση, με συνδεσμολογία transaxle, μια βελτιωμένη εκδοχή του έξοχου κινητήρα της Aurelia,που σημειωτέον είναι και οι πρώτοι στην αυτοκινητιστική ιστορία εξακύλινδροι σε V.
Σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από την carrozzeria Touring του Milano του Carlo Felice Bianchi Anderloni,με αμάξωμα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο με υψηλή ποιότητα κατασκευής και ιδιαίτερη προσοχή στο φινίρισμα.
Συνολικός αριθμός παραγωγής περίπου 3.000 κομμάτια σε όλες τις εκδόσεις GT,GTL και Convertible.
Εικόνα
image uploader
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#8609 1976 Lancia Gamma Berlina.
Σχέδιο του οίκου Pininfarina παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1976.Μια ιδιαίτερη berlina δύο όγκων που χάθηκε κυριολεκτικά μέσα από την έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ του νέου ιδιοκτήτη,λέγε με FIAT,και των εναπομεινάτων τεχνικών της Lancia.Η Fiat ήθελε να ξεμπερδεύει με το θέμα Gamma μιας και η συνεργασία με την Citroen τελείωσε πριν καν αρχίσει.Ετσι ενώ οι τεχνικοί επιθυμούσαν τον V6 της Flaminia ή έστω αυτόν του Fiat Dino,αρκέστηκαν στον παλιό καλό(;) boxer της Flavia κι αυτόν αρχικά με καρμπυρατέρ και πολύ αργότερα με ψεκασμό Bosch L-Jetronic.Ηθελαν τις υδροπνευματικές της Citroen και ευτυχώς που ήξεραν να σχεδιάσουν ανεξάρτητη McPherson και στους 4 τροχούς.Κινητήρες 2.0 και 2.5 λίτρων με αποδόσεις 120 έως 140 ίππους,κίνηση στους εμπρός τροχούς.Χωρίς διεθνείς πωλήσεις και παρόλο που η ποιότητα κατασκευής ήταν αξιόλογη,μηχανικά προβλήματα από τον γηραίο boxer και η άρνηση της FIAT να ασχοληθεί με το μοντέλο,έφτασε το άδοξο τέλος.Στα οκτώ χρόνια καριέρας κατασκευάστηκαν μόλις 22000 αυτοκίνητα της σειράς Gamma.
Εικόνα
upload an image
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#208224 Έβλεπα γενικά το κομμάτι του φόρουμ με τα ιστορικά και της Lancia έχει μόνο 4 ποστ;;;;;; :dizzy:
Έλα να ξυπνάμε λίγο!

1951, Mille Miglia, μόλις ο δεύτερος αγώνας με εργοστασιακή υποστήριξη, 2η θέση για την Aurelia B20 με πλήρωμα Bracco / Maglioli.
2η θέση στη γενική κατάταξη φυσικά, 20 λεπτά μόλις πίσω από το τέρας Ferrari America 340 με κινητήρα V12 4.1l 340ps. Η Lancia είχε εισαγωγή φτιαγμένη από τον Enrico Nardi (αυτόν που πλέον τον ξέρουμε μόνο για τα τιμόνια), διπλά solex καρμπυρατέρ και 8.8 συμπίεση για να αποδίδει τελικά 83ps στις 4800rpm. Mάλιστα στο τέλος του αγώνα δυναμομετρήθηκε με 4 άλογα λιγότερα, στα 79!!
Εικόνα

1951, 24h Le Mans
Ο Franscesco De Virgilio, ο αντίστοιχος Uhlenhaut της Lancia, προτείνει στον Gianni Lancia να πάνε στον διεθνή αγώνα με νέο χρώμα στην δίλιτρη Aurelia που θα οδηγούσαν εναλλάξ Bracco και Lurani, κόκκινο. Επειδή όμως ήθελαν μία μόνο στρώση κόκκινου επάνω απ' το original μαύρο, τους βγήκε ένα απαίσιο βαθύ κόκκινο που δεν άρεσε σε κανέναν.
Εικόνα
1η η Aurelia στην κλάση των 2000cc και 12η στη γενική.
Εντυπωσιασμένος από την απόδοση της lancia, ο ΗΠΑμερικανός τζοβενοεπιχειρηματίας σπορτσμαν Βriggs Cunningham έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τελικά αγόρασε την πρώτη B20 που έφτασε στις ΗΠΑ.
Εικόνα

1952, Targa Florio
H Lancia κατεβαίνει με 3 αυτοκίνητα με οδηγούς τους Bonetto, Valenzano και Anselmi. Eν τω μεταξύ, με επικεφαλής τον De Virgilio έχει εξελίξει αρκετά τα αγωνιστικά B20 (corsas) έχοντας αλουμινένια κομμάτια, εξελιγμένη εισαγωγή με 4 καρμπιρατέρ και πλέον έχουν φτάσει τα 106ps.
7 χλμ πριν το τέλος και ενώ οδηγεί τον αγώνα, ο Bonetto μένει από βενζίνη. Σταματάει στην άκρη του δρόμου όπου είχε αποσυρθεί με σπασμένο ημιαξόνιο το OSCA του Cabiana και μεταγγίζει βενζίνη στη δική του lancia :lol: :lol: . Δεν τα υπολόγισε πολύ καλά βέβαια, οπότε 20 μέτρα πριν τον τερματισμό έμεινε για τα καλά, οπότε και έπρεπε να το πάει "μιζαριστό" μέχρι την γραμμή τερματισμού και να κάνει το 1-2-3 για τη Lancia.
Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#278683

Του καθόμουνα.
:s_yes
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#278693 στο 1,44 ΜΑΚΡΑΝ το ομορφοτερο εσκορτ που εχω δει. Απλα κοσμημα. :omg: :omg: :omg:
Άβαταρ μέλους
By mmarkom
#278746
EDDIE_147 έγραψε:

Του καθόμουνα.
:s_yes


Δεν είσαι ο μόνος, γαμώ το τζόκερ μου μέσα.Το βασίλειό μου για μια παλιά κατηφορική Τσούκα με μια 037 ή ένα San Remo με μια S4. Για τα "φτωχαδάκια" υπάρχει πλέον και η επιλογή του Rally Legends
Άβαταρ μέλους
By nass
#279072
dimviii έγραψε:στο 1,44 ΜΑΚΡΑΝ το ομορφοτερο εσκορτ που εχω δει. Απλα κοσμημα. :omg: :omg: :omg:


Εχεις δει του Κατσαρού στις αναβάσεις ? :eat:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#279074 το εχω δει και οντως ειναι απο τα ομορφα,αλλα στα δικα μου ματια αυτο στο βιντεο ειναι ομορφοτερο.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#279198 Ντάξει ο τύπος έχει S4 κι εσείς ασχολείστε με το escort του Κατσαρού;

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#279395
EDDIE_147 έγραψε:Ντάξει ο τύπος έχει S4 κι εσείς ασχολείστε με το escort του Κατσαρού;


ολα εχουν την χαρη τους ομορφοπαιδο.
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#279609 Ωραια συλλογη ο τυπος απο Lancia, αλλα η βολτα που κανει στο Video, στο πατημενο γαρμπιλι-κηπο-δασακι, ειναι για τα πανηγυρια...

Εδω τουλαχιστον, απο το 10:00-15:00 μπορεις να την ακουσεις (την S4) κυριολεκτικα και μεταφορικα... :metalo: :lol: (δεν ειναι λαθος το video, μην κρινετε απο την φωτο, απλως εχει και καποια αλλα ως ατυπη συγκριση...)



P.S ...ειναι η ιδια που εβαλε ο 224v... :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
By nass
#279668 Από προσωπική εμπειρία / γνώμη, ο ήχος της S4 δεν ήταν κάτι το εξωπραγματικό (όπως του Quattro για παράδειγμα ή μιας ατμοσφαιρικής F1). "Ξηρός" και "ρηχός" ήχος (σόρι για τους πιθανά άκυρους επιθετικούς προσδιορισμούς). Παρόμοιος με της 037 BTW.