Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By vasilis 1200101
#4512 Από τα αγαπημένα μου θέματα.
Ας κάνω την αρχή...

Ercole Spada 1938 - ...

O Ercole Spada γεννήθηκε στο Busto Arsizio της Ιταλίας στις 26 Αυγούστου του 1938. Σπούδασε Industrial Engineering στο Instituto Tecnico Feltrinelli και αποφοίτησε το 1956. Αυτοδίδακτος ως σχεδιαστής αμαξωμάτων, προσελήφθει από τον οίκο Zagato τον Φεβρουάριο του 1960, στον οποίο ανέλαβε σύντομα το πόστο του αρχισχεδιαστή μέχρι και το 1969 όπου και αποχώρησε. Τα χρόνια της παραμονής του στην καροτσερία Ζαγκάτο σχεδίασε οχήματα για εταιρίες όπως η Abarth, η Aston Martin, η Alfa Romeo, η Ferrari, η Fiat, η Lancia και η Maserati!
Ο ίδιος προτιμούσε τις απαλές, καθαρές και αεροδυναμικές γραμμές στα σχέδια του. Σε αυτόν πιστώνεται η δημιουργία της περίφημης κοφτής ουράς της Alfa Romeo Giulietta SZ, για την οποία βασίστηκε στις μελέτες του Κamm. Βέβαια αυτή την ουρά οι περισσότεροι εξ ημών την γνωρίζουμε από τις θρυλικές αλλά μεταγενέστερες Τubolare Ζagato. Οι δημιουργίες του οίκου το διάστημα που ήταν επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος, είναι οι εξής ακόλουθες:

1960, Aston Martin DB4 GT Zagato (το πρώτο του ουσιαστικά σχέδιο)
1960, Bristol 407 GTZ
1960, Ο.S.C.A 1600 GT
1961, Alfa Romeo Giulietta SZ codatronca
1961, Lancia Appia Sport
1961, Lancia Flavia Sport
1961, BMC Mini Cat
196?, Lancia Flaminia Sport Τubolare
1962, Alfa Romeo 2600 SZ
1964, Alfa Romeo Giulia TZ
1964, Hillman Zimp
1964, Fiat 850 Z
1965, Alfa Romeo Giulia TZ2
1965, Alfa Romeo Gran Sport Quattroruotte
1965, Lamborghini 3500 GTZ
196?, Lancia Flavia Sport Corsa
1966 (?), Lancia Flaminia Super Sport
1966, Lancia Fulvia Sport Zagato
1967, Fiat 125 Z
1967, Rover 2000 TCZ
1968, Lancia Fulvia Spider
1968, Alfa Romeo Junior Z
1969, Lancia Flavia Super Sport
196?, Volvo 142 GTZ
1969, Fiat 500 Zanzara Zagato (ενώ είχε αποχωρήσει από τον Ζαγκάτο)

To 1970 ο Ercole προσελήφθει από την Ford και διορίστηκε ως αρχισχεδιαστής στο τμήμα της Ghia. To 1971 παρουσίασε το άτυχο (δεν είδε το φως της παραγωγής την τελευταία στιγμή) Ford GT70!

Το 1972 σχεδίασε για λογαριασμό της ISORIVOLTA ένα εξωπραγματικό πρωτότυπο που άκουγε στο όνομα Varedo!

Το 1976 προσχώρησε στην ομάδα του σχεδιαστικού τμήματος της BMW, ύστερα από ένα μικρό πέρασμα από την AUDI. Εκεί ανέλαβε δύο ολοκαίνουρια πρότζεκτ, αυτό της Ε32 σειρά 7 (1987-1984) και την Ε34 σειρά 5 (1989-1996).

Το 1983 ήταν η χρονιά που επέστρεψε στην Ιταλία αναλαμβάνοντας τα ηνία της I.D.E.A, σχεδιάζοντας για λογαριασμό του Gruppo Fiat. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην I.D.E.A (αποχώρησε το 1992) σχεδίασε, πολύ πετυχημένα θα έλεγα, μοντέλα στυλοβάτες για το γκρουπ όπως το πρωτοποριακό Fiat Tipo , το Fiat Tempra & Tempra SW, την Lancia Delta, την Lancia Dedra & Dedra SW και την Αlfa Romeo 155 εκμεταλλευόμενος ουσιαστικά την καινούρια τότε πλατφόρμα της μητρικής εταιρίας!
Το 1992 θα επιστρέψει στον Ζagato και θα σχεδιάσει την προκλητική Ferrari FZ93 Testarossa χρησιμοποιώντας το πλαίσιο της 512 TR

Επίσης δικό του δημιούργημα είναι η πολύ όμορφη OSCA 2500 GT "Dromos", η οποία παρουσιάστηκε το 1998.

Τέλος, το 2007 ίδρυσε μαζί με τον υιό του Paolo την Spadaconcept, έχοντας προσλάβει ως μάνατζερ τον Domiziano Boschi και ως σχεδιαστή τον Woijtek Sokolowski. To πρώτο μοντέλο της εταιρίας το TS Codatronca, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο με μηχανικά μέρη από Chevrolet Corvette, αποτελεί φόρο τιμής στις "κοφτές" ουρές των Alfa Romeo της δεκαετίας του 1960.

Εν κατακλείδι, η προσφορά του -όχι και τόσο γνωστού στο ευρύ κοινό- Ercole Spada στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική, αρκεί βεβαίως να αναλογιστεί κανείς πόσα από τα μοντέλα που θαυμάσαμε κατά καιρούς φέρουν την υπογραφή του!

Y.Γ.1: Σας ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη για το μέγεθος της δημοσίευσης, (το παλιό ποστ είχε και φώτο, στο καινούριο βαρέθηκα να βάλω).
Υ.Γ.2: Οποιαδήποτε διόρθωση ή επισήμανση θεωρείται ευπρόσδεκτη.
Υ.Γ.3: Χρησιμοποιήθηκαν πολλές ηλεκτρονικές πηγές όπως, lancia-flavia.it, spadaconcept.com, carbodydesign.com, zagato-cars.com κ.α.
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#8570 Ilario Bandini.1911-1992
Ο Ilario Bandini η Lili, γεννήθηκε στο Forli της Ιταλίας,όπου και άνοιξε το 1938 την πρώτη του επιχείρηση κατασκευής αυτοκινήτων, και εν συνεχεία έγινε αντιπρόσωπος της Lancia.
Κατασκεύασε το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο το 1947, το οποίο έφερε σωληνωτό πλαίσιο, έναν αναβαθμισμένο κινητήρα 1100 κυβικών εκατοστών της Fiat, και ένα χειροποίητο αμάξωμα αλουμινίου κατασκευασμένο από την Carrozzeria Rocco Motto. Σκοπός του η παραγωγή συγκεκριμένων αγωνιστικών αυτοκινήτων για να συμμετάσχει σε αγώνες όπως το Mille Miglia και τους SCCA στην Αμερική.
Tο έμβλημα των αυτοκινήτων του Bandini ήταν ένας κόκκορας που είναι το σύμβολο της πόλης του Forli.
Η μεγαλύτερη του επιτυχία ήρθε στην Αμερική το 1955 και το 1957 όταν ένα Bandini Siluro κέρδισε την κλάση National Class H Modified Championship. To Siluro λοιπόν συνέχιζε να κερδίζει αγώνες στην SCCA Class HMod μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του '60. Συγκεκριμένα το 750 κυβικων εκατοστών Twin Cam Siluro 1955 του Jack Reuter ήταν ανίκητο και κατέκτησε το SCCA Southwest Regional Championship από το 1961 έως το 1963. Αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα από τα τρία Siluros που έχουν απομείνει και "φορούν" τον κινητήρα DOHC Bandini
Στη συνεχεία το 1957 ο Bandini προχώρησε στην κατασκευή των Saponetta . Τα αυτοκίνητα αυτά συμμετείχαν στους αγώνες με κινητήρες 750, 850 και 1000 κυβικών εκατοστών. O Ιlario Bandini συνέχιζε να κατασκευάσει μοναδικά αυτοκίνητα μέχρι και τη δεκαετία του '80.
Τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην αντιπροσωπία του Ilario μεταξύ το 1947 και του 1972 είναι 75 τον αριθμό και από αυτά τα 46 αναφέρεται ότι σώζονται μέχρι σήμερα. Ο ανηψιός του Ilario Bandini, Dr. Dino Bandini, τίμησε την μνήμη του θείου του δημιουργώντας το μουσείο Ilario Bandini στο Forli της Ιταλίας όπου και φιλοξενούνται επτά αγωνιστικά Bandini.
Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους κατασκευαστές Ιταλικών αγωνιστικών αυτοκινήτων ενώ είχε κερδίσει ακόμα και τον σεβασμό του Enzo Ferrari.
Στη φωτό το Siluro 1100 του 1950 με τον ίδιο στο τιμόνι.
Εικόνα
image hosting