- 10 Σεπ 2014, 01:21
#6631
BEAMS έγραψε:Rudolf Uhlenhaut
Συνεχίζεται........
Ο "Rudy" είναι σίγουρα η ψυχή πίσω από κάποια από τα σπουδαιότερα αγωνιστικά και επιβατικά της ΜΒ - ορόσημα για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Γεννημένος στο Λονδίνο το 1906, από πατέρα τραπεζίτη Γερμανό και μάνα Εγγλέζα, σπουδασε μηχανολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο του Μονάχου και έπιασε κατευθείαν δουλειά στη Daimler-Benz με αφεντικό τον άλλο κυριούλη που γράφει ο Beams, τον Nallinger. Μια πενταετία αργότερα του φορτώθηκε το αγωνιστικό πρόγραμμα της Μερσεντές και από εκεί και πέρα η καριέρα του απογειώθηκε παράλληλα με τις επιτυχίες των Silver Arrows (όρος για τις αγωνιστικές Μερσεντές της εποχής που αποδίδεται στον τρίτο θειούλη της παρέας, τον Neubauer).
Μετά τον πόλεμο ο Rudy ανέλαβε το R&D των επιβατικών αλλά και το στήσιμο ολόκληρης της σειράς των SL που ξεκίνησε από την W194 το 1952, μέχρι την καταπληκτική w196 που για πολλούς (μαζί και εγώ) είναι το πιο σημαντικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της εταιρείας (αλλά προσωπικά θα τολμούσα να πω και της αυτοκίνησης όσο αφορά τους αγώνες) και τη γνωστή σε όλους W198.
Αυτό που δε γνωρίζει αρκετός κόσμος είναι οτι ο Rudy ήταν εξαιρετικός οδηγός, πράγμα που του απέφερε σεβασμό τόσο από τους μηχανικούς όσο και από τους οδηγούς της ομάδας. Στα "ανέκδοτα" γύρω από το όνομά του λέγεται πως αρκετά χρόνια αφού είχε ενταχθεί πλήρως στο πρόγραμμα των επιβατικών μπόρεσε να γυρίσει στο Nordschleife τη W100 πιο γρήγορα από τη 230sl της εποχής! Τόσο η οικογένειά του, ωστόσο, όσο και η ίδια η Μερσεντές που ανέκαθεν το θεωρούσε μεγάλο κεφάλαιο (εκείνα τα χρόνια οι μισοί οδηγοί δεν έφταναν τα 40) τον κράτησαν μακριά από τους αγώνες. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, ότι δε δοκίμαζε τα αυτοκίνητα που σχεδίαζε και πολλές φορές έγραφε χρόνους αντίστοιχους με τα μεγάλα ονόματα της εποχής. Είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούσε την SLR coupe του για να πηγαίνει σε ταξίδια και στις διάφορες διοργανώσεις σε χρόνους ρεκόρ και πάντοτε πριν από όλους να βρίσκεται στα πάντοκ (άλλη ιστορία που λέγεται είναι η κάλυψη της απόστασης Μόναχο Στουτγκάρδης σε μια ώρα και κάτι με την SLR του!!).
Όταν πρωτοέπιασε δουλειά μεσουρανούσε η W25 ενώ το πρώτο του παιδί είναι η κτηνώδης w125 των 5.7λίτρων 8Σ και 650ίππων το 1936. Το 1938 ήθελε 3λιτρα υπερτροφοδοτούμενα ή 4.5λιτρα ατμοσφαιρικά και έτσι η w125 έδωσε τη θέση της στην 154 (v12 3.0 υπερτροφοδοτούμενη 475 άλογα) που με το καλημέρα κέρδισε τις τρεις πρώτες θέσεις στο GP της Τρίπολης. Δύο χρονιές αργότερα και αφού οι Ιταλιάνοι αποφάσισαν εντελώς τυχαία (να μας πει μια ψυχή γιατί
) ότι τα μονοθέσια που θα τρέχουν στην πατρίδα τους θα είναι "Voiturettes", γεννήθηκε μέσα σε ένα εξάμηνο η w165 με το μικροσκοπικό v8 με τα δύο roots και τους 255 ίππους που πάλι με το καλημέρα έκαναν το 1-2 στην Τρίπολη.
Φυσικά το αυτοκίνητο που άλλαξε την ιστορία της αυτοκίνησης είναι το W196 μιας και πέρα από τις επιτυχίες στους αγώνες(πρωταθλήματα 1954-55) συνδέθηκε με το καταστροφικό ατύχημα στο LeMans του 1955 που προκάλεσε το θάνατο 83 ανθρώπων. Η ιστορία λέει ότι ο Levegh θαμπώθηκε από τους καπνούς από τα φρένα του μπροστινού του Austin Healey (με οδηγό τον Macklin, o οποίος με τη σειρά του τα έχασε όταν τελευταία στιγμή η jaguar του Hawthorn έστριψε για να μπει στα πιτς και πλακώθηκε στα φρένα _η D-type ήδη φορούσε δισκοφρενάρες της Dunlop όταν οι άλλοι είχαν ταμπούρα_) και πέφτοντας πάνω του απογείωσε την 196 καταλήγοντας στην εξέδρα. Η 196 είχε αμάξωμα κατασκευασμένο από υλικό της εγγλέζικης Elektron από κράμα μαγνησίου με ιδιαίτερα μικρό βάρος, ΤΟ ΟΠΟΙΟ όμως αν γίνει η στραβή και πάρει φωτιά δε σβήνεται με νερό (*) με αποτέλεσμα οι δυνάμεις πυρόσβεσης να κάνουν χειρότερα τα πράγματα ενώ το ίδιο το αυτοκίνητο να καίγεται για αρκετές ώρες μετά το ατύχημα.
Προσωπικά, ωστόσο, θεωρώ ότι ακόμα και με τον άσχημο αυτό τρόπο, η 196 ανάδειξε έναν ακόμα μεγαλύτερο μύθο, αφού με αυτό το ατύχημα οδήγησε τη FIA στη μεγάλη στροφή στην κατηγορία GT με τρίλιτρα ατμοσφαιρικά μοτέρ, "φτιάχνοντας" έτσι με τη μία τον Enzo Ferrari που βρέθηκε την κατάλληλη στιγμή με το κατάλληλο αυτοκίνητο και το κατάλληλο μοτέρ, τη 250GT και τον τρίλιτρο V12 Colombo (περισσότερα από την ψυχή που λέγαμε πιο πάνω)και έδωσε πραγματική ώθηση στο brand της Ferrari.
.. ___
../ ___ \
(O\ | /O)