Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By vasilis 1200101
#4364 Εικόνα

LOTUS ELITE 1957-1963
H Lotus Elite παρουσιάστηκε στον κόσμο της αυτοκίνησης τον Οκτώβριο του 1957 στο Earls Court Motor Show. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο με πρωτοποριακό, για την εποχή του αμάξωμα από fiberglass, το πρώτο μοντέλο GT της Lotus για το οποίο ο Peter Kirwan-Taylor (ο άνθρωπος που ανέλαβε να κάνει τα πρώτα σχέδια) ενθυμούμενος την φιλοσοφία του Colin Chapman είχε δηλώσει πως, "Η Elite σχεδιάστηκε για να κερδίσει το ράλλυ του Μόντε Κάρλο καθώς και την κατηγορία της στο Λε Μαν. Για να το πετύχει αυτό είχε την ικανότητα να πετυχαίνει 50 μίλια ανά γαλόνι με ταχύτητα 50 μιλίων την ώρα."

Περίπου 1.000 Elite βγήκαν στην παραγωγή, για την οποία παραγωγή η Lotus Engineering Ltd μετακόμισε σε καινούριο εργοστάσιο στο Cheshunt του Hertfordshire το 1959. Οι υπολογισμοί αφορούσαν περίπου 10 κομμάτια την εβδομάδα και από το 1960 η παραγωγή έβγαινε με ρυθμούς 8 με 36 αυτοκίνητα το μήνα.
Τα πρώτα 280 αμαξώματα κατασκευάστηκαν από την Maximar Mouldings με πολύ αργό ρυθμό και στα μέσα του 1959, η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Bristol Plastics (θυγατρική της Bristol Aeroplane Company) όπου και κατασκευάστηκαν 750 αμαξώματα, όλα με τα χαρακτηριστικά Series 2 (αναβαθμισμένα μηχανικά μέρη σε σχέση με τα πρώτα μοντέλα).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το αμάξωμα του πρωτότυπου αποτελείτο από περίπου 60 κομμάτια ενώ τα μοντέλα παραγωγής από μόλις 3!

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά μίας Lotus Elite S2 είναι τα εξής ακόλουθα,
Κινητήρας: Coventry Climax, Αλουμινένιος τετρακύλινδρος σε σειρά, τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής και τροφοδοσία με δύο διπλα SU καρμπυρατερ (τα αγωνιστικά φορούσαν Weber). Η απόδοση του κινητήρα ήταν 85 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ (λίγο πάνω από 100 έβγαζαν με τα Weber) και η ροπή του ήταν 75 Lb/ft στις 4.750 σ.α.λ .
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς μέσω ενός τετρατάχυτου κιβωτίου της ZF.
Ανάρτηση: Εμπρός και πίσω ανεξάρτητη. Η εμπρόσθια αποτελείται από διπλά A-arms (;), coil over αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο και η οπίσθια από άξονα τύπου Chapman (; λιγη βοήθεια παιδιά) coil over αμορτισέρ και αντεστραμένα χαμηλότερα A-arms.
Φρένα: 4 δίσκοι με τους οπίσθιους να αγκαλιάζουν το διαφορικό.
Βάρος: 1484 λίμπρες ή 673 κιλά. Εδώ να σημειώσω ότι η Elite έβγαζε αεροδυναμικό συντελεστή στο 0.29!
Απόδοση: 0-100 χαω περίπου 10 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα λίγο πάνω από 180 χαω
Κόστος : Καινούρια κόστιζε 2000 λίρες και σήμερα κοστίζει από 50 έως 100 χιλιάδες λίρες!!!

Αυτά για αρχή για ένα τόσο πετυχημένο μοντέλο της Lotus! Άλλωστε μην ξεχνάμε πως η κατηγορία των 1.300 κ.εκ. στο Λε Μαν ήταν αποκλειστικά υπόθεση των Elite από το 1959 μέχρι και το 1964 όπου και σημείωσαν 6 συνεχόμενες νίκες! Η πρώτη από αυτές στα χέρια των Peter Lumsden και Peter Riley.
Άβαταρ μέλους
By 993cc
#112970

http://www.grandprixhistory.org/lotus49.htm
Άβαταρ μέλους
By 224v
#205416 σημερινη απο την συναντηση στο Σταδιο των κλασσικων
Εικόνα